Zdjęcia produktów, kategorii, czy też grafiki prezentujące logotypy marek i producentów to obiekty skutecznie wpływające na atrakcyjność sklepu. Dobrej jakości zdjęcia przyciągają wzrok, jednak warto pamiętać, że dobre zdjęcie powinno być również odpowiednio zoptymalizowane pod względem rozmiaru, ponieważ nikt nie lubi, gdy strona ładuje się zbyt długo.
W panelu administracyjnym w menu Ustawienia > Optymalizacje na zakładce Obrazki wyświetlane są zdarzenia związane z przetwarzaniem zdjęć dodanych do:
- towarów,
- marek,
- producentów,
- grup.
Co oznaczają poszczególne opisy zdarzeń występujące na liście optymalizacji obrazków?
Jeżeli na liście w menu Ustawienia > Optymalizacje na zakładce Obrazki widzisz wpisy, zbadaj poprawność udostępnienia tych obrazków w systemie ERP. Dla ułatwienia weryfikacji w zestawieniu wyświetlana jest informacja o nazwie pliku, typie niepowodzenia oraz opisie zdarzenia, rozmiarze pliku (KB), ID danej binarnej w ERP, nazwie obiektu (gdzie użyto zdjęcia) oraz kodzie towaru (w systemie ERP, do którego dodano dane zdjęcie).
Poniżej przedstawiamy wyjaśnienia zdarzeń na liście optymalizacji obrazków:
- Nieprawidłowy format lub rozszerzenie: komunikat występuje, gdy obrazek przekroczy maksymalną rozdzielczość 2048 x 2048px. Zalecana rozdzielczość dla zdjęć to: 1920 x 1920px.
- Przekroczony maksymalny rozmiar pliku: komunikat występuje, kiedy zdjęcie przekroczy maksymalny rozmiar 512KB. Zalecany rozmiar pliku to: 150KB.
- Nieprzetwarzany – plik spakowany przez ERP: komunikat oznacza, że zdjęcia są skompresowane przez system Comarch ERP XL (domyślne ustawienie). W tej sytuacji wyłącz (ustaw na Nie) kompresję danych w module Administrator > Listy > Słowniki kategorii > Inne > Typy Załączników > Obraz (jpg, png…), a następnie ponownie wgraj zdjęcia do ERP XL i wykonaj pełną synchronizację. Autoryzowani Partnerzy Comarch dysponują narzędziem do masowej dekompresji zdjęć, dzięki czemu nie musisz ponownie wgrywać zdjęć po wyłączeniu kompresji w ustawieniach systemu ERP.
- Nieprzetwarzany – zbyt duża rozdzielczość: komunikat występuje, kiedy obrazek ma rozszerzenie niezgodne z typem pliku. Zweryfikuj zdjęcia na stronie: http://checkfiletype.com/, a następnie zapisz je, nie zmieniając przy tym rozszerzenia w nazwie pliku. Obsługiwane formaty obrazków to: JPG, JPEG, JPE, PNG, GIF.
- Zbyt duży rozmiar pliku z logo producenta: komunikat oznacza, że obrazek dodany do logo producenta ma za duży rozmiar. Zalecany rozmiar logo producenta to: 100KB.
- Zbyt duży rozmiar pliku z logo marki: komunikat oznacza, że obrazek dodany do logo marki ma za duży rozmiar. Zalecany rozmiar logo marki to: 100KB.
- Zbyt duży rozmiar pliku z logo grupy: komunikat oznacza, że obrazek dodany do grupy towarowej ma za duży rozmiar. Wymagania dla zdjęć przypisanych do kategorii towarowej są takie same jak dla zdjęć towarów: maksymalny rozmiar 512KB, a zalecany to: 150KB.
Pusta lista oznacza, że nie ma nieprawidłowości w udostępnianiu obrazków przesyłanych z systemu ERP – czyli powinny być one widoczne na towarach czy grupach towarowych w e-Sklepie.
Jeżeli nadal nie widzisz tych zdjęć, sprawdź, czy poprawnie zostały skonfigurowane w systemie ERP. Bardziej szczegółowych informacji na temat dodawania obrazków do produktów szukaj w artykułach: