Konfiguracja kopii elektronicznych faktur na przykładzie Comarch ERP Optima

Kopie elektroniczne faktur w dobie powszechnej digitalizacji stanowią jeden z kluczowych elementów prowadzonej działalności nowoczesnej firmy. Dzięki nim, klienci oraz prowadzący firmę mają dostęp do dokumentów potwierdzających zawarcie transakcji.

Aby kopie elektronicznych faktur wyświetlały się w panelu administracyjnym oraz w profilu klienta należy zastosować się do następującej instrukcji:

 

  1. W Comarch ERP Optima należy przejść do zakładki System/ Konfiguracja/ Firma/ Ogólne/
    e-Sklep/wszystko.pl
     i w wybranym sklepie w zakładce „Dodatkowe” należy zaznaczyć opcję Eksport faktur w formacie PDF.
  2. Następnie należy przejść do zakładki Handel/ Faktury i wejść w edycję danej faktury. W górnej części menu powinny pojawić się nowe opcje. Należy przejść do Wydruk danych (lub Podgląd wydruku), a następnie Konfiguracja wydruków.
  3. Z dostępnych na zakładce ogólnych wzorów faktur należy wybrać używany szablon (np. Faktura VAT/wzór standard) i następnie na oknie Edycja wydruku zaznaczyć opcję kopia elektroniczna (+w bazie).

 

 

  1. Na końcu należy tą fakturę wysłać albo wydrukować, używając oznaczonego w pkt. 3 szablonu  w górnym menu za pomocą opcji Wyślij lub Wydrukuj.

 

Uwaga
Bez wysłania lub wydrukowania faktury, jej kopia elektroniczna nie pojawi się w Panelu Administracyjnym oraz Profilu Klienta!

5. Po wykonaniu synchronizacji faktury powinny się wyświetlać w Panelu Administracyjnym oraz w Profilu Klienta.

Faktury w Profilu Klienta wyświetlają się w przypadku standardowych szablonów: Bursztyn, Agat, Opal oraz Szafir.

Czy ten artykuł był pomocny?