Facebook – dodawanie produktów do sklepu

Dodawanie produktów do sklepu Facebook

Tworzenie sklepu dla Facebook wymaga również odpowiedniej wysyłki towarów do portalu. W innym wypadku nie uda się w pełni utworzyć sklepu.

Wskazówka
Facebook Pixel umożliwia wysyłanie towarów (oraz ich aktualizację) z Twojego e-Sklepu do katalogu produktów utworzonego na platformie Facebook, tylko w momencie, gdy ktoś odwiedzi stronę z produktem.

Co należy zrobić, aby móc przesłać do portalu Facebook towary ze swojego e-Sklepu?

Aby wysłać produkty do Facebook’a należy:

Wskazówka
Dla innych szablonów konieczna jest odpowiednia modyfikacja: dodanie meta znaczników – OpenGraph lub integracja Google Tag Manager

Dodanie katalogu

Krok 1. Udaj się do Menadżera Sprzedaży w portalu Facebook, a następnie Dodaj Katalog.

Krok 2. Wybierz Handel elektroniczny i przejdź dalej. Następnie wybierz Prześlij informacje o produktach oraz uzupełnij nazwę katalogu (jest dowolna), i wskaż właściciela (Osobisty – jeśli nie posiadasz konta firmowego na Facebook).

Krok 3. Utwórz katalog za pomocą przycisku w prawym dolnym rogu.

Krok 4. Teraz przejdź do Panelu Administratora. Zaloguj się i przejdź do sekcji Ustawienia/Ustawienia Sklepu, a następnie wybierz Ogólne/Konfiguracja Facebook Pixel.

Za pomocą narzędzia wyszukiwania wprowadź znajdź frazę </script>, a bezpośrednio nad nią wklej następujący kod:
fbq('track', 'ViewContent');

Krok 5. Zapisz zmiany i opublikuj szablon.

Przypisanie Facebook Pixel do katalogu

Uwaga
Katalog i Facebook Piksel muszą należeć do tego samego Menedżera firmy lub muszą zostać przez niego udostępnione.
Uwaga
Musisz mieć uprawnienia do zarządzania zarówno katalogiem, jak i pikselem w Menedżerze firmy.

Krok 1. Przejdź ponownie do Menadżera sprzedaży, a następnie wybierz utworzony katalog.

Krok 2. Wybieramy Dodaj przedmioty i zaznaczamy Piksel, a następnie przycisk Dalej. Wybieramy Piksel, który został skonfigurowany dla naszej domeny (Przejdź do artykułu o konfiguracji Facebook Pixel).

Wskazówka
Aby go dodać musimy spełnić szereg wymagań, który w przypadku statusu „Niegotowy” można zobaczyć po rozwinięciu informacji o pikselu. Przydatne może okazać się narzędzie do debuggowania.

Krok 3. Jeśli „Pixel” ma status gotowy, wybieramy przycisk Dalej. Opcjonalnie dodajemy filtry i przechodzimy Dalej.

Krok 4. Dodajemy naszą, zweryfikowaną witrynę. Klikamy Dalej.

Krok 5. Następnie wybieramy walutę (PLN – dla polskiego Złotego). Kończymy operację przyciskiem Dalej.

Wskazówka
Połączony piksel jest teraz widoczny w Źródłach danych. Będzie on gotowy do użycia w ciągu 24 godzin. Kiedy piksel będzie gotowy, będzie aktualizował katalog za każdym razem, gdy ktoś wejdzie w interakcję ze stroną produktu w witrynie – zwykle w ciągu 15 minut od interakcji. Artykuły zostaną skasowane z katalogu w ciągu 7 dni od ich usunięcia z witryny.

Dodanie katalogu do sklepu

Krok 1. Udaj się na stronę Twojego sklepu na Facebook, wybierz zakładkę Sklep.

Krok 2. Po prawej stronie kliknij przycisk Zarządzaj katalogami i dodaj do strony utworzony katalog.

Czy ten artykuł był pomocny?