Jak zintegrować SALESmanago z Comarch e-Sklep?

SALESmanago jest rozbudowanym narzędziem do prowadzenia działań marketingowych w sklepie internetowym. Pozwala identyfikować użytkowników pojawiających się na stronie oraz sprawdzić jakimi produktami są zainteresowani. W oparciu o ich zachowanie możemy budować odpowiednie profile i segmenty. Dzięki temu lepiej poznamy odwiedzających naszą stronę i przygotujemy efektywniejszą komunikację. Kluczowy aspekt SALESmanago leży w możliwości kierowania spersonalizowanych komunikatów opartych na zebranych informacjach. Pozwoli to nie tylko sprzedawać więcej, ale również polepszyć zadowolenie klientów.

Wskazówka
Dla właścicieli Comarch e-Sklep wspólnie z SALESmanago przygotowaliśmy ofertę specjalną. Więcej o niej przeczytać możesz na stronie Pakiet korzyści.

 

Integracja

Comarch e-Sklep jest zintegrowany z SALESmanago na podstawie API, więc nie wymagana jest ingerencja w kod strony. Wystarczy, że wpiszesz odpowiednie dane w panelu administracyjnym oraz na koncie SALESmanago. Integracja obsługuje następujące scenariusze:

  • Przesyłanie użytkowników do SALESmanago oraz statusów zapisania się do newslettera.
  • Przesyłanie statusów zgody (opt-in oraz opt-out) na otrzymywanie newslettera z SALESmanago do Comarch e-Sklepu.
  • Przesyłanie informacji o dodaniu towaru do koszyka oraz zakupie przez  zarejestrowanego użytkownika.

Aby zintegrować SALESmanago należy posiadać:

  • Comarch e-Sklep w aktualnej wersji,
  • Szablon Comarch e-Sklep w aktualnej wersji,
  • Ważny certyfikat SSL,
  • Uzupełnić wszystkie dane w panelu administracyjnym w sekcji SALESmanago.

Jak skonfigurować SALESmanago w Comarch e-Sklep?

Instalacja SALESmanago po stronie Comarch e-Sklep wymaga wprowadzenia w panelu administracyjnym odpowiednich danych. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją i zintegruj swoje konto SALESmanago w Comarch e-Sklep.

Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ogólne.

Krok 2. Kliknij w opcję Konfiguracja integracji z SALESmanago.

Krok 3. W nowym oknie wprowadź uzyskane od serwisu SALESmanago dane konfiguracyjne:

  • Unikatowy identyfikator aplikacji (Client ID)
  • Ukryty kod aplikacji (API Secret)
  • Adres (Endpoint)
  • Właściciel kontaktu (email konta użytkownika SALESmanago – Owner)

Dane niezbędne do integracji są generowane po utworzeniu konta w SALESmanago w zakładce Ustawienia/ Centrum integracji/ API, gdzie należy wygenerować klucz API oraz SHA.

Krok 4. Po poprawnej konfiguracji i zapisaniu ustawień powinny się pojawić linki Opt-in callback URL oraz Opt-out callback URL, które należy wprowadzić w SALESmanago w zakładce Ustawienia/ Inne. Linki te służą do przesyłania do Comarch e-Sklepu statusów subskrybentów.

Krok 5. Po wpisaniu Opt-in callback URL oraz Opt-out callback należy przetestować poprawność działania callback URL naciskając na napis testuj callback URL.

Wskazówka
W tym momencie powinien się pojawić komunikat o poprawności przeprowadzone testu

Krok 6. Zapisz wprowadzone ustawienia.

Wskazówka
Zdarzenia zewnętrzne w Comarch e-Sklep domyślnie zaimplementowane są przez API. Dodatkowo istnieje możliwość integracji zdarzeń zewnętrznych poprzez JavaScript. Aby poprawnie działały należy zgłosić do SALESmanago domenę.

Przydatne linki

Pomoc SALESmanago

Strona serwisu SALESmanago

Dokumentacja programistyczna

Więcej o zaletach śledzenia przeczytasz w artykule o Statystykach, raportach i analizach w sklepie internetowym.

 

Czy ten artykuł był pomocny?