SALESmanago

SALESmanago jest rozbudowanym narzędziem do prowadzenia działań marketingowych w sklepie e-commerce. Podobnie jak inne narzędzie –  Edrone, pozwala identyfikować użytkowników pojawiających się na stronie oraz sprawdzić jakimi produktami są zainteresowani. W oparciu o ich zachowanie możemy budować odpowiednie profile i segmenty. Dzięki temu lepiej poznamy odwiedzających naszą stronę i przygotujemy efektywniejszą komunikację. Kluczowy aspekt SALESmanago leży w możliwości kierowania spersonalizowanych komunikatów opartych na zebranych informacjach. Pozwoli to nie tylko sprzedawać więcej, ale również polepszyć zadowolenie klientów.

1. Integracja

Comarch e-Sklep jest zintegrowany z SALESmanago na podstawie API więc nie wymagana jest ingerencja w kod strony. Wystarczy, że wpiszesz odpowiednie dane w panelu administracyjnym oraz koncie SALESmanago. Integracja obsługuje następujące scenariusze:

  • Przesyłanie użytkowników do SALESmanago oraz statusów zapisania się do newslettera.
  • Przesyłanie statusów zgody (opt-in oraz opt-out) na otrzymywanie newslettera z SALESmanago do Comarch e-Sklepu.
  • Przesyłanie informacji o dodaniu towaru do koszyka oraz zakupie przez  zarejestrowanego użytkownika.
Uwaga
Aby zintegrować SALESmanago należy posiadać:

  • Comarch e-Sklep w wersji 2018.7.
  • Szablon Comarch e-Sklep w wersji 2018.7.
  • Ważny certyfikat SSL.
  • Uzupełnić wszystkie dane w panelu administracyjnym w sekcji SALESmanago.

2. Konfiguracja SALESmanago

Instalacja SALESmanago po stronie Comarch e-Sklep wymaga wprowadzenia w panelu administracyjnym odpowiednich danych:

  • Unikatowy identyfikator aplikacji (Client ID)
  • Ukryty kod aplikacji (API Secret)
  • Adres (Endpoint)
  • Właściciel kontaktu (email konta użytkownika SALESmanago – Owner)

W tym celu należy przejść do obszaru Ustawienia / Ustawienia sklepu / Ogólne  i kliknąć w Integracja z SALESmanago.

Po kliknięciu powinno się pojawić okno, w którym możemy wpisać uzyskane dane konfiguracyjne.

Wskazówka
Dane niezbędne do integracji są generowane po utworzeniu konta w SALESmanago w zakładce Ustawienia / Integracja. 

Po poprawnej konfiguracji i zapisaniu ustawień powinny się pojawić linki Opt-in callback URL oraz Opt-out callback URL, które wpisujemy w SALESmanago w zakładce Ustawienia / Inne. Linki te służą do przesyłania do Comarch e-Sklepu statusów subskrybentów.

Po wpisaniu Opt-in callback URL oraz Opt-out callback należy przetestować poprawność działania callback URL naciskając na napis testuj callback URL. Powinien się pojawić komunikat o poprawności przeprowadzone testu. Następnie należy zapisać ustawienia.

Uwaga
Zdarzenia zewnętrzne w Comarch e-Sklep domyślnie zaimplementowane są przez API. Dodatkowo istnieje możliwość integracja zdarzeń zewnętrznych poprzez JavaScript. Aby poprawnie działały należy zgłosić do SALESmanago domenę.

3. Przydatne linki

Pomoc SALESmanago

Strona serwisu SALESmanago

Dokumentacja programistyczna

Wskazówka
Więcej o zaletach śledzenia przeczytasz w artykule o Statystykach, raportach i analizach w sklepie internetowym

 

Czy ten artykuł był pomocny?