Z końcem marca 2018 InPost zawiesza swoje stare API i przechodzi na nowe API o kodowej nazwie ShipX.
Integracja z nowym API dostępna będzie w Comarch e-Sklep wersja 2018.2. Udostępnienie wersji planowane jest na 26 marzec 2018.
Już dziś zachęcamy Państwa do aktualizacji sklepów do najnowszej wersji (2018.1). Dzięki temu automatycznie Państwa sklep zostanie zaktualizowany do wersji 2018.2.
W związku ze zmianą API dla Paczkomatów InPost, użytkownicy Comarch e-Sklep korzystający z tej formy dostawy powinni skontaktować się z firmą InPost w celu uzyskania nowych danych do przyłączenia. Dotychczasowe dane takie jak e-mail i hasło nie będą działać. Niezbędne dane to Access Token i Organization Id.
Konfiguracja paczkomatów znajduje się w panelu administracyjnym sklepu w obszarze Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ogólne/ Paczkomaty Inpost.
Nowe API (ShipX) dostępne jest w nowych sklepach założonych w wersji 2018.2.1 oraz w sklepach starszych (w których nigdy nie konfigurowano Paczkomatów InPost) skonwertowanych do tej wersji.
W przypadku sklepów, w których skonfigurowano Paczkomaty InPost na dotychczasowych zasadach (e-mail i hasło), po konwersji do wersji 2018.2.1 będą dostępne obydwie integracje (poprzednia i najnowsza – ShipX). Po uruchomieniu ShipX, poprzednie API zostanie automatycznie dezaktywowane, bez możliwości powrotu do starej konfiguracji Paczkomatów. W związku z tym, przed wykonaniem nowej konfiguracji, należy dokończyć tworzenie dotychczasowych paczek. Jeżeli nie jest to możliwe, to obsługę starych transakcji będziesz mógł kontynuować w Manager Paczek InPost.
Po przejściu na nowe API, w panelu administracyjnym w menu Sprzedaż/ Paczkomaty Inpost domyślnie widoczna jest lista paczek do utworzenia z wykorzystaniem wyłącznie ShipX. Dostęp do listy starych paczek jest możliwy w formie linku z tej samej listy. Transakcje, których procesowanie zostało rozpoczęte z wykorzystaniem starego API, należy realizować wyłącznie w Manager Paczek InPost.