Sprawdź dostępność towaru w salonie

Wstęp

Sprawdź dostępność towaru w salonie to nowa funkcja w Comarch e-Sklep, dzięki której potencjalni klienci będą mieli okazję sprawdzić z poziomu strony internetowej, czy dany towar znajduje się w sklepie stacjonarnym (salonie).

Zastosowanie

Mechanizm służy do sprawdzania, czy w danym salonie w czasie rzeczywistym znajduje się szukany towar. Kiedy klient wchodzi na kartę produktową ma możliwość kliknięcia w napis Sprawdź dostępność towaru. W tym momencie sklep uruchomi Comarch e-Sklep Sync, aby ten pobrał informacje o aktualnym stanie magazynowym tego produktu z wskazanych magazynów w odpowiednim systemie ERP (Optima, Altum, XL).

Opcja jest dostępna na stronie szczegółów towaru na wszystkich towarach w sklepie – zarówno na tych, które można kupić jak i na takich, gdzie nie ma opcji dodawania do koszyka (np. zapytaj o cenę, czy powiadom o dostępności).

Kto może używać tej opcji

Aby móc używać tej funkcjonalności należy posiadać:

  • Sklep w wersji B2B.
  • Działającą usługą Comarch e-Sklep Sync.
  • Jeden z 3 systemów ERP – Optima, Altum, XL.
  • Zainstalowany szablon Szafir.

Konfiguracja funkcji Sprawdź dostępność towaru w salonie

  1. W panelu administracyjnym Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Odbiór osobisty należy utworzyć punkty odbioru osobistego. W tym celu w sekcji Standardowy dla typu Odbiór osobisty w punkcie należy kliknąć w Przejdź do listy punktów>>
  2. Po utworzeniu punktu odbioru osobistego i jego zapisie powinna pojawić się zakładka magazyn.
  3. W zakładce magazyn mamy możliwość wskazania magazynów (skąd będą pobierane stany magazynowe) z systemu ERPNależy wskazać dokładny symbol i nazwę magazynu z systemu ERP.
    Wskazówka
    Do jednego punktu odbioru osobistego można przypisać jeden magazyn z systemu ERP. Przypisanie większej ilości magazynów wiąże się z indywidualnym wdrożeniem takiego rozwiązania.
  4. Widoczność towarów w salonie trzeba włączyć w szablonie. Dokonać tego należy w Wygląd sklepu/Ustawienia/Sprawdź dostępność w salonie
  5. Po poprawnej konfiguracji klienci po przejściu na kartę produktu powinni mieć możliwość sprawdzenia dostępności towaru w salonie.

Uwaga
Stan wyrażony jest w jednostce domyślnej danego towaru.

Skąd pobierane są magazyny dla salonów?

Comarch ERP Optima

W Comarch ERP Optima należy utworzyć magazyny, z których będą pobierane stany magazynowe. Należy to zrobić w zakładce Ogólne/ Inne/ Magazyny:

Następnie należy wprowadzić towar na poszczególne magazyny, które są połączone z salonami w Comarch e-Sklep.

Więcej o integracji Comarch e-Sklep z Systemem ERP Optima.

Comarch ERP XL

W Comarch ERP XL należy utworzyć magazyn w zakładce Firma/ Magazyny:

Po utworzeniu należy wprowadzić towar na poszczególne magazyny, które są połączone z salonami w Comarch e-Sklep.

Więcej o integracji Comarch e-Sklep z Systemem ERP XL.

Comarch ERP Altum

W Comarch ERP Altum magazyny tworzone są w zakładce Główne/ Magazyny:

Po utworzeniu należy wprowadzić towar na poszczególne magazyny, które są połączone z salonami w Comarch e-Sklep.

Więcej o integracji Comarch e-Sklep z Systemem ERP Altum.

Towary wielowartościowe

Dla towarów wielowartościowych (fantomów i towarów z cechami) sprawdzanie dostępności (oraz wyświetlane stany
w salonie) pokazują się per wybraną cechę.

Uwaga
W szablonie Szafir wybraną cechą jest ta, na której w momencie wywołania funkcji sprawdzenia dostępności w salonie znajduje się focus (widoczna granatowa ramka).

 

Więcej informacji

Więcej informacji można znaleźć w artykułach o Comarch e-Sklep Sync oraz o stanach magazynowych.

Czy ten artykuł był pomocny?