Jak zintegrować SALESmanago z Comarch e-Sklep?

SALESmanago jest rozbudowanym narzędziem do prowadzenia działań marketingowych w sklepie internetowym. Pozwala identyfikować użytkowników pojawiających się na stronie oraz sprawdzić jakimi produktami są zainteresowani. W oparciu o ich zachowanie możemy budować odpowiednie profile i segmenty. Dzięki temu lepiej poznamy odwiedzających naszą stronę i przygotujemy efektywniejszą komunikację. Kluczowy aspekt SALESmanago leży w możliwości kierowania spersonalizowanych komunikatów opartych na zebranych informacjach. Pozwoli to nie tylko sprzedawać więcej, ale również polepszyć zadowolenie klientów.

Wskazówka
Dla właścicieli Comarch e-Sklep wspólnie z SALESmanago przygotowaliśmy ofertę specjalną. Więcej o niej przeczytać możesz na stronie Pakiet korzyści.

 

Jakie są wymagania integracji z SALESmanago?

Comarch e-Sklep jest zintegrowany z SALESmanago na podstawie API, więc nie wymagana jest ingerencja w kod strony. Wystarczy, że wpiszesz odpowiednie dane w panelu administracyjnym oraz na koncie SALESmanago. Integracja obsługuje następujące scenariusze:

  • Przesyłanie użytkowników do SALESmanago oraz statusów zapisania się do newslettera.
  • Przesyłanie statusów zgody (opt-in oraz opt-out) na otrzymywanie newslettera z SALESmanago do Comarch e-Sklepu.
  • Przesyłanie informacji o zdarzeniach wykonywanych w e-Sklepie oraz o tagach identyfikujących te zdarzenia.

Aby zintegrować SALESmanago należy posiadać:

  • Comarch e-Sklep w aktualnej wersji,
  • Szablon Comarch e-Sklep w aktualnej wersji,
  • Ważny certyfikat SSL,
  • Uzupełnić wszystkie dane w panelu administracyjnym w sekcji SALESmanago.

Jak skonfigurować SALESmanago w Comarch e-Sklep?

Instalacja SALESmanago po stronie Comarch e-Sklep wymaga wprowadzenia w panelu administracyjnym odpowiednich danych. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją i zintegruj swoje konto SALESmanago w Comarch e-Sklep.

Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Integracje > Dodaj integracje > Marketing.

Krok 2. Kliknij w kafelek SALESmanago a następnie przycisk Dodaj.

Krok 3. W nowym oknie wprowadź uzyskane od serwisu SALESmanago dane konfiguracyjne:

  • Unikatowy identyfikator aplikacji (Client ID),
  • Ukryty kod aplikacji (API Secret),
  • Adres (EndPoint),
  • Email konta użytkownika SALESmanago – Owner.

Dane niezbędne do integracji są generowane po utworzeniu konta w SALESmanago w zakładce Integracje > API.

Krok 4. Po poprawnej konfiguracji i zapisaniu ustawień powinny się pojawić linki Opt-in callback URL oraz Opt-out callback URL, które należy wprowadzić w SALESmanago w zakładce Integracje > Callbacki. Linki te służą do przesyłania do Comarch e-Sklepu statusów subskrybentów.

Krok 5. Po wpisaniu URL callbacku opt-in oraz URL callbacku opt-out należy przetestować poprawność działania callback URL naciskając na napis Testuj callback URL.

Krok 6. Zapisz wprowadzone ustawienia.

Krok 7. Po skonfigurowaniu SALESmanago masz możliwość w ustawieniach integracji określić, czy chcesz przesyłać do systemu tagi identyfikujące zdarzenia, takie jak:

  • Rejestracja,
  • Zapis do newslettera,
  • Zakup przez klienta zalogowanego,
  • Zakup przez klienta niezalogowanego.

Krok 8. Gotowe! Integracja została dodana!

Wskazówka
Zdarzenia zewnętrzne w Comarch e-Sklep domyślnie zaimplementowane są przez API. Dodatkowo istnieje możliwość integracji zdarzeń zewnętrznych poprzez JavaScript. Aby poprawnie działały należy zgłosić do SALESmanago domenę.

Jakie zdarzenia są wysyłane do SALESmanago?

Gdy klient wykonuje określoną akcję w sklepie, szczegółowe informacje o tym są przekazywane do platformy SALESmanago. Obecnie wysyłane są następujące zdarzenia:

  • Purchase – po dokonaniu zakupu w sklepie,
  • Cart – po wizycie w koszyku sklepu,
  • Cancellation – po anulowaniu zamówienia w strefie klienta,
  • Other – po zapisie kontrahenta do newslettera na stronie głównej,
  • Survay – po wysłaniu zapytania ze strony kontakt,
  • Login – po zalogowaniu do sklepu,
  • Visit – po wizycie na stronie sklepu,
  • Return -po wykonaniu zwrotu towaru w strefie klienta,
  • Offer – po złożeniu zapytania ofertowego (Szablon Szafir).

Przydatne linki

Pomoc SALESmanago

Strona serwisu SALESmanago

Dokumentacja programistyczna

Więcej o zaletach śledzenia przeczytasz w artykule o Statystykach, raportach i analizach w sklepie internetowym.

Czy ten artykuł był pomocny?