Wstęp
W Comarch e-Sklep jest wprowadzona możliwość dodawania załączników przez Klientów do reklamacji i zwrotów, w szablonie graficznym Szafir. Funkcjonalność ta umożliwia dołączenie podczas składania reklamacji / zwrotu załączników w różnych formatach, które będą widoczne dla obsługi sklepu. Złączniki w postaci zdjęć wadliwych lub uszkodzonych przedmiotów dodane bezpośrednio do formularza, przyśpieszą proces rozpatrywania reklamacji / zwrotu.
W celu korzystania z funkcjonalności dodawania załączników do reklamacji niezbędne jest posiadanie:
- Comarch e-Sklep w wersji B2B lub Enterprise,
- aktualnej wersji szablonu graficznego Szafir.
Konfiguracja
Korzystanie z funkcji możliwe jest po włączeniu w panelu administracyjnym e-Sklepu w menu Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Reklamacje / zwroty parametru Załączniki do reklamacji i zwrotów.
Po włączeniu powyższej opcji, na formularzu reklamacji dostępna będzie nowa sekcja, w której można umieszczać załączniki:
Do jednej reklamacji można dodać do 5 załączników, przy czym dopuszczalny maksymalny rozmiar pliku to 0.5 MB. Dodawanie plików jest opcjonalne, można składać reklamacje / zwrot również bez załączników.
Dopuszczalne formaty dodawanych plików to:
- Pliki pdf, csv, txt,
- Obrazki: jpg, jpe, jpeg, jfif,
- Dokumenty: doc, docx, odt,
- Arkusz kalkulacyjny: xls, xlsx, ods.
Załączone pliki będą wyświetlane:
- W Profilu Klienta, na szczegółach reklamacji,
- W Panelu administracyjnym sklepu w menu Sprzedaż/ Reklamacje / zwroty, na szczegółach reklamacji / zwrotu w zakładce Załączniki,
- W treści wiadomości e-mail „Potwierdzenie złożenia reklamacji”.
Chcąc aby załączniki wyświetlały się w wiadomościach e-mail należy w treści wiadomości w menu Ustawienia/ Treści Formalne/ Wysyłka e-mail i SMS „Potwierdzenie złożenia reklamacji” w dolnej części maila, przed sekcją „Kontakt w sprawie reklamacji / zwrotu” dodać poniższy fragment kodu: