Obrazki w e-Sklepie

Profesjonalne zdjęcie produktu

Poniżej prezentujemy szereg porad do których należy się stosować, aby przygotować profesjonalne zdjęcia swoich produktów:

  • zdjęcie produktu umieść na białym tle;
  • nie pokazuj żadnych logotypów, ani nazwy sklepu w tle;
  • nie dodawaj żadnych grafik, ikon ani tekstów w tle;
  • unikaj znaku wodnego i nie dodawaj ramek;
  • nie pokazuj na jednym zdjęciu kilku przedmiotów będących w różnych wariantach;
  • umieść na zdjęciu cały sprzedawany zestaw (błędne jest umieszczanie zdjęcia jednego przedmiotu i dopisywanie, że sprzedaż dotyczy kilku sztuk tego przedmiotu).

Obsługiwane formaty

W sklepie obsługiwane są wyłącznie obrazki w formatach:

  • JPG, JPEG, JPE,
  • PNG (obsługa przezroczystości, tylko dla grafik przesłanych przez system ERP bez kompresji),
  • GIF (obsługa animowanych obrazków, tylko dla grafik przesłanych przez system ERP bez kompresji),
  • WebP (możliwość dodania tego formatu tylko w menu Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Bannery oraz e-Marketing/ Blog),
  • Avif (możliwość dodania tego formatu tylko w menu Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Bannery oraz e-Marketing/ Blog). Pliki obsługiwane są tylko przez przeglądarki: Google Chrome, Mozilla Firefox i Opera. 
Pliki muszą mieć rozszerzenie zgodne z typem. Jeśli rozszerzenie pliku zostało zmienione dla zdjęcia zostanie zwrócony błąd 404.
Pliki w formacie gif nie będą przetwarzane, dlatego zaleca się przesyłanie plików w rozmiarze, w jakim mają zostać docelowo wykorzystane w e-Sklepie.
Jako główne zdjęcia w sklepie będą obsługiwane pliki jpg i png. Głównym zdjęciem nie może być plik gif.

Zalecany rozmiar obrazków

Zdjęcia, których rozmiar przekroczy 512kB nie będą obsługiwane (zostanie zwrócony błąd 404).

Pliki przesłane przez system ERP, jako kompresowane oraz pliki o rozdzielczości większej niż 1920px, nie będą przetwarzane przez e-Sklep, czyli nie będą one skalowane, oraz nie będzie na nie nakładany znak wodny.

W szablonie Opal zdjęcia towaru o niestandardowych rozmiarach (1500px x 200px) są wyśrodkowane w obszarze ich wyświetlania.

Wymagania dla zdjęć przypisanych do kategorii towarowej są takie same jak dla zdjęć przypisanych do towarów.

Wskazówka
Dopuszczalne obrazki w sklepie:
Format: JPG, JPEG, JPE, PNG, GIF
Zalecany rozmiar pliku: 150KB
Maksymalny rozmiar pliku: 512KB
Zalecana rozdzielczość: 1920 x 1920px
Maksymalna rozdzielczość: 2048 x 2048px
Zalecany rozmiar logo producenta, marki: 100KB
Wskazówka
Rekomendowane rozmiary obrazków w bannerach dla szablonów Comarch:
  • szablon Bursztyn: 1920 px x 608 px
  • szablon Opal:  – banner główny 1840 px x 578 px

– mniejsze zdjęcia pod bannerem głównym 904 px x 487 px

  • szablon Agat: rozmiar obrazka dowolny z zachowaniem proporcji 2:1 np. 1200 px x 600 px. W celu zachowania dobrej jakości zdjęcia na ekranach o wysokiej rozdzielczości ekranu, rekomendujemy zdjęcia o rozdzielczości nie mniejszej niż 1140px x 570px.
  • szablon Szafir: rekomendowana proporcja obrazków 3:1 (1500 px x 500 px). W celu zachowania dobrej jakości zdjęć na ekranach o wysokiej rozdzielczości ekranu, zalecamy dodawanie obrazków w jednakowej wielkości.
  • szablon Topaz:
    Bannery – przy tworzeniu wyglądu szablonu Topaz w Kreatorze wybieramy ułożenie bannerów spośród sześciu opcji: Wygląd Sklepu/Ustawienia/Bannery/ kafelki homepage
    • Banner1: 1255px x 780px, 2x 620px x 380px,
    • Banner2: 1920px x 680px,
    • Banner3: 635px x 290px, 2x 840px x 290px
    • Banner4: 840px x 290px, 2x 635px x 290px,
    • Banner5: 2x 735px x 390px,
    • Banner6: 3x 480px x 385px;
  • Rekomendowany rozmiar banneru, który pokazuje się po rozwinięciu kategorii wynosi: 220px x 295px – Wygląd Sklepu/Ustawienia/Bannery/menuBanner,
  • Rekomendowany rozmiar banneru, który pokazuje się na stronie Kontakt wynosi: 610px x 605px – Wygląd Sklepu/Ustawienia/Bannery/contactBanner,
  • Rekomendowane rozmiary bannerów, które pokazują się na stronie Lookbook wynoszą: 2x 560px x 630px, 700px x 850px, 1260px x 540px, 630px x 950px – Wygląd Sklepu/Ustawienia/Bannery/lookbook,
  • Rekomendowany rozmiar banneru, który pokazuje się na zakładce Promocje, po otworzeniu sekcji Profil klienta wynosi: 1920px x 680px –  Wygląd Sklepu/Ustawienia/Bannery/ CustomerProfileBanner,
  • Rekomendowany rozmiar zdjęć towaru wynosi: 660px x 630px;
Uwaga
Pamiętaj, aby zapisać zmiany ikoną dyskietki.

Wszystkie zmiany w bannerach należy zatwierdzić opcją ’Publikuj’ dostępną w menu rozwijanym ’Więcej’  na liście bannerów

Dodawanie zdjęć do produktów

W nowoczesnych sklepach internetowych należy poświęcić bardzo dużo uwagi na skrupulatne przygotowanie optymalnej oferty produktowej. Integralną częścią produktu jest jego zdjęcie. Wyeksponowane grafiki skutecznie przyciągają uwagę klientów i zachęcają do kupna oferowanego produktu. Pamiętaj, że dobrze przygotowane zdjęcia mogą najskuteczniej wyróżnić Twój sklep spośród wielu podobnych konkurentów.

Zdjęcia produktów wyświetlane w Comarch e-Sklep dodawane są do kart towarowych w odpowiednim systemie ERP.
Więcej na temat dodawania zdjęć do produktów można przeczytać w poniższych artykułach:

Czy ten artykuł był pomocny?