Jak dodać i aktywować konto InPost?
Ustawienia parametrów paczkomatów InPost można edytować w panelu administracyjnym, w zakładce Integracje.
W tej zakładce należy dodać konto InPost za pomocą przycisku Dodaj integrację. Po kliknięciu w przycisk otwarta zostanie nowa karta w której znajdują się wszystkie dostępne integracje. Należy wyszukać i wybrać integrację InPost poprzez najechanie kursorem i kliknięcie lewym przyciskiem myszy. Ramka wybranej integracji będzie miała kolor niebieski. Kolejnym krokiem będzie kliknięcie w przycisk Dodaj w prawym dolnym rogu okna Dodaj integrację.
W wyświetlonym oknie konfiguratora Dodaj integrację InPost klikamy na przycisk Konfiguruj umieszczony w prawym dolnym rogu kreatora.
Pojawi się wtedy okno, w którym należy podać dane aktywacyjne otrzymane od firmy Inpost: Access Token, Organization Id oraz format domyślny, opcję nadawania w paczkomacie, domyślny paczkomat nadawczy i domyślny gabaryt paczki po czym zmienić status na aktywny. Dokonane zmiany należy zatwierdzić przyciskiem Zapisz.
Zapisanie ustawień Inpost przyciskiem Dodaj integrację spowoduje automatyczne włączenie sposobu dostaw Inpost w zakładce Ustawienia > Płatności i dostawy > Dostawy.
- Gabaryt A o maksymalnych wymiarach (wysokość x szerokość x długość) 8 x 38 x 64 cm i maksymalnej wadze 25 kg,
- Gabaryt B o maksymalnych wymiarach (wysokość x szerokość x długość) 19 x 38 x 64 cm i największej wadze 25 kg,
- Gabaryt C o maksymalnych wymiarach (wysokość x szerokość x długość) 41 x 38 x 64 cm i największej wadze 25 kg.
Z kolei standardowe przesyłki kurierskie InPost realizowane są przy założeniu maksymalnych wymiarów: 500 x 500 x 800 mm oraz maksymalnej wagi 25 kg. Więcej informacji można znaleźć na stronie InPost.
Przy ustawianiu przedziałów dla InPost w Comarch e-Sklep należy wziąć pod uwagę parametry wyszczególnione przez InPost.
Jak dodać nowy sposób dostawy (Paczkomaty Inpost)?
Ostatnim etapem konfiguracji Paczkomatów w sklepie jest dodanie takiego sposobu dostawy i ustalenie kosztów wysyłki.
Należy przejść w panelu administracyjnym do menu Ustawienia > Płatności i dostawy, wybrać zakładkę Dostawy i dodać nowy sposób dostawy.
Na szczegółach nowego sposobu kluczowe jest zaznaczenie typu dostawy Paczkomaty InPost (opcja ta jest dostępna po prawidłowym dodaniu konta InPost w Ustawieniach co zostało opisane w punkcie 1). Pozostałe parametry można uzupełnić dowolnie.
Po aktywowaniu i zapisaniu sposobu dostawy Paczkomaty InPost, należy ustawić koszty wysyłki i podpiąć płatności w zakładce Cenniki dostaw > Kraj > Koszty dostaw i płatności.