Facebook sklep – dodawanie towarów

Wstęp

Aby móc prezentować towary na sklepie na Facebooku, należy dodać je do katalogu, który zawiera wszystkie potrzebne informacje o produktach. Katalog dostępny jest w karcie Katalog w Menedżerze sprzedaży. Możesz wybrać spośród kilku różnych sposobów dodawania przedmiotów.

Dostępne są trzy główne sposoby dodawania przedmiotów do katalogu w Menedżerze sprzedaży:

  • Ręczne,
  • poprzez Zestawienie danych – dodawanie produktów przez feed produktowy,
  • przez Piksel Facebooka – dodawanie produktów przez Facebook Piksel.
Sposoby dodawania towarów do sklepu na platformie Facebook

Dodawanie towarów przez feed produktowy

Zestawienia danych umożliwiają zbiorcze przesyłanie towarów do katalogu za pomocą pliku. Katalog może zawierać więcej niż jedno zestawienie danych, jednak każde zestawienie musi zawierać inne artykuły.

Feed produktowy dla sklepu Facebook możesz w szybki sposób utworzyć w panelu administracyjnym e-Sklepu:

Krok 1. Przejdź do obszaru Sprzedaż/ Porównywarki cen / Facebook Sklep i aktywuj Facebook sklep.

Krok 2. W zakładce konfiguracja w sekcji Ustawienia możesz wybrać rodzaj sklepu oraz język, cenę i walutę.

Krok 3. W sekcji Filtr towarów możesz ograniczyć wysyłanie towarów do Facebook według statusu ich dostępności oraz według ich stanu magazynowego.

Krok 4. Natomiast aby przesłać statusy dostępności w sekcji Dostępność, przypisz odpowiednie statusy dostępności ze sklepu do odpowiadających im statusów Facebook.

Krok 5. W zakładce Towary udostępnianie kliknij przycisk Wybierz Towary. Po pojawieniu się listy towarów ze sklepu wybierasz te produkty, które chcesz udostępnić. Możesz także na zakładce Kategorie udostępniane wskazać grupy towarowe, z których zostaną udostępnione wszystkie produkty do sklepu na Facebooku.

Krok 6. W zakładce Przypisywanie kategorii do kategorii z naszego sklepu przypisujemy kategorie ze sklepu Facebooka. W tym celu należy najpierw nacisnąć Konfiguracja kategorii w serwisie, co umożliwi otwarcie nowej zakładki i dodanie kategorii poprzez przycisk Dodaj.

Wskazówka
Więcej na temat dostępnych kategorii na Facebook sklep znajdziesz w Centrum Pomocy Meta w artkule Pola i specyfikacja zestawienia danych do katalogów.

Krok 7. Następnie wróć do zakładki Przypisywanie kategorii, wybierz z listy kategorie i przypisz kategorię Facebooka. Po zmapowaniu (przypisaniu) odpowiednich kategorii pojawią się powiązania pomiędzy kategoriami Comarch E-Sklep a kategoriami Facebook.

Krok 8. Towary, które chcesz udostępnić możesz w zakładce Marki udostępniane, wybrać na podstawie marki. W tym celu kliknij przycisk Wybierz marki i z listy wybierz marki, których produkty zostaną udostępnione do sklepu na Facebooku.

Krok 9. W zakładce Producenci udostępniani, możesz wybrać producentów, których produkty zostaną udostępnione do sklepu na Facebooku. Kliknij przycisk Wybierz producentów i wybierz z listy producentów.

W Menadżerze Sprzedaży wybierz opcje Zestawianie danych, a następnie wstaw link do pliku, który wygenerowany zostanie w panelu administracyjnym e-Sklepu.

Następnie ustal harmonogram aktualizacji towarów i prześlij plik do katalogu.

Wskazówka
Więcej na temat feedu produktowego, przeczytasz w Centrum Pomocy Meta w artkule Pola i specyfikacja zestawienia danych do katalogów.

Dodawanie towarów przez Facebook Piksel

Jednym ze sposobów dodawania towarów i zarządzania nimi w katalogu jest użycie piksela Facebooka. Za pomocą piksela dodasz nowe artykuły do katalogu i automatycznie zaktualizujesz dane dotyczące artykułów z poziomu swojej witryny. To dobra opcja, jeśli asortyment jest duży albo często się zmienia.

Wskazówka
Facebook Piksel umożliwia wysyłanie towarów oraz ich aktualizację z e-Sklepu do katalogu produktów Facebook, tylko w momencie, gdy ktoś odwiedzi stronę z produktem.

Aby móc przesyłać towary przez Piksel do Facebooka sprawdź, musisz spełniać poniższe wymagania:

  • Mieć zintegrowany ze e-Sklepem Facebook Piksel
  • Mieć uprawnienia do zarządzania pikselem i Menadżera firmy.
  • Posiadać szablon Szafir lub Topaz od wersji 2022.
Wskazówka
  Dla innych szablonów konieczna jest odpowiednia modyfikacja: dodanie meta znaczników – OpenGraph lub integracja Google Tag Manager

Ustawienia w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep

W menu Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Facebook kliknij w Konfiguracja Facebook Piksel.
Za pomocą narzędzia wyszukiwania wprowadź znajdź frazę </script>, a bezpośrednio nad nią wklej następujący kod:

Ustawienia w Menedżerze sprzedaży Facebook

Krok 1. Utwórz katalog towarów, aby rozpocząć konfiguracje. Katalog i Facebook Piksel muszą należeć do tego samego Menedżera firmy lub muszą zostać przez niego udostępnione.

Krok 2. W Menadżerze Sprzedaży wybierz katalog, a następnie wejdź w Źródła danych i kliknij Dodaj przedmioty. Zaznacz opcje Piksel i przejdź Dalej.

Krok 3. Wybierz piksel, który chcesz połączyć, a następnie kliknij Dalej.

Jeżeli piksel wyświetlany jest jako niegotowy, jego mikrodane mogą być niekompletne lub nieprawidłowo sformatowane. Przydatne może okazać się narzędzie do debuggowania, aby sprawdzić czy znaczniki mikrodanych zostały prawidłowo zainstalowane w Twojej witrynie.

Krok 4. Jeśli Piksel ma status gotowy, kliknij przycisk Dalej. Opcjonalnie dodajemy filtry, aby ograniczyć towary i następnie przejdź Dalej.

Krok 5. Dodaj własną, zweryfikowaną witrynę. Pomiń elementy „http://” lub „www”. Jeżeli chcesz, żeby piksel łączył się z wieloma witrynami specyficznymi dla poszczególnych krajów, wprowadź adres każdej z nich. Wybierz Zapisz, a następnie Dalej.

Krok 6. Następnie wybierz walutę (PLN – dla polskiego Złotego). Zakończ operację przyciskiem Dalej.

Wskazówka
Połączony piksel jest teraz widoczny w Źródłach danych. Będzie on gotowy do użycia w ciągu 24 godzin. Kiedy piksel będzie gotowy, będzie aktualizował katalog za każdym razem, gdy ktoś wejdzie w interakcję ze stroną produktu w witrynie – zwykle w ciągu 15 minut od interakcji. Artykuły zostaną skasowane z katalogu w ciągu 7 dni od ich usunięcia z witryny.

Dodanie katalogu do sklepu

Krok 1. Udaj się na stronę Twojego sklepu na Facebook, wybierz zakładkę Sklep.

Krok 2. Po prawej stronie kliknij przycisk Zarządzaj katalogami i dodaj do strony utworzony katalog.

Czy ten artykuł był pomocny?