Integracje z dostawcami

Jak zintegrować e-Sklep z kurierem DPD?

1. Czym jest DPD ?

Firma DPD to lider polskiego rynku kurierskiego - obecnie DPD posiada ponad 50 oddziałów w całej Polsce. Główną działalnością firmy są kompleksowe usługi w zakresie dostaw miejskich, krajowych i międzynarodowych oraz usługi logistyczne, spedycyjne i celne. Firma DPD dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu oferuje profesjonalną wysyłkę i dostarczenie paczek w najlepszych obowiązujących standardach. Adres serwisu: https://www.dpd.com/pl

2. Jak dodać dostawę DPD?

Nowy sposób dostawy można skonfigurować w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep, w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Dostawy. Na formularzu dodawanej dostawy należy uzupełnić wymagane dane: nazwę dostawy, stawkę VAT, typ dostawy oraz sposób liczenia kosztu dostawy. Opcjonalnie można jeszcze ustawić inne parametry m.in. maksymalne wymiary paczki, czy przedziały wagowe dla zamówienia. Najważniejsze jest natomiast włączenie parametru aktywności dostawy na 'tak'. Po aktywowaniu i zapisaniu sposobu dostawy DPD, należy ustawić koszty wysyłki i podpiąć płatności dla danego kraju (np. PL) w zakładce Koszty dostaw i płatności. Od teraz klienci sklepu będą mogli wybrać formę dostawy DPD podczas składania zamówienia.
Wskazówka
Wszystkie kroki, które należy wykonać, aby prawidłowo dodać nowy sposób dostawy zostały opisane w artykule Dodatkowe sposoby dostawy.

3. Jak nadać paczki w systemie ERP?

Możliwość nadawania paczki kurierem DPD, jest dostępna wyłącznie poprzez systemy Comarch ERP:

3.1. Jak nadać paczki dla e-Sklepów połączonych z Comarch ERP Optima?

Z poziomu programu Optima możliwe jest nadawanie przesyłek kurierskich za pośrednictwem kuriera DPD. System ERP obsługuje:
  • definiowanie domyślnych parametrów dla nadawanych paczek (w tym wagę/ wymiary przesyłki)
  • generowanie przesyłek (pojedynczo i seryjnie)
  • pobranie i wydrukowanie listów przewozowych do przygotowanych paczek
  • drukowanie potwierdzenia odbioru
  • obsługiwanie stałych zleceń obioru
W programie Comarch ERP Optima możliwa jest obsługa wyłącznie przesyłek krajowych.
Wskazówka
Do poprawnej konfiguracji konta DPD w programie Comarch ERP Optima konieczne jest: – wcześniejsze podpisanie umowy z DPD, – uzyskanie dostępu do DPD Services u opiekuna klienta DPD. Szczegóły konfiguracji dostawy DPD opisano w Bazie Wiedzy Optima.

3.2 Jak nadać paczki dla e-Sklepów połączonych z Comarch ERP XT lub XL (poprzez Comarch Shipping)?

Comarch Shipping to aplikacja, która jest dostępna wyłącznie w wersji webowej, pracuje na serwerach Comarch Data Center i nie posiada dodatkowych wymagań technicznych. Do korzystania z Usługi Comarch Shipping konieczne jest posiadanie przez Abonenta i Użytkowników komputera wyposażonego w aktualną wersję jednej z następujących przeglądarek internetowych: Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox, Microsoft Edge lub Safari. Comarch Shipping obsługuje 11 sposobów dostaw, w tym usługi kurierskie DPD. Współpraca między systemami Comarch ERP i Comarch Shipping opiera się na wymianie danych pomiędzy tymi aplikacjami. Z systemu ERP wysyłane są informacje z dokumentów, dla których w Comarch Shipping tworzone są zlecenia przesyłek do firm kurierskich. Dalsza obsługa przesyłki odbywa się już z poziomu aplikacji Comarch Shipping. Za pomocą Comarch Shipping możliwe jest:
  • Tworzenie listów przewozowych według wymagań obsługiwanych kurierów;
  • Automatyzowanie procesu generowania listów przewozowych poprzez wykorzystanie szablonów zleceń;
  • Pobranie i wydrukowanie listów przewozowych do przygotowanych paczek;
  • Zamówienie kuriera na zdefiniowane adresy firmy oraz obsługę stałych zleceń obioru;
  • Weryfikowanie historii wysyłek oraz śledzenie ich statusów.
W celu aktywacji kuriera DPD w Comarch Shipping konieczne jest uzupełnienie jego danych dostępowych do środowiska testowego lub produkcyjnego, które można uzyskać na stronie kuriera - DPD Web Service API.
Wskazówka
Więcej informacji o dostawie DPD w Comarch Shipping znajdziesz w  Bazie wiedzy Comarch Shipping oraz w dedykowanych artykułach:

