Szablon Szafir

Autor: Comarch                                                                        Kontakt: e-sklep@comarch.pl
Cena: bezpłatny                                                                       Demo online: demo-szafir.comarchesklep.pl

Dane do logowania w sklepie demo panel.comarchesklep.pl
Login demo@comarch.pl
Hasło demo

 

 

 

 

 

Szablon Szafir jest dedykowany dla sklepów w wersji B2B. Od wersji 2018.7 szablon graficzny Szafir zostaje udostępniony również dla wersji Enterprise. Użytkownik będzie mógł załadować szablon zarówno przy uruchomieniu nowego sklepu, jak i w obecnie używanym sklepie z poziomu panelu administracyjnego.

W szablonie Szafir od wersji 2020 wprowadzono obsługę funkcji PWA, czyli Progressive Web App. W przypadku otworzenia na urządzeniu mobilnym (w trybie responsywnym) strony e-Sklep z szablonem Szafir, sklep wyświetl komunikat o możliwości pobrania skrótu na ekran główny urządzenia. W efekcie e-Sklep uruchomiony z takiego skrótu będzie wyglądał jak aplikacja natywna zainstalowana na urządzeniu mobilnym i dostosowana do wyświetlania na nim.

Główne wyróżniki szablonu:

  1. Funkcje B2B
    • Obsługa klientów detalicznych oraz typu firma,
    • Wyświetlanie zamówień, faktur i wydań zewnętrznych z systemu ERP w profilu klienta dzięki wykorzystaniu Comarch e-sklep Sync,
    • Inna prezentacja strony głównej przy wykorzystaniu parametru Dostęp do sklepu tylko dla klientów zalogowanych,
    • Obsługa wielu koszyków (z możliwością edycji nazwy koszyka i usuwania całego koszyka jednym przyciskiem),
    • Zmiana firmy w nagłówku oraz możliwość dodawania pracowników w profilu klienta – obsługa wielu loginów,
    • Możliwość szybkich zakupów z list towarowych bez przechodzenia na szczegóły,
    • Szablon przystosowany do dużych zamówień z wieloma pozycjami.
  2. Nawigacja w szablonie
    • Możliwość wyboru jednego z trzech widoków na listach towarowych,
    • Możliwość ustawienia krótkiego opisu towarów dla widoku o typie „Lista”,
    • Głębokie wielopoziomowe menu główne w orientacji pionowej,
    • Aktualności na stronie głównej w formie listy artykułów z bloga,
    • Lista produktów na stronie głównej, która idealnie zaprezentuje nowości, promocje, towary rekomendowane itp.,
    • Duży przewijalny banner na stronie głównej,
    • Małe banery nad stopką, po dodaniu powyżej pięciu obrazów przewijalne,
    • Graficzne menu kategorii na stronie „produkty”.
  3. Towary
    • Prezentacja stanów magazynowych w formie graficznej i tekstowej zgodnie z konfiguracją w panelu administracyjnym oraz w liczbowej po usunięciu przedziałów w konfiguracji,
    • Prezentacja towarów tylko w cenie netto (po włączeniu w menu Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu w sekcji Cena netto dla parametru Prezentacja tylko ceny netto na stronie prezentacji towaru opcji Tak).
    • Warianty towarów wyświetlane w formie tabelki z możliwością dodania do koszyka dowolnej ilości każdego wariantu,
    • Zestawy na towarze w formie slidera,
    • Sekcja prezentujące towary podobne (zamienniki). Od wersji 2019.3 wyświetlają się również inne typy (definiowane w systemie ERP) m.in. akcesoria, sugerowane, użytkownika.
    • Od wersji 2019.6 w przypadku, gdy towar posiada jednostkę pomocniczą i zostanie ona wybrana przez kontrahenta, wówczas cena w jednostce podstawowej będzie wyświetlana nad ceną w jednostce pomocniczej.
    • Wyświetlanie daty od kiedy towar będzie dostępny w e-Sklepie, w przypadku jej określenia dla statusu Zapowiedź,
    • Po przejściu na stronę sklepu z końcówką /produkty,2 wyświetlane są grupy towarów. Użytkownik ma możliwość wybrania konkretnej kategorii, po jej wyborze zostanie wyświetlona lista towarów wybranej grupy.
    • Lista towarów dla widoku o typie „Lista” zawiera krótki opis towarów, który domyślnie jest zwinięty. Po rozwinięciu szczegółów, kontrahent ma możliwość uzyskania większej ilości informacji na temat produktu bez przechodzenia do karty towaru.
    • Dodawanie opinii do towaru. Dostępność tej funkcji zależy od ustawień w panelu administracyjnym: Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Towary/ Ocenianie towarów.
    • Możliwość prezentowania ceny poprzedniej jako sugerowanej ceny detalicznej (w menu Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu w sekcji Cena poprzednia dla parametru Prezentuj cenę poprzednią jako sugerowaną cenę detaliczną włączona opcja Tak (domyślnie zaznaczony jest parametr Nie). Zmiany w szablonie należy zapisać i opublikować.)
  4. Zamówienie
    • Zamówienie dla zarejestrowanych kontrahentów oraz niezarejestrowanych,
    • Możliwość wyboru skonfigurowanych adresów na zamówieniu,
    • Szybkie składanie zamówień w jednym kroku,
    • Macierz dostaw w formie list rozwijalnych (dostawa i płatność),
    • W profilu klienta możliwość pobierania kopii faktury elektronicznej w formacie PDF wystawionej do zamówienia w systemie ERP. Wyświetlane są także dokumenty ZS, FS i WZ,
    • Ponowienie nieudanej płatności dostępne zarówno dla klientów zarejestrowanych jak i jednorazowych,
    • Możliwość dodania załączników do zamówienia,
    • Widok szczegółów złożonego zamówienia dla niezalogowanych klientów.
    • Od wersji 2019.5 anulowanie uprzednio edytowanego zamówienia usuwa również koszyk z towarami, które miały zostać dodane do danego zamówienia.
    • Obsługa zwrotów i reklamacji, wraz z załącznikami (jeżeli w panelu administracyjnym w menu Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Reklamacje i zwroty zostanie włączona opcja Załączniki do reklamacji i zwrotów)do zrealizowanych zamówień.
  5. Pobieranie danych
    • Od wersji 2018.6 Szablon szafir podczas rejestracji pobiera dane z GUS. Więcej w artykule Pobieranie danych z GUS.
Wskazówka
Jeżeli chcesz zaprezentować ceny netto na liście towarów, należy odpowiednio skonfigurować prezentację cen w e-Sklepie. Instrukcja dotycząca prezentacji cen netto znajduje się w artykule o Cenach i rabatach.

Od wersji 2020.2 w Strefie Klienta na zakładce Promocje umożliwiono wyświetlanie rabatów przesyłanych w nowym mechanizmie z systemów Comarch ERP: Altum i XL. Promocje wyświetlane są wraz z opisami, jakie dodano do nich w systemie ERP.

W wersji 2020 został zmodyfikowana metoda zapisywania wiadomości dla sprzedawcy w koszyku. Podczas składania zamówienia klient wpisując wiadomość dla sprzedawcy nie musi jej już zapisywać poprzez kliknięcie w przycisk. Wprowadzona wiadomość zostanie zapisana automatycznie. Wiadomość do sprzedawcy może zawierać do 500 znaków.

Od wersji 2019.6 w Szablonie Szafir zostały dodane dodatkowe bannery, które wyświetlają się nad stopką strony. Na dodatkowych bannerach obsługa sklepu ma możliwość zaprezentowania informacji na temat sklepu, np. informacji o dostawie, płatnościach, rabatach czy programie lojalnościowym. Istnieje możliwość edycji bannerów udostępnionych przez e-Sklep lub dodania własnych obrazów. Powyżej pięciu zdjęć bannery są przewijalne.

Dodatkowe bannery mieszczą się w katalogu homepage-small w panelu administracyjnym e-Sklepu, obszar: Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Bannery.

W tej wersji dodane również zostało graficzne menu producentów. Producenci wyświetlani są pod newsletterem na stronie głównej. Menu jest budowane na podstawie producentów i ich logotypów przesyłanych z systemu ERP. Producentów zdefiniowanych w systemie ERP należy przypisać do towarów zgodnie z instrukcją używanego systemu ERP.

Dodatkowo od wersji 2019.6 istnieje możliwość wyboru nowego, gotowego motywu kolorystycznego o nazwie Niebieski. Aktualnie motywem domyślnym jest motyw granatowy. Aby zmienić motyw na niebieski, należy przejść w panelu administracyjnym e-Sklepu do obszaru Wygląd sklepu/ Ustawienia/ zakładka Ustawienia szablonu. Po wyborze niebieskiego motywu zmiany należy zapisać dyskietką i opublikować klikając trzy kropki/Publikuj.

Również w wersji 2019.6 na stronie thankyou.page podsumowującej zamówienie została dodana informacja na temat planowanego terminu dostawy którą wskazał Klient podczas składania zamówienia. Więcej na temat planowanego terminu dostawy opisano w artykule.

Od wersji 2019.6 został zmieniony wygląd listy towarów dla widoku o typie „Lista”. Dodany został krótki opis towaru, który domyślnie jest zwinięty, istnieje możliwość rozwinięcia szczegółów w celu uzyskania większej ilości informacji na temat produktu, bez przechodzenia do strony produktu. Po rozwinięciu szczegółów na liście widoczny jest opis towaru oraz szczegóły towaru: producent, marka, waga, stan magazynowy, status dostępności, czas dostępności (dla statusu Dostępny) oraz data zapowiedzi (dla statusu Zapowiedź). Informacje na temat modyfikacji wyglądu listy można znaleźć w ulotce 2019.6. Krótki opis należy dodać w systemie ERP.

W tej wersji również poprawione zostało sortowanie firm w szablonie Szafir. Od teraz firmy wyświetlają się na liście w porządku alfabetycznym.

Od wersji 2019.5 w szablonie Szafir została dodana możliwość rejestracji i składania zamówień przez Klientów detalicznych oraz możliwość składania zamówień przez Klientów niezalogowanych. Więcej informacji w artykule.

Również od wersji 2019.5 w szablonie Szafir została dodana możliwość dezaktywacji newslettera w sklepie oraz wprowadzona została blokada edycji danych Kontrahenta, takich jak dane firmy, adres dostawy oraz dodawanie pracownika. Więcej informacji na ten temat zostało przedstawione w artykule.

W e-Sklepie B2B od wersji 2018.1 wprowadzono obsługę opiekunów handlowych. Klient, który ma przypisanego opiekuna handlowego, po zalogowaniu, zamiast danych kontaktowych sklepu w nagłówku, znajdzie tam dane swojego opiekuna.

Więcej o darmowych szablonach przeczytasz w artykule Gotowe szablony Comarch

Czy ten artykuł był pomocny?