Comarch e-Sklep jest dostosowany do obsługi przesyłek realizowanych za pomocą dostawy Paczkomaty InPost – wszystko odbywa się w panelu administracyjnym, po uprzednim skonfigurowaniu konta Inpost (więcej na temat konfiguracji konta InPost przeczytasz w artykule Paczkomaty InPost – konfiguracja).
Gdzie znajduje się lista przesyłek z dostawą Paczkomaty InPost?
Lista przesyłek generowanych przez Paczkomaty InPost znajduje się w panelu administracyjnym w zakładce Sprzedaż/ Paczkomaty InPost.
Dane na liście pojawią się automatycznie na podstawie złożonych zamówień: Administrator może dokonać wyboru zakresu prezentowanych informacji, poprzez kliknięcie ikony po prawej stronie listy kolumn. Pojawi się wtedy lista kolumn, z której można wybrać te najpotrzebniejsze i ukryć pozostałe. Kolumna „Źródło pochodzenia”, umożliwia filtrowanie zamówień na podstawie dostępnych z listy źródeł. Dla pojedynczej pozycji lub seryjnie po zaznaczeniu wielu pozycji na liście przesyłek Paczkomaty InPost administrator sklepu ma możliwość: Paczki wysyłane przez Paczkomaty InPost można utworzyć za pomocą opcji Utwórz paczki. Pojawi się odpowiedni formularz, w którym należy uzupełnić odpowiednie parametry tworzonej paczki: gabaryt (domyślnie pobrany z ustawień konfiguracyjnych), kwotę pobrania (przeniesiona z zamówienia), kwotę ubezpieczenia oraz określić, czy paczka ma zostać nadana w paczkomacie (przycisk Tak/Nie) i wybrać punkt nadania przesyłki (domyślnie przenoszony z ustawień konfiguracyjnych). Po edycji danych należy je zatwierdzić przyciskiem . Po utworzeniu paczek należy pobrać odpowiednie etykiety w wybranym formacie za pomocą przycisku Pobierz etykiety. Paczkomaty InPost może to oznaczać, że konto InPost jest niezasilone. Ostatnim etapem przygotowania przesyłki InPost jest pobranie potwierdzenia nadania paczki za pomocą przycisku Pobierz potwierdzenie. Pojawi się okno, w którym należy określić czy to jest potwierdzenie testowe czy nie. Paczkomaty InPost może to oznaczać, że konto InPost jest niezasilone. Administrator sklepu w każdej chwili ma możliwość sprawdzenia aktualnego statusu paczek za pomocą opcji Pobierz status paczki. Listę przesyłek realizowanych za pomocą Paczkomatów InPost można wyeksportować do pliku w formacie XML lub CSV (więcej o eksporcie do pliku przeczytasz w artykule o pracy z listami w panelu administracyjnym).
Na liście Paczkomaty InPost widoczne są informacje dotyczące generowanych przesyłek do zamówień, w których klienci wybrali sposób dostawy Paczkomaty InPost. Znajdują się na niej dane takie jak: numer zamówienia do którego jest utworzona paczka, numer paczki, status, numer telefonu podany przez klienta, wybrany przez klienta paczkomat, odbiorca paczki, sposób płatności, kwota pobrania i data wydruku potwierdzenia nadania.
Jak obsługiwać przesyłki?
Jak utworzyć paczki?
Jak pobrać etykietę i przygotować paczkę do wysyłki?
Po dokonaniu wyboru formatu, etykieta zostanie wyświetlona w formacie pliku PDF .
Wystąpił błąd podczas pobierania danych.
Nie zostały wybrane żadne rekordy lub wybrane rekordy nie zostały jeszcze opłacone.Jak pobrać potwierdzenie nadania paczki?
Potwierdzenie można pobierać wielokrotnie. Potwierdzenie zostanie pobrane w formacie pliku PDF.
Wystąpił błąd podczas pobierania danych.
Nie zostały zaznaczone żadne rekordy lub dla wybranych rekordów potwierdzenie nadania zostało już wydrukowane albo paczka ma zostać nadana w paczkomacie.Jak pobrać status paczki?
Jak wyeksportować dane do pliku?
Czy ten artykuł był pomocny?