Jak ustawić dostawę DeliGoo?

Czym jest DeliGoo?

DeliGoo to forma szybkiej dostawy zamówień do Twoich Klientów. Dzięki nowoczesnej technologii oraz zaawansowanym algorytmom zamówione przez Twoich Klientów produkty mogą zostać doręczone do nich w krótkim czasie - nawet do 2 godzin od złożenia zamówienia! Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją i ciesz się szybką realizacją zamówień w Twoim e-Sklepie. Adres serwisu: https://deligoo.pl/ 

Aktywacja DeliGoo w pigułce (wymagania)

Aby rozpocząć współpracę z DeliGoo postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
  1. Podpisz umowę z dostawcą DeliGoo,
  2. Upewnij się, że posiadasz e-Sklep w wersji min. 2022 - wyłącznie w wersji B2B oraz kompatybilny z nim system Comarch ERP,
  3. Zainstaluj szablon Szafir w wersji min. 2022,
  4. Aktywuj usługę Comarch e-Sklep Sync w wersji min. 2022,
  5. Skonfiguruj odpowiednie punkty odbioru w panelu DeliGoo*,
  6. Skonfiguruj punkty odbioru (magazyny) w swoim systemie Comarch ERP,
  7. Aktywuj DeliGoo w panelu administracyjnym e-Sklepu i udostępnij dostawę dla swoich Klientów,
  8. Gotowe! Od teraz Twoi Klienci mogą skorzystać z usługi szybkiej dostawy DeliGoo.
Wskazówka
Informacje, jak prawidłowo skonfigurować punkty odbioru w ramach dostawy DeliGoo powinna dostarczyć Asysta serwisu.

Skąd pobierane są magazyny dla dostawy DeliGoo?

Stworzenie punktów odbioru w panelu administracyjnym DeliGoo wymaga również weryfikacji dostępnych magazynów w systemie ERP. W tym przykładzie posłużymy się systemem ERP Optima.
Wskazówka
Symbol magazynu w systemie ERP musi być taki sam, jak uzupełniony w systemie DeliGoo, inaczej dostawa nie będzie mogła być poprawnie skonfigurowana.

Comarch ERP Optima

W Comarch ERP Optima należy utworzyć magazyny, z których będą pobierane stany magazynowe. Należy to zrobić w zakładce Ogólne/ Inne/ Magazyny: Następnie należy wprowadzić towar na poszczególne magazyny, które są połączone z punktami odbioru w Comarch e-Sklep. Więcej o integracji Comarch e-Sklep z Systemem ERP Optima.

Comarch ERP XL

W Comarch ERP XL należy utworzyć magazyn w zakładce Firma/ Magazyny: Po utworzeniu należy wprowadzić towar na poszczególne magazyny, które są połączone z punktami odbioru w Comarch e-Sklep. Więcej o integracji Comarch e-Sklep z Systemem ERP XL.

Comarch ERP Altum

W Comarch ERP Altum magazyny tworzone są w zakładce Główne/ Magazyny: Po utworzeniu należy wprowadzić towar na poszczególne magazyny, które są połączone z punktami odbioru w Comarch e-Sklep. Więcej o integracji Comarch e-Sklep z Systemem ERP Altum.

Konfiguracja konta oraz punktów odbioru DeliGoo w panelu administracyjnym

Po wykonaniu powyższych kroków czas zająć się konfiguracją szybkiej dostawy DeliGoo w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją i ciesz się błyskawiczną realizacją Twoich zamówień.

Jak skonfigurować swoje konto DeliGoo?

Krok 1. W panelu administracyjnym e-Sklepu przejdź do sekcji Integracje/ DeliGoo Krok 2. W formularzu wprowadź dane swoje konta, zapisz zmiany i wróć do poprzedniej sekcji.
Wskazówka
Dodanie konta DeliGoo domyślnie aktywuje dany typ dostawy. Na formularzu konta parametr "Aktywny" domyślnie ustawiony jest na "TAK".
Krok 3. Przejdź do listy punktów odbioru Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Punkty odbioru, a następnie skorzystaj z przycisku Dodaj punkt odbioru i utwórz dodany wcześniej w serwisie DeliGoo punkt odbioru. Krok 4. W otwartym formularzu uzupełnij wszystkie informacje na temat punktu odbioru oraz dodaj szczegóły na temat dostępnych magazynów i zapisz zmiany.
Wskazówka
Pamiętaj, aby dodany w serwisie DeliGoo punkt odbioru wraz z przypisanym magazynem był analogicznie uzupełniony w panelu administracyjnym. Jeżeli w DeliGoo posiadasz jeden punkt odbioru z dwoma magazynami - dodaj w panelu administracyjnym jeden punkt odbioru, a na formularzu w obszarze Magazyny dodaj dwa magazyny.
Wskazówka
Symbol magazynu musi być dokładnie taki sam, jak dodany w serwisie DeliGoo. Pamiętaj także, aby symbol magazynu był zgodny w magazynem posiadanym systemie ERP, skąd przy pomocy usługi Comarch e-Sklep Sync będą pobierane dane na temat stanów magazynowych.
Krok 5. Zapisz zmiany i utwórz nową dostawę.
Wskazówka
W swoim panelu administracyjnym możesz posiadać wiele punktów odbioru - dla odbioru osobistego, dla sprzedaży Allegro, itp. Dla szybkiej dostawy będą wykorzystywane tylko te, które zostały utworzone bezpośrednio w panelu administracyjnym DeliGoo.

Konfiguracja dostawy DeliGoo dla Klientów e-Sklepu

Na tym etapie konfiguracji powinieneś mieć już:
  • skonfigurowany/e punkt/y odbioru w serwisie DeliGoo,
  • dodany/e magazyn/y w systemie ERP,
  • zintegrowane w panelu administracyjnym konto DeliGoo oraz punkt/y odbioru (analogiczne do punktów w panelu DeliGoo).
Kolejnym krokiem jest utworzenie nowej dostawy oraz udostępnienie jej dla Klientów Twojego e-Sklepu. Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Ustawienia/ Płatności i Dostawy/ Dostawy i aktywuj dostawę DeliGoo Krok 2. Uzupełnij formularz dostawy zgodnie z własnymi preferencjami wybierając typ dostawy "Dostawa DeliGoo" i zapisz zmiany.
Wskazówka
Jeżeli wykluczysz pojedyncze produkty lub całe kategorie z dostawy DeliGoo to na szczegółach towaru nadal będzie widoczny przycisk "Dostawa nawet w 2h - Sprawdź" służący do weryfikacji, czy dany produkt może zostać doręczony pod wybrany adres w ramach szybkiej dostawy (patrz: Dostawa DeliGoo w szablonie Szafir.) 
Krok 3. Przejdź do sekcji Ustawienia/ Płatności i Dostawy/ Cenniki dostaw, a następnie dodaj dostawę DeliGoo dla kraju Polska wraz z odpowiednimi formami płatności.
Wskazówka
Obecnie dostawa DeliGoo działa jedynie na terenie Polski. Nie dodawaj jej do innego kraju.
Krok 4. Zapisz zmiany.
Wskazówka
Szybka dostawa DeliGoo wymaga zainstalowania w e-Sklepie szablonu Szafir w wersji minimum 2022.0. W szablonie zaimplementowano proces weryfikacji kodu pocztowego miejsca dostawy zarówno z poziomu koszyka zakupowego, jak i szczegółów towaru.

Dostawa DeliGoo w szablonie Szafir

W ramach przygotowanej integracji Comarch e-Sklep z usługą kurierską DeliGoo dodano nowe opcje w szablonie Szafir, który na ten moment, jako jedyny obsługuje nową formę dostawy w e-Sklepie. W wersji 2022 szablonu Szafir dodano nowy przycisk na szczegółach towaru, który pozwala na weryfikację, czy może zostać on doręczony w ramach szybkiej dostawy. Przycisk jest domyślnie nieaktywny w ustawieniach szablonu. Aby włączyć usługę DeliGoo w szablonie należy przejść do ustawień szablonu (Wygląd sklepu/Ustawienia) i aktywować dostawy DeliGoo zmieniając wartość parametru na "TAK": Po aktywacji dostawy DeliGoo w szablonie na szczegółach towaru pojawi się przycisk, który wygląda następująco:
Dostawa nawet w 2h - Sprawdź; Szablon Szafir od wersji 2022
Po kliknięciu w przycisk "Dostawa nawet w 2h - Sprawdź" pojawi się popup, w którym Klient podając swój kod pocztowy będzie mógł zweryfikować, czy dany towar może zostać doręczony przy pomocy szybkiej dostawy.
Weryfikacja dostępności towaru w szybkiej dostawie DeliGoo
Jeżeli towar spełnia warunki szybkiej dostawy, wówczas należy dany produkt dodać do koszyka i dokończyć proces zamówienia wybierając w koszyku formę dostawy DeliGoo.
Dostępność towaru w szybkiej dostawie DeliGoo - komunikat potwierdzający na szczegółach towaru
Jeżeli towar nie może zostać doręczony dzięki DeliGoo wyświetli się odpowiedni komunikat. W takiej sytuacji Klient zobligowany będzie do wybrania innego punktu dostawy lub do skorzystania z innego przewoźnika.
Brak dostępnego towaru w ramach szybkiej dostawy DeliGoo - komunikat na szczegółach towaru
Wskazówka
Przycisk "Dostawa nawet w 2h - Sprawdź" wyświetla się na szczegółach towaru bez względu na wykluczenia stworzone na szczegółach dostawy w panelu.
Wskazówka
Podczas weryfikacji kodu pocztowego w koszyku, w przypadku potwierdzenia dostępności towaru w szybkiej dostawie DeliGoo, kod pocztowy zostanie automatycznie uzupełniony na formularzu dostawy.
Wskazówka
Jeżeli Klient posiada zapisany w profilu odpowiedni adres dostawy, który obejmuje szybką dostawę DeliGoo, wówczas w koszyku nie pojawi się żaden popup. W przypadku, gdy zapisany adres nie będzie wchodził w zakres DeliGoo, wówczas Klient otrzyma odpowiedni komunikat.

Dezaktywacja DeliGoo w Comarch e-Sklep

Wyłączenie dostawy DeliGoo wymaga precyzyjnej dezaktywacji usługi w kilku miejscach w panelu administracyjnym. Krok 1. W pierwszej kolejności należy usunąć DeliGoo z dostaw i płatności udostępnionych dla kraju Polska. Przejdź do sekcji Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Cenniki dostaw, gdzie następnie w szczegółach konfiguracji dostaw dla kraju Polska usuń opcję DeliGoo. Krok 2. Następnie przejdź do sekcji Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Dostawy, wejdź w szczegóły dostawy DeliGoo i kliknij w suwak, aby dostawa aktywna zmieniła się na "Nie". Krok 3. Dezaktywuj konto DeliGoo w sekcji Integracje/ DeliGoo. Krok 4. Jeżeli nie chcesz, aby na szczegółach towaru wyświetlał się przycisk "Dostawa nawet w 2h - Sprawdź" przejdź do ustawień szablonu (Wygląd sklepu/Ustawienia/Ustawienia szablonu) i dezaktywuj poniższy parametr:
Dezaktywacja DeliGoo - ukrycie przycisku w szablonie
Wskazówka
Pamiętaj, aby zapisać i opublikować zmiany.

Jak przeprowadzić integrację dostawy z DHL?

Czym jest DHL?

DHL to międzynarodowa firma zajmująca się logistyką i usługami kurierskimi. Jest częścią Deutsche Post DHL Group, jednej z największych grup logistycznych na świecie. DHL specjalizuje się w międzynarodowej dostawie, dostarczaniu przesyłek ekspresowych, frachcie lotniczym, morskim, drogowym oraz zarządzaniu łańcuchem dostaw. Adres strony internetowej firmy: https://www.dhl.com/pl-pl/home.html

Jak dodać integrację DHL do e-Sklepu?

Aby dodać integrację z DHL, należy w panelu administracyjnym przejść do zakładki Integracje, a następnie kliknąć w przycisk Dodaj integrację. Kafel z logo firmy DHL można znaleźć na liście dostępnych integracji w sekcji Dostawy lub wpisując nazwę „DHL” w polu wyszukiwania. Po zaznaczeniu kafla DHL, należy kliknąć w przycisk Dodaj, a następnie Dodaj integrację.
Wskazówka
W Comarch e-Sklep udostępniamy możliwość wyboru punktów odbioru z mapy punktów dostarczanej przez DHL. Nadawanie paczki odbywa się jednak poprzez system Comarch ERP np. Optima lub w Comarch Shipping.

Jak skonfigurować dostawę DHL?

Aby skonfigurować szczegóły dostawy, należy przejść do zakładki Ustawienia > Płatności i dostawy, do sekcji Dostawy, a następnie kliknąć w dostawę DHL na liście.   W karcie edycji dostawy można aktywować/dezaktywować dostawę, zmienić język, nazwę formy dostawy, opis i grafikę, jej typ oraz stawkę VAT, jak również maksymalną wagę i wymiary paczek. Istnieje również możliwość wyboru kategorii sklepu oraz poszczególnych towarów, które nie będą podlegać wysyłce tym sposobem dostawy. Szczegóły na temat wykluczania towarów i kategorii ze sposobów dostawy można znaleźć w artykule Jak wykluczyć towar ze sposobu dostawy? Z poziomu tej zakładki można również skonfigurować wysokość stawek VAT dla OSS (temat opisany w artykule Jak dostosować sprzedaż do przepisów VAT e-Commerce?). Po aktywowaniu i zapisaniu sposobu dostawy, w zakładce Koszty dostaw i płatności w sekcji Cenniki dostaw należy ustawić koszty wysyłki i podpiąć płatności dla wszystkich obsługiwanych krajów.   Po zapisaniu dostawa "DHL" powinna pojawić się na liście obsługiwanych dostaw dla wybranego kraju.   Od teraz klienci sklepu będą mogli wybrać formę dostawy DHL podczas składania zamówienia. Wówczas pojawia się opcja wyboru punktu odbioru osobistego z mapy dostarczanej przez DHL Parcel. Sprawdź jak działa integracja dostaw z DHL na naszym sklepie demonstracyjnym.

Jak nadawać paczki w systemie ERP?

Możliwość nadawania paczek kurierem DHL dostępna jest wyłącznie z poziomu systemu Comarch ERP w integracji z Comarch Shipping. Pełna instrukcja aktywacji usług kurierskich, ich konfiguracji, oraz zlecania nadawania przesyłek znajduje się w następującym artykule: Kurier DHL.

Paczkomaty InPost

Jak skonfigurować Paczkomaty InPost w Comarch e-Sklep?

Wskazówka
Do integracji Paczkomatów InPost z Comarch e-Sklepem, konieczna jest aktywacja współpracy z serwisem InPost, czyli zawarcie odpowiedniej umowy, na podstawie której sklep otrzyma niezbędne dane (Token i Organization Id) potrzebne do skonfigurowania usługi Paczkomatów w Comarch e-Sklep.

Jak dodać i aktywować konto InPost?

