Wstęp
Szablon Rubin jest dedykowany dla sklepów w wersji B2B. Wyróżnia się nowoczesnym wyglądem zgodnym z najnowszymi trendami oraz intuicyjną nawigacją, co pozwala na szybkie i komfortowe zakupy. Oferuje funkcje dedykowane dla modelu B2B, w tym umożliwia wykorzystanie Comarch e-Sklep Sync do wyświetlania zamówień, faktur i wydań zewnętrznych z systemu ERP. Przy pomocy Kreatora wyglądu, można dostosować układ elementów szablonu względem indywidualnych oczekiwań. Elastyczność konfiguracji szablonu sprawia, że jest on idealnym rozwiązaniem dla zróżnicowanych potrzeb biznesowych.
Główne wyróżniki szablonu:
- obsługa sprzedaży dla klientów biznesowych oraz indywidualnych,
- intuicyjna nawigacja boczna pozwalająca na szybki przegląd towarów dodanych do koszyka bądź zapytania o wycenę,
- trzy widoki listy towarów, w tym lista pozwalająca na jednoczesne dodawanie wielu towarów zarówno do koszyka, jak i do list zakupów,
- szczegóły towaru z paskiem nawigacji przyklejonym do nagłówka, który podczas przeglądania szczegółów oferty umożliwia natychmiastowy dostęp do najważniejszych sekcji i funkcji – w tym możliwość szybkiego dodania towaru do koszyka,
- koszyk z rekomendacjami produktów oraz jednostronną finalizacją, ułatwiającą zakup,
- profil klienta pozwalający na łatwą identyfikację statusów zamówień oraz dostęp do faktur i wydań zewnętrznych z systemu ERP,
- obsługa wielu list zakupów,
- możliwość składania zapytań o wycenę produków.
Przejdź do naszego sklepu demonstracyjnego i zobacz, jak wygląda Szablon Rubin w Comarch e-Sklep!
W tym artykule zawarliśmy podstawowe informacje na temat funkcji dostępnych w szablonie. Dzięki możliwości konfiguracji elementów szablonu możesz łatwo spersonalizować swój e-Sklep.
Obsługa sprzedaży dla klientów biznesowych
Jako że szablon Rubin został zaprojektowany, aby umożliwić sprzedaż dla klientów biznesowych, obsługuje on funkcje dostosowane do modelu B2B. W ramach przykładowych udogodnień oferowanych przez szablon należy wymienić możliwości, takie jak:
- obsługa klientów detalicznych oraz typu firma – połączenie modeli B2B oraz B2C,
- możliwość włączenia tylko cen netto,
- obsługa wielu koszyków (z możliwością edycji nazwy koszyka i usuwania całego koszyka jednym przyciskiem),
- obsługa wielu list zakupowych, ułatwiająca powtórne zakupy tych samych towarów.
- wyświetlanie zamówień, faktur i wydań zewnętrznych z systemu ERP w profilu klienta dzięki wykorzystaniu Comarch e-sklep Sync,
- możliwość włączenia limitów kredytowych,
- opcja dostępu do sklepu tylko dla zalogowanych użytkowników,
- możliwość dodawania pracowników w profilu klienta,
- opiekun handlowy dla kontrahenta.
