Poza sposobami dostawy domyślnie zdefiniowanymi przez twórców e-Sklepu, możliwe jest również dodawanie dodatkowych sposobów dostawy.
Dodatkowe sposoby dostawy możesz skonfigurować w panelu administracyjnym na trzy sposoby.
Sposób 1. W zakładce Ustawienia > Płatności i dostawy > Dostawy.
Wystarczy, że klikniesz przycisk Dodaj dostawę. Pojawi się wtedy okno, w którym należy ustawić nazwę, język, stawkę VAT, typ dostawy oraz sposób liczenia kosztu dostawy.
Sposób dostawy może posiadać koszt negocjowalny. W takim wypadku klient podczas składania zamówienia zostanie poinformowany, że koszt dostawy zostanie ustalony przez właściciela Comarch e-Sklep. Więcej informacji w artykule o niestandardowych kosztach wysyłki.
Opcjonalnie uzupełnij opis sposobu dostawy, określ, czy numer telefonu klienta będzie wymagany podczas składania zamówienia oraz wstaw grafikę dla tworzonego sposobu dostawy. Dodatkowo możesz wprowadzić maksymalne wymiary paczki oraz przedziały wagi zamówienia.
W panelu administracyjnym e-Sklepu wprowadzono możliwość ustalenia wagi zamówienia na poszczególnych sposobach dostawy do 9 999 999,999 kg.
Po dodaniu nowego sposobu dostawy pojawią się dwie dodatkowe zakładki w szczegółach sposobu płatności. Na zakładkach Towary wykluczone i Kategorie wykluczone możesz wskazać, które dokładnie towary oraz kategorie towarów nie mogą być wysyłane tym sposobem dostawy.
Uwaga! Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać.
Na szczegółach towaru w panelu administracyjnym e-Sklepu (w menu Sprzedaż > Towary) w sekcji Dane z systemu ERP dla sposobu liczenia kosztu dostawy – Koszt dostawy widnieje informacja: Ustawienia e-Sklep.
Sposób 2. Dostawę możesz dodać również w zakładce Integracje > Dodaj integrację > Dostawy.
Wybierz jedną z gotowych integracji oraz wypełnić dane konfiguracyjne.
Po aktywacji integracji zostanie ona automatycznie dodana do cennika kraju Polska.
Więcej o integracjach przeczytasz w artykule Jakie integracje udostępnia Comarch e-Sklep?
Sposób 3. Bezpośrednio podczas dodawania lub edycji cennika w zakładce Ustawienia > Płatności i dostawy > Cenniki dostaw.
Po wejściu w cennik użyj przycisku Dodaj dostawę, a następnie wybierz Nowy sposób dostawy.
Następnie w formularzu wypełnij dane konfiguracyjne sposobu dostawy.
Po dodaniu dostawy, dokończ proces konfigurowania dostaw i płatności.