Załączniki do zamówienia złożonego w Comarch e-Sklep

Wstęp

W Comarch e-Sklep dostępna jest możliwość dodawania załączników do składanych przez Klientów zamówień. Funkcja obsługiwana jest w szablonach Szafir oraz Topaz. Aktywacja tej funkcji pozwala na dodawanie załączników do zamówienia o określonym typie, które później widoczne są dla Sprzedawcy oraz obsługi e-Sklepu.

Zastosowanie

W zależności od specyfiki prowadzonej działalności, kluczowym elementem może okazać się dodanie załącznika do zamówienia w e-Sklepie. Przykładowo, kiedy prowadzimy działalność i sprzedajemy modyfikowane rzeczy (przykładowo kubki z własnym wizerunkiem) wymagane jest, aby klient przesłał zdjęcie. Dzięki nowej funkcjonalności, będzie on miał możliwość załączenia takiego zdjęcia, bezpośrednio do zamówienia. Tak załączony plik będzie dostępny dla obsługi e-Sklepu.

Kto może używać tej funkcji?

Aby móc używać tej funkcjonalności należy posiadać:

  • Comarch e-Sklep w wersji B2B lub Enterprise,
  • aktualną wersję szablonu graficznego Szafir lub Topaz.

Konfiguracja

Aby włączyć funkcję należy w panelu administracyjnym w Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Zamówienia aktywować parametr Załączniki do zamówienia. 

Po włączeniu opcji, podczas składania zamówienia pojawi się dodatkowa opcja:

Załączniki w szablonie Szafir

Załączniki muszą spełniać określone wymagania, aby zostały dołączone do zamówienia:

  • Maksymalnie można dołączyć do zamówienia 5 załączników. 
  • Dopuszczalny maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 512KB.
  • Dopuszczalne formaty plików to:
    • Pliki pdf,
    • Obrazki: jpg, jpe, jpeg, jfif,
    • Dokumenty: doc, docx, odt,
    • Arkusz kalkulacyjny: xls, xlsx, ods,
    • Pliki csv,
    • Pliki txt.
Wskazówka
Po złożeniu zamówienia edycja dołączonych plików nie jest możliwa.

Tak załączone pliki będą wyświetlane:

  • na szczegółach zamówienia w panelu administracyjnym,
  • w Profilu Klienta,
  • w wiadomości e-mail „Złożenie Zamówienia”.

Dodatkowo załączniki dodane do zamówienia dostępne są do pobrania przez system Comarch ERP.

Wskazówka
Odbieranie załączników przez system ERP jest uzależnione od dostępności tej funkcji w programie. Więcej na temat integracji Comarch e-Sklep z systemami ERP znajdziesz w dokumentacji dla systemów Comarch ERP XL, Comarch ERP Optima oraz Comarch ERP Altum.

Załączniki w wiadomości e-mail

Aby załączniki wyświetlały się w wiadomościach e-mail należy w treści szablonu „Złożenie zamówienia” w dolnej części maila, przed sekcją (lub innej wybranej) „dziękujemy, zapraszamy ponownie” dodać fragment kodu.

Przykład:

Wskazówka
Obsługa Comarch e-Sklep, podczas pobierania plików otrzymanych od Klientów powinna przed otwarciem zawartości, przeskanować pliki programem antywirusowym.

W Comarch e-Sklep jest także możliwość udostępnienia załączania plików w formularzu kontaktowym. Więcej na temat danej funkcji znajdziesz w artykule Załączniki do formularza kontaktowego.

Czy ten artykuł był pomocny?