Konfiguracja szablonu Rubin w panelu administracyjnym
Z poziomu panelu administracyjnego możesz dokonywać konfiguracji opcji wyglądu szablonu. Po przejściu do sekcji Wygląd sklepu > Ustawienia dostępne są ustawienia dla czterech zakładek:
Możliwe jest także zaprezentowania zapisu do newslettera w formie banneru. Lista towarów zawiera trzy różne widoki. W zakładce Wygląd sklepu > Ustawienia > Lista towarów jest możliwość wybrania domyślnego widoku: Każdy z nich ma inne zastosowanie i cechy charakterystyczne: Z poziomu kafli dostępne są również dodatkowe akcje, takie jak dodanie do zapytania o wycenę, list zakupów czy do porównania. Co więcej, dla wskazanej listy, została dodana możliwość kopiowania kodu towaru. W przypadku ustawień dla widoków szybkiej listy i rozbudowanych kafli, istnieje możliwość ustalenia ilości wyświetlanych atrybutów: W ramach kafli możesz ustawić graficzną prezentację wariantów – po najechaniu na kafel zostaną zaprezentowane atrybuty w postaci: Wskazaną prezentację można włączyć po przejściu do opcji Wygląd sklepu > Ustawienia > Lista towarów. W tym miejscu można wybrać sposób prezentacji wariantów: Na liście towarów możesz wyświetlić także opis danej kategorii dodany po stronie systemu Comarch ERP. Jest on zaprezentowany w szablonie w następującej formie: Jeżeli został on wypełniony, możesz zdecydować czy ma być on domyślnie zwinięty czy rozwinięty: W ramach ustawień listy towarów do dostosowania możliwe są też filtry. Z tego poziomu dostępne do skonfigurowania są następujące opcje: Zgodnie z ustawieniem filtry będą działać dopiero po kliknięciu wskazanego przycisku. Jeżeli parametr jest ustawiony na „Nie”, lista będzie filtrować się dynamicznie po wybraniu filtra. Wskazane ustawienie wpływa na to, czy po wejściu na listę towarów będą wskazane wartości filtrów czy zostaną one zaprezentowane dopiero po rozwinięciu: W ramach szczegółów towaru możemy wyróżnić sekcje z towarem. W jej ramach prezentowane są zdjęcia towarów oraz informacje towarze, takie jak: W tym miejscu klienci mają także dostęp do dodatkowych opcji takich jak: Dzięki temu możliwe będzie wskazanie historii zakupów z ostatnich 6 miesięcy Poniżej wskazanych informacji o towarze znajdują się dodatkowe sekcje. Podczas przewijania strony widoczna jest nawigacja przyklejona do nagłówka, która ułatwia szybkie dodanie towaru do koszyka. W pierwszej kolejności wskazane są opis i specyfikacja danego towaru. Wskazane elementy takie jak opis czy atrybuty towaru są możliwe do dodania po stronie systemów Comarch ERP. Zgodnie z rozporządzeniem GPSR w szablonie możliwe jest zaprezentowanie podmiotów odpowiedzialnych. Konfiguracja w ramach wyświetlenia wskazanych informacji w szablonie została opisana w artykule: Jak dostosować e-Sklep do wymogów Rozporządzenia GPSR? Na szczegółach towaru możliwe do wyświetlenia są opinie o towarze. Sekcja jest wzbogacona o paski informujące o ilości poszczególnych ocen. Obsłużone zostało również zgłaszanie opinii zgodnie z Aktem o usługach cyfrowych DSA. Sekcja z plikami do pobrania zwiera pliki załączone na karcie towaru po stronie systemu Comarch ERP: W przypadku korzystania z systemu Comarch ERP Optima, do zaprezentowania na stronie szczegółów towaru możliwe są zestawy: Dzięki wskazanej prezentacji, klient może dowiedzieć się o promocyjnej ofercie zakupu kilku towarów jednocześnie w tańszej cenie. Dla towarów skonfigurowanych w systemie Comarch ERP XL istnieje możliwość zdefiniowania Towarów podobnych lub Akcesoriów. Aby wskazana sekcja była dostępna w e-Sklepie, należy ją skonfigurować po stronie Comarch ERP XL zgodnie z fragmentem instrukcji, w którym opisano obsługę towarów podobnych lub akcesoriów dla towaru. W przypadku zamienników, możliwe jest także ich skonfigurowanie w Comarch ERP Optima. Po przejściu na stronę koszyka wyświetla się podsumowanie dodanych do niego towarów. Wskazana sekcja ma na celu prezentację towarów w ramach rekomendacji zakupowych, aby zachęcić klienta do dalszych zakupów. W szablonie Rubin składanie zamówienia zostało zaprojektowane tak, aby użytkownik mógł w jednym kroku wypełnić niezbędne dane: Po uzupełnieniu powyższych informacji i zakupie towaru można przejść do podsumowania, w którym prezentowane są m.in. wcześniej wprowadzone dane klienta. W ramach koszyka istnieje możliwość włączenia prezentacji wartości rabatów dla danego zamówienia, zgodnie z ustawieniem: Dzięki temu promocja zostanie zaprezentowana w koszyku w następujący sposób: Dodatkowo, w przypadku dostaw, możliwe jest także włączenie edycji daty dostawy: Wskazane ustawienie prezentuje się następująco: W modelu sprzedaży B2B często spotyka się spersonalizowane wyceny dla różnych kontrahentów. Na wysokość cen wpływają takie czynniki jak zmieniające się ceny towarów, ilość zamówionych produktów, sytuacja rynkowa oraz szczególne warunki ustalone w umowach między sprzedawcą a klientem. Z tego względu w szablonie Rubin istnieje możliwość dodawania towarów do zapytania o wycenę zgodnie z ustawieniem: Do zapytania o wycenę możesz przejść z poziomu nagłówka, klikając ikonę „Zapytanie o wycenę”. Po kliknięciu w szablonie prezentowany jest panel boczny z towarami dodanymi do zapytania: Po przejściu do szczegółów, dostępny jest formularz: Obsługa zapytań jest w dalszej kolejności procesowana po stronie panelu administracyjnego. W dalszej kolejności zarówno zapytanie o wycenę, jak i utworzona z niego oferta sprzedaży jest dostępna dla klienta z poziomu Profilu klienta. W przypadku ustawień profilu klienta w ramach: Wygląd sklepu > Ustawienia > Zarządzanie strefą klienta widoczna jest lista elementów zamieszczonych w e-Sklepie. Lista składa się z następujących ustawień: W ramach profilu klienta dostępne są dokumenty związane z procesem zamówienia w e-Sklepie. Z tego poziomu klient ma dostęp do zakładek prezentujących: Aby móc obsługiwać dokumenty pochodzące z systemu Comarch ERP, należy skonfigurować usługę Comarch e-Sklep Sync. Dzięki temu dla klientów widoczne staną się dokumenty udostępniane przez to narzędzie. Dokumenty, dla których wymagana jest wskazana usługa zostały opisane w artykule Dokumenty udostępniane przez Comarch e-Sklep Sync. Dzięki odpowiednim oznaczeniom kolorystycznym klient ma możliwość w prosty sposób zapoznać się ze statusami wskazanych dokumentów: Z tego poziomu klient ma dostęp również do listy z wykonanymi zapytaniami o wycenę. Po stworzeniu wyceny na dane zapytanie, w zakładce Oferta sprzedaży pojawi się oferta do zaakceptowania przez klienta: Więcej informacji na temat zapytań i ofert sprzedaży można znaleźć w artykułach: Zapytaj o cenę oraz Jak stworzyć ofertę sprzedaży i zapytanie ofertowe? Klient ma możliwość zareklamowania towaru po przejściu na szczegóły zamówienia. Z tego poziomu jest możliwość wybrania opcji reklamacji dla towaru: Informacje o reklamacjach znajdą się w zakładce Reklamacje/ Zwroty: W zakładce Moje dane klient ma możliwość weryfikacji wprowadzonych danych jako firma bądź osoba fizyczna. W tym miejscu wyświetlone są także uzupełnione adresy dostawy – wskazany jest także adres domyślny. We wskazanej zakładce istnieje możliwość dodania pracownika, jak również jego zablokowania. Dodatkowo jeżeli pracownik jest przypisany do kilku firm istnieje możliwość zmiany firmy z poziomu nagłówka sklepu: Więcej na temat pracowników w e-Sklepie możesz dowiedzieć się w artykule: Wielu pracowników kontrahenta. We wskazanej zakładce znajdują się dane kontaktowe klienta, jak i dane do logowania – e-mail i hasło. Z tego poziomu dostępna jest również historia konta W tym miejscu klientowi prezentowana jest lista zaakceptowanych zgód: Poprzez dodanie załączników do karty kontrahenta w systemie Comarch ERP XL w szablonie Rubin jest możliwe wyświetlanie listy plików do pobrania dla zalogowanych użytkowników. Są one widoczne i dostępne do pobrania w Profilu Klienta we wskazanej zakładce. Sposób konfiguracji wskazanych plików został opisany w artykule: Lista plików Klienta – Do pobrania Dzięki wskazanej zakładce klienci mogą sprawdzić, jakie rabaty aktualnie posiadają. Widoczne w tej zakładce rabaty są przesyłane z systemu ERP oraz ustalane w Panelu Administracyjnym Comarch e-Sklep. Obsługiwane rabaty: Aby wskazane promocje wyświetlały się w profilu klienta należy włączyć ustawienie w Wygląd sklepu > Ustawienia > Ogólne: Informacje o konfiguracji rabatów można znaleźć w ramach artykułu: Rabaty – rodzaje i zasady wyliczania. W szablonie Rubin dla wersji sklepu B2B możliwe jest posiadanie wielu list zakupów. Funkcja dostępna jest tylko dla zalogowanych klientów. Umożliwia ona zaplanowanie zakupów z wyprzedzeniem w uporządkowany sposób poprzez tworzenie list na różne okazje i ustawianie dla nich daty przypomnienia: Po przejściu do list istnieje możliwość utworzenia nowej listy: W ramach listy jest możliwa do ustawienia data przypomnienia: Dodatkowo z tego poziomu klient ma możliwość nadania liście nazwy, przeniesienia jej do zapytania o wycenę, jak również dodania towarów z listy do koszyka. Lookbook oferuje możliwość przedstawienia towarów bezpośrednio na zdjęciu w formie zaznaczonych pinezek. W szablonie Rubin możliwe jest stworzenie wielu lookbooków. Będą one w takim wypadku prezentowane w formie listy: Szczegóły lookbooka charakteryzują się precyzyjnym oznaczeniem towarów na zdjęciu. Dzięki znacznikom umieszczonym na grafice Twoi klienci będą mogli podejrzeć towar i dodać go bezpośrednio do koszyka lub listy zakupów. Po kliknięciu na przycisk z plusem wyświetli się popup ze szczegółami towaru oraz opcją zakupu. Aby poprawnie skonfigurować lookbook, skorzystaj z naszej instrukcji zawartej w artykule: Jak skonfigurować Lookbook w Comarch e-Sklep? W sekcji z blogiem prezentowane są aktualnie dodane artykuły, które są możliwe do konfiguracji w Panelu administracyjnym. Dla każdego wpisu przedstawione są: zdjęcie, treść, tagi oraz przewidywany czas czytania. Szczegółowe informacje na temat konfiguracji bloga w e-Sklepie znajdują się w artykule: Jak skonfigurować blog?
Strona główna
Lista towarów
1. Widoki list towarów
2. Graficzna prezentacja wariantów
3. Opis kategorii
4. Panel filtra
W przypadku takiego ustawienia przed wskazanym przyciskiem będzie prezentowane pięć wartości filtra – reszta zostanie zaprezentowana po rozwinięciu:
Szczegóły towaru
1. Sekcja z towarem
2. Opis i specyfikacja
3. Podmiot odpowiedzialny
4. Opinie o towarze
5. Pliki do pobrania
6. Zestawy
7. Towary podobne i akcesoria
Koszyk
Zapytanie o wycenę
Profil klienta
1. Ustawienia profilu klienta
2. Dokumenty dostępne w profilu klienta
3. Zapytania o wycenę i oferty sprzedaży
4. Reklamacje/zwroty
5. Moje dane
6. Pracownicy
7. Twoje konto
8. Zgody
9. Do pobrania
10. Promocje
Listy zakupów
Lookbook
Blog
Czy ten artykuł był pomocny?