Pasek nawigacji – szablon Szafir

Wstęp

Od wersji 2020.3 w ustawieniach szablonu Szafir został dodany nowy obszar edycji Ustawienia paska nawigacji na stronie głównej. W tym artykule dowiesz się jak skonfigurować pasek nawigacji dzięki któremu możesz dostosować swój e-Sklep dodając własne elementy z przekierowaniem do wybranych stron.

Konfiguracja

Ustawienia paska nawigacji znajdują się w panelu administracyjnym: Wygląd sklepu/ Ustawienia na zakładce Ustawienia paska nawigacji na stronie głównej.
Na stronie widoczne są dwie listy elementów widocznych w e-Sklepie: dla klientów niezalogowanych oraz dla klientów zalogowanych.

W standardowej wersji szablonu na liście dla klientów niezalogowanych znajdują się elementy:
Import koszyka, Pobierz przykładowy plik CSV, Producenci (domyślnie wyłączony) oraz wyszukiwarka zaawansowana.

Z kolei na liście dla klientów zalogowanych znajdują się elementy:
Import koszyka, Pobierz przykładowy plik CSV, Promocje, Dokumenty, Producenci (domyślnie wyłączony) oraz wyszukiwarka zaawansowana.

Każda z list składa się z następujących elementów:

  • Dostępne – ustawienie wyświetlania danego elementu na stronie. Jeżeli parametr jest zaznaczony (podświetla się na niebiesko) wówczas element będzie widoczny na stronie.
  • Lp – w tym polu należy wpisać liczbę na podstawie której zostanie ustalona kolejność wyświetlanego elementu. Element z lp = 0 pojawi się na stronie przed elementami z lp = 1, 2 lub 3.
  • Ikona – w tym miejscu należy wprowadzić nazwę ikony, która powinna się wyświetlać na dodanym elemencie. Więcej informacji o ikonach znajdziesz w dalszej części artykułu.
  • Etykieta PL – nazwa elementu, która będzie się wyświetlała w polskiej wersji strony.
  • Id tłumaczenia – id z którego będą pobierane tłumaczenia elementu wyświetlane w obcojęzycznej wersji strony. Tłumaczenia dodawane są w panelu administracyjnym: Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Tłumaczenia.
  • Link/akcja – miejsce na wprowadzenie linku do wybranej części e-Sklepu lub do zewnętrznej strony. W tym miejscu znajduje się również opis akcji dla standardowych elementów na stronie.
  • Usuń – parametr do usuwania elementów z listy. Parametr jest dostępny tylko dla elementów dodanych ręcznie przez obsługę sklepu.
  • Dodaj link – przycisk dodający kolejny element do listy.

Wskazówka
Dodając nowy element pamiętaj o uzupełnieniu pól w kolumnach Lp, Etykieta PL lub Id tłumaczenia (do wyboru jedno z dwóch lub oba) oraz link/akcja. Jeżeli podane pola nie zostaną uzupełnione wówczas po wyjściu z edycji ustawień zmiany nie zostaną zapisane.

Dodawanie ikony

Ikony które są dostępne w szablonie Szafir pochodzą ze strony Themify. Na stronie dostępna jest lista możliwych do wykorzystania ikon. Jeżeli chcesz w swoim elemencie w e-Sklepie dodać ikonę wystarczy, że w polu Ikona wpiszesz nazwę ikony, na przykład: ti-link.
Jeżeli jednak chcesz skorzystać z własnych ikon wówczas należy je we własnym zakresie zaimplementować w kodzie szablonu w pliku _layout.html.

Dodawanie tłumaczeń

Nazwę etykiety można wprowadzić na dwa sposoby:

  • w polu Etykieta PL – jeśli w e-Sklepie jest włączony tylko język polski,
  • w polu Id tłumaczenia – dodając id do wybranego tłumaczenia jeśli w e-Sklepie są włączone języki obce.

Jeżeli jest uzupełnione tylko pole Etykieta PL wówczas etykieta będzie miała taką nazwę jaka została wprowadzona w tym polu.

Jeżeli jest uzupełnione tylko pole Id tłumaczenia wówczas etykieta będzie miała taką nazwę jaka została przypisana do danego id w sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Tłumaczenia.

Jeżeli zostały uzupełnione jednocześnie pola Etykieta PL oraz Id tłumaczenia wówczas etykieta będzie miała taką nazwę jaka została przypisana do danego id w sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Tłumaczenia.

Wskazówka
Pamiętaj, aby elementy były widoczne w e-Sklepie wprowadzone zmiany należy zapisać i opublikować.

Wygląd w e-Sklepie – przykłady zastosowania.

W tej części artykułu zostaną przedstawione przykłady dodania elementów w pasku nawigacji.

Dodanie elementu dla klientów niezalogowanych

W panelu administracyjnym: Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia paska nawigacji na stronie głównej w sekcji Lista elementów zawartych w pasku nawigacji dla klientów niezalogowanych klikam przycisk Dodaj link. Chcę dodać element kierujący klientów niezalogowanych do strony O firmie.

Zaznaczam parametr w kolumnie Dostępne tak, że podświetla się on na niebiesko.
Następnie w kolumnie Lp wpisuję wartość 5, ponieważ chcę, aby nowo dodany element wyświetlał się na końcu paska.
Wpisuję nazwę ikony, przykładowo: ti-bookmark-alt. Wprowadzam Etykietę PL, przykładowo: Nasza firma.
Na końcu wprowadzam link do strony, na którą klient zostanie przekierowany po kliknięciu w element. Ponieważ strona jest już dostępna w e-Sklepie wpisuję tylko jej numer, przykładowo: ,10.
Wszystkie wprowadzone zmiany zapisuję i publikuję.

Po przejściu na moją stronę na pasku nawigacji pojawił się nowy element kierujący do strony z opisem firmy.

Dodanie elementu dla klientów zalogowanych

W panelu administracyjnym: Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia paska nawigacji na stronie głównej w sekcji Lista elementów zawartych w pasku nawigacji dla klientów zalogowanych klikam przycisk Dodaj link. Chcę dodać element kierujący klientów e-Sklepu do firmowego kanału Youtube.
Zaznaczam parametr w kolumnie Dostępne tak, że podświetla się on na niebiesko.
Następnie w kolumnie Lp wpisuję wartość 0, ponieważ chcę, aby nowo dodany element wyświetlał się na samym początku paska.
Wpisuję nazwę ikony, przykładowo: ti-youtube. Wprowadzam Etykietę PL, przykładowo: Odwiedź nasz kanał YouTube!.
Na końcu wprowadzam link do strony, na którą klient zostanie przekierowany po kliknięciu w element. Ponieważ strona jest stroną zewnętrzną wprowadzam cały adres URL kierujący do kanału YouTube.
Wszystkie wprowadzone zmiany zapisuję i publikuję.

Przechodzę do e-Sklepu i loguję się. Na pasku nawigacji pojawił się nowy element kierujący do kanału YouTube.

W przypadku dodania większej ilości elementów kolejne z nich będą się wyświetlały w kolejnych liniach paska nawigacji.

Czy ten artykuł był pomocny?