Ustawienia parametrów paczkomatów InPost można edytować w panelu administracyjnym, w zakładce Integracje. W tej zakładce należy dodać konto InPost za pomocą przycisku Dodaj integracjęPo kliknięciu w przycisk otwarta zostanie nowa karta w której znajdują się wszystkie dostępne integracje. Należy wyszukać i wybrać integrację InPost poprzez najechanie kursorem i kliknięcie lewym przyciskiem myszy. Ramka wybranej integracji będzie miała kolor niebieski. Kolejnym krokiem będzie kliknięcie w przycisk Dodaj w prawym dolnym rogu okna Dodaj integrację. W wyświetlonym oknie konfiguratora Dodaj integrację InPost klikamy na przycisk Konfiguruj umieszczony w prawym dolnym rogu kreatora. Pojawi się wtedy okno, w którym należy podać dane aktywacyjne otrzymane od firmy Inpost: Access Token, Organization Id oraz format domyślny, opcję nadawania w paczkomacie, domyślny paczkomat nadawczydomyślny gabaryt paczki po czym zmienić status na aktywny. Dokonane zmiany należy zatwierdzić przyciskiem Zapisz. Zapisanie ustawień Inpost przyciskiem Dodaj integrację spowoduje automatyczne włączenie sposobu dostaw Inpost w zakładce Ustawienia > Płatności i dostawy > Dostawy
Wskazówka
Aby Paczkomaty Inpost były widoczne podczas składania zamówienia, należy utworzyć taki sposób dostawy w zakładce Ustawienia > Płatności i dostawy > Dostawy, a następnie dodać go do struktury dostaw w zakładce Ustawienia > Płatności i dostawy > Koszty dostaw i płatności do wybranego kraju.
Wskazówka
Zgodnie z informacją ze strony InPost podstawowa oferta dotyczy paczek paczkomatowych w trzech różnych wariantach:
  • Gabaryt A o maksymalnych wymiarach (wysokość x szerokość x długość) 8 x 38 x 64 cm i maksymalnej wadze 25 kg,
  • Gabaryt B o maksymalnych wymiarach (wysokość x szerokość x długość) 19 x 38 x 64 cm i największej wadze 25 kg,
  • Gabaryt C o maksymalnych wymiarach (wysokość x szerokość x długość) 41 x 38 x 64 cm i największej wadze 25 kg.

Z kolei standardowe przesyłki kurierskie InPost realizowane są przy założeniu maksymalnych wymiarów: 500 x 500 x 800 mm oraz maksymalnej wagi 25 kg. Więcej informacji można znaleźć na stronie InPost.

Przy ustawianiu przedziałów dla InPost w Comarch e-Sklep należy wziąć pod uwagę parametry wyszczególnione przez InPost.

Jak dodać nowy sposób dostawy (Paczkomaty Inpost)?

Ostatnim etapem konfiguracji Paczkomatów w sklepie jest dodanie takiego sposobu dostawy i ustalenie kosztów wysyłki. Należy przejść w panelu administracyjnym do menu Ustawienia > Płatności i dostawy, wybrać zakładkę Dostawy i dodać nowy sposób dostawy. Na szczegółach nowego sposobu kluczowe jest zaznaczenie typu dostawy Paczkomaty InPost (opcja ta jest dostępna po prawidłowym dodaniu konta InPost w Ustawieniach co zostało opisane w punkcie 1). Pozostałe parametry można uzupełnić dowolnie. Po aktywowaniu i zapisaniu sposobu dostawy Paczkomaty InPost, należy  ustawić koszty wysyłki i podpiąć płatności w zakładce Cenniki dostaw > Kraj > Koszty dostaw i płatności.
Wskazówka
Wskazówka
Więcej informacji o paczkomatach w artykule Paczkomaty InPost - podstawowe informacje.

Jak obsługiwać przesyłki realizowane za pomocą dostawy Paczkomaty InPost?

Comarch e-Sklep jest dostosowany do obsługi przesyłek realizowanych za pomocą dostawy Paczkomaty InPost - wszystko odbywa się w panelu administracyjnym, po uprzednim skonfigurowaniu konta Inpost (więcej na temat konfiguracji konta InPost przeczytasz w artykule Paczkomaty InPost - konfiguracja).

Gdzie znajduje się lista przesyłek z dostawą Paczkomaty InPost?

