Dodanie i aktywowanie konta InPost
Ustawienia parametrów paczkomatów InPost można edytować w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Odbiór osobisty/ Paczkomaty InPost.
W tej zakładce należy dodać konto InPost za pomocą przycisku Dodaj konto InPost.
Pojawi się wtedy okno, w którym należy podać dane aktywacyjne otrzymane od firmy Inpost: Access Token, Organization Id oraz format domyślny, opcję nadawania w paczkomacie, domyślny paczkomat nadawczy i domyślny gabaryt paczki po czym zmienić status na aktywny. Dokonane zmiany należy zatwierdzić przyciskiem ZAPISZ.
Zapisanie ustawień Inpost spowoduje automatyczne włączenie sposobu dostaw Inpost w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Odbiór osobisty.
Dodanie nowego sposobu dostawy (Paczkomaty InPost)
Ostatnim etapem konfiguracji Paczkomatów w sklepie jest dodanie takiego sposobu dostawy i ustalenie kosztów wysyłki.
Należy przejść w panelu administracyjnym do menu Ustawienia/ Płatności i dostawy, wybrać zakładkę Dostawy i dodać nowy sposób dostawy.
Na szczegółach nowego sposobu kluczowe jest zaznaczenie typu dostawy Paczkomaty InPost (opcja ta jest dostępna po prawidłowym dodaniu konta InPost w Ustawieniach co zostało opisane w punkcie 1). Pozostałe parametry można uzupełnić dowolnie.
Po aktywowaniu i zapisaniu sposobu dostawy Paczkomaty InPost, należy ustawić koszty wysyłki i podpiąć płatności w zakładce Koszty dostaw i płatności.