Wstęp
Sprawdź dostępność towaru w salonie to funkcja w Comarch e-Sklep, dzięki której potencjalni klienci będą mieli okazję sprawdzić z poziomu strony internetowej, czy dany towar znajduje się w sklepie stacjonarnym (salonie).
Zastosowanie
Mechanizm służy do sprawdzania, czy w danym salonie w czasie rzeczywistym znajduje się szukany towar. Kiedy klient wchodzi na kartę produktową ma możliwość kliknięcia w napis Sprawdź dostępność towaru. W tym momencie sklep uruchomi Comarch e-Sklep Sync, aby ten pobrał informacje o aktualnym stanie magazynowym tego produktu z wskazanych magazynów w odpowiednim systemie ERP (Optima, Altum, XL).
Opcja jest dostępna na stronie szczegółów towaru na wszystkich towarach w sklepie – zarówno na tych, które można kupić jak i na takich, gdzie nie ma opcji dodawania do koszyka (np. zapytaj o cenę, czy powiadom o dostępności).
Kto może używać tej opcji
Aby móc używać tej funkcjonalności należy posiadać:
- Sklep w wersji B2B.
- Działającą usługą Comarch e-Sklep Sync.
- Jeden z 3 systemów ERP – Optima, Altum, XL.
- Zainstalowany szablon Szafir.
Konfiguracja funkcji Sprawdź dostępność towaru w salonie
- W panelu administracyjnym Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Odbiór osobisty należy utworzyć punkty odbioru osobistego. W tym celu w sekcji Standardowy dla typu Odbiór osobisty w punkcie należy kliknąć w Przejdź do listy punktów>>
- Po utworzeniu punktu odbioru osobistego i jego zapisie powinna pojawić się zakładka magazyn.
- W zakładce magazyn mamy możliwość wskazania magazynów (skąd będą pobierane stany magazynowe) z systemu ERP. Należy wskazać dokładny symbol i nazwę magazynu z systemu ERP.WskazówkaDo jednego punktu odbioru osobistego można przypisać jeden magazyn z systemu ERP. Przypisanie większej ilości magazynów wiąże się z indywidualnym wdrożeniem takiego rozwiązania.
- Widoczność towarów w salonie trzeba włączyć w szablonie. Dokonać tego należy w Wygląd sklepu/Ustawienia/Sprawdź dostępność w salonie
WskazówkaWprowadzone zmiany należy zapisać i opublikować. Aby pominąć 10 minutowe oczekiwanie na synchronizację danych, zalecamy otworzenie strony sklepu na nowej karcie incognito.- Po poprawnej konfiguracji klienci po przejściu na kartę produktu powinni mieć możliwość sprawdzenia dostępności towaru w salonie.
UwagaStan wyrażony jest w jednostce domyślnej danego towaru.Skąd pobierane są magazyny dla salonów?
Comarch ERP Optima
W Comarch ERP Optima należy utworzyć magazyny, z których będą pobierane stany magazynowe. Należy to zrobić w zakładce Ogólne/ Inne/ Magazyny:
Następnie należy wprowadzić towar na poszczególne magazyny, które są połączone z salonami w Comarch e-Sklep.
Więcej o integracji Comarch e-Sklep z Systemem ERP Optima.
Comarch ERP XL
W Comarch ERP XL należy utworzyć magazyn w zakładce Firma/ Magazyny:
Po utworzeniu należy wprowadzić towar na poszczególne magazyny, które są połączone z salonami w Comarch e-Sklep.
Więcej o integracji Comarch e-Sklep z Systemem ERP XL.
Comarch ERP Altum
W Comarch ERP Altum magazyny tworzone są w zakładce Główne/ Magazyny:
Po utworzeniu należy wprowadzić towar na poszczególne magazyny, które są połączone z salonami w Comarch e-Sklep.
Więcej o integracji Comarch e-Sklep z Systemem ERP Altum.
Towary wielowartościowe
Dla towarów wielowartościowych (fantomów i towarów z cechami) sprawdzanie dostępności (oraz wyświetlane stany w salonie) pokazują się per wybraną cechę.
UwagaW szablonie Szafir wybraną cechą jest ta, na której w momencie wywołania funkcji sprawdzenia dostępności w salonie znajduje się focus (widoczna granatowa ramka).Więcej informacji
Więcej informacji można znaleźć w artykułach o Comarch e-Sklep Sync oraz o stanach magazynowych.
Czy ten artykuł był pomocny?
( 1 )( 0 ) - Widoczność towarów w salonie trzeba włączyć w szablonie. Dokonać tego należy w Wygląd sklepu/Ustawienia/Sprawdź dostępność w salonie