Statusy zamówienia

W poniższej tabeli zaprezentowano wszystkie statusy zamówień występujących w Comarch e-Sklep, a także krótkie wyjaśnienie, kiedy zamówienie zyskuje dany status. Po zmianie statusu zamówienia klient otrzymuje odpowiednie powiadomienie e-mail – jego tytuł znajduje się w trzeciej kolumnie tabeli.
Do systemu ERP wysyłane jest jedynie zamówienie ze statusem „oczekuje na potwierdzenie sklepu”.
Status zamówienia  Kiedy zamówienie zyskuje taki status?  e-Sklep wysyła e-mail: Czy zostanie wysłany do ERP?
wprowadzone Po zamówieniu towaru z negocjowalnym kosztem dostawy. W panelu e-Sklepu należy ustalić koszty dostawy i przesłać je klientowi. Potwierdzenie wprowadzonego zamówienia  nie
oczekuje na akceptację kosztów dostawy Po ustaleniu przez administratora sklepu kosztów dostawy.

Zamówienie może zmienić status na: anulowane, oczekuje na potwierdzenie sklepu lub oczekuje na potwierdzenie systemu płatności.

Powiadomienie o ustaleniu kosztów dostawy nie
oczekuje na potwierdzenie klienta Po złożeniu zamówienia w e-Sklepie, gdy administrator wymaga potwierdzania zamówień linkiem (wysyłanym w mailu).

Administrator może potwierdzić lub anulować zamówienie za klienta.

Potwierdzenie zakupu w e-Sklepie z linkiem „Potwierdź zamówienie” nie
oczekuje na potwierdzenie sklepu
  1. Po złożeniu zamówienia w e-Sklepie
  2. Po potwierdzeniu zamówienia przez klienta (gdy wymaga tego administrator)
  3. Po potwierdzeniu płatności przez serwis (płatności lub ratalny)
  4. Po zatwierdzeniu zamówienia edytowanego przez Klienta
  5. Po zatwierdzeniu zamówienia dzielonego przez administratora
  1. Potwierdzenie zakupu w e-Sklepie
  2. Zamówienie potwierdzone przez klienta
  3. Zmiana statusu zamówienia
  4. Zatwierdzenie zamówienia
  5. Podział zamówienia
tak po synchronizacji
potwierdzone Po wyciągnięciu rezerwacji odbiorcy/ zamówienia sprzedaży/ faktury proforma (w zależności od systemu ERP) z bufora i synchronizacji  Zamówienie potwierdzone- Zmiana statusu zamówienia  nie dotyczy (przychodzi z ERP)
zrealizowane Po przekształceniu rezerwacji odbiorcy/ zamówienia sprzedaży/ faktury proforma (w zależności od systemu ERP) do dokumentu handlowego i synchronizacji Zamówienie zrealizowane nie dotyczy (przychodzi z ERP)
anulowane
  1. Po anulowaniu zamówienia przez klienta. Klient może anulować zamówienie, jeśli nie zostało wysłane do systemu ERP;
  2. Po anulowaniu zamówienia przez administratora w panelu e-Sklepu (jeśli nie zostało wysłane do systemu ERP)
  3. Po anulowaniu zamówienia w systemie ERP
Zamówienie anulowane
  1. nie
  2. nie
  3. nie dotyczy (przychodzi z systemu ERP)
oczekuje na potwierdzenie serwisu płatności Klient złożył zamówienie z płatnością online za pośrednictwem serwisu płatności, ale nie dokonał płatności.

Po otrzymaniu potwierdzenia przez system płatności status zmienia się automatycznie (z większości serwisów płatności) na „oczekuje na potwierdzenie sklepu”. Administrator ma także możliwość „ręcznie” potwierdzić płatność lub anulować zamówienie. 

  1. Potwierdzenie zakupu w e-Sklepie;
  2. Przypomnienie o dokończeniu płatności online (w przypadku nieopłacenia)
nie
oczekuje na potwierdzenie serwisu ratalnego Klient złożył zamówienie z płatnością za pośrednictwem systemu ratalnego.

Administrator musi ręcznie potwierdzić wpłatę lub anulować zamówienie.

Potwierdzenie zakupu w e-Sklepie nie
edytowane -oczekuje na potwierdzenie klienta  W trakcie edycji zamówienia przez klienta z poziomu Profilu Klienta Rozpoczęcie edycji nie
w trakcie dzielenia W trakcie dzielenia zamówienia przez administratora nie

Więcej na temat automatycznej wysyłki maili w artykule Automatyczna wysyłka maili

Więcej na temat możliwości panelu administracyjnego w zakresie obsługi zamówień w artykule Zamówienia

Czy ten artykuł był pomocny?