Podczas rejestracji w sklepie B2B następuje weryfikacja i pobranie danych kontrahenta z GUS. Dzięki temu do formularza rejestracji zostaną wstawione informacje bezpośrednio z bazy Głównego Urzędu Statystycznego, co skraca czas rejestracji nowych kontrahentów firmowych.
W ustawieniach Szafira w Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu dostępny jest parametr, który określa, czy klient może edytować swoje dane pobrane z GUS. Jeżeli parametr jest włączony, pola adresowe zostaną zablokowane i kontrahent nie będzie mógł ich zmienić na formularzu rejestracyjnym. Wyjątkiem jest numer telefonu, który klient podczas rejestracji może edytować.
Kontrahent po rejestracji widzi swoje dane pobrane z GUS w zakładce Dane firmy w obszarze Strefa Klienta.
Jeżeli zablokowana jest edycja danych z GUS, to kontrahent w swoim profilu nie może ich zmienić. Wyjątkiem są pola: numer telefonu, adres e-mail oraz numer NIP.
Po wpisaniu nowego NIPu i kliknięciu w opcję „Pobierz dane z GUS”, dane adresowe zostaną zaktualizowane. W przypadku, gdy w bazie GUS brakuje wybranych informacji o podmiocie, kontrahent może je uzupełnić ręcznie na formularzu rejestracji. Długie nazwy (powyżej 50 znaków) są dzielone na dwa pola. Jeżeli serwis GUS nie zwraca nazwy ulicy, w pole to kopiowana jest nazwa miejscowości.
Jako administrator sklepu możesz skorzystać z dodatkowej funkcji, która pozwala zarejestrować się w Twoim sklepie firmom, gdy wyszukiwarka GUS jest niedostępna. Włącz opcję w zakładce Wygląd sklepu/ Ustawienia, a kontrahent będzie mógł ręcznie wpisać dane, aby zarejestrować się w Twoim e-Sklepie.