Treści i obrazki

Reguły wysyłki e-maili

Wstęp

Od wersji 2020.1 dla wybranych wiadomości e-mail została dodana możliwość określenia, kiedy powinien zostać wysłany e-mail informujący o zmianach w zamówieniu. Na podstawie reguł można skonfigurować wiadomości:
  • Zamówienie potwierdzone – zamówienie potwierdzone przez klienta,
  • Zamówienie potwierdzone – zmiana statusu zamówienia,
  • Zamówienie zrealizowane,
  • Zamówienie anulowane,
  • Zamówienie zapłacone płatność online lub ratalna,
  • Zamówienie wysłane.
Reguła zawiera konfigurację w jaki sposób musi się zmienić stan zamówienia i/ lub status płatności i/ lub status dostawy, aby wiadomość e-mail została wysłana.
Przyklad
  • Jeśli stan realizacji zmienił się z „oczekuje na potwierdzenie serwisu płatności” na „oczekuje na potwierdzenie sklepu” to wyślij maila „Zamówienie zapłacone płatność online lub ratalna”.
  • Jeśli stan realizacji zmienił się z „potwierdzone przez Sklep” na „zrealizowane” to nie wysyłaj żadnego maila.
  • Jeśli stan realizacji zmienił się z „potwierdzone przez Sklep” na „zrealizowane” oraz status płatności zmienił się na „opłacone” to wyślij maila „Zamówienie wysłane”.

Konfiguracja

Lista reguł

Lista reguł znajduje się w Panelu administracyjnym: Ustawienia/ Treści/ E-mail i SMS po przejściu w jedną z wyżej wymienionych wiadomości na zakładce Konfiguracja. Nad listą reguł znajduje się informacja o danym obszarze: „Tutaj możesz ustawić reguły dotyczące wysyłki e-mail / sms po zmianie stanu zamówienia, zmianie statusu płatności oraz dostawy. Jeśli usuniesz reguły maile o zmiennie stanu lub statusów nie będą wysyłane.” Lista składa się z kolumn:
  • E-mail / SMS – dla jakiej wiadomości ustalona jest reguła (przykładowo „Zamówienie anulowane”). W kolumnie również może pojawić się informacja „nie wysyłaj”,
  • Stan realizacji – poprzedni – nazwa stanu realizacji zamówienia, którego zmiana spowoduje wywołanie reguły. W kolumnie również może pojawić się informacja „dowolny”,
  • Stan realizacji – nowy – nazwa stanu realizacji który musi zostać osiągnięty aby wiadomość została wysłana. W kolumnie również może pojawić się informacja „dowolny”,
  • Status dostawy – poprzedni – nazwa statusu dostawy, którego zmiana spowoduje wywołanie reguły. W kolumnie również może pojawić się informacja „dowolny”,
  • Status dostawy – nowy – nazwa statusu dostawy, który musi zostać osiągnięty aby wiadomość została wysłana. W kolumnie również może pojawić się informacja „dowolny”,
  • Status płatności – poprzedni – nazwa statusu płatności, którego zmiana spowoduje wywołanie reguły. W kolumnie również może pojawić się informacja „dowolny”,
  • Status płatności – nowy – nazwa statusu płatności który musi zostać osiągnięty aby wiadomość została wysłana. W kolumnie również może pojawić się informacja „dowolny”,
  • Priorytet – reguły o wyższym priorytecie będą miały pierwszeństwo przed regułami o niższym priorytecie.
Dzięki priorytetom ustalana jest kolejność w jakiej wysyłane są maile spełniające warunki dla kilku reguł. Jeżeli po zmianie stanu zamówienia lub statusów płatności lub dostawy zostaną spełnione warunki dla kilku reguł wówczas do Klienta zostanie wysłany jeden e-mail – ten określony przez regułę z najwyższym priorytetem. Wyższy priorytet określany jest przez większą liczbę, czyli priorytet = 1 będzie miał pierwszeństwo przed priorytetem = 0 i zostanie wykonany w pierwszej kolejności.
Przyklad
Reguła 1. (Priorytet 1) Jeśli stan zamówienia zmienił się z „potwierdzone” na „zrealizowane” to wyślij maila „Zamówienie zrealizowaneReguła 2. (Priorytet 0) Jeśli stan zamówienia zmienił się z „dowolny” na „dowolny” to wyślij maila „Zmiana statusu zamówienia” Po zmianie stanu zamówienia na „zrealizowane” do kolejki zostanie dodany mail określony dla Reguła 1, czyli ten z priorytetem = 1.
Domyślnie na liście zostały wprowadzone reguły które realizują dotychczasowe działanie wysyłki e-maili oraz wysyłanie nowej wiadomości e-mail: Zamówienie wysłane. Z poziomu listy reguł dostępne są dwie opcje Dodaj oraz Usuń (opcja ta jest widoczna po zaznaczeniu jednej wybranej reguły na liście).
Uwaga
Wysyłka maili związanych ze stanem zamówienia odbywa się wyłącznie na podstawie reguł. Jeśli dla danej wiadomości nie ma ustalonej reguły wówczas wiadomość nie zostanie wysłana.
Wskazówka
Zakładka Konfiguracja oraz widoczna tam lista reguł jest obszarem wspólnym i dostępnym z poziomu każdej możliwej do skonfigurowania wiadomości. Jeżeli przykładowo konfigurując wiadomość Zamówienie zrealizowane dodasz nową regułę będzie ona również widoczna na liście reguł podczas konfigurowania wiadomości Zamówienie wysłane.

Dodanie nowej reguły

Aby dodać nową regułę należy na liście reguł kliknąć w opcję Dodaj zostanie otwarty formularz dodawania reguły. Formularz składa się z list rozwijanych z których jest możliwe wybranie odpowiedniego stanu realizacji, statusu lub treści e-maila oraz pola umożliwiającego wprowadzenie priorytetu. Domyślnie na formularzu ustawione są wartości „dowolny” dla stanu realizacji oraz statusów, „nie wysyłaj” dla wysyłki e-mail/sms oraz „0” dla pola Priorytet.
Wskazówka
Wiadomość dla której zostanie skonfigurowana reguła z wyżej wymienionymi wartościami domyślnymi nie zostanie wysłana.
Formularz należy uzupełnić według własnej potrzeby ustalając niezbędne dla realizacji reguły parametry.
Przyklad
Chcę ustalić regułę dla wiadomości Zamówienie wysłane, aby wiadomość została wysłana do klienta w momencie w którym zamówienie osiągnie status zrealizowane oraz status dostawy zmieni się na wysłane, chcę również aby reguła miała pierwszeństwo przed innymi wiadomościami spełniającymi takie same warunki. W tym celu dodaję nową regułę, formularz nowej reguły uzupełniam następująco:
  • Stan realizacji zamówienia – poprzedni: „oczekuje na potwierdzenie sklepu” nowy: „zrealizowane”,
  • Status dostawy –  poprzedni: „dowolny” nowy: „wysłane”,
  • Status płatności –  poprzedni: „dowolny” nowy: „dowolny”,
  • Wyślij e-mail/sms – treść: „Zamówienie wysłane”,
  • Priorytet –  2 (ponieważ na mojej liście nie ma reguł z wyższym priorytetem),
Po wprowadzeniu niezbędnych danych zatwierdzam regułę przyciskiem Dodaj. Poprawnie zapisana reguła zostanie potwierdzona komunikatem „Zmiany w ustawieniach zapisano poprawnie” oraz pojawi się na liście reguł.
Jeżeli chcesz usunąć regułę z listy wówczas należy zaznaczyć wybraną regułę i wybrać opcję Usuń dostępna nad listą. Po wybraniu tej opcji pojawi się komunikat "Czy na pewno chcesz trwale usunąć wybrane dane?" oraz dwa przyciski: Usuń i Anuluj. Usunięcie reguły należy potwierdzić przyciskiem Usuń. Usuniecie reguły zostanie potwierdzone komunikatem "Wybrane rekordy zostały usunięte".

Jakie są wymagania dla obrazków w e-Sklepie?

Co cechuje profesjonalne zdjęcie produktu?

Poniżej prezentujemy wytyczne do przygotowania profesjonalnych zdjęć swoich produktów:
  • zdjęcie produktu umieść na białym tle;
  • nie pokazuj żadnych logotypów, ani nazwy sklepu w tle;
  • nie dodawaj żadnych grafik, ikon ani tekstów w tle;
  • unikaj znaku wodnego i nie dodawaj ramek;
  • nie pokazuj na jednym zdjęciu kilku przedmiotów będących w różnych wariantach;
  • umieść na zdjęciu cały sprzedawany zestaw (błędne jest umieszczanie zdjęcia jednego przedmiotu i dopisywanie, że sprzedaż dotyczy kilku sztuk tego przedmiotu).

Jakie są obsługiwane formaty?

W sklepie obsługiwane są wyłącznie obrazki w formatach:
  • JPG, JPEG, JPE,
  • PNG (obsługa przezroczystości, tylko dla grafik przesłanych przez system ERP bez kompresji),
  • GIF (obsługa animowanych obrazków, tylko dla grafik przesłanych przez system ERP bez kompresji),
  • WebP (możliwość dodania tego formatu tylko w menu Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Bannery oraz e-Marketing/ Blog),
  • Avif (możliwość dodania tego formatu tylko w menu Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Bannery oraz e-Marketing/ Blog). Pliki obsługiwane są tylko przez przeglądarki: Google Chrome, Mozilla Firefox i Opera. 
Pliki muszą mieć rozszerzenie zgodne z typem. Jeśli rozszerzenie pliku zostało zmienione dla zdjęcia zostanie zwrócony błąd 404. Jako główne zdjęcia w sklepie będą obsługiwane pliki jpg i png. Głównym zdjęciem nie może być plik gif.

Jakie są zalecenia dla obrazków dodawanych do e-Sklepu?

Zdjęcia, których rozmiar przekroczy 512kB nie będą obsługiwane (zostanie zwrócony błąd 404). Pliki przesłane przez system ERP jako kompresowane oraz pliki o rozdzielczości większej niż 1920px nie będą przetwarzane przez e-Sklep, czyli nie będą one skalowane i nie będzie na nie nakładany znak wodny. W szablonie Opal zdjęcia towaru o niestandardowych rozmiarach (1500px x 200px) są wyśrodkowane w obszarze ich wyświetlania. Wymagania dla zdjęć przypisanych do kategorii towarowej są takie same jak dla zdjęć przypisanych do towarów.
Wskazówka
Dopuszczalne obrazki w sklepie: Format: JPG, JPEG, JPE, PNG, GIF Zalecany rozmiar pliku: 150KB Maksymalny rozmiar pliku: 512KB Zalecana rozdzielczość: 1920 x 1920px Maksymalna rozdzielczość: 2048 x 2048px Zalecany rozmiar logo producenta, marki: 100KB
Wskazówka
Rekomendowane rozmiary obrazków w bannerach dla szablonów Comarch:
  • szablon Bursztyn: 1920 px x 608 px
  • szablon Opal:  – banner główny 1840 px x 578 px– mniejsze zdjęcia pod bannerem głównym 904 px x 487 px
  • szablon Agat: rozmiar obrazka dowolny z zachowaniem proporcji 2:1 np. 1200 px x 600 px. W celu zachowania dobrej jakości zdjęcia na ekranach o wysokiej rozdzielczości ekranu, rekomendujemy zdjęcia o rozdzielczości nie mniejszej niż 1140px x 570px.
  • szablon Szafir: rekomendowana proporcja obrazków 3:1 (1500 px x 500 px). W celu zachowania dobrej jakości zdjęć na ekranach o wysokiej rozdzielczości ekranu, zalecamy dodawanie obrazków w jednakowej wielkości.
  • szablon Rubin – rekomendowane wielkości obrazków dla poszczególnych obszarów:
    • Banner główny: 1574px x 425px.
    • Banner popup: 330px x 418px.
    • Banner z infografikami: 48px x 48px.
    • Lookbook: 578px x 578px.
  • szablon Topaz: Bannery – przy tworzeniu wyglądu szablonu Topaz w Kreatorze wybieramy ułożenie bannerów spośród sześciu opcji: Wygląd Sklepu/Ustawienia/Bannery/ kafelki homepage
    • Banner1: 1255px x 780px, 2x 620px x 380px,
    • Banner2: 1920px x 680px,
    • Banner3: 635px x 290px, 2x 840px x 290px
    • Banner4: 840px x 290px, 2x 635px x 290px,
    • Banner5: 2x 735px x 390px,
    • Banner6: 3x 480px x 385px;
  • Rekomendowany rozmiar banneru, który pokazuje się po rozwinięciu kategorii wynosi: 220px x 295px – Wygląd Sklepu/Ustawienia/Bannery/menuBanner,
  • Rekomendowany rozmiar banneru, który pokazuje się na stronie Kontakt wynosi: 610px x 605px – Wygląd Sklepu/Ustawienia/Bannery/contactBanner,
  • Rekomendowane rozmiary bannerów, które pokazują się na stronie Lookbook wynoszą: 2x 560px x 630px, 700px x 850px, 1260px x 540px, 630px x 950px – Wygląd Sklepu/Ustawienia/Bannery/lookbook,
  • Rekomendowany rozmiar banneru, który pokazuje się na zakładce Promocje, po otworzeniu sekcji Profil klienta wynosi: 1920px x 680px –  Wygląd Sklepu/Ustawienia/Bannery/ CustomerProfileBanner,
  • Rekomendowany rozmiar zdjęć towaru wynosi: 660px x 630px;
Pamiętaj, aby zapisać zmiany ikoną dyskietki. Wszystkie modyfikacje w bannerach należy zatwierdzić opcją 'Publikuj' dostępną w menu rozwijanym 'Więcej'  na liście bannerów.

Jak dodać zdjęcia do produktów?

W nowoczesnych sklepach internetowych należy poświęcić bardzo dużo uwagi na skrupulatne przygotowanie optymalnej oferty produktowej. Integralną częścią produktu jest jego zdjęcie. Wyeksponowane grafiki skutecznie przyciągają uwagę klientów i zachęcają do kupna oferowanego produktu. Pamiętaj, że dobrze przygotowane zdjęcia mogą najskuteczniej wyróżnić Twój sklep spośród wielu podobnych konkurentów. Zdjęcia produktów wyświetlane w Comarch e-Sklep dodawane są do kart towarowych w odpowiednim systemie ERP. Więcej na temat dodawania zdjęć do produktów można przeczytać w poniższych artykułach:

Jak dodać zdjęcia 360° dla moich towarów w Comarch e-Sklep?

Zdjęcia obrotowe 360° umożliwiają zaprezentowanie produktu z każdej strony. Dzięki nim klient może dokładniej obejrzeć produkt i tym samym dostrzec więcej detali. Fotografia obrotowa świetnie sprawdza się przy towarach, które posiadają wiele elementów lub oryginalną budowę. Aby dla swoich towarów zaprezentować zdjęcia w formie 360° musisz:
  • posiadać aktualną wersję (min. 2023.1.4) szablonu Topaz (B2C) lub Szafir (B2B),
  • posiadać odpowiednio przygotowane katalogi ze zdjęciami na zewnętrznym hostingu.
Domyślnie zdjęcia 360° widoczne są na liście towarowej i na szczegółach towaru. Jeśli chcesz ograniczyć wyświetlanie zdjęć przejdź do panelu administracyjnego do zakładki Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ogólne i znajdź parametr Wyświetlaj zdjęcia 360° na liście towarów, a następnie zmień parametr na Nie. Pamiętaj, aby po zmianie parametru zapisać i opublikować zmiany.  

Jak przygotować zdjęcia 360°, aby móc udostępnić je dla moich towarów?

Krok 1. Sfotografuj swój towar z różnych stron obracając się wokół jego osi - tworząc odpowiednią ilość zdjęć prezentującą towar z różnych stron. Krok 2. Zatytułuj kolejno przygotowane zdjęcia podając numer klatki: 1, 2, 3, 4, itd. Numeracja zdjęć będzie odpowiadać za kolejność prezentowanej klatki. Krok 3. Utwórz folder, w którym umieścisz przygotowane zdjęcia i udostępnij je na zewnętrznym serwerze, w celu uzyskania linku do katalogu. Tak przygotowany katalog udostępnisz następnie w formie atrybutu na towarze w swoim systemie Comarch ERP.

Jak dodać zdjęcie 360° dla mojego towaru w Comarch e-Sklep?

Krok 1. Przejdź do swojego systemu Comarch ERP i dodaj nowy atrybut o nazwie 360photo i typie tekst. Krok 2. Przejdź do edycji wybranego towaru i dodaj w odpowiednim miejscu nowy atrybut o nazwie 360photo. Jako wartość atrybutu wprowadź adres URL do zewnętrznego hostingu, na którym znajduje się katalog z przygotowanym zdjęciem w formacie 360°. Krok 3. Zapisz zmiany i wykonaj synchronizację danych. Gotowe! W Twoim e-Sklepie pojawiły się właśnie zdjęcia w formie 360°. Od teraz Twoi Klienci zobaczą sprzedawane towary z różnych stron.
Wskazówka
Do prawidłowego wyświetlania się zdjęcia 360° należy dodać wskazany wyżej atrybut na towarze nadrzędnym, tak żeby ścieżka do niego alfabetycznie była na pierwszym miejscu. Wskazane zdjęcie będzie widoczne na liście towarowej na ojcu oraz w galerii towaru. Jeśli towary podrzędne nie będą posiadały zdjęć 360°, to będą widoczne z towaru nadrzędnego. Dla każdego języka można dodać tylko jedno zdjęcie 360°.
Oznaczenie dostępności zdjęcia 360° na szczegółach towaru w szablonie Topaz
Oznaczenie dostępności zdjęcia 360° na szczegółach towaru w szablonie Topaz
Podgląd zdjęcia 360° na szczegółach towaru w szablonie Topaz
Zobacz jak prezentuje się zdjęcie w formacie 360° w jednym z naszych sklepów demonstracyjnych.

Jak przywrócić standardową treść wiadomości e-mail?

W panelu administracyjnym Comarch e-Sklep umożliwiono przywracanie domyślnych treści wiadomości e-mail. Wprowadzono atrakcyjne szablony graficzne dla wszystkich standardowych wiadomości e-mail wysyłanych z poziomu e-Sklepu. Nowe treści wiadomości e-mail dostępne są dla sklepów, które zostały utworzone od wersji 2020.3. W przypadku starszych sklepów treści maili nie zostały zaktualizowane. Z myślą o sklepach aktualizowanych, wprowadzono funkcję, która umożliwia wgranie najnowszych treści wiadomości e-mail dostarczanych przez Comarch. Dzięki temu administrator:
  • starszej wersji e-Sklepu, gdzie są stare szablony wiadomości i który był zaktualizowany do wersji 2020.4 (lub wyższej) – może wgrać standardowe szablony z nowym wyglądem wiadomości e-mail,
  • każdego sklepu w wersji 2020.4 (lub wyższej) – może przywrócić domyślną (standardową) treść wiadomości e-mail w sytuacji, gdy zmodyfikowano treść tych wiadomości.
Opcja Przywróć domyślną treść dostępna jest w panelu administracyjnym e-Sklepu w menu Ustawienia/ Treści formalne/ Wysyłka e-mail  i SMS na szczegółach każdej wiadomości, po kliknięciu w przycisk Więcej: Umożliwia ona przywrócenie domyślnej (standardowej) treści dla wybranego e-maila lub dla wszystkich wiadomości (na osobnej zakładce) w językach dostępnych w e-Sklepie:
Uwaga
Operacja jest nieodwracalna i nie ma możliwości odzyskania nadpisanej treści e-mail.

Zmiana logotypu

Prowadząc swój sklep warto pamiętać o tym, jak ważne jest graficzne przedstawienie nazwy firmy lub produktu. Logo jest swego rodzaju nośnikiem informacji zarówno na płaszczyźnie informacyjnej jak i emocjonalnej. Stanowi ono jeden z elementów identyfikacji wizualnej i jednocześnie jest jej najważniejszą częścią. Dzięki logo firma lub produkt są łatwiejsze do zidentyfikowania przez odbiorcę

Logotyp możesz ustawić w panelu administracyjnym. W celu jego zmiany w panelu administracyjnym przejdź do zakładki Ustawienia/ Ustawienia sklepu, następnie wejdź w pole Dane sklepu i na dole zakładki Dane kontaktowe znajduje się obszar Logotyp.
Wskazówka
Maksymalny rozmiar obrazka  to 30 KB, wymiary 200 x 200px, format PNG, JPG, JPEG, SVG.
Zalecana rozdzielczość różni się dla poszczególnych szablonów. Nowy logotyp można wgrać klikając w pole Zmień. Po wyborze odpowiedniego obrazka zatwierdź zmiany wybierając pole Zapisz. Zmiany wprowadzone w ustawieniach zostaną zsynchronizowane do sklepu po 10 minutach.    

Dezaktywacja wybranych powiadomień e-mail w Comarch e-Sklep

Treści E-mail i SMS

W Comarch e-Sklep istnieje szereg wiadomości systemowych, które są automatycznie wysyłane do Klientów - w zależności od działań, które je generują (np. Klient składa zamówienie, po czym otrzymuje potwierdzenie w postaci wiadomości e-mail). W Comarch e-Sklep wyróżnia się kilka rodzajów powiadomień dotyczących:
  • Zamówień,
  • Rabatów,
  • Zapytania o koszt dostawy,
  • Klientów,
  • Subskrybentów,
  • Marketplace,
  • oraz kontaktu Klienta z e-Sklepem.
Wskazówka
Treści wszystkich wiadomości systemowych dostępnych w Comarch e-Sklep znajdują się w panelu administracyjnym w sekcji Ustawienia/ Treści formalne/ Wysyłka e-mail i SMS.
Wskazówka
Więcej na temat sekcji Treści w Comarch e-Sklep przeczytasz tutaj.
Wszystkie dostępne w panelu powiadomienia są domyślnie aktywne, a Comarch e-Sklep wysyła je zgodnie z powiązanym zdarzeniem. Zdarza się jednak, iż nie wszystkie powiadomienia chcemy Klientom wysyłać. W takim celu konieczna jest ich dezaktywacja.

Jak dezaktywować wybrane powiadomienie e-mail?

Aby wybrana wiadomość systemowa nie była wysyłana do Klienta e-Sklepu postępuj zgodnie z poniższą instrukcją: Krok 1. Przejdź do sekcji Ustawienia/ Treści formalne/ Wysyłka e-mail i SMS. Krok 2. Z listy dostępnych powiadomień przejdź do edycji wybranej wiadomości. (dla przykładu dezaktywujemy wiadomość "Przypomnienie o dokończeniu płatności online") Krok 3. Klikając w sekcję "Od/Do" dokonaj modyfikacji odbiorców danej wiadomości. Aby wiadomość nie była do nikogo przesyłana, wówczas należy odznaczyć wszystkich odbiorców - w szczególności Klienta.
Brak odbiorcy powiadomienia
Krok 4. Zapisz zmiany.
Uwaga
Uwaga! Nie wszystkie wiadomości systemowe można dezaktywować. Takie treści nie będą miały parametru "Klient" do odznaczenia.
Wskazówka
Aby ponownie aktywować wybraną treść postępuj analogicznie - określając odbiorców wiadomości.
 

Automatyczna wysyłka e-mail

Wstęp

Wysyłka e-maili stanowi kluczowy kanał komunikacji w Comarch e-Sklep. Dzięki niej możemy budować relację z klientem co pozwoli na wzrost naszych przychodów oraz jego zadowolenia. To dzięki e-mailom, klient otrzymuje potwierdzenie złożenia zamówienia, zapisania się do newslettera, otrzymania rabatu oraz wiele innych informacji. W przypadku dużej liczby klientów wysyłka e-mailów staje się czasochłonna. Na ratunek przychodzi automatyzacja i skorzystanie z narzędzi marketing automation SALESmanago lub Edrone.

Zastosowanie

Automatyczna wysyłka e-mailów odbywa się w przypadku wystąpienia ściśle określonych warunków. Warunki mogą być wypełnione przez działania użytkowników Comarch e-Sklepu, administratora e-sklepu lub osoby korzystającej z systemu ERP. Po tym jak osoba wykona daną akcję wtedy zachodzi automatyczna wysyłka e-maila. Przykładowo kiedy kontrahent na zamówieniu naciśnie przycisk "zamówienie z obowiązkiem zapłaty" wtedy na jego skrzynkę pocztową zostanie wysłany e-mail z informacją o zamówieniu (nr. zamówienia, zakupiony przedmiot, cena itp.).

Kto może używać tej opcji

Automatyczna wysyłka e-maili jest możliwa bez względu na posiadaną wersję Comarch e-Sklep. Należy pamiętać, że wysyłka niektórych e-maili może wystąpić w przypadku korzystania z wybranego systemu ERP. Przykładowo wiadomość Zatwierdzanie zamówienia zostanie wysłane tylko w przypadku wykonanie takiej akcji w systemie ERP Altum.

Konfiguracja wysyłki e-mail

W Comarch e-Sklep nie trzeba konfigurować automatycznej wysyłki e-maili. Wraz z rozpoczęciem działania Comarch e-Sklep oraz konfiguracji konta e-mail automatyczna wysyłka e-maili jest gotowa do użycia.
Uwaga
Jeżeli nie zachodzi automatyczna wysyłka należy się upewnić, czy konto e-mail zostało poprawnie skonfigurowane.

Opis e-maili oraz warunków wysyłania

W dalszej części zostały opisane:
  • informacje wysyłane w wiadomości (dotyczy to standardowej treści wiadomości. Jeżeli treść e-mail masz modyfikowaną i chcesz odzyskać wersję domyślną to możesz przywrócić standardową treść.
  • warunki wysłania e-mail,
  • do kogo są wysyłane,
  • lista dostępne obiektów.
Uwaga
Obiekt jest to struktura zawierający dane. Przykładowo obiekt "Order" zawiera informacje na temat zamówienia (Id, wartość, nazwę klienta itp.).
Wskazówka
Od wersji 2022 w przypadku niektórych maili widoczna będzie informacja dotycząca ważności znajdującego się w treści maila linku: "Link jest ważny przez 30 minut.". Informacja ta pojawi się ona np. w wiadomości mailowej o tytule "Konto utworzone w e-Sklepie przez Administratora" wygenerowanej na skutek dodania kontrahenta z poziomu systemu ERP a następnie udostępnienia go do e-Sklepu.

