Załączniki do reklamacji / zwrotu

Spis treści

Wstęp

Od wersji 2019.6 w Comarch e-Sklep wprowadzono możliwość dodawania załączników przez Klientów do reklamacji i zwrotów, w szablonie graficznym Szafir. Funkcjonalność ta umożliwia dołączenie podczas składania reklamacji/zwrotu załączników w różnych formatach, które będą widoczne dla obsługi sklepu. Złączniki w postaci zdjęć wadliwych lub uszkodzonych przedmiotów dodane bezpośrednio do formularza, przyśpieszą proces rozpatrywania reklamacji/zwrotu.

W celu korzystania z funkcjonalności dodawania załączników do reklamacji niezbędne jest posiadanie:

  • Comarch e-Sklep B2B lub Enterprise od wersji 2019.6,
  • Szablonu graficznego Szafir od wersji 2019.6.

Konfiguracja

Korzystanie z funkcji możliwe jest po włączeniu w panelu administracyjnym e-Sklepu w menu Ustawienia/Ustawienia sklepu/Reklamacje/zwroty parametru Załączniki do reklamacji i zwrotów.

Po włączeniu powyższej opcji, na formularzu reklamacji dostępna będzie nowa sekcja, w której można umieszaczać załączniki:

Do jednej reklamacji można dodać do 5 załączników, przy czym dopuszczalny maksymalny rozmiar pliku to 0.5 MB. Dodawanie plików jest opcjonalne, można składać reklamacje / zwrot również bez załączników.

Dopuszczalne formaty dodawanych plików to:

  • Pliki pdf, csv, txt,
  • Obrazki: jpg, jpe, jpeg, jfif,
  • Dokumenty: doc, docx, odt,
  • Arkusz kalkulacyjny: xls, xlsx, ods.
Wskazówka
Po złożeniu reklamacji/zwrotu edycja dołączonych plików nie jest możliwa.

Załączone pliki będą wyświetlane:

  • W Profilu Klienta, na szczegółach reklamacji,
  • W Panelu administracyjnym sklepu w menu Sprzedaż/Reklamacje / zwroty, na szczegółach reklamacji / zwrotu w zakładce Załączniki,
  • W treści wiadomości e-mail „Potwierdzenie złożenia reklamacji”.

Chcąc aby załączniki wyświetlały się w wiadomościach e-mail należy w treści wiadomości w menu Ustawienia/Treści/E-mail i SMS „Potwierdzenie złożenia reklamacji” w dolnej części maila, przed sekcją „Kontakt w sprawie reklamacji/zwrotu” dodać poniższy fragment kodu:

Uwaga
Administrator sklepu bądź jego obsługa, podczas pobierania plików otrzymanych od Klientów powinien OBOWIĄZKOWO przed otwarciem zawartości, przeskanować pliki programem antywirusowym.
Uwaga
Załączniki są wysyłane do systemu ERP, natomiast obecnie funkcja nie jest obsługiwana przez systemy ERP.

Czy ten artykuł był pomocny?