Jak dodać dodatkową dostawę w e-Sklepie?

Poza sposobami dostawy domyślnie zdefiniowanymi przez twórców e-Sklepu, możliwe jest również dodawanie dodatkowych sposobów dostawy.

Dodatkowe sposoby dostawy można skonfigurować w panelu administracyjnym na trzy sposoby.

Sposób 1. W zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Dostawy.

Wystarczy kliknąć przycisk  . Pojawi się wtedy okno, w którym należy ustawić nazwę, język, stawkę VAT, typ dostawy oraz sposób liczenia kosztu dostawy.

Sposób dostawy może posiadać koszt negocjowalny. W takim wypadku klient podczas składania zamówienia zostanie poinformowany, że koszt dostawy zostanie ustalony przez właściciela Comarch e-Sklep. Więcej informacji o niestandardowych kosztach wysyłki.

Opcjonalnie można uzupełnić opis sposobu dostawy, określić, czy numer telefonu klienta będzie wymagany podczas składania zamówienia oraz wstawić grafikę dla tworzonego sposobu dostawy. Dodatkowo można wprowadzić maksymalne wymiary paczki oraz przedziały wagi zamówienia.

W panelu administracyjnym e-Sklepu wprowadzono możliwość ustalenia wagi zamówienia na poszczególnych sposobach dostawy do 9 999 999,999 kg.

Po dodaniu nowego sposobu dostawy pojawią się dwie dodatkowe zakładki w szczegółach sposobu płatności. Na zakładkach Towary wykluczone i Kategorie wykluczone można wskazać, które dokładnie towary oraz kategorie towarów nie mogą być wysyłane tym sposobem dostawy.

Uwaga! Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać  .

Na szczegółach towaru w panelu administracyjnym e-Sklepu (w menu Sprzedaż/ Towary) w sekcji Dane z systemu ERP dla sposobu liczenia kosztu dostawy – Koszt dostawy widnieje informacja: Ustawienia e-Sklep.

Sposób 2. Dostawę można dodać również w zakładce Integracje/ Dodaj integrację/ Dostawy.

Należy wybrać jedną z gotowych integracji oraz wypełnić dane konfiguracyjne.

Po aktywacji integracji zostanie ona automatycznie dodana do cennika kraju Polska.

Więcej o integracjach przeczytasz w artykule Jakie integracje udostępnia Comarch e-Sklep?

Sposób 3. Bezpośrednio podczas dodawania lub edycji cennika w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Cenniki dostaw.

Po wejściu w cennik należy użyć przycisku Dodaj dostawę, a następnie wybrać Nowy sposób dostawy.

Następnie w formularzu należy wypełnić dane konfiguracyjne sposobu dostawy.

Po dodaniu dostawy, należy dokończyć proces konfigurowania dostaw i płatności.

Czy ten artykuł był pomocny?