SALESmanago jest rozbudowanym narzędziem do prowadzenia działań marketingowych w sklepie internetowym. Pozwala identyfikować użytkowników pojawiających się na stronie oraz sprawdzić jakimi produktami są zainteresowani. W oparciu o ich zachowanie możemy budować odpowiednie profile i segmenty. Dzięki temu lepiej poznamy odwiedzających naszą stronę i przygotujemy efektywniejszą komunikację. Kluczowy aspekt SALESmanago leży w możliwości kierowania spersonalizowanych komunikatów opartych na zebranych informacjach. Pozwoli to nie tylko sprzedawać więcej, ale również polepszyć zadowolenie klientów.
Integracja
Comarch e-Sklep jest zintegrowany z SALESmanago na podstawie API, więc nie wymagana jest ingerencja w kod strony. Wystarczy, że wpiszesz odpowiednie dane w panelu administracyjnym oraz na koncie SALESmanago. Integracja obsługuje następujące scenariusze:
- Przesyłanie użytkowników do SALESmanago oraz statusów zapisania się do newslettera.
- Przesyłanie statusów zgody (opt-in oraz opt-out) na otrzymywanie newslettera z SALESmanago do Comarch e-Sklepu.
- Przesyłanie informacji o dodaniu towaru do koszyka oraz zakupie przez zarejestrowanego użytkownika.
Aby zintegrować SALESmanago należy posiadać:
- Comarch e-Sklep w aktualnej wersji,
- Szablon Comarch e-Sklep w aktualnej wersji,
- Ważny certyfikat SSL,
- Uzupełnić wszystkie dane w panelu administracyjnym w sekcji SALESmanago.
Jak skonfigurować SALESmanago w Comarch e-Sklep?
Instalacja SALESmanago po stronie Comarch e-Sklep wymaga wprowadzenia w panelu administracyjnym odpowiednich danych. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją i zintegruj swoje konto SALESmanago w Comarch e-Sklep.
Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ogólne.
Krok 2. Kliknij w opcję Konfiguracja integracji z SALESmanago.
Krok 3. W nowym oknie wprowadź uzyskane od serwisu SALESmanago dane konfiguracyjne:
- Unikatowy identyfikator aplikacji (Client ID)
- Ukryty kod aplikacji (API Secret)
- Adres (Endpoint)
- Właściciel kontaktu (email konta użytkownika SALESmanago – Owner)
Dane niezbędne do integracji są generowane po utworzeniu konta w SALESmanago w zakładce Ustawienia/ Centrum integracji/ API, gdzie należy wygenerować klucz API oraz SHA.
Krok 4. Po poprawnej konfiguracji i zapisaniu ustawień powinny się pojawić linki Opt-in callback URL oraz Opt-out callback URL, które należy wprowadzić w SALESmanago w zakładce Ustawienia/ Inne. Linki te służą do przesyłania do Comarch e-Sklepu statusów subskrybentów.
Krok 5. Po wpisaniu Opt-in callback URL oraz Opt-out callback należy przetestować poprawność działania callback URL naciskając na napis testuj callback URL.
Krok 6. Zapisz wprowadzone ustawienia.
Przydatne linki
Więcej o zaletach śledzenia przeczytasz w artykule o Statystykach, raportach i analizach w sklepie internetowym.