Zamówienia

Złożenie zamówienia – Informuje o złożeniu zamówienia na dany produkt/produkty przez klienta. Wysyłka e-maila występuje w chwili kliknięcia przez klienta przycisku zamówienia z obowiązkiem zapłaty. Informuje klienta o numerze i  statusie złożonego zamówienia. Jeżeli włączona jest opcja potwierdzenie zamówienia, w e-mailu zostanie przesłany link, w celu weryfikacji złożonego zamówienia. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowany/niezalogowanych. Zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz e-mail klienta (istnieje możliwość wysyłki do opiekuna klienta). Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}
Wskazówka
Aby w e-mailu wyświetlał się link prowadzący do szczegółów zamówienia należy wprowadzić poniższy kod w jego treści: <a href="{{ order.Url }}">{{ order.Url }}</a>
Zamówienie potwierdzone przez klienta – Informuje o zmianie statusu zamówienia na potwierdzone. E-mail zostaje wysłany po tym jak klient potwierdzi zamówienie poprzez kliknięcie w link w e-mail złożenie zamówienia. Opcję potwierdzania zamówienia przez kliknięcie w link można włączyć w panelu administracyjnym w Ustawienia/Ustawienia sklepu/Zamówienia/Ustawienia zamówień a następnie Potwierdzenie zamówienia. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowanych/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}
Wskazówka
Aby w e-mailu wyświetlał się link prowadzący do szczegółów zamówienia należy wprowadzić poniższy kod w jego treści: <a href="{{ order.Url }}">{{ order.Url }}</a>
Zamówienie potwierdzone przez sklep - Informuje o zmianie statusu zamówienia na potwierdzone przez sklep. Wiadomość przesyłana jest, kiedy administrator Comarch e-Sklep potwierdzi w systemie ERP rezerwację odbiorcy oraz dokona synchronizacji. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowanych/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}
Wskazówka
Aby w e-mailu wyświetlał się link prowadzący do szczegółów zamówienia należy wprowadzić poniższy kod w jego treści: <a href="{{ order.Url }}">{{ order.Url }}</a>
Zamówienie zrealizowane – informuje o zmianie statusu zamówienia na zrealizowane. Wiadomość przesyłana jest kiedy administrator Comarch e-Sklep przekształci rezerwację odbiorcy do faktury sprzedaży. Dodatkowo informuje o dodanych punktach do programu lojalnościowego. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowanych/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}
Wskazówka
Aby w e-mailu wyświetlał się link prowadzący do szczegółów zamówienia należy wprowadzić poniższy kod w jego treści: <a href="{{ order.Url }}">{{ order.Url }}</a>
Wskazówka
Jeżeli chcesz, aby faktura została dołączona do wiadomości e-mail, zaznacz parametr Faktura w formacie pdf.
Zamówienie anulowane – informuje o zmianie statusu zamówienia na anulowane. Zostaje wysłane kiedy klient albo administrator Comarch e-Sklep anuluje złożone zamówienie. Domyślnie e-mail zostaje przesłany na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowanych/niezalogowanych. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}
Wskazówka
Aby w e-mailu wyświetlał się link prowadzący do szczegółów zamówienia należy wprowadzić poniższy kod w jego treści: <a href="{{ order.Url }}">{{ order.Url }}</a>
Zamówienie zapłacone płatność online lub ratalna - informuje o zmianie statusu zamówienia na zapłacone. E-mail zostaje wysłany po akceptacji płatności online lub ratalnej przez wybrany system płatności oraz otrzymanej przez Comarch e-Sklep tej informacji. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowanych/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 
Wskazówka
Aby w e-mailu wyświetlał się link prowadzący do szczegółów zamówienia należy wprowadzić poniższy kod w jego treści: <a href="{{ order.Url }}">{{ order.Url }}</a>
Dodanie Listu przewozowego – informuje o zmianie statusu zamówienia oraz numerze listu przewozowego. W wiadomości znajduje się również nazwa kuriera. Wiadomość zostaje wysłana po dodaniu numeru listu przewozowego w systemie ERP. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowany/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 
Wskazówka
Aby w e-mailu wyświetlał się link prowadzący do szczegółów zamówienia należy wprowadzić poniższy kod w jego treści: <a href="{{ order.Url }}">{{ order.Url }}</a>
Wskazówka
Do numeru listu można dodać URL dzięki, któremu klient po kliknięciu w nazwę będzie mógł śledzić swoją przesyłkę.
Dodanie Faktury – informuje klienta o tym, że na jego koncie dostępna jest faktura do zamówienia. Wiadomość zostaje wysłana po skonfigurowaniu faktur elektronicznych w Comarch ERP, wystawienia takiej faktury do zamówienia oraz przesłania do Comarch e-Sklep. W mailu, w zależności od dodanego w systemie ERP do zamówienia dokumentu, pojawi się bardziej szczegółowa informacja o rodzaju tego dokumentu:faktura, faktura pro forma lub faktura korygująca. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowany/niezalogowanych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 
Wskazówka
Aby w e-mailu wyświetlał się link prowadzący do szczegółów zamówienia należy wprowadzić poniższy kod w jego treści: <a href="{{ order.Url }}">{{ order.Url }}</a>
Wskazówka
Jeżeli chcesz, aby faktura została dołączona do wiadomości e-mail, zaznacz parametr Faktura w formacie pdf.
Informacja o zamówieniu do punktu odbioru osobistego – informuje klienta o tym, że wybrał opcję odbioru osobistego w punkcie. E-mail zawiera informację o wybranym punkcie odbioru osobistego. Zostaje wysłany w momencie złożenia zamówienia. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 
Potwierdzenie złożenia reklamacji – informuje (klienta oraz właściciela sklepu) o złożeniu reklamacji do zrealizowane zamówienia. Wiadomość zostaje wysłana po złożeniu reklamacji w profilu klienta. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ complaint|DEBUG }} 
Zmiana statusu reklamacji – informuje o zmianie statusu reklamacji. Może być w trakcie rozpatrywania, uznano, odrzucono, anulowano. Wysyłka następuje w momencie zmiany dokonanej przez administratora Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ complaint|DEBUG }}
Zamówienie z ERP – informuje o złożeniu zamówienia w systemie ERP (funkcjonalność dostępna tylko przy połączeniu z system ERP Altum). Wysyłka jest przeprowadzana w momencie utworzenia zamówienia w systemie ERP oraz synchronizacji. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}
Rozpoczęcie edycji – informuje o rozpoczęciu edycji zamówienia przez klienta. Ta funkcjonalność dostępna jest tylko w szablonie Szafir dla sklepów B2B. E-mail zostaje wysłany w momencie rozpoczęcia edycji zamówienia. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 
Zatwierdzenie zamówienia - wiadomość przesyła informację z prośba o zatwierdzenie zamówienia do klienta. Zachodzi, kiedy operator zmienia/edytuje zamówienie (z poziomu systemu ERP Altum) i wysyła klientowi do potwierdzenia. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 
Przypomnienie o zakupach - w sytuacji, kiedy klient doda towar do przechowalni może ustalić datę przypomnienia. E-mail zostaje wysłany w dzień, na który zostało ustalone przypomnienie. Wiadomość informuje o przedmiotach w przechowalni. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Funkcja przypomnij o zakupie działa tylko w przypadku szablonu Szafir. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ product|DEBUG }} 
Przypomnienie o dokończeniu płatności online - w sytuacji, kiedy klient wybierze płatność online, ale nie dokona płatności, to zostanie przesłany mail z przypomnieniem. Dla zamówienia z płatnością online, które nie zostanie opłacone, po określonym czasie (domyślnie jest 24h) zostanie wysłany mail z przypomnieniem i z linkiem do dokończenia płatności. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Konfiguracja czasu wysyłki przypomnienia znajduje się w Ustawienia sklepu/ Zamówienia. Lista dostępnych obiektów
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 
Wskazówka
Po wpisaniu wartości 0 godzin przypomnienie nie zostanie wysłane.
Przypomnienie o wystawieniu opinii za zakupiony towar - po wybranym okresie czasu przesyłane jest przypomnienie o wystawieniu opinii za zakupiony towar.
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}
Podział zamówienia - w sytuacji, kiedy zamówienie jest duże i wymaga podzielenia, do klienta wysłany zostaje mail o podziale.
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}
Zamówienie wysłane - po wysłaniu zamówienia przez sprzedawcę, do odbiorcy zostaje przesłana informacja.
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}
Przypomnienie o dokończeniu zamówienia (porzucone koszyki) - w sytuacji, kiedy klient nie dokończył zamówienia, zostaje przesłane przypomnienie.
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }}
Zestawienie wszystkich statusów zamówień oraz wysyłanych wraz z ich zmianą maili zaprezentowano w artykule Statusy zamówienia

Zapytanie o koszt dostawy, Zapytanie o cenę towaru

Zapytanie o koszt dostawy zamówienie bez kosztów dostawy - e-mail informuje, że zostało złożone zamówienie z nieokreślonym kosztem dostawy. Zostaje przesłany, kiedy klient złoży zamówienie na przedmiot, który posiada negocjowalne koszty przesyłki (oznaczenie w systemie ERP). Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 
Ustalenie kosztów dostawy - zostaje przesłana informacja, że koszty dostaw zostały ustalone. Dodatkowo klient jest informowany do kiedy wycena obowiązuje. E-mail jest przesłany w momencie ustalenie kosztów dostawy w panelu administracyjnym przez administratora Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ order|DEBUG }} 
Złożenie zapytania cenowego - Informuje o złożeniu zapytania ofertowego (funkcja dedykowana dla sklepów B2B). Wiadomość przesyłana jest kiedy klient złoży zapytanie o ofertę. W wiadomości przesyłana jest lista towarów których zapytanie dotyczy . Domyślnie e-mail zostaje przesłany na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ inquiry|DEBUG }} 
Powiadomienie o ofercie - Informuje o utworzeniu oferty przez administratora e-Sklepu. W wiadomości przesyłana jest lista towarów wraz z ich wyceną. W wiadomości dostępny jest link, po przejściu z którego utworzona oferta zostaje dodana do koszyka i można błyskawicznie złożyć zamówienie na wycenione produkty. Domyślnie e-mail zostaje przesłany na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ inquiry|DEBUG }} 
Zapytanie o cenę towaru - e-mail informuje, że zostało złożone zapytanie o koszt towaru. Wiadomość zostaje przesłane, kiedy klient, złoży zapytanie (na karcie towarowej w Comarch e-Sklep) na towar, który nie posiada ustalonej ceny (oznaczenie w systemie ERP). Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Dodatkowo, można przesłać wiadomość do opiekuna towaru. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ message|DEBUG }}
  • {{ product|DEBUG }} 
Ustalenie ceny towaru - zostaje przesłana informacja, że cena towaru została ustalona. Dodatkowo klient jest informowany do kiedy wycena obowiązuje. E-mail jest przesłany w momencie ustalenie ceny towaru w panelu administracyjnym przez administratora Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ message|DEBUG }}
  • {{ question|DEBUG }}
  • {{ product|DEBUG }} 
Powiadomienie o dostępności towaru - e-mail informuje, że towar, na który zostało złożone zapytanie o dostępność (przy włączonej opcji kontroli stanów magazynowych) jest już osiągalny w Comarch e-Sklep. Wiadomość zostaje przesłana, kiedy administrator Comarch e-Sklepu z panelu administracyjnego (Sprzedaż/Powiadom o dostępności) wyśle powiadomienie. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ product|DEBUG }} 

Rabaty

Kupon rabatowy - e-mail informuje, że klientowi został przyznany kupon rabatowy, który obowiązuje w określonym czasie. Wiadomość zostaje przesłana, kiedy administrator Comarch e-Sklepu z panelu administracyjnego utworzy kupon rabatowy (dla wybranych kontrahentów) i wyśle powiadomienie o nim klientowi. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ coupon|DEBUG }} 
Rabat dla stałego klienta - e-mail informuje, że klientowi został przyznany rabat dla stałego klienta, który obowiązuje w określonym czasie. Wiadomość zostaje przesłana, kiedy administrator Comarch e-Sklepu z panelu administracyjnego utworzy ten typ rabatu. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ discount|DEBUG }} 
Kupon rabatowy na darmową dostawę - e-mail informuje, że klientowi został przyznany kupon rabatowy na darmową dostawę, który obowiązuje w określonym czasie. Wiadomość zostaje przesłana, kiedy administrator Comarch e-Sklepu z panelu administracyjnego utworzy kupon rabatowy (na darmową dostawę) i wyśle powiadomienie o nim klientowi. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ coupon|DEBUG }} 

Klienci

Założenia konta (przez klienta) - e-mail informuje, że klient założył w Comarch e-Sklep konto. Dodatkowo jeżeli jest włączona podwójna weryfikacja (klient musi kliknąć w link, aby potwierdzić  założenie konta) to również w treści otrzyma link aktywacyjny. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie kliknięcia przycisku załóż konto. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }} 
Założenia konta przez sklep - e-mail informuje, że administrator Comarch e-Sklep założył konto klientowi. W treści jest przesyłany link do utworzenia hasła. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie założenie konta klienta przez administratora w panelu administracyjnym w zakładce Klienci/Twoi klienci. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }} 
Konto potwierdzone - e-mail przesyła informację, że administrator Comarch e-Sklep aktywował konto klienta, ale oczekuje ono jeszcze na potwierdzenie (opcja w panelu administracyjnym Ustawienia/Ustawienia sklepu/Klienci). Wiadomość zostaje przesłana w momencie aktywacji konta klienta w panelu administracyjnym w zakładce Kontrahenci. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }} 
Stan konta (aktywne, zablokowane) - wiadomość informuje o zmianie statusu konto klienta. W e-mail przesłana jest informacja, że konto klienta zmieniło status na aktywne albo zablokowane. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie aktywacji albo zablokowania konta klienta w panelu administracyjnym przez administratora Comarch e-Sklepu. Domyślnie e-mail zostaje przesłane na e-mail konfiguracyjny oraz do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }} 
Zmiana adresu e-mail - wiadomość informuje o zmianie adresu e-mail klienta. W e-mailu przesyłana jest informacja, że e-mail przypisany konta uległ zmianie wraz z nowym adresem e-mail.  Wiadomość zostaje przesłana, w momencie zmiany e-maila w profilu klienta albo panelu administracyjnym przez administratora Comarch e-Sklepu. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }} 
Program lojalnościowy - wiadomość informuje o zwiększeniu liczby punków lojalnościowych w Comarch e-Sklep. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie zmiany liczby punktów lojalnościowych. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ loyalty|DEBUG }} 
Przypomnienie hasła - wiadomość informuje o zmianie hasła użytkownika. W e-mailu przesyłana jest informacja o zmianie hasła wraz z linkiem służącym do resetu. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie użycia funkcji "nie pamiętasz hasła" przez użytkownika. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }} 
Reset hasła przez sklep - wiadomość informuje o resecie hasła wykonanym przez administratora Comarch e-Sklep. W e-mailu przesyłana jest informacja o zmianie hasła wraz z linkiem służącym do resetu. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie użycia funkcji "generuj nowe hasło dla użytkownika". Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }} 

Subskrybenci (newsletter)

Zapis do newslettera - wiadomość informuje o aktywacji subskrypcji newslettera. W e-mailu przesyłany jest link aktywacyjny. Po jego kliknięciu użytkownik zostanie zapisany do newslettera. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie pozostania e-maila i potwierdzenia chęci zapisu do newslettera w Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ subscriber|DEBUG }} 
Zapis do newslettera przez sklep - wiadomość informuje o zaproszeniu do subskrypcji newslettera. W e-mailu przesyłany jest link aktywacyjny. Po jego kliknięciu użytkownik zostanie zapisany do newslettera. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie zapisu użytkownika do newslettera przez administratora Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ subscriber|DEBUG }} 
Wypisanie z newslettera przez sklep - wiadomość informuje o wypisaniu z subskrypcji newslettera. W e-mailu przesyłany jest informacja o wypisaniu z newslettera przez obsługę sklepu. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie  wypisania z newslettera użytkownika przez administratora Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do klienta. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ subscriber|DEBUG }} 

Kontakt

Zapytanie ze strony kontakt - wiadomość o przesłaniu zapytania przez użytkownika. W e-mailu przesyłany jest e-mail, temat, treść wiadomości oraz numer telefonu klienta. Wiadomość zostaje przesłana, w momencie  wysłania wiadomości przez stronę kontakt. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do administratora sklepu. Dodatkowo istnieje możliwość skonfigurowania działów w Comarch e-Sklep. W takim wypadku mail zostanie przesłany na mail odpowiedniego działu lub do kliku działów. Maile działów dodasz w panelu administracyjnym Ustawienia/Treści formalne/ Wysyłka e-mail i SMS, sekcji Kontakt, kafel Zapytanie ze strony kontakt,  następnie przejść do zakładki Adresy e-mail działów. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ subject|DEBUG }}
  • {{ message|DEBUG }}
  • {{ userFields|DEBUG }} 
Wskazówka
Kopia wiadomości jest wysłana z ukrytym (pole DW) e-mailem nadawcy.
Zapytanie o towar - wiadomość przesyła informację o zapytaniu przez Klienta o towar. W e-mailu przesyłany jest nazwa firmy, e-mail użytkownika, nazwa towaru, kod towaru, numer telefonu (jeśli został uzupełniony na formularzu) oraz treść pytania. Wiadomość zostaje przesłana w momencie wysłania zapytania przez użytkownika o dany towar. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do administratora sklepu. Dodatkowo można przesłać wiadomość do opiekuna towaru. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ message|DEBUG }}
  • {{ product|DEBUG }} 
Wskazówka
Kopia wiadomości jest wysłana z ukrytym (pole DW) e-mailem nadawcy.
Powiadom znajomego o towarze - wiadomość przesyła informację o towarze do znajomego. W e-mailu przesyłany jest e-mail polecającego, e-mail znajomego, treść wiadomości oraz informacje o towarze. Wiadomość zostaje wysłana, po uzupełnieniu formularza poleć towar, dostępnego na szczegółach towaru w Comarch e-Sklep. Domyślnie e-mail zostaje przesłany tylko do znajomego. Lista dostępnych obiektów:
  • {{ config|DEBUG }}
  • {{ customer|DEBUG }}
  • {{ message|DEBUG }}
  • {{ product|DEBUG }}
  • {{ friend|DEBUG }} 
Wskazówka
Przed wysyłką zmodyfikowanej wiadomości warto sprawdzić, jak wygląda. W tym celu należy przeprowadzić wysyłkę testową, klikając na znacznik więcej i wybrać opcję Wyślij próbnie.

Lista zmiennych dla obiektów

Do każdej wiadomości e-mail możemy użyć innych makr, które prezentują inne informacje. Przykładowo, kiedy naszą wiadomość z podziękowaniem za złożenie zamówienia chcemy spersonalizować, możemy w tytule odwołać się do imienia klienta, który zamówił towar. W tym celu należy dodać w treści szablonu {{ Customer.Name }}. Lista dostępnych makr jest poszeregowana względem obiektów (przykładowo nazwa klienta jest w obiekcie {{ Customer }}). W danej wiadomości możemy skorzystać z ograniczonej liczby makr, które są przypisane do obiektów (wskazane w każdej wiadomości w artykule). Makra konstruuje się w postaci {{ NAZWAOBIEKTU.NAZWAZMIENNEJ }}

Lista przykładowych zmiennych dla obiektu Config {{Config}}

  • {{ config.Countries.Names }} – przesyła kraj działalności Comarch e-Sklep
  • {{ config.Languages.Name }} – przesyła nazwę języka używanego w Comarch e-Sklep
  • {{ config.Reviews}} – przesyła informację o dostępnych możliwościach recenzji
  • {{ config.Shop.Email }} – przesyła informację o głównym e-mailu Comarch e-Sklep 

Lista przykładowych zmiennych dla obiektu zamówienie {{Order}}

  • {{ order.ERPOrderNumber }} – przesyła numer zamówienia nadany z systemu ERP
  • {{ order.StatusText }} – przesyła nazwę statusu zamówienia (np. anulowane, oczekuję na potwierdzenie sklepu itp.)
  • {{ order.Currency }} – przesyła informację o wybranej walucie
  • {{ order.OrderTotalValue }} – przesyła ostateczną cena zamówienia
  • {{ order.Delivery.Name }} – przesyła nazwę wybranego sposobu dostawy
  • {{ order.Payment.MethodIdText }} – przesyła nazwę wybranej płatności 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu klient {{Customer}})

  • {{ customer.Email }} - przesyła e-mail klienta
  • {{ customer.Name }} - przesyła nazwę klienta
  • {{ customer.PhoneNo }} - przesyła numer telefonu 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu reklamacja {{Complaint}}

  • {{ complaint.TotalValue }} – przesyła całkowitą wartość zamówienia
  • {{ complaint.OrderDate }} – przesyła datę zamówienia
  • {{ complaint.DefectDescription }} – przesyła opis zawarty w reklamacji 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu wiadomość {{Message}}

  • {{ message.message}} – przesyła treść wiadomości 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu zapytania o cenę {{Question}}

  • {{ question.question }} – przesyła treść zapytania 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu kod rabatowy {{Coupon}}

  • {{ coupon.code }} – przesyła kod rabatu
  • {{ coupon.DateFrom }} – przesyła datę od kiedy obowiązuje kod rabatowy
  • {{ coupon.Discount }} – przesyła wysokość rabatu 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu reklamacja {{Discount}}

  • {{ discount.discount }} – przesyła wysokość rabatu
  • {{ discount.DateFrom }} – przesyła datę od kiedy obowiązuje kod rabatowy
  • {{ discount.DateTill }} – przesyła datę do kiedy obowiązuje rabat 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu program lojalnościowy {{Loyalty}}

  • {{ loyalty.points }} – przesyła liczbę punktów lojalnościowych 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu subskrybent {{Subscriber}}

  • {{ subsriber.Email }} – przesyła e-mail subskrybenta
  • {{ subsriber.ConfirmationUrl }} – przesyła link potwierdzający zapisanie do newslettera 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu temat (strona kontakt) {{Subject}}

  • {{ subject.Subject }} – przesyła temat wiadomości przesłanej przez formularz kontaktowy 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące obiektu reklamacja {{Friend}}

  • {{ friend.Email }} – przesyła e-mail znajomego
  • {{ friend.Name }} – przesyła nazwę znajomego
  • {{ friend.Name2 }} – przesyła druga nazwę znajomego 

Lista przykładowych zmiennych dotyczące produktu {{Product}}):

  • {{ product.NameNoHtml }} – przesyła nazwę produktu
  • {{ product.Code }} – przesyła kod produktu
  • {{ product.Id }} – przesyła id produktu 
Wskazówka
Pełną listę dostępnych mark, które można użyć w e-mailu, można sprawdzić po wpisaniu nazwy obiektu (przykładowo {{ customer|DEBUG }}) w treść e-maila (tam gdzie dany obiekt występuje) i wysyłając wiadomość testową.

Znak wodny w e-Sklepie

W zakładce zdjęcia można ustawić tło oraz parametry dotyczące znaku wodnego. Ustawienia zdjęć można edytować w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Towary/ w sekcji Prezentacja towaru/ Znak wodny. Aby włączyć znak wodny na zdjęciach, należy przy przycisku Twórz znak wodny, ustawić suwak w pozycji Tak. Istnieje możliwość edycji znaku, pojawi się okno, w którym można:
  • ustawić wymiary zdjęcia, dla którego będzie dodawany znak wodny,
  • dodać plik, który będzie znakiem wodnym,
  • ustalić położenie znaku wodnego.
Po zakończeniu edycji, należy zapisać zmiany przyciskiem Zapisz.

Wydruki

Zakładka Wydruki, umiejscowiona w panelu administracyjnym e-Sklepu w obszarze Ustawienia/Treści formalne zawiera szablony wydruków zamówienia oraz reklamacji. Szablony zostały stworzone przy użyciu składni Liquid.

Wybierając odpowiedni formularz, można go edytować, zmieniając np. treść.

Domyślnie na wydruku zamówienia znajdują się następujące informacje:
  • dane sprzedawcy oraz nabywcy,
  • data zamówienia,
  • data wydruku,
  • adres dostawy,
  • sposób dostawy,
  • dokument do zamówienia (paragon, faktura),
  • rodzaj płatności,
  • koszt przesyłki,
  • oraz informacje o zamówionych towarach.
Po wprowadzeniu zmian w treści wydruku zmiany należy zapisać za pomocą przycisku .  Za pomocą przycisku Więcej, można go odrzucić lub zapisać i publikować. Za pomocą przycisku Podgląd wydruku możesz zobaczyć podgląd dokumentu.    

Komunikaty

Zakładka Komunikaty w Ustawienia > Treści formalne pozwala na zdefiniowanie treści komunikatów wyświetlanych klientom, np. informacji o plikach cookies, lub komunikatów o przerwach w działaniu lub promocjach.

Po kliknięciu w komunikat, można edytować jego treść, położenie a także okres, po jakim ma się pojawić ponownie po zamknięciu przez klienta.
Wskazówka
Aby uniemożliwić klientowi wykonanie jakichkolwiek działań w sklepie przed akceptacją plików cookies, ustaw położenie komunikatu na „pop-up”.
Po dokonaniu zmian, należy je zatwierdzić przyciskiem .

Regulamin i inne

Zakładka Regulamin i inne zawiera zbiór treści formalnych, takich jak regulaminy i polityki. Po przejściu do edycji treści, należy ustawić jej nazwę i wpisać treść. Można również dodać treść w pdf oraz załączniki. Po kliknięciu przycisku Więcej, można sprawdzić załączniki e-mail. Poniżej przedstawiono zrzut z okna edycji treści formalnych z widocznym edytorem HTML. regu Po dokonaniu zmian należy je zatwierdzić przyciskiem Zapisz i publikuj, jeżeli chcemy aby treść była widoczna na stronie, lub przyciskiem Zapisz bez publikacji, jeżeli nie chcemy aby została od razu opublikowana na stronie.

Zgody

W zakładce Ustawienia/ Treści formalne/ Zgody znajdują się zgody formalne, takie jak np. zgoda na przekazanie danych lub ich przetwarzanie. Treść zgody można edytować po wybraniu danej pozycji. Poza zgodami zdefiniowanymi domyślnie, użytkownik ma możliwość dodania swoich własnych zgód. Po przejściu do edycji zgody w zakładce Ustawienia można wybrać, czy jest ona obowiązkowa.  Zgody formalne mogą być również w formie oświadczenia, co oznacza, że użytkownik zapoznaje się z jej treścią i akceptuje ją np. poprzez złożenie zamówienia. Można także powiązać odpowiednie regulaminy z daną zgodą. W zakładce Treść można wpisać treść zgody, która zapisywana jest jako wersja i w każdej chwili można wrócić do poprzedniej treści zgody. Po wprowadzeniu zmian, należy je zapisać.

Szablon i treści wiadomości e-mail

Wstęp

Zmiana szablonu i treści wiadomości e-mail to jedna z tych rzeczy, która może wyróżnić nas na tle konkurencji. Mail, który przyciąga uwagę potrafi sprawić, że w przyszłości Klient szybciej skojarzy naszą firmę. Dodatkowo zmiana kolorystyki wyrazów w mailu może pomóc odbiorcy zwrócić uwagę na istotne informacje. W tym artykule dowiesz się, jak zarządzać powiadomieniami e-mail w Comarch e-Sklep, a także w jaki sposób możesz zarządzać szablonem domyślnym.
Uwaga
Dodatkowe modyfikacje stopki w szablonie wiadomości e-mail nie są wskazane dla osób, które nie posiadają wiedzy na temat kodowania w HTML.
Wskazówka
Po przeczytaniu całej instrukcji warto skorzystać z naszych przykładów, które utrwalą Twoją wiedzę i ułatwią kolejne modyfikacje szablonu wiadomości e-mail.

Gdzie zarządzać treściami powiadomień e-mail w Comarch e-Sklep?

Dostęp do treści związanych z komunikacją pomiędzy kontrahentem, a Comarch e-Sklep znajduje się w panelu administracyjnym w sekcji Ustawienia/Treści formalne. W tym obszarze znajdują się następujące treści:
  • Zgody,
  • Wysyłka e-mail i SMS,
  • Wydruki,
  • Komunikaty,
  • Regulamin i inne.
Wszystkie treści wiadomości możemy edytować wchodząc w jej szczegóły. W środku możemy określić ich widoczność oraz zmienić lub modyfikować takie dane jak:
  • Zmiana nadawcy wiadomości,
  • Dodać lub usunąć odbiorcę,
  • Ustawić, żeby potwierdzenie wiadomości zostało wysłane również do opiekuna,
  • Temat,
  • Język,
  • Treść.
Pierwsze dwa pola związane są z odbiorcą i nadawcą, zmieniamy je klikając w zaznaczony obszar:   Po zakończeniu zmian klikamy w przycisk zapisz. Warto dla sprawdzenia poprawności treści wysłać wiadomość próbną. Opcja dostępna jest na szczegółach każdego powiadomienia - w prawym górnym rogu. Dla wszystkich treści wysyłanych testowo z obszaru Ustawienia/ Treści formalne/ Wysyłka e-mail i SMS obejmuje walidacja wprowadzonych danych.
Wskazówka
Zachęcamy do przeczytania naszego artykułu odnośnie Dezaktywacji wybranych powiadomień e-mail

Gdzie edytować szablon wiadomości e-mail?

Szablon wiadomości e-mail znajduje się w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep. Aby zmienić domyślny szablon wiadomości postępuj zgodnie z poniższymi krokami. Krok 1. W panelu przejdź do sekcji Ustawienia/ Treści formalne/Wysyłka e-mail i SMS. Krok 2. Z listy dostępnych treści wybierz okienko Szablon i przejdź do jego szczegółów. Krok 3. W nowym oknie rozpocznij edycję szablonu wiadomości e-mail. Każda linijka kodu, która jest z komentarzem odpowiada za wygląd naszego maila.
Przyklad
Wskazówka
Komentarze pomocnicze wyróżnione są kolorem brązowym i zawierają się w ramkach /**/. Nie usuwaj ich, ponieważ służą tylko do opisywania linijki kodu i mogą być przydatne podczas kolejnych modyfikacji.
Uwaga
Zmień tylko miejsca, które są opisane w instrukcji. Usunięcie nawet jednego symbolu może spowodować zniekształcenie całego szablonu. Jeżeli jednak usunąłeś za dużo elementów możesz przywrócić ustawienia domyślne. Pomocny artykuł: Jak przywrócić standardową treść wiadomości e-mail?

Edycja kolorów w szablonie wiadomości

Przed zabraniem się za zmianę kolorów warto sprawdzić szatę graficzną naszego e-Sklepu. Informację odnośnie kodów kolorów użytych w naszym szablonie możemy znaleźć w dwóch miejscach:
  • W panelu administracyjnym w zakładce Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu widzimy jaki kolor jest przyporządkowany do konkretnego miejsca w naszym szablonie. Kod używanego koloru znajduje się po prawej stronie. Można go skopiować oraz dowolnie modyfikować.
  • W konsoli przeglądarki (wciskając F12) możliwa jest weryfikacja poszczególnych kolorów użytych w wybranych elementach szablonu. Wybierając ikonę umożliwiamy sobie weryfikację obiektu oraz jego szczegółów po najechaniu na niego kursorem.
Po przygotowaniu kolorów możemy się zabrać za ich edycję w naszym szablonie wiadomości e-mail. W kodzie HTML szablonu szukamy w komentarzach miejsca, które chcemy podmienić. Po znalezieniu odpowiedniej linijki zmieniamy symbol koloru, który jest po symbolu „#” (UWAGA! Nie usuwamy tego symbolu). Po wprowadzeniu modyfikacji zapisz zmiany.
Wskazówka
W dowolnym momencie dokonywania zmian po ich wcześniejszym zapisaniu możesz je zobaczyć wysyłając wiadomość próbną. Wybieramy dowolną wiadomość z miejsca Ustawienia/ Treści formalne/Wysyłka e-mail i SMS a następnie klikamy w prawym górnym roku w Więcej i Wyślij próbnie. Pojawi nam się okno: Wpisujemy maila na, którego ma dojść wiadomość i klikamy w przycisk Wyślij próbnie

Motywy kolorystyczne dla szablonów wiadomości e-mail

Szablon wiadomości e-mail możesz w każdej chwili dowolnie modyfikować. Niżej prezentujemy przykładowe motywy kolorystyczne stworzone na bazie dostępnych motywów w Kreatorze Wyglądu Comarch oraz tabelę z odpowiednimi wartościami kolorów dla poszczególnych elementów w szablonie wiadomości.  
Szablon domyślny
Szablon domyślny
Topaz - motyw bordowy
Topaz - motyw bordowy
Topaz - motyw granatowy
Topaz - motyw granatowy
Topaz - motyw błękitny
Topaz - motyw błękitny
Topaz - motyw beżowy
Topaz - motyw beżowy
 
Motyw kolorystyczny szablonu Topaz: Domyślny Granatowy Bordowy Błękitny Beżowy
Nazwa:
a CB6724 151B72 BE2745 FF9181 BCAA9C
bgcolor1 ffffff ffffff ffffff ffffff ffffff
bgcolor2 F0A88D 9597AD CD6B7F BAD4F0 E6CAA6
shopName CB6724 151B72 BE2745 FF9181 BCAA9C
footerTitle 191616 000000 000000 17191A 3B3B3B
footerText 191616 000000 000000 17191A 3B3B3B
title1 4eb6f1 4eb6f1 4eb6f1 4eb6f1 4eb6f1
title2 ff7670 ff7670 ff7670 ff7670 ff7670
title3 53ccbd 53ccbd 53ccbd 53ccbd 53ccbd
text 191616 000000 000000 17191A 3B3B3B
orderColumnName a8a9a9 9597ad a8a9a9 9597ad 909090
orderDetails 3b3a3a 000000 000000 17191A 3B3B3B
orderPaymentName a8a9a9 9597ad a8a9a9 9597ad 909090
orderPaymentValue 191616 3B3B3B 000000 17191A 3B3B3B
orderPaymentTotal CB6724 151B72 BE2745 FF9181 BCAA9C
tableName CB6724 151B72 BE2745 FF9181 BCAA9C
rowName 191616 000000 000000 17191A 3B3B3B
rowContent a8a9a9 9597ad a8a9a9 9597ad 909090
feedbackButton (background-color) CB6724 C85555 CD6B7F FF9181 3B3B3B
feedbackButton (color) ffffff ffffff ffffff ffffff ffffff
feedbackButton (border) CB6724 C85555 CD6B7F FF9181 3B3B3B
feedbackButton-2 (background-color) 191616 151B72 000000 17191A  BCAA9C
feedbackButton-2 (color) ffffff ffffff ffffff ffffff ffffff
feedbackButton-2 (border) 191616 151B72 000000 17191A  BCAA9C
finishPaymentButton (background-color) CB6724 C85555 CD6B7F FF9181 3B3B3B
finishPaymentButton (color) ffffff ffffff ffffff ffffff ffffff
finishPaymentButton (border) CB6724 C85555 CD6B7F FF9181 3B3B3B
 

Jak zmienić kształt przycisków w powiadomieniach e-mail?

Obecnie w szablonie wiadomości możemy mieć dwa rodzaje przycisków:
  • Kwadratowe,
  • Zaokrąglone.
Zmiany ich wyglądu dokonujemy w zakładce Ustawienia/ Treści/ E-mail i SMS. W kodzie HTML szukamy przycisku który chcemy podmienić.
Wskazówka
W komentarzach zawarte są szczegółowe informację odnośnie każdej linijki kodu. Dzięki temu możemy łatwo znaleźć odpowiedni przycisk i  tym samy wiemy, która linijka służy np. do zmiany koloru przycisku lub koloru tekstu. Każdy przycisk jest opisany w następujący sposób: W miejscu zaznaczonym na czerwono wpisujemy odpowiednią wartość, która wpływa na kształt przycisków w wiadomości:
  • 0, gdy chcemy, aby przyciski były prostokątne,
  • 50px, gdy chcemy, aby przyciski były zaokrąglone.
Warto, żebyśmy wybrali formę i kolorystykę zbliżoną do wyglądu naszego e-Sklepu.

Jak dodać logo w szablonie wiadomości e-mail?

W wiadomościach, które wysyłamy do naszego klienta za pośrednictwem panelu administracyjnego zamieszczone jest logo naszego e-Sklepu. Domyślnie logo pobierane jest z konfiguracji, czyli z sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Dane sprzedawcy/ Logotyp. Więcej informacji odnośnie logotypu znajdziesz w artykule: Logotyp oraz favicon w Comarch e-Sklep (Logotyp oraz favicon w Comarch e-Sklep – Centrum Pomocy Comarch e-Sklep). Jeżeli chcesz zamieścić w szablonie wiadomości e-mail inne logo, niż domyślnie ustawione w konfiguracji konieczna jest jego modyfikacja. Jak jej dokonać? Postępuj zgodnie z poniższymi krokami. Krok 1. Wgraj plik z docelowym logiem na swój serwer. Krok 2. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Ustawienia/ Treści/ E-mail i SMS i rozpocznij edycję szablonu. Krok 3. Odszukaj w szablonie frazy src="{{config.Url}}logo.png". Krok 4. W każdej odnalezionej frazie (będzie ich 4) wstaw ścieżkę z serwera, na którym został udostępniony plik z logiem. Krok 5. Zapisz wprowadzone zmiany.

Jak edytować stopkę wiadomości e-mail?

Wszystkie dane kontaktowe, które są w stopce wiadomości e-mail pobierane są ustawień w panelu administracyjnym. Wszystkie frazy, które są zaznaczone na czerwono można w łatwy sposób zmienić w naszej stopce. Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Ustawienia/ Treści formalne/Wysyłka e-mail i SMS i edycję szablonu. Krok 2. Odszukaj w szablonie frazy i je podmień. Krok 3. Zapisz wprowadzone zmiany.
Wskazówka
Informacje odnośnie dodawania ikon social mediów w szablonie znajdziesz w artykule: Ustawienia Wyglądu Sklepu w zakładce Nagłówek / Stopka

E-mail i SMS

Zakładka Wysyłka e-mail i SMS zawiera treści wiadomości wysyłane do klientów po wykonaniu określonych akcji, np. po zakupie czy rejestracji. Po przejściu do edycji użytkownik może wybrać czy treść ma zostać wysłana za pomocą poczty elektronicznej czy wiadomości tekstowej SMS. Gdy zostanie wybrana poczta elektroniczna, można ustawić informację o nadawcy, odbiorcy oraz edytować treść e-maila. W Comarch e-Sklep istnieje możliwość przywrócenia standardowej treści pojedynczej wiadomości e-mail lub wszystkich jednocześnie. Opcja Przywróć domyślną treść dostępna jest w panelu administracyjnym e-Sklepu w menu Ustawienia/ Treści formalne/ Wysyłka e-mail i SMS na szczegółach każdej wiadomości, po kliknięciu w przycisk Więcej: Umożliwia ona przywrócenie domyślnej (standardowej) treści dla wybranego e-maila lub dla wszystkich wiadomości (na osobnej zakładce) w językach dostępnych w e-Sklepie: Operacja jest nieodwracalna i nie ma możliwości odzyskania nadpisanej treści e-mail. Opcja Wyślij próbnie umożliwia wysyłkę wybranej wiadomości wraz z dostępnymi debugami na wskazany adres e-mail. Należy pamiętać, aby w polu np. Numer zamówienia podać istniejący w e-Sklepie numer zamówienia (lub inną wartość). Gdy zostanie wybrana wiadomość tekstowa SMS można ustalić, czy wiadomość ma zostać wysłana do klienta, czy do sklepu oraz edytować treść wiadomości.

Co oznaczają zdarzenia na liście optymalizacji obrazków?

Zdjęcia produktów, kategorii, czy też grafiki prezentujące logotypy marek i producentów to obiekty skutecznie wpływające na atrakcyjność sklepu. Dobrej jakości zdjęcia przyciągają wzrok, jednak warto pamiętać, że dobre zdjęcie powinno być również odpowiednio zoptymalizowane pod względem rozmiaru, ponieważ nikt nie lubi, gdy strona ładuje się zbyt długo. W panelu administracyjnym w menu Ustawienia > Optymalizacje na zakładce Obrazki wyświetlane są zdarzenia związane z przetwarzaniem zdjęć dodanych do:
  • towarów,
  • marek,
  • producentów,
  • grup.

Co oznaczają poszczególne opisy zdarzeń występujące na liście optymalizacji obrazków?

Jeżeli na liście w menu Ustawienia > Optymalizacje na zakładce Obrazki widzisz wpisy, zbadaj poprawność udostępnienia tych obrazków w systemie ERP. Dla ułatwienia weryfikacji w zestawieniu wyświetlana jest informacja o nazwie pliku, typie niepowodzenia oraz opisie zdarzenia, rozmiarze pliku (KB), ID danej binarnej w ERP, nazwie obiektu (gdzie użyto zdjęcia) oraz kodzie towaru (w systemie ERP, do którego dodano dane zdjęcie). Poniżej przedstawiamy wyjaśnienia zdarzeń na liście optymalizacji obrazków:
  • Nieprawidłowy format lub rozszerzenie: komunikat występuje, gdy obrazek przekroczy maksymalną rozdzielczość 2048 x 2048px. Zalecana rozdzielczość dla zdjęć to: 1920 x 1920px.
  • Przekroczony maksymalny rozmiar pliku: komunikat występuje, kiedy zdjęcie przekroczy maksymalny rozmiar 512KB. Zalecany rozmiar pliku to: 150KB. 
  • Nieprzetwarzany – plik spakowany przez ERP: komunikat oznacza, że zdjęcia są skompresowane przez system Comarch ERP XL (domyślne ustawienie). W tej sytuacji wyłącz (ustaw na Nie) kompresję danych w module Administrator > Listy > Słowniki kategorii > Inne > Typy Załączników > Obraz (jpg, png…), a następnie ponownie wgraj zdjęcia do ERP XL i wykonaj pełną synchronizację. Autoryzowani Partnerzy Comarch dysponują narzędziem do masowej dekompresji zdjęć, dzięki czemu nie musisz ponownie wgrywać zdjęć po wyłączeniu kompresji w ustawieniach systemu ERP.
  • Nieprzetwarzany – zbyt duża rozdzielczość: komunikat występuje, kiedy obrazek ma rozszerzenie niezgodne z typem pliku. Zweryfikuj zdjęcia na stronie: http://checkfiletype.com/, a następnie zapisz je, nie zmieniając przy tym rozszerzenia w nazwie pliku. Obsługiwane formaty obrazków to: JPG, JPEG, JPE, PNG, GIF.
  • Zbyt duży rozmiar pliku z logo producenta: komunikat oznacza, że obrazek dodany do logo producenta ma za duży rozmiar. Zalecany rozmiar logo producenta to: 100KB.
  • Zbyt duży rozmiar pliku z logo marki: komunikat oznacza, że obrazek dodany do logo marki ma za duży rozmiar. Zalecany rozmiar logo marki to: 100KB.
  • Zbyt duży rozmiar pliku z logo grupy: komunikat oznacza, że obrazek dodany do grupy towarowej ma za duży rozmiar. Wymagania dla zdjęć przypisanych do kategorii towarowej są takie same jak dla zdjęć towarów: maksymalny rozmiar 512KB, a zalecany to: 150KB. 
Pusta lista oznacza, że nie ma nieprawidłowości w udostępnianiu obrazków przesyłanych z systemu ERP - czyli powinny być one widoczne na towarach czy grupach towarowych w e-Sklepie. Jeżeli nadal nie widzisz tych zdjęć, sprawdź, czy poprawnie zostały skonfigurowane w systemie ERP. Bardziej szczegółowych informacji na temat dodawania obrazków do produktów szukaj w artykułach:

Twoje pliki w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep

Pliki użytkownika

Pliki użytkownika w e-Sklepie to dedykowana przestrzeń do przechowywania własnych materiałów, które mogą zostać wykorzystane w sklepie internetowym. Pliki można przesyłać za pośrednictwem panelu administracyjnego, w sekcji Ustawienia > Twoje pliki. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku: 3 MB.

Widoczny panel przedstawia kafelki, na których zapisana jest nazwa pliku, rozmiar, link, data modyfikacji czy typ.

Po zaznaczeniu pliku, pojawiają się przyciski za pomocą, których można zmienić nazwę pliku, pobrać go lub usunąć i przenieść do folderu.

Po kliknięciu w kafelek lub pozycję listy w przypadku plików graficznych wywoływany jest ich podgląd.

W nazwie pliku dozwolone są tylko małe litery, cyfry, kropka, myślnik i podkreślenie. Duże litery są przy dodawaniu pliku zamieniane na małe, polskie znaki zastępowane są ich odpowiednikami bez ogonków, niedozwolone znaki zastępowane są znakiem podkreślenia. Dodawany plik może mieć maksymalnie 3MB.

Podczas dodawania plików, sprawdzane jest, czy zawartość pliku pokrywa się z jego rozszerzeniem np. czy plik graficzny jpg jest faktycznie plikiem jpg, czy może jest to plik bmp ze zmienionym ręcznie rozszerzeniem.

jmj

Jak dodać nowy plik?

Za pomocą przycisku Prześlij można dodać nowy plik. Rozmiar wszystkich plików nie może przekroczyć 100MB, a wielkość jednego 3MB.

Jak zwiększyć przestrzeń na własne pliki?

Jeżeli potrzebujesz dodatkowej przestrzeni na przechowywanie plików, możesz zamówić rozszerzenie dostępnego miejsca. Każdy pakiet zwiększa pojemność o 100 MB.

Krok 1. Wejdź do sekcji Ustawienia > Twoje pliki.

Krok 2. Kliknij przycisk Zwiększ ilość miejsca w górnym prawym rogu.

Krok 3. Wypełnij formularz. Wpisz ilość pakietów, które chcesz zamówić, dane kontaktowe, zatwierdź regulamin i kliknij Zamów.

Krok 4. Gotowe! Dodatkowa przestrzeń została zamówiona!

Koszty dotyczące dodatkowej przestrzeni znajdują się w cenniku.

Jakie są dozwolone rozszerzenia plików?

Możliwe jest wgranie plików z dowolnym rozszerzeniem (wyłączając listę rozszerzeń niedozwolonych).

Wskazówka

Uwaga: Niedozwolone są pliki z następującymi rozszerzeniami EXE, COM, BAT, DLL, DRV, PIF, QTS, QTX, SYS, ACM, AX, CPL, FON, OCX, OLB, SCR, VBX, VXD. Lista ta może, w kolejnych wersjach sklepu, ulegać rozszerzeniu.

Jak tworzyć własne katalogi?

Umożliwiono tworzenie własnych katalogów. Aby utworzyć katalog, zaznacz pliki na liście, a następnie wybierz opcję Przenieś do. Na otwartym pop-upie kliknij w plusik i podaj nazwę folderu. W nazwie katalogu dozwolone są tylko małe litery, cyfry, kropka, myślnik i podkreślenie. Zmiany zatwierdź przyciskiem Przenieś tutaj.

Pliki użytkownika 8-własne katalogi