Lista przesyłek generowanych przez Paczkomaty InPost znajduje się w panelu administracyjnym w zakładce Sprzedaż > Paczkomaty InPost. Na liście Paczkomaty InPost widoczne są informacje dotyczące generowanych przesyłek do zamówień, w których klienci wybrali sposób dostawy Paczkomaty InPost. Znajdują się na niej dane takie jak: numer zamówienia do którego jest utworzona paczka, numer paczki, status, numer telefonu podany przez klienta, wybrany przez klienta paczkomat, odbiorca paczki, sposób płatności, kwota pobrania i data wydruku potwierdzenia nadania.
Wskazówka
Dane na liście pojawią się automatycznie na podstawie złożonych zamówień:
  • na zamówieniu musi być wybrany sposób dostawy Paczkomaty InPost,
  • status zamówienia musi być Potwierdzone przez sklep lub Zrealizowane,
  • informacja o kwocie pobrania pojawia się dla zamówień złożonych z formą płatności Pobranie.
Administrator może dokonać wyboru zakresu prezentowanych informacji, poprzez kliknięcie ikony ołówka po prawej stronie listy kolumn. Pojawi się wtedy lista kolumn, z której można wybrać te najpotrzebniejsze i ukryć pozostałe. Kolumna "Źródło pochodzenia", umożliwia filtrowanie zamówień na podstawie dostępnych z listy źródeł.

Jak obsługiwać przesyłki?

Dla pojedynczej pozycji lub seryjnie po zaznaczeniu wielu pozycji na liście przesyłek Paczkomaty InPost administrator sklepu ma możliwość:
      • utworzenia paczki
      • przygotowania jej do wysłania (pobrania etykiet)
      • pobrania potwierdzenia nadania paczki
      • sprawdzenia statusu paczki

Jak utworzyć paczki?

Paczki wysyłane przez Paczkomaty InPost można utworzyć za pomocą opcji Utwórz paczki. Pojawi się odpowiedni formularz, w którym należy uzupełnić odpowiednie parametry tworzonej paczki: gabaryt (domyślnie pobrany z ustawień konfiguracyjnych), kwotę pobrania (przeniesiona z zamówienia), kwotę ubezpieczenia oraz określić, czy paczka ma zostać nadana w paczkomacie (przycisk Tak/Nie) i wybrać punkt nadania przesyłki (domyślnie przenoszony z ustawień konfiguracyjnych). Po edycji danych należy je zatwierdzić przyciskiem Utwórz.
Wskazówka
W przypadku wybrania opcji Nadawanie w paczkomacie, zostanie wygenerowany kod samodzielnego nadania paczki, który należy podać przy nadawaniu paczki w wybranym przez siebie paczkomacie InPost.
Jeśli jest potrzeba zmiany wybranego przez klienta paczkomatu, podanego numeru telefonu lub adresu e-mail administrator może tego dokonać, ale tylko przed utworzeniem paczki, po wejściu na szczegóły danej paczki.  

Jak pobrać etykietę i przygotować paczkę do wysyłki?

Po utworzeniu paczek należy pobrać odpowiednie etykiety w wybranym formacie za pomocą przycisku Pobierz etykiety. Po dokonaniu wyboru formatu, etykieta zostanie wyświetlona w formacie pliku PDF .
Wskazówka
Seryjne pobieranie etykiet dla paczek możliwe jest tylko do tych zamówień, które mają wybrany ten sam paczkomat.
Wskazówka
Więcej informacji na temat paczkomatów InPost dostępnych jest w sekcji Paczkomaty InPost.
Wskazówka
Jeśli podczas korzystania z opcji Pobierz etykiety występuje komunikat: Paczkomaty InPost Wystąpił błąd podczas pobierania danych. Nie zostały wybrane żadne rekordy lub wybrane rekordy nie zostały jeszcze opłacone. może to oznaczać, że konto InPost jest niezasilone.

Jak pobrać potwierdzenie nadania paczki?

Ostatnim etapem przygotowania przesyłki InPost jest pobranie potwierdzenia nadania paczki za pomocą przycisku Pobierz potwierdzenie. Pojawi się okno, w którym należy określić czy to jest  potwierdzenie testowe czy nie.
Wskazówka
Więcej informacji na temat paczkomatów InPost dostepnych jest w sekcji Paczkomaty InPost.
Wskazówka
Jeśli podczas korzystania z opcji Pobierz potwierdzenie występuje komunikat: Paczkomaty InPost Wystąpił błąd podczas pobierania danych. Nie zostały zaznaczone żadne rekordy lub dla wybranych rekordów potwierdzenie nadania zostało już wydrukowane albo paczka ma zostać nadana w paczkomacie. może to oznaczać, że konto InPost jest niezasilone.

Jak pobrać status paczki?

Administrator sklepu w każdej chwili ma możliwość sprawdzenia aktualnego statusu paczek za pomocą opcji Pobierz status paczki.

Jak wyeksportować dane do pliku?

Listę przesyłek realizowanych za pomocą Paczkomatów InPost można wyeksportować do pliku w formacie XML lub CSV (więcej o eksporcie do pliku przeczytasz w artykule o pracy z listami w panelu administracyjnym).

Paczkomaty InPost - podstawowe informacje

Paczkomaty® InPost to sieć nowoczesnych urządzeń, w których klient może samodzielnie odbierać lub nadać przesyłkę o każdej porze dnia i nocy. Firma InPost oferuje swoim klientom zarówno niską cenę, ale także krótki termin dostawy oraz wygodę odbioru przesyłki z urządzeń dostępnych 24/7. Zaletą serwisu jest przede wszystkim możliwość nadania paczek online oraz otrzymanie informacji o statusie paczki poprzez wiadomości e-mail i sms oraz aplikację InPost Mobile. Paczkomaty® InPost są umiejscowione nie tylko w największych miastach, ale również w mniejszych miejscowościach. Możesz znaleźć najbliższy Paczkomat® lub PaczkoPunkt na stronie InPost. Więcej informacji można znaleźć na stronie: Paczkomaty® InPost. Integracja Comarch e-Sklep z InPost pozwala na tanie i szybkie wysyłanie towarów za pomocą Paczkomatów®:
  • klient kupując towar może wybrać sposób dostawy Paczkomaty – z listy dostępnych Paczkomatów wybiera preferowany przez siebie punkt odbioru,
  • na podstawie złożonego zamówienia administrator sklepu przygotowuje w Panelu administracyjnym sklepu odpowiednią etykietkę do paczki,
  • po wydrukowaniu etykiety sprzedawca dostarcza paczkę do Paczkomatu lub do wybranego Oddziału Inpost w celu jej nadania,
  • klient otrzymuje informacje (wiadomości e-mail i sms) o wysłaniu zamówienia i terminie odbioru przesyłki w wybranym przez siebie Paczkomacie®.
Do integracji Paczkomatów® InPost z Comarch e-Sklepem, konieczna jest aktywacja współpracy z serwisem InPost, czyli zawarcie odpowiedniej umowy, na podstawie której sklep otrzyma niezbędne dane (Access Token i Organization ID) potrzebne do skonfigurowania usługi Paczkomatów w Comarch e-Sklep.
Wskazówka
Przeczytaj więcej na temat zmiany API dla Paczkomatów® InPost w artykule: Zmiana API dla Paczkomatów InPost oraz o aktualizacji Paczkomatów i punktów odbioru osobistego w szablonach w artykule: Nowe Inpost API – aktualizacja paczkomatów i punktów odbioru osobistego w szablonach
Wskazówka
Dodatkowe informację odnośnie konfiguracji Comarch e-Sklep z Paczkomatami InPost znajdziesz w artykule: Paczkomaty InPost – konfiguracja
Wskazówka
Zgodnie z informacją ze strony InPost podstawowa oferta dotyczy paczek paczkomatowych w trzech różnych wariantach:
  • Gabaryt A (Mała) o maksymalnych wymiarach (wysokość x szerokość x długość) 8 x 38 x 64 cm i maksymalnej wadze 25 kg,
  • Gabaryt B (Średnia) o maksymalnych wymiarach (wysokość x szerokość x długość) 19 x 38 x 64 cm i największej wadze 25 kg,
  • Gabaryt C (Duża) o maksymalnych wymiarach (wysokość x szerokość x długość) 41 x 38 x 64 cm i największej wadze 25 kg.

Z kolei standardowe przesyłki kurierskie InPost realizowane są przy założeniu maksymalnych wymiarów: 500 x 500 x 800 mm oraz maksymalnej wagi 25 kg. Więcej informacji można znaleźć na stronie InPost.

Przy ustawianiu przedziałów dla InPost w Comarch e-Sklep należy wziąć pod uwagę parametry wyszczególnione przez InPost.