Szablon Rubin – podstawowe informacje

Wstęp

Szablon Rubin jest dedykowany dla sklepów w wersji B2B. Wyróżnia się nowoczesnym wyglądem zgodnym z najnowszymi trendami oraz intuicyjną nawigacją, co pozwala na szybkie i komfortowe zakupy. Oferuje funkcje dedykowane dla modelu B2B, w tym umożliwia wykorzystanie Comarch e-Sklep Sync do wyświetlania zamówień, faktur i wydań zewnętrznych z systemu ERP. Przy pomocy Kreatora wyglądu, można dostosować układ elementów szablonu względem indywidualnych oczekiwań. Elastyczność konfiguracji szablonu sprawia, że jest on idealnym rozwiązaniem dla zróżnicowanych potrzeb biznesowych.

Główne wyróżniki szablonu:

  • obsługa sprzedaży dla klientów biznesowych oraz indywidualnych,
  • intuicyjna nawigacja boczna pozwalająca na szybki przegląd towarów dodanych do koszyka bądź zapytania o wycenę,
  • trzy widoki listy towarów, w tym lista pozwalająca na jednoczesne dodawanie wielu towarów zarówno do koszyka, jak i do list zakupów,
  • szczegóły towaru z paskiem nawigacji przyklejonym do nagłówka, który podczas przeglądania szczegółów oferty umożliwia natychmiastowy dostęp do najważniejszych sekcji i funkcji – w tym możliwość szybkiego dodania towaru do koszyka,
  • koszyk z rekomendacjami produktów oraz jednostronną finalizacją, ułatwiającą zakup,
  • profil klienta pozwalający na łatwą identyfikację statusów zamówień oraz dostęp do faktur i wydań zewnętrznych z systemu ERP,
  • obsługa wielu list zakupów,
  • możliwość składania zapytań o wycenę produków.

Przejdź do naszego sklepu demonstracyjnego i zobacz, jak wygląda Szablon Rubin w Comarch e-Sklep!

W tym artykule zawarliśmy podstawowe informacje na temat funkcji dostępnych w szablonie. Dzięki możliwości konfiguracji elementów szablonu możesz łatwo spersonalizować swój e-Sklep.

Obsługa sprzedaży dla klientów biznesowych

Jako że szablon Rubin został zaprojektowany, aby umożliwić sprzedaż dla klientów biznesowych, obsługuje on funkcje dostosowane do modelu B2B. W ramach przykładowych udogodnień oferowanych przez szablon należy wymienić możliwości, takie jak:

  • obsługa klientów detalicznych oraz typu firma – połączenie modeli B2B oraz B2C,
  • możliwość włączenia tylko cen netto,
  • obsługa wielu koszyków (z możliwością edycji nazwy koszyka i usuwania całego koszyka jednym przyciskiem),
  • obsługa wielu list zakupowych, ułatwiająca powtórne zakupy tych samych towarów.
  • wyświetlanie zamówień, faktur i wydań zewnętrznych z systemu ERP w profilu klienta dzięki wykorzystaniu Comarch e-sklep Sync,
  • możliwość włączenia limitów kredytowych,
  • opcja dostępu do sklepu tylko dla zalogowanych użytkowników,
  • możliwość dodawania pracowników w profilu klienta,
  • opiekun handlowy dla kontrahenta.

Konfiguracja szablonu Rubin w panelu administracyjnym

Z poziomu panelu administracyjnego możesz dokonywać konfiguracji opcji wyglądu szablonu. Po przejściu do sekcji Wygląd sklepu > Ustawienia dostępne są ustawienia dla czterech zakładek:

  • W zakładce Ogólne możesz dokonać zmian w motywie kolorystycznym Twojego e-Sklepu. Z tego poziomu również możliwe do konfiguracji są takie opcje jak: ustawienia ceny netto, prezentacja promocji, rabatów progowych czy jednostek pomocniczych.
  • W zakładce Strona główna znajdują się ustawienia, dzięki którym możesz ustalić kolejność poszczególnych elementów na stronie głównej. Dodatkowo możesz zarządzać animacjami na poszczególnych bannerach i sliderach.
  • W zakładce Lista towarów znajdują się ustawienia dotyczące filtrów czy wyświetlania opisu danej kategorii towarowej. Z tego miejsca można zarządzać prezentacją informacji na kaflach w ramach listy.
  • W zakładce Zarzadzanie strefą klienta znajdziesz ustawienia elementów, które mają być widoczne po zalogowaniu do strefy klienta.

Strona główna

Strona główna w sklepie internetowym pełni rolę wprowadzenia do oferty sklepu. Jej głównym celem jest przyciągnięcie uwagi odwiedzających, zaprezentowanie najważniejszych produktów czy aktualnych promocji. Z tego względu na stronie głównej do skonfigurowania możliwe są takie elementy jak:

  • Banner w formie slidera – ustawienia dla banneru można znaleźć w sekcji Wygląd sklepu > Ustawienia > Bannery po przejściu do sekcji mainBanner. Domyślny rozmiar dla obrazka we wskazanym bannerze wynosi: 1574px x 425px. Więcej o ustawieniach można przeczytać w artykule dotyczącym konfiguracji bannerów.

  • Banner z infografikami – pozwala na zaprezentowanie korzyści z zakupów w Twoim sklepie. Domyślny rozmiar obrazków wynosi: 48px x 48px. Edycja banneru jest możliwa z poziomu opcji Wygląd sklepu > Ustawienia > Bannery po przejściu do sekcji homepage-small.

  • Banner popup – pozwala na poinformowanie klientów o bieżącej ofercie czy rabatach. Domyślny rozmiar grafiki w bannerze wynosi: 330px x 418px. Edycja banneru jest możliwa z poziomu opcji Wygląd sklepu > Ustawienia > Bannery po przejściu do sekcji banner_popup1.

 

  • Zapis do newslettera – newsletter to jeden z kluczowych elementów każdej strony internetowej, który pozwala na utrzymywanie kontaktu z użytkownikami i budowanie bazy subskrybentów. W przypadku szablonu Rubin, sekcja z zapisem do newslettera jest możliwa do ustawienia w formie stałej sekcji na stronie głównej.

Możliwe jest także zaprezentowania zapisu do newslettera w formie banneru.

  • Towary polecane – slider z wybranymi towarami. Mogą to być na przykład towary z wybraną flagą, najczęściej kupowane na sklepie lub ustawione ręcznie z poziomu Panelu Administracyjnego. Elementy te możliwe są do edycji w zakładce Wygląd Sklepu > Ustawienia > Edytuj ustawienia zaawansowane > Obiekty po przejściu do obiektu new-product-mp-x. Więcej informacji można znaleźć w ramach artykułu dotyczącego wyświetlania towarów polecanych w szablonach.

  • Tekst SEO – wskazany element charakteryzuje się możliwością wprowadzenia statycznego opisu na stronie głównej w e-Sklepie. Aby ustawić treść, przejdź do zakładki Wygląd Sklepu > Ustawienia > Edytuj ustawienia zaawansowane > Obiekty. W tym miejscu należy odszukać obiekt text-element-1-mp-1 i edytować element tekstowy.

  • Aktualności – w tej sekcji znajdziesz najnowsze artykuły z bloga w formie slidera. Każdy wpis zawiera obrazek, tytuł, krótki fragment treści, a także tagi tematyczne oraz datę ostatniej aktualizacji.

  • Slider marek oraz slider producentów – w ramach wskazanych sliderów będą pokazywały się loga marek i producentów, uzupełnionych po stronie systemów Comarch ERP.

Lista towarów

1. Widoki list towarów

Lista towarów zawiera trzy różne widoki. W zakładce Wygląd sklepu > Ustawienia > Lista towarów jest możliwość wybrania domyślnego widoku:

Każdy z nich ma inne zastosowanie i cechy charakterystyczne:

  • W ramach widoku kafli użytkownicy mają możliwość szybkiego dodania pojedynczej sztuki towaru:

  • W przypadku listy z rozbudowanym kaflem, możesz zaprezentować opis towaru lub jego atrybutów zgodnie z ustawieniem:

Z poziomu kafli dostępne są również dodatkowe akcje, takie jak dodanie do zapytania o wycenę, list zakupów czy do porównania. Co więcej, dla wskazanej listy, została dodana możliwość kopiowania kodu towaru.

  • Szybka lista charakteryzuje się możliwością dodania wielu towarów jednocześnie. Na wskazanej liście jest możliwość dodawania równocześnie kilku towarów zarówno do listy zakupów, jak i do koszyka:

W przypadku ustawień dla widoków szybkiej listy i rozbudowanych kafli, istnieje możliwość ustalenia ilości wyświetlanych atrybutów:

2. Graficzna prezentacja wariantów

W ramach kafli możesz ustawić graficzną prezentację wariantów – po najechaniu na kafel zostaną zaprezentowane atrybuty w postaci:

  • miniatur zdjęć,
  • wariantów kolorystycznych,
  • wartości tekstowej.

Wskazaną prezentację można włączyć po przejściu do opcji Wygląd sklepu > Ustawienia > Lista towarów. W tym miejscu można wybrać sposób prezentacji wariantów:

3. Opis kategorii

Na liście towarów możesz wyświetlić także opis danej kategorii dodany po stronie systemu Comarch ERP. Jest on zaprezentowany w szablonie w następującej formie:

Jeżeli został on wypełniony, możesz zdecydować czy ma być on domyślnie zwinięty czy rozwinięty:

4. Panel filtra

W ramach ustawień listy towarów do dostosowania możliwe są też filtry. Z tego poziomu dostępne do skonfigurowania są następujące opcje:

  • Liczba wyświetlanych wartości, która wskazuje ile domyślnie będzie pokazanych elementów danego filtra przed przyciskiem „Pokaż więcej”:

W przypadku takiego ustawienia przed wskazanym przyciskiem będzie prezentowane pięć wartości filtra – reszta zostanie zaprezentowana po rozwinięciu:

  • Filtruj po użyciu przycisku „Zastosuj”:

Zgodnie z ustawieniem filtry będą działać dopiero po kliknięciu wskazanego przycisku. Jeżeli parametr jest ustawiony na „Nie”, lista będzie filtrować się dynamicznie po wybraniu filtra.

  • Domyślne ustawienie filtrów jako zwiniętych bądź rozwiniętych:

Wskazane ustawienie wpływa na to, czy po wejściu na listę towarów będą wskazane wartości filtrów czy zostaną one zaprezentowane dopiero po rozwinięciu:

  • Wskazanie elementów, które mają być prezentowane w panelu filtrów:

  • Graficzna prezentacja filtra typu kolor, którą należy skonfigurować zarówno w Panelu administracyjnym, jak i systemie Comarch ERP według instrukcji. Po wykonaniu odpowiednich kroków, kolory będą prezentować się następująco:

Szczegóły towaru

1. Sekcja z towarem

W ramach szczegółów towaru możemy wyróżnić sekcje z towarem.

W jej ramach prezentowane są zdjęcia towarów oraz informacje towarze, takie jak: 

  • Ceny, w tym prezentację:
  • Jednostki miary oraz przeliczniki do jednostki podstawowej lub domyślnej.
  • Stan magazynowy.
  • Dostępność produktu.
  • Cechy towaru.
  • Informacja o wartości dostawy danego towaru.
  • Możliwość udostępnienia towaru w social mediach lub za pomocą linku.
  • Opcję „Zapytaj o towar” bądź „Zapytaj opiekuna” w zależności od konfiguracji.

W tym miejscu klienci mają także dostęp do dodatkowych opcji takich jak:

  • Tabela rozmiarów – możliwa do ustawienia z poziomu ustawień Wygląd sklepu > Ustawienia > Ogólne. Tabela rozmiarów jest możliwa do skonfigurowania w formie strony, pliku pdf lub popupu.
  • Sprawdź dostępność w salonie – dzięki wskazanemu elementowi, potencjalni klienci będą mieli okazję sprawdzić, czy dany towar znajduje się w sklepie stacjonarnym (salonie). Funkcja jest dostępna po spełnieniu odpowiednich wymagań konfiguracyjnych opisanych w artykule: Sprawdź dostępność towaru w salonie.
  • Historia zakupów – dla sklepów w wersji B2B, powiązanych z systemem Comarch ERP XL oraz aktywną usługą e-Sklep Sync, możliwe jest włączenie wskazanego ustawienia w opcjach Wygląd sklepu > Ustawienia > Ogólne:

Dzięki temu możliwe będzie wskazanie historii zakupów z ostatnich 6 miesięcy

  • Harmonogram dostaw – funkcja służy do sprawdzania, czy towar został zamówiony u dostawcy, jak również udostępnia informacje o zamówionej ilości oraz planowanej dostawie. Więcej informacji na jej temat można przeczytać w artykule udostępnionym w Centrum Pomocy.

Poniżej wskazanych informacji o towarze znajdują się dodatkowe sekcje. Podczas przewijania strony widoczna jest nawigacja przyklejona do nagłówka, która ułatwia szybkie dodanie towaru do koszyka.

2. Opis i specyfikacja

W pierwszej kolejności wskazane są opis i specyfikacja danego towaru. Wskazane elementy takie jak opis czy atrybuty towaru są możliwe do dodania po stronie systemów Comarch ERP.

3. Podmiot odpowiedzialny

Zgodnie z rozporządzeniem GPSR w szablonie możliwe jest zaprezentowanie podmiotów odpowiedzialnych. Konfiguracja w ramach wyświetlenia wskazanych informacji w szablonie została opisana w artykule: Jak dostosować e-Sklep do wymogów Rozporządzenia GPSR?

4. Opinie o towarze

Na szczegółach towaru możliwe do wyświetlenia są opinie o towarze. Sekcja jest wzbogacona o paski informujące o ilości poszczególnych ocen. Obsłużone zostało również zgłaszanie opinii zgodnie z Aktem o usługach cyfrowych DSA.

5. Pliki do pobrania

Sekcja z plikami do pobrania zwiera pliki załączone na karcie towaru po stronie systemu Comarch ERP:

6. Zestawy

W przypadku korzystania z systemu Comarch ERP Optima, do zaprezentowania na stronie szczegółów towaru możliwe są zestawy:

Dzięki wskazanej prezentacji, klient może dowiedzieć się o promocyjnej ofercie zakupu kilku towarów jednocześnie w tańszej cenie.

7. Towary podobne i akcesoria

Dla towarów skonfigurowanych w systemie Comarch ERP XL istnieje możliwość zdefiniowania Towarów podobnych lub Akcesoriów. Aby wskazana sekcja była dostępna w e-Sklepie, należy ją skonfigurować po stronie Comarch ERP XL zgodnie z fragmentem instrukcji, w którym opisano obsługę towarów podobnych lub akcesoriów dla towaru. W przypadku zamienników, możliwe jest także ich skonfigurowanie w Comarch ERP Optima.

Koszyk

Po przejściu na stronę koszyka wyświetla się podsumowanie dodanych do niego towarów. Wskazana sekcja ma na celu prezentację towarów w ramach rekomendacji zakupowych, aby zachęcić klienta do dalszych zakupów.

W szablonie Rubin składanie zamówienia zostało zaprojektowane tak, aby użytkownik mógł w jednym kroku wypełnić niezbędne dane: 

  • Formularz z danymi zamawiającego oraz danymi do faktury.
  • Sposób dostawy.
  • Sposób płatności.

Po uzupełnieniu powyższych informacji i zakupie towaru można przejść do podsumowania, w którym prezentowane są m.in. wcześniej wprowadzone dane klienta.

W ramach koszyka istnieje możliwość włączenia prezentacji wartości rabatów dla danego zamówienia, zgodnie z ustawieniem:

Dzięki temu promocja zostanie zaprezentowana w koszyku w następujący sposób:

 

Dodatkowo, w przypadku dostaw, możliwe jest także włączenie edycji daty dostawy:

Wskazane ustawienie prezentuje się następująco:

Zapytanie o wycenę

W modelu sprzedaży B2B często spotyka się spersonalizowane wyceny dla różnych kontrahentów. Na wysokość cen wpływają takie czynniki jak zmieniające się ceny towarów, ilość zamówionych produktów, sytuacja rynkowa oraz szczególne warunki ustalone w umowach między sprzedawcą a klientem. Z tego względu w szablonie Rubin istnieje możliwość dodawania towarów do zapytania o wycenę zgodnie z ustawieniem:

Do zapytania o wycenę możesz przejść z poziomu nagłówka, klikając ikonę „Zapytanie o wycenę”. Po kliknięciu w szablonie prezentowany jest panel boczny z towarami dodanymi do zapytania:

Po przejściu do szczegółów, dostępny jest formularz:

Obsługa zapytań jest w dalszej kolejności procesowana po stronie panelu administracyjnego. W dalszej kolejności zarówno zapytanie o wycenę, jak i utworzona z niego oferta sprzedaży jest dostępna dla klienta z poziomu Profilu klienta.

Profil klienta

1. Ustawienia profilu klienta

W przypadku ustawień profilu klienta w ramach: Wygląd sklepu > Ustawienia >  Zarządzanie strefą klienta widoczna jest lista elementów zamieszczonych w e-Sklepie. Lista składa się z następujących ustawień:

  • Dostępne – ustawienie wyświetlania danego elementu na stronie. Jeżeli parametr jest zaznaczony (podświetla się na szaro) wówczas element będzie widoczny na stronie.
  • Kolejność – w tym polu za pomocą strzałek możemy zmienić kolejność przycisków.
  • Ikona – w tym miejscu należy wprowadzić nazwę ikony, która powinna się wyświetlać na dodanym elemencie.
  • Etykieta PL – nazwa elementu, która będzie się wyświetlała w polskiej wersji strony.
  • Id tłumaczenia – id z którego będą pobierane tłumaczenia elementu wyświetlane w obcojęzycznej wersji strony. Tłumaczenia dodawane są w panelu administracyjnym: Wygląd sklepu > Ustawienia > Tłumaczenia.

2. Dokumenty dostępne w profilu klienta

W ramach profilu klienta dostępne są dokumenty związane z procesem zamówienia w e-Sklepie.

Z tego poziomu klient ma dostęp do zakładek prezentujących:

  • zamówienia,
  • faktury,
  • wydania zewnętrzne,
  • wydania magazynowe.

Aby móc obsługiwać dokumenty pochodzące z systemu Comarch ERP, należy skonfigurować usługę Comarch e-Sklep Sync. Dzięki temu dla klientów widoczne staną się dokumenty udostępniane przez to narzędzie. Dokumenty, dla których wymagana jest wskazana usługa zostały opisane w artykule Dokumenty udostępniane przez Comarch e-Sklep Sync.

Dzięki odpowiednim oznaczeniom kolorystycznym klient ma możliwość w prosty sposób zapoznać się ze statusami wskazanych dokumentów:

3. Zapytania o wycenę i oferty sprzedaży

Z tego poziomu klient ma dostęp również do listy z wykonanymi zapytaniami o wycenę.

Po stworzeniu wyceny na dane zapytanie, w zakładce Oferta sprzedaży pojawi się oferta do zaakceptowania przez klienta:

Więcej informacji na temat zapytań i ofert sprzedaży można znaleźć w artykułach: Zapytaj o cenę oraz Jak stworzyć ofertę sprzedaży i zapytanie ofertowe?

4. Reklamacje/zwroty

Klient ma możliwość zareklamowania towaru po przejściu na szczegóły zamówienia. Z tego poziomu jest możliwość wybrania opcji reklamacji dla towaru:

Informacje o reklamacjach znajdą się w zakładce Reklamacje/ Zwroty:

5. Moje dane

W zakładce Moje dane klient ma możliwość weryfikacji wprowadzonych danych jako firma bądź osoba fizyczna. W tym miejscu wyświetlone są także uzupełnione adresy dostawy – wskazany jest także adres domyślny.

6. Pracownicy

We wskazanej zakładce istnieje możliwość dodania pracownika, jak również jego zablokowania.

Dodatkowo jeżeli pracownik jest przypisany do kilku firm istnieje możliwość zmiany firmy z poziomu nagłówka sklepu:

Więcej na temat pracowników w e-Sklepie możesz dowiedzieć się w artykule: Wielu pracowników kontrahenta.

7. Twoje konto

We wskazanej zakładce znajdują się dane kontaktowe klienta, jak i dane do logowania – e-mail i hasło. Z tego poziomu dostępna jest również historia konta

8. Zgody

W tym miejscu klientowi prezentowana jest lista zaakceptowanych zgód:

9. Do pobrania

Poprzez dodanie załączników do karty kontrahenta w systemie Comarch ERP XL  w szablonie Rubin jest możliwe wyświetlanie listy plików do pobrania dla zalogowanych użytkowników. Są one widoczne i dostępne do pobrania w Profilu Klienta we wskazanej zakładce.

Sposób konfiguracji wskazanych plików został opisany w artykule: Lista plików Klienta – Do pobrania

10. Promocje

Dzięki wskazanej zakładce klienci mogą sprawdzić, jakie rabaty aktualnie posiadają. Widoczne w tej zakładce rabaty są przesyłane z systemu ERP oraz ustalane w Panelu Administracyjnym Comarch e-Sklep. Obsługiwane rabaty:

  • rabaty dla nowego klienta
  • rabaty od wartości zamówienia
  • rabat dla stałego klienta
  • rabaty z Comarch ERP
  • stała cena z Comarch ERP

Aby wskazane promocje wyświetlały się w profilu klienta należy włączyć ustawienie w Wygląd sklepu > Ustawienia > Ogólne:

Informacje o konfiguracji rabatów można znaleźć w ramach artykułu: Rabaty – rodzaje i zasady wyliczania.

Listy zakupów

W szablonie Rubin dla wersji sklepu B2B możliwe jest posiadanie wielu list zakupów. Funkcja dostępna jest tylko dla zalogowanych klientów. Umożliwia ona zaplanowanie zakupów z wyprzedzeniem w uporządkowany sposób poprzez tworzenie list na różne okazje i ustawianie dla nich daty przypomnienia:

Po przejściu do list istnieje możliwość utworzenia nowej listy:

W ramach listy jest możliwa do ustawienia data przypomnienia:

Dodatkowo z tego poziomu klient ma możliwość nadania liście nazwy, przeniesienia jej do zapytania o wycenę, jak również dodania towarów z listy do koszyka.

Lookbook

Lookbook oferuje możliwość przedstawienia towarów bezpośrednio na zdjęciu w formie zaznaczonych pinezek. W szablonie Rubin możliwe jest stworzenie wielu lookbooków. Będą one w takim wypadku prezentowane w formie listy:

Szczegóły lookbooka charakteryzują się precyzyjnym oznaczeniem towarów na zdjęciu. Dzięki znacznikom umieszczonym na grafice Twoi klienci będą mogli podejrzeć towar i dodać go bezpośrednio do koszyka lub listy zakupów. Po kliknięciu na przycisk z plusem wyświetli się popup ze szczegółami towaru oraz opcją zakupu.

Wskazówka
Rekomendowany rozmiar grafik do lookbooka to 578 x 578 px.

Aby poprawnie skonfigurować lookbook, skorzystaj z naszej instrukcji zawartej w artykule: Jak skonfigurować Lookbook w Comarch e-Sklep?

Blog

Blog jest ważnym elementem w strategii każdego sklepu internetowego. Umożliwia sprzedawcy dzielenie się wiedzą i doświadczeniami dotyczącymi oferowanych produktów. Poprzez bloga, sklep może podpowiedzieć klientom, jak najlepiej wykorzystać dostępne artykuły. Dodatkowo, regularne publikowanie wartościowych treści ma korzystny wpływ na pozycjonowanie strony, dzięki unikalnym materiałom. To sprawia, że Twój sklep może być częściej widoczny w wynikach wyszukiwania.

W sekcji z blogiem prezentowane są aktualnie dodane artykuły, które są możliwe do konfiguracji w Panelu administracyjnym. Dla każdego wpisu przedstawione są: zdjęcie, treść, tagi oraz przewidywany czas czytania.

Szczegółowe informacje na temat konfiguracji bloga w e-Sklepie znajdują się w artykule: Jak skonfigurować blog?

Czy ten artykuł był pomocny?