Sprawdź dostępność towaru w salonie

Wstęp

Sprawdź dostępność towaru w salonie to funkcja w Comarch e-Sklep, dzięki której potencjalni klienci będą mieli okazję sprawdzić z poziomu strony internetowej, czy dany towar znajduje się w sklepie stacjonarnym (salonie).

Zastosowanie

Mechanizm służy do sprawdzania, czy w danym salonie w czasie rzeczywistym znajduje się szukany towar. Kiedy klient wchodzi na kartę produktową ma możliwość kliknięcia w napis Sprawdź dostępność towaru. W tym momencie sklep uruchomi Comarch e-Sklep Sync, aby ten pobrał informacje o aktualnym stanie magazynowym tego produktu z wskazanych magazynów w odpowiednim systemie ERP (Optima, Altum, XL).

 

Opcja jest dostępna na stronie szczegółów towaru na wszystkich towarach w sklepie – zarówno na tych, które można kupić jak i na takich, gdzie nie ma opcji dodawania do koszyka (np. zapytaj o cenę, czy powiadom o dostępności).

Kto może używać tej opcji

Aby móc używać tej funkcjonalności należy posiadać:

  • Sklep w wersji B2B.
  • Działającą usługą Comarch e-Sklep Sync.
  • Jeden z 3 systemów ERP – Optima, Altum, XL.
  • Zainstalowany szablon Szafir.

Konfiguracja funkcji Sprawdź dostępność towaru w salonie

  1. W panelu administracyjnym Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Odbiór osobisty należy utworzyć punkty odbioru osobistego. W tym celu w sekcji Standardowy dla typu Odbiór osobisty w punkcie należy kliknąć w Przejdź do listy punktów>>
  2. Po utworzeniu punktu odbioru osobistego i jego zapisie powinna pojawić się zakładka magazyn.
  3. W zakładce magazyn mamy możliwość wskazania magazynów (skąd będą pobierane stany magazynowe) z systemu ERPNależy wskazać dokładny symbol i nazwę magazynu z systemu ERP.
    Wskazówka
    Do jednego punktu odbioru osobistego można przypisać jeden magazyn z systemu ERP. Przypisanie większej ilości magazynów wiąże się z indywidualnym wdrożeniem takiego rozwiązania.
  4. Widoczność towarów w salonie trzeba włączyć w szablonie. Dokonać tego należy w Wygląd sklepu/Ustawienia/Sprawdź dostępność w salonie
    Wskazówka
    Wprowadzone zmiany należy zapisać i opublikować. Aby pominąć 10 minutowe oczekiwanie na synchronizację danych, zalecamy otworzenie strony sklepu na nowej karcie incognito. 
  5. Po poprawnej konfiguracji klienci po przejściu na kartę produktu powinni mieć możliwość sprawdzenia dostępności towaru w salonie.

Uwaga
Stan wyrażony jest w jednostce domyślnej danego towaru.

Skąd pobierane są magazyny dla salonów?

Comarch ERP Optima

W Comarch ERP Optima należy utworzyć magazyny, z których będą pobierane stany magazynowe. Należy to zrobić w zakładce Ogólne/ Inne/ Magazyny:

Następnie należy wprowadzić towar na poszczególne magazyny, które są połączone z salonami w Comarch e-Sklep.

Więcej o integracji Comarch e-Sklep z Systemem ERP Optima.

Comarch ERP XL

W Comarch ERP XL należy utworzyć magazyn w zakładce Firma/ Magazyny:

Po utworzeniu należy wprowadzić towar na poszczególne magazyny, które są połączone z salonami w Comarch e-Sklep.

Więcej o integracji Comarch e-Sklep z Systemem ERP XL.

Comarch ERP Altum

W Comarch ERP Altum magazyny tworzone są w zakładce Główne/ Magazyny:

Po utworzeniu należy wprowadzić towar na poszczególne magazyny, które są połączone z salonami w Comarch e-Sklep.

Więcej o integracji Comarch e-Sklep z Systemem ERP Altum.

Towary wielowartościowe

Dla towarów wielowartościowych (fantomów i towarów z cechami) sprawdzanie dostępności (oraz wyświetlane stany w salonie) pokazują się per wybraną cechę.

Uwaga
W szablonie Szafir wybraną cechą jest ta, na której w momencie wywołania funkcji sprawdzenia dostępności w salonie znajduje się focus (widoczna granatowa ramka).

 

Więcej informacji

Więcej informacji można znaleźć w artykułach o Comarch e-Sklep Sync oraz o stanach magazynowych.

Czy ten artykuł był pomocny?