Jak dodać załączniki do zamówienia złożonego w Comarch e-Sklep?

Wstęp

W Comarch e-Sklep, w szablonach Szafir i Topaz w wersji B2B lub Enterprise, dostępna jest funkcja dodawania załączników przez klientów do zamówień. Po jej aktywacji klient może dołączyć plik, który będzie widoczny dla obsługi sklepu. Jest to szczególnie przydatne w przypadku sprzedaży produktów personalizowanych, np. kubków z własnym wizerunkiem, kiedy klient może załączyć zdjęcie bezpośrednio do zamówienia.

Jak skonfigurować funkcję dodawania załączników do zamówienia?

Aby włączyć funkcję dodawania załączników do zamówienia, należy w panelu administracyjnym przejść do zakładki Ustawienia > Ustawienia sklepu > Zamówienia > sekcja Składanie zamówienia i aktywować parametr Załączniki do zamówienia.

Po włączeniu opcji, podczas składania zamówienia pojawi się dodatkowa opcja:

Załączniki w szablonie Szafir

 

Dodatkowe informacje o załącznikach do zamówienia

Załączniki muszą spełniać określone wymagania, aby zostały dołączone do zamówienia:

  • Maksymalnie można dołączyć do zamówienia 5 załączników.
  • Dopuszczalny maksymalny rozmiar pojedynczego pliku to 512KB.
  • Dopuszczalne formaty plików to:
    • Pliki pdf,
    • Obrazki: jpg, jpe, jpeg, jfif,
    • Dokumenty: doc, docx, odt,
    • Arkusz kalkulacyjny: xls, xlsx, ods,
    • Pliki csv,
    • Pliki txt.
Wskazówka
Po złożeniu zamówienia edycja dołączonych plików nie jest możliwa.

Gdzie są wyświetlane dodane załączniki?

Załączone pliki będą wyświetlane:

  •  na szczegółach zamówienia w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep,
  •  w Profilu Klienta,

Dodatkowo załączniki dodane do zamówienia dostępne są do pobrania przez system Comarch ERP.

Wskazówka
Odbieranie załączników przez system ERP jest uzależnione od dostępności tej funkcji w programie. Więcej na temat integracji Comarch e-Sklep z systemami ERP znajdziesz w dokumentacji dla systemów Comarch ERP XL, Comarch ERP Optima oraz Comarch ERP Altum.

Załączniki do zamówienia mogą wyświetlać się również w wiadomości e-mail „Złożenie Zamówienia”.

Aby załączniki wyświetlały się w wiadomościach e-mail, należy w treści wiadomości, w zakładce Ustawienia > Treści Formalne > Wysyłka e-mail i SMS, na szczegółach szablonu e-maila Złożenie zamówienia dodać poniższy fragment kodu. Kod należy umieścić w dolnej części wiadomości e-mail, przed sekcją (lub inną wybraną) „dziękujemy, zapraszamy ponownie”

Przyklad

Załączniki od Klienta dodane do zamówienia
{% for a in order.Attachments %}
{{forloop.index}}. {{ a.Name }}

{% endfor%}

Wskazówka
Obsługa Comarch e-Sklep, przed otwarciem plików otrzymanych od klientów, powinna obowiązkowo przeskanować je programem antywirusowym.

W Comarch e-Sklep jest także możliwość udostępnienia załączania plików w formularzu kontaktowym. Więcej na temat danej funkcji znajdziesz w artykule Załączniki do formularza kontaktowego.

Czy ten artykuł był pomocny?