Dlaczego nie naliczają się rabaty w moim e-Sklepie?

W Comarch e-Sklep istnieje opcja udzielania klientom rabatów na wybrane produkty lub grupy produktów, które mogą pochodzić zarówno z systemu ERP, jak i samego e-Sklepu. Utworzone i zsynchronizowane rabaty są dostępne do sprawdzenia w panelu administracyjnym w sekcji Marketing > Rabaty, gdzie są przejrzyście pogrupowane według różnych parametrów za pomocą dodatkowych zakładek. Więcej informacji o rabatach znajduje się w artykułach Rabaty oraz Ceny i rabaty.

Dlaczego nie naliczają się rabaty w moim e-Sklepie?

  1. W pierwszej kolejności sprawdź czy rabaty są aktywne oraz jaki jest sposób liczenia rabatów.
    (Ustawienia te są dostępne w zakładce Ustawienia > Ustawienia sklepu > Ceny i rabaty > Rabaty).
  2. Czy towar, który jest wybierany w koszyku podlega rabatowaniu (ustawienie na karcie towaru w systemie ERP)?
  3. Czy rabat jest widoczny w Panelu Administracyjnym na zakładce Marketing > Rabaty?
  4. Czy w zakładce Wygląd sklepu > Ustawienia > Ogólne jest włączony parametr Prezentacja rabatów w profilu Klienta w zakładce Promocje oraz w podsumowaniu zamówienia?
  5. Czy po włączeniu parametru z punktu 4 rabat jest widoczny w strefie klienta?
  6. Jeżeli rabaty pochodzą z systemów ERP, to sprawdź konfigurację poszczególnych rabatów.
  7. Czy po nadaniu rabatów w systemie ERP przy synchronizacji została zaznaczona wysyłka kontrahentów?
  8. Jeśli nie widzisz rabatów progowych,  sprawdź czy zostały poprawnie skonfigurowane.
  9. Czy jeśli rabat został nadany na grupę towarową, to jest ona ustalona jako grupa domyślna na towarze?
Przyklad

Dostępna jest grupa towarowa BUTY, która zawiera dwie podgrupy: SZPILKI oraz TRAMPKI.  Obie podgrupy zawierają towary. Chcę nadać rabat na grupę SZPILKI.

Domyślną grupą dla szpilek jest grupa SZPILKI.

Rabat musi zostać nadany na konkretną grupę domyślną – w tym przypadku SZPILKI.

W przypadku, gdy rabatem mają zostać objęte towary z obu podgrup, to w tym przypadku konieczne jest nadanie rabatu oddzielnie dla podgrupy TRAMPKI oraz SZPILKI.

Wskazówka
Jeśli rabat zostanie nadany na grupę BUTY, to nie zostanie naliczony dla towarów z podgrupy TRAMPKI i SZPILKI. Rabat musi zostać nadany na grupę domyślną towaru.

Jeśli w dalszym ciągu rabaty nie są naliczane na towary, zweryfikuj czy w sekcji Ustawienia > Dziennik zdarzeń występują jakieś komunikaty.

Czy ten artykuł był pomocny?