Dezaktywacja wybranych powiadomień e-mail w Comarch e-Sklep

Treści E-mail i SMS

W Comarch e-Sklep istnieje szereg wiadomości systemowych, które są automatycznie wysyłane do Klientów – w zależności od działań, które je generują (np. Klient składa zamówienie, po czym otrzymuje potwierdzenie w postaci wiadomości e-mail).

W Comarch e-Sklep wyróżnia się kilka rodzajów powiadomień dotyczących:

  • Zamówień,
  • Rabatów,
  • Zapytania o koszt dostawy,
  • Klientów,
  • Subskrybentów,
  • Marketplace,
  • oraz kontaktu Klienta z e-Sklepem.
Wskazówka
Treści wszystkich wiadomości systemowych dostępnych w Comarch e-Sklep znajdują się w panelu administracyjnym w sekcji Ustawienia/ Treści formalne/ Wysyłka e-mail i SMS.
Wskazówka
Więcej na temat sekcji Treści w Comarch e-Sklep przeczytasz tutaj.

Wszystkie dostępne w panelu powiadomienia są domyślnie aktywne, a Comarch e-Sklep wysyła je zgodnie z powiązanym zdarzeniem. Zdarza się jednak, iż nie wszystkie powiadomienia chcemy Klientom wysyłać. W takim celu konieczna jest ich dezaktywacja.

Jak dezaktywować wybrane powiadomienie e-mail?

Aby wybrana wiadomość systemowa nie była wysyłana do Klienta e-Sklepu postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:

Krok 1. Przejdź do sekcji Ustawienia/ Treści formalne/ Wysyłka e-mail i SMS.

Krok 2. Z listy dostępnych powiadomień przejdź do edycji wybranej wiadomości.
(dla przykładu dezaktywujemy wiadomość „Przypomnienie o dokończeniu płatności online”)

Krok 3. Klikając w sekcję „Od/Do” dokonaj modyfikacji odbiorców danej wiadomości.

Aby wiadomość nie była do nikogo przesyłana, wówczas należy odznaczyć wszystkich odbiorców – w szczególności Klienta.

Brak odbiorcy powiadomienia

Krok 4. Zapisz zmiany.

Uwaga
Uwaga! Nie wszystkie wiadomości systemowe można dezaktywować. Takie treści nie będą miały parametru „Klient” do odznaczenia.
Wskazówka
Aby ponownie aktywować wybraną treść postępuj analogicznie – określając odbiorców wiadomości.

 

Czy ten artykuł był pomocny?