SALESmanago jest rozbudowanym narzędziem do prowadzenia działań marketingowych w sklepie internetowym. Pozwala identyfikować użytkowników pojawiających się na stronie oraz sprawdzić jakimi produktami są zainteresowani. W oparciu o ich zachowanie możemy budować odpowiednie profile i segmenty. Dzięki temu lepiej poznamy odwiedzających naszą stronę i przygotujemy efektywniejszą komunikację. Kluczowy aspekt SALESmanago leży w możliwości kierowania spersonalizowanych komunikatów opartych na zebranych informacjach. Pozwoli to nie tylko sprzedawać więcej, ale również polepszyć zadowolenie klientów.
Jakie są wymagania integracji z SALESmanago?
Comarch e-Sklep jest zintegrowany z SALESmanago na podstawie API, więc nie wymagana jest ingerencja w kod strony. Wystarczy, że wpiszesz odpowiednie dane w panelu administracyjnym oraz na koncie SALESmanago. Integracja obsługuje następujące scenariusze:
- Przesyłanie użytkowników do SALESmanago oraz statusów zapisania się do newslettera.
- Przesyłanie statusów zgody (opt-in oraz opt-out) na otrzymywanie newslettera z SALESmanago do Comarch e-Sklepu.
- Przesyłanie informacji o zdarzeniach wykonywanych w e-Sklepie oraz o tagach identyfikujących te zdarzenia.
Aby zintegrować SALESmanago należy posiadać:
- Comarch e-Sklep w aktualnej wersji,
- Szablon Comarch e-Sklep w aktualnej wersji,
- Ważny certyfikat SSL,
- Uzupełnić wszystkie dane w panelu administracyjnym w sekcji SALESmanago.
Jak skonfigurować SALESmanago w Comarch e-Sklep?
Instalacja SALESmanago po stronie Comarch e-Sklep wymaga wprowadzenia w panelu administracyjnym odpowiednich danych. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją i zintegruj swoje konto SALESmanago w Comarch e-Sklep.
Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Integracje > Dodaj integracje > Marketing.
Krok 2. Kliknij w kafelek SALESmanago a następnie przycisk Dodaj.
Krok 3. W nowym oknie wprowadź uzyskane od serwisu SALESmanago dane konfiguracyjne:
- Unikatowy identyfikator aplikacji (Client ID),
- Ukryty kod aplikacji (API Secret),
- Adres (EndPoint),
- Email konta użytkownika SALESmanago – Owner.
Dane niezbędne do integracji są generowane po utworzeniu konta w SALESmanago w zakładce Integracje > API.
Krok 4. Po poprawnej konfiguracji i zapisaniu ustawień powinny się pojawić linki Opt-in callback URL oraz Opt-out callback URL, które należy wprowadzić w SALESmanago w zakładce Integracje > Callbacki. Linki te służą do przesyłania do Comarch e-Sklepu statusów subskrybentów.
Krok 5. Po wpisaniu URL callbacku opt-in oraz URL callbacku opt-out należy przetestować poprawność działania callback URL naciskając na napis Testuj callback URL.
Krok 6. Zapisz wprowadzone ustawienia.
Krok 7. Po skonfigurowaniu SALESmanago masz możliwość w ustawieniach integracji określić, czy chcesz przesyłać do systemu tagi identyfikujące zdarzenia, takie jak:
- Rejestracja,
- Zapis do newslettera,
- Zakup przez klienta zalogowanego,
- Zakup przez klienta niezalogowanego.
Krok 8. Gotowe! Integracja została dodana!
Jakie zdarzenia są wysyłane do SALESmanago?
Gdy klient wykonuje określoną akcję w sklepie, szczegółowe informacje o tym są przekazywane do platformy SALESmanago. Obecnie wysyłane są następujące zdarzenia:
- Purchase – po dokonaniu zakupu w sklepie,
- Cart – po wizycie w koszyku sklepu,
- Cancellation – po anulowaniu zamówienia w strefie klienta,
- Other – po zapisie kontrahenta do newslettera na stronie głównej,
- Survay – po wysłaniu zapytania ze strony kontakt,
- Login – po zalogowaniu do sklepu,
- Visit – po wizycie na stronie sklepu,
- Return -po wykonaniu zwrotu towaru w strefie klienta,
- Offer – po złożeniu zapytania ofertowego (Szablon Szafir).
Przydatne linki
Więcej o zaletach śledzenia przeczytasz w artykule o Statystykach, raportach i analizach w sklepie internetowym.