Chcę założyć e-Sklep - jak to zrobić?

Jak zmienić wersję mojego demonstracyjnego e-Sklepu? (np. z wersji Standard na B2B)

Posiadasz Comarch e-Sklep w wersji demonstracyjnej i chcesz poznać jego możliwości? Już teraz zapoznaj się z różnicami w wersjach Comarch e-Sklep, a następnie w szybki sposób zmień wersję na wybraną przez siebie. Aby zmienić wersję sklepu demonstracyjnego należy przejść w panelu administracyjnego do zakładki: Więcej funkcji/ Wersje sklepu, po czym z listy wybrać odpowiednią wersję klikając w przycisk Wypróbuj za darmo.  Gotowe! Jeden krok i posiadasz wybraną przez siebie wersję e-Sklepu.  

Wymagania techniczne Comarch e-Sklep

Comarch e-Sklep dostępny jest wyłącznie w wersji online, która jest dostępna w Chmurze Comarch. Korzystając z naszego produktu Klient zobowiązany jest do korzystania z najnowszej wersji oprogramowania dostępnej na rynku (nie starszej niż 3 miesiące od wydania ostatniej wersji) - dotyczy: Comarch e-Sklep, powiązanego z nim systemu Comarch ERP, usługi Comarch e-Sklep Sync w przypadku posiadania sklepu w wariancie B2B, a także szablonu w e-Sklepie.

Asysta Comarch e-Sklep wspiera aktualne oprogramowanie. Starsze produkty i jego komponenty wspólne należy w pierwszej kolejności zaktualizować do rynkowej wersji.

Poniżej przedstawiamy wymagania techniczne systemu.

Wymagania Comarch e-Sklep

Wersja online, jako, że pracuje w Chmurze Comarch, nie posiada dodatkowych wymagań technicznych. Wystarczy komputer (umożliwiający uruchomienie najnowszej wersji przeglądarki internetowej) z dostępem do internetu (prędkość łącza 100Mb/s) i aktualną wersją przeglądarki internetowej.

Panel administracyjny Comarch e-Sklep współpracuje z przeglądarkami w najnowszych wersjach:

  • Google Chrome,
  • Mozilla Firefox,
  • Opera,
  • Microsoft Edge,
  • Safari dla komputerów Mac.

Wskazówka
W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do panelu administracyjnego wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek.

Obsługa panelu administracyjnego za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów) wymaga korzystania z poniższych systemów operacyjnych i przeglądarek:

  • Android 6 oraz kolejne wersje – Google Chrome lub FireFox w najnowszych wersjach,
  • iOS 13 oraz kolejne wersje – Safari w najnowszej wersji.

Uwaga
Od wersji 2019.5 zakończyliśmy wsparcie przeglądarki Internet Explorer w Comarch e-Sklep, panelu administracyjnym oraz wszystkich dodatkach i aplikacjach powiązanych z Comarch e-Sklep (np. LiquidSync).

Wymagania po stronie klienta e-Sklepu zależą od szablonu, z którego korzysta sklep i wykorzystanych w nim rozwiązań. Poniżej lista zalecanych przeglądarek:

  • Google Chrome – aktualna dostępna wersja,
  • Mozilla Firefox – aktualna dostępna wersja.

Wskazówka
Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280×800 pikseli.

Wymagania dla usługi Comarch e-Sklep Sync (dedykowanej dla sklepu w wersji B2B) dostępne są tutaj. Comarch e-Sklep Sync, będący częścią Comarch e-Sklep w wersji B2B, do działania wymaga certyfikatu SSL.

W przeglądarce użytkownika musi być włączona obsługa JavaScript. Przeglądarka Klienta musi także akceptować ciasteczka z e-Sklepu, gdzie zapisujemy tylko ciasteczka niezbędne do utrzymania sesji i działania.

Pliki cookies mają domyślnie ustawiony parametr SameSite. Wpływ na działanie e-Sklepu:

  • domena e-Sklepu jest zabezpieczona certyfikatem SSL – sklep funkcjonuje bez zmian,
  • domena e-Sklepu nie jest zabezpieczona certyfikatem SSL:
    • nie zadziała cross-frame,
    • nie zadziała e-Sklep osadzony w IFRAME na innych stronach.

Obsługiwane wersje systemów ERP

W celu korzystania z Comarch e-Sklep w wersji 2024.0 konieczne jest, aby klient posiadał objęte aktualną gwarancją oprogramowanie Comarch ERP.

Lista systemów ERP współpracujących z Comarch e-Sklep 2024.0:

      • Comarch ERP Optima 2024.x, 2023.x,
      • Comarch ERP Altum 2024, 2023,
      • Comarch ERP XL 2023.x, 2022.x,
      • Comarch ERP XT – aktualna rynkowa wersja,
      • Comarch ERP Enterprise – informacji o kompatybilnej wersji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise.

Wskazówka
Wymagania poszczególnych systemów ERP są dostępne w artykułach o współpracy z danym systemem ERP. Od tego jaki system Comarch ERP posiadasz zależy także prezentacja poszczególnych informacji w Comarch e-Sklep. Jeżeli nie jesteś pewien, czy dana funkcja jest obsługiwana przez Twój system ERP skontaktuj się z Asystą Comarch ERP.

Wskazówka
Od Comarch e-Sklep 2023.1 obsługiwany jest protokół synchronizacji z ERP w wersji 17.0.

Ograniczenia wersji demonstracyjnej

Wersja DEMO Comarch e-Sklep pozwala na zapoznanie się z możliwościami e-Sklepu, jednak posiada pewne ograniczenia:

      • zablokowana możliwość integracji z kontami produkcyjnymi serwisów zewnętrznych takimi jak porównywarki cen, serwisy płatności online, serwisy ratalne i inne (możliwe jest natomiast korzystanie z konta produkcyjnego w serwisie Allegro oraz kont testowych zewnętrznych integracji),
      • w wersji demo nie działają SMS oraz możliwość zamówienia SSL.
      • 30-dniowy okres próbny.

Ograniczenia wersji prezentacyjnej dla Partnerów

Firma Comarch udostępnia swoim Partnerom prezentacyjne wersje testowe Comarch e-Sklep. Wersja taka służy jedynie w celach prezentacyjnych, nie do prowadzenia stałej sprzedaży. Sklep prezentacyjny udostępniany jest na 6 miesięcy. Ważność sklepu prezentacyjnego jest automatycznie przedłużana po zalogowaniu do panelu administracyjnego lub wykonaniu synchronizacji. Nieużywane sklepy prezentacyjne są usuwane. W sklepach w wersji prezentacyjnej nie działają automaty w integracji z Allegro.

Informacja o nazwie oprogramowania

Sklep internetowy działający na oprogramowaniu Comarch e-Sklep posiada na każdej swojej stronie informację o producencie oprogramowania w postaci zapisu typu: "Powered by Comarch e-Sklep®". Zapis kieruje do strony www.comarchesklep.pl.

Kreator wyglądu Comarch e-Sklep – B2B i B2C

Dla wszystkich Klientów Comarch e-Sklep udostępniony jest Kreator wyglądu Comarch e-Sklep.

Przy jego użyciu możliwe jest wygenerowanie szablonu graficznego – Topaz (B2C) lub Szafir (B2B) dostosowanego do Państwa preferencji, z którego mogą już Państwo korzystać w swoich sklepach. Szczegóły dotyczące generowania szablonu dostępne są w artykułach o kreatorze szablonu Topaz i kreatorze szablonu Szafir.

Wymagania techniczne dla Kreatora Comarch e-Sklep oraz szablonu Topaz lub Szafir:

      • Aktualna wersja Comarch e-Sklep,
      • Comarch e-Sklep obsługujący procesy B2C lub B2B,
      • szerokość ekranu powyżej 1280 px, a zalecana to 1920 px,
      • oraz jedną z następujących przeglądarek:

Przeglądarki
  •   Mozilla Firefox – aktualna wersja przeglądarki, nie starsza niż trzy miesiące,
  •   Google Chrome – aktualna wersja przeglądarki, nie starsza niż trzy miesiące,
  •   Microsoft Edge – aktualna wersja przeglądarki, nie starsza niż trzy miesiące,
  •   Internet Explorer – nie wspierana dla Kreatora Wyglądu.
  • Safari dla komputerów Mac.

Różnice pomiędzy e-Sklep B2B a Comarch B2B

Wstęp

W tym artykule dowiesz się więcej na temat produktów dedykowanych do prowadzenia sprzedaży w modelu B2B:
  • Comarch e-Sklep w wariancie B2B,
  • aplikacji Comarch B2B.
W artykule zostały opisane podstawowe różnice między produktami. Wersje demonstracyjne:

Comarch e-Sklep w wariancie B2B

Comarch e-Sklep w wariancie B2B współpracuje z systemami Comarch ERP:
  • Optima,
  • XL,
  • Altum.
Posiada tłumaczenia w językach:
  • angielskim,
  • niemieckim,
  • francuskim.
Daje możliwość prowadzenia sprzedaży w 32 językach*.
Wskazówka
* Oprócz wcześniej wymienionych języków należy wprowadzić samodzielnie tłumaczenia dla dodatkowych wersji.
Comarch e-Sklep w wariancie B2B pozwala na sprzedaż zarówno w modelu B2B, jak i B2C. Dzięki narzędziu Comarch e-Sklep Sync możliwe jest przesyłanie w czasie rzeczywistym dokumentów sprzedaży, kontroli stanów magazynowych oraz prezentacji limitu kredytowego Klienta.

Comarch B2B

Funkcjonuje w ścisłej współpracy z systemami Comarch ERP:
  • XL,
  • Altum.
Wspiera standardowo 5 języków:
  • polski,
  • angielski,
  • niemiecki,
  • francuski,
  • hiszpański.
Daje możliwość prowadzenia sprzedaży w 33 językach*.
Wskazówka
* Oprócz wcześniej wymienionych języków należy wprowadzić samodzielnie tłumaczenia dla dodatkowych wersji.
W Comarch B2B dane są pobierane w czasie rzeczywistym z systemów. Nie jest wykonywany proces synchronizacji danych. W artykule: Lista funkcjonalności Comarch B2B znajdziesz zestawienie funkcji tej aplikacji, a dodatkowe informacje uzyskasz na stronie poświęconej platformie B2B.

Przykładowe różnice pomiędzy aplikacjami

  Comarch e-Sklep w wersji B2B Comarch B2B
Sposób działania Wymiana danych na podstawie synchronizacji pomiędzy bazą e-Sklep, a bazą systemu ERP. Działanie online bezpośrednio na bazie systemu ERP.
Współpraca z ERP Współpraca z systemami Comarch ERP: Optima, XL, Altum. Współpraca z Comarch ERP XL oraz ERP Altum
Środowisko pracy W chmurze Comarch W infrastrukturze Klienta z użyciem klucza wirtualnego.
Funkcjonalność marketingowa Między innymi: newsletter, blog, opinie. Brak.
Własne modyfikacje Możliwość dowolnej modyfikacji wyglądu strony. Możliwość dowolnej modyfikacji kodu źródłowego platformy pod kątem wyglądu, bazy danych oraz API.
Model biznesowy Oprócz modelu B2B jest możliwość wykorzystania dodatkowej funkcji sprzedaży B2C. Funkcjonalność wyłącznie w modelu B2B.
Magazyny Wszystkie magazyny wskazane w konfiguracji prezentowane są jako jeden wspólny magazyn. Prezentacja towarów z wyszczególnieniem magazynów w których są dostępne.
Integracje zewnętrzne Miedzy innymi: serwisy aukcyjne, systemy płatności, porównywarki cen. Brak.
Responsywność Darmowe szablony Comarch tworzone są w technologii RWD. możliwość stworzenia aplikacji mobilnej TWA. Wygląd platformy tworzony w technologii RWD.
Jak zamówić? Wersję pełną oraz demonstracyjną można zamówić poprzez formularz zamówienia. Za pośrednictwem Partnera Comarch.
Wersje DEMO Szablon Szafir B2B - XL B2B - Altum
Możliwość wdrożeń bezpośrednich Tak Tak
Wskazówka
Więcej informacji na temat Comarch B2B znajduje się w Centrum Pomocy Comarch B2B.

Jak mogę zamówić dodatkowy e-Sklep?

Chcesz zamówić kolejny e-Sklep? Skorzystaj z naszego formularza i poszerz swoją sprzedaż w Internecie