Czym jest DeliGoo?
DeliGoo to forma szybkiej dostawy zamówień do Twoich Klientów. Dzięki nowoczesnej technologii oraz zaawansowanym algorytmom zamówione przez Twoich Klientów produkty mogą zostać doręczone do nich w krótkim czasie – nawet do 2 godzin od złożenia zamówienia! Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją i ciesz się szybką realizacją zamówień w Twoim e-Sklepie.
Adres serwisu: https://deligoo.pl/
Aktywacja DeliGoo w pigułce (wymagania)
Aby rozpocząć współpracę z DeliGoo postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
- Podpisz umowę z dostawcą DeliGoo,
- Upewnij się, że posiadasz e-Sklep w wersji min. 2022 – wyłącznie w wersji B2B oraz kompatybilny z nim system Comarch ERP,
- Zainstaluj szablon Szafir w wersji min. 2022,
- Aktywuj usługę Comarch e-Sklep Sync w wersji min. 2022,
- Skonfiguruj odpowiednie punkty odbioru w panelu DeliGoo*,
- Skonfiguruj punkty odbioru (magazyny) w swoim systemie Comarch ERP,
- Aktywuj DeliGoo w panelu administracyjnym e-Sklepu i udostępnij dostawę dla swoich Klientów,
- Gotowe! Od teraz Twoi Klienci mogą skorzystać z usługi szybkiej dostawy DeliGoo.
Skąd pobierane są magazyny dla dostawy DeliGoo?
Stworzenie punktów odbioru w panelu administracyjnym DeliGoo wymaga również weryfikacji dostępnych magazynów w systemie ERP. W tym przykładzie posłużymy się systemem ERP Optima.
Comarch ERP Optima
W Comarch ERP Optima należy utworzyć magazyny, z których będą pobierane stany magazynowe. Należy to zrobić w zakładce Ogólne/ Inne/ Magazyny:
Następnie należy wprowadzić towar na poszczególne magazyny, które są połączone z punktami odbioru w Comarch e-Sklep.
Więcej o integracji Comarch e-Sklep z Systemem ERP Optima.
Comarch ERP XL
W Comarch ERP XL należy utworzyć magazyn w zakładce Firma/ Magazyny:
Po utworzeniu należy wprowadzić towar na poszczególne magazyny, które są połączone z punktami odbioru w Comarch e-Sklep.
Więcej o integracji Comarch e-Sklep z Systemem ERP XL.
Comarch ERP Altum
W Comarch ERP Altum magazyny tworzone są w zakładce Główne/ Magazyny:
Po utworzeniu należy wprowadzić towar na poszczególne magazyny, które są połączone z punktami odbioru w Comarch e-Sklep.
Więcej o integracji Comarch e-Sklep z Systemem ERP Altum.
Konfiguracja konta oraz punktów odbioru DeliGoo w panelu administracyjnym
Po wykonaniu powyższych kroków czas zająć się konfiguracją szybkiej dostawy DeliGoo w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją i ciesz się błyskawiczną realizacją Twoich zamówień.
Jak skonfigurować swoje konto DeliGoo?
Krok 1. W panelu administracyjnym e-Sklepu przejdź do sekcji Integracje/ DeliGoo
Krok 2. W formularzu wprowadź dane swoje konta, zapisz zmiany i wróć do poprzedniej sekcji.
Krok 3. Przejdź do listy punktów odbioru Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Punkty odbioru, a następnie skorzystaj z przycisku Dodaj punkt odbioru i utwórz dodany wcześniej w serwisie DeliGoo punkt odbioru.
Krok 4. W otwartym formularzu uzupełnij wszystkie informacje na temat punktu odbioru oraz dodaj szczegóły na temat dostępnych magazynów i zapisz zmiany.
Krok 5. Zapisz zmiany i utwórz nową dostawę.
Konfiguracja dostawy DeliGoo dla Klientów e-Sklepu
Na tym etapie konfiguracji powinieneś mieć już:
- skonfigurowany/e punkt/y odbioru w serwisie DeliGoo,
- dodany/e magazyn/y w systemie ERP,
- zintegrowane w panelu administracyjnym konto DeliGoo oraz punkt/y odbioru (analogiczne do punktów w panelu DeliGoo).
Kolejnym krokiem jest utworzenie nowej dostawy oraz udostępnienie jej dla Klientów Twojego e-Sklepu.
Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Ustawienia/ Płatności i Dostawy/ Dostawy i aktywuj dostawę DeliGoo
Krok 2. Uzupełnij formularz dostawy zgodnie z własnymi preferencjami wybierając typ dostawy „Dostawa DeliGoo” i zapisz zmiany.
Krok 3. Przejdź do sekcji Ustawienia/ Płatności i Dostawy/ Cenniki dostaw, a następnie dodaj dostawę DeliGoo dla kraju Polska wraz z odpowiednimi formami płatności.
Krok 4. Zapisz zmiany.
Dostawa DeliGoo w szablonie Szafir
W ramach przygotowanej integracji Comarch e-Sklep z usługą kurierską DeliGoo dodano nowe opcje w szablonie Szafir, który na ten moment, jako jedyny obsługuje nową formę dostawy w e-Sklepie.
W wersji 2022 szablonu Szafir dodano nowy przycisk na szczegółach towaru, który pozwala na weryfikację, czy może zostać on doręczony w ramach szybkiej dostawy. Przycisk jest domyślnie nieaktywny w ustawieniach szablonu.
Aby włączyć usługę DeliGoo w szablonie należy przejść do ustawień szablonu (Wygląd sklepu/Ustawienia) i aktywować dostawy DeliGoo zmieniając wartość parametru na „TAK”:
Po aktywacji dostawy DeliGoo w szablonie na szczegółach towaru pojawi się przycisk, który wygląda następująco:
Po kliknięciu w przycisk „Dostawa nawet w 2h – Sprawdź” pojawi się popup, w którym Klient podając swój kod pocztowy będzie mógł zweryfikować, czy dany towar może zostać doręczony przy pomocy szybkiej dostawy.
Jeżeli towar spełnia warunki szybkiej dostawy, wówczas należy dany produkt dodać do koszyka i dokończyć proces zamówienia wybierając w koszyku formę dostawy DeliGoo.
Jeżeli towar nie może zostać doręczony dzięki DeliGoo wyświetli się odpowiedni komunikat. W takiej sytuacji Klient zobligowany będzie do wybrania innego punktu dostawy lub do skorzystania z innego przewoźnika.
Dezaktywacja DeliGoo w Comarch e-Sklep
Wyłączenie dostawy DeliGoo wymaga precyzyjnej dezaktywacji usługi w kilku miejscach w panelu administracyjnym.
Krok 1. W pierwszej kolejności należy usunąć DeliGoo z dostaw i płatności udostępnionych dla kraju Polska.
Przejdź do sekcji Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Cenniki dostaw, gdzie następnie w szczegółach konfiguracji dostaw dla kraju Polska usuń opcję DeliGoo.
Krok 2. Następnie przejdź do sekcji Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Dostawy, wejdź w szczegóły dostawy DeliGoo i kliknij w suwak, aby dostawa aktywna zmieniła się na „Nie”.
Krok 3. Dezaktywuj konto DeliGoo w sekcji Integracje/ DeliGoo.
Krok 4. Jeżeli nie chcesz, aby na szczegółach towaru wyświetlał się przycisk „Dostawa nawet w 2h – Sprawdź” przejdź do ustawień szablonu (Wygląd sklepu/Ustawienia/Ustawienia szablonu) i dezaktywuj poniższy parametr: