Lista towarów
Od wersji 2020.0 w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep została dodana uproszczona lista towarów. Jest ona widoczna w głównym menu, w zakładce Towary/Lista Towarów. Na liście widoczne są towary udostępnione do e-Sklepu z systemu Comarch ERP.
W widoku domyślnym wybrano 8 kolumn podstawowych, jednak widok można dowolnie modyfikować wybierając najistotniejsze dla siebie kolumny, z listy rozwijalnej dostępnej po prawej stronie widoku.
Dostępne na liście kolumny domyślne to:
- Obrazek – domyślne zdjęcie produktu, wysłane z systemu ERP
- Nazwa – nazwa towaru w systemie ERP ustalona do wyświetlania w e-Sklepie. Kolumnę można filtrować, wpisując w pole pod nazwą kolumny fragment nazwy towaru.
- Kod towaru– kod towaru wprowadzony na karcie towaru w systemie ERP. Kolumnę można filtrować, wpisując w pole pod nazwą kolumny fragment kodu towaru oraz sortować wyniki.
- Kategoria – przypisana do towaru grupa towaru (lub podgrupa). Kolumnę można filtrować, wpisując w pole pod nazwą kolumny fragment nazwy kategorii przypisanej do towaru.
- Cena brutto – Kolumna z możliwością sortowania. Pokazuje aktualną cenę brutto dla pojedynczego towaru
- Ilość w magazynie – Kolumna z możliwością sortowania. Pokazuje aktualny stan magazynowy dla danego towaru.
- Sprzedanych – kolumna przedstawiająca ilość sprzedaży danego towaru.
- Data dodania – informacja o dacie wykonania synchronizacji z systemu ERP do esklepu, związanej z wysłaniem danego towaru. Kolumna z możliwością sortowania
- Jednostka miary – jednostka przypisana do towaru w systemie ERP
Dodatkowe kolumny:
- Identyfikator – numer kartoteki towaru w bazie systemu ERP.
- Cena netto – kolumna z możliwością sortowania. Pokazuje aktualną cenę netto dla pojedynczego towaru.
- Stawka VAT – stawka VAT dla danego towaru, przypisana w systemie ERP
- Numer w systemie ERP – informacja o numerze towaru, pod jakim dana kartoteka jest zapisana w bazie systemu ERP (pole pdr_gidnumer).
- Kontrola stanów magazynowych – pokazuje czy opcja jest włączona przy danym towarze. Umożliwia ona filtrowanie towarów po wartościach Tak/ Nie.
- Status – z informacją o statusie towaru (możliwe statusy: aktywny, nieaktywny i archiwalny). Kolumnę można filtrować wybierając z listy status. Status nieaktywny pojawia się dla towarów, które przestały być udostępniane do e-Sklepu lub zostały oznaczone w systemie ERP jako kartoteki nieaktywne, a w e-Sklepie są dodane zamówienia z tymi towarami.
- Jednostka miary – jednostka przypisana do towaru w systemie ERP
- Podlega rabatowaniu – Pokazuje czy towar posiada jakikolwiek rabat. Kolumna umożliwia filtrowanie towarów po wartościach Tak/ Nie.
- Najniższa cena brutto(30 dni) [PLN] – pokazuje najniższą cenę brutto towaru z ostatnich 30 dni.
- Najniższa cena netto(30 dni) [PLN] – pokazuje najniższą cenę netto towaru z ostatnich 30 dni.
- Opiekun towaru – kolumna przedstawia osobę, która jest opiekunem towaru
Dodatkowo, przy towarach widnieje pola zaznaczania, pozwalające na wybór towarów dla których chcemy wykonać operacje grupowe ( tj. ustaw wymiary i obracania towaru).
Możliwość edycji tych parametrów jest dostępna również dla pojedynczych towarów z poziomu karty danego towaru.
- ustaw wymiary – pozwala na dodanie wymiarów towarów, niezbędnych do konfiguracji wykluczenia ze sposobu dostawy na podstawie wymiarów paczki.
- obracania towaru – można tam wskazać, czy podczas pakowania towaru w paczki zezwalamy na obracanie towaru czy nie. Do wyboru są opcje: nie obracaj towaru, obrót w pionie, obrót w pionie i poziomie.
Karta towaru
Na liście, po kliknięciu w wybrany produkt widoczna jest karta towaru. Przedstawia ona następujące informacje:
- U góry – Nazwa towaru, Link, status towaru do towaru w Comarch e-Sklep,status towaru
- W sekcji Szczegóły towaru – widoczne są informacje podstawowe: kod towaru; producent; kod ASIN,EAN; marka; stawka Vat; kod producenta; status dostępności; data dodania do e-Sklepu oraz data ostatniej aktualizacji przez system ERP; dane z systemu ERP: czy jest włączona kontrola stanów magazynowych, czy towar podlega rabatowaniu oraz zdefiniowany koszt dostawy; kategorie; nazwa i opis; zdjęcia; cennik; jednostki i miary gdzie dla jednostki domyślnej możesz ustawić minimalną ilość towarów na zamówieniu; ustawienie towaru możesz zdecydować czy chcesz zezwolić na obracanie towaru podczas pakowania;
- W sekcji Magazyn – widoczne są: data aktualizacji; źródło; nazwa; nazwa miary; ilość w magazynie;
- W sekcji Rezerwacje – Rezerwacje pomniejszające stany magazynowe w sklepie, również te pochodzące ze zintegrowanych marketplace’ów (np. allegro)
- W sekcji Oferty marketplace – zobaczysz tutaj szczegółową listę wszystkich ofert tego towaru, które dodasz na wybranych platformach marketplace;
- W sekcji Historia cen – widoczne są : data zmiany ceny(60 dni), nazwa cennika, cena netto, cena brutto, data dezaktywacji oraz zdarzenie;
- W sekcji Stawki VAT dla OSS – Widnieje lista państw europejskich, do których możliwa jest wysyłka towaru wraz z deklaracją zapłacenie podatku VAT, przy wykorzystaniu punktu kompleksowej obsługi (OSS).
Na liście nie ma możliwości edycji stawek VAT, można to zrobić jedynie poprzez system ERP.
Ustawienia związane z uruchomieniem tej usługi dostępne są w systemie ERP. Należy podać informację, że sprzedawca podlega procedurze OSS oraz uzupełnić stawki VAT dla towarów, dostaw i płatności w krajach wysyłki. Dopiero po synchronizacji e-sklepu z systemem ERP, informacje pojawią się w panelu administracyjnym sklepu na kracie towaru.
Uwaga! Przy uruchomionej procedurze OSS w e-Sklepie kontrahenci krajowi otrzymają status Krajowy/ Procedura OSS.
Więcej o tej usłudze przeczytasz w Nowości i zmiany w wersji 2021.2
Szczegóły towaru
Na szczegółach towaru w karcie towaru widoczne są: jednostki miary z możliwością ich edycji, minimalna ilość na zamówieniu również z możliwością edycji, widok ustawień dla kosztów dostawy oraz parametr – obracanie towaru.
Jednostki i miary
Dla każdej jednostki miary (podstawowej i pomocniczej) udostępnionej do e-Sklepu, dodasz wymiary towaru w oryginalnym opakowaniu (długość, szerokość, wysokość). Na formularzu edycji wymiaru możliwe jest wpisanie dla danej jednostki miary wymiarów towarów mierzonych w centymetrach (maksymalna wartość w każdym polu to 32 000 cm).
Po kliknięciu w Zapisz w prawym górnym rogu strony, dodane lub edytowane wymiary towaru zostaną zapisane. Podane wymiary towarów są widoczne na szczegółach towaru w e-Sklepie. Jeżeli na formularzu wymiaru dla danej jednostki miary (podstawowej lub/i pomocniczej) zostaną zapisane wymiary z wartością 0, to wówczas długość, szerokość i wysokość na zaznaczonych towarach dla tej jednostki zostaną zaktualizowane i będą wynosić 0 cm. Od wersji 2020.3 we wszystkich standardowych szablonach Comarch umożliwiono wyświetlanie wymiarów towarów: Długość [cm], Szerokość [cm], Wysokość [cm] przypisanych do podstawowej jednostki miary w systemie ERP lub w panelu administracyjnym e-Sklepu. Jeżeli towar ma skonfigurowane jednostki miary pomocnicze i przypisane są do nich wymiary, to one również będą widoczne po zmianie jednostki miary w szablonie. Jeżeli dla danego wymiaru zostanie podana wartość 0 taki wymiar nie będzie się wyświetlał w e-Sklepie. Dopóki systemy ERP nie będą wysyłały wymiarów towaru, wymiary podane w menu Sprzedaż/Towary/ Lista towarów nie będą aktualizowane podczas synchronizacji z systemem ERP. W przeciwnym wypadku zostaną zastąpione wymiarami podanymi w systemie ERP. O tym jak określić maksymalne wymiary paczki dla sposobu dostawy dowiesz się z tego artykułu. Pole określa minimalną ilość towaru możliwą do zakupu. Klient podczas dodawania towaru do koszyka otrzyma komunikat z informacją, jaka jest wymagana wartość. We wskazanym polu można wpisać liczbę, która ma maksymalnie cztery miejsca po przecinku. Funkcja jest kompatybilna obecnie z szablonami Topaz i Szafir. Na szczegółach towaru w Karcie towaru można również określić parametry wpływające na wyliczanie kosztów dostawy. Pierwszym parametrem jaki można skonfigurować wpływa na ustalanie liczby paczek dla dostawy. Można tam wskazać, czy podczas pakowania towaru w paczki zezwalamy na obracanie towaru czy nie. Do wyboru dostępne są opcje: Po wybraniu jednej z powyższych opcji należy potwierdzić wybór przyciskiem Zapisz. Wówczas wybrane zezwolenia zostaną dodane do zaznaczonych uprzednio towarów. W drugiej części sekcji widoczne są parametry określające sposób liczenia kosztu dostawy dla danego towaru. Są one definiowane na karcie towaru w systemie ERP. Możliwe opcje kosztu dostawy to: Dodatkowo widoczna jest kolumna z z nazwą kraju lub strefy, dla których definiujemy wartości. Jeżeli w panelu administracyjnym nie zostaną wpisane żadne wartości w wyżej wymienionych polach, to będą one pobierane z systemu ERP. Po przekroczeniu wpisanej ilości towarów dla jednej paczki koszt naliczany jest ponownie dla kolejnej paczki oraz następnych. Od wersji 2021.5 udostępniono opcję importu gotowej bazy przykładowych towarów. Dzięki temu nowi użytkownicy mogą zapoznać się z wachlarzem funkcji dostępnych w Comarch e-Sklep jeszcze przed wprowadzeniem własnych produktów oraz bez konieczności posiadania systemu ERP. W nowo zamówionym sklepie, po wejściu do panelu administracyjnego wyświetli się komunikat: Po użyciu przycisku Importuj towary dodane zostaną przykładowe towary wraz z ich charakterystyką oraz stanami magazynowymi. Opcja pomiń pozostawia sklep w dotychczasowej formie.
Na formularzu Edycji wymiarów można ustawić wymiary, w zależności od wybranych towarów mogą to być:
Minimalna ilość na zamówieniu
Ustawienia towaru
Koszty dostawy
koszt negocjowany – ustawienie negocjowalnego kosztu dostawy na karcie towaru w systemie ERP. Po wybraniu takiego sposobu dostawy w koszyku, koszty dostawy nie zostaną naliczone na zamówieniu (niezależnie od towarów, które są w koszyku).Koszty dostawy będą ustalane przez obsługę sklepu w panelu administracyjnym i następnie akceptowane przez Klienta.Przykładowa baza towarów
Informacja pojawia się po każdym zalogowaniu do panelu administracyjnego Sprzedaż/Towary, aż do momentu zaimportowania przykładowej bazy. Dopiero po usunięciu jej pojawi się możliwość synchronizacji z systemem ERP.Czy ten artykuł był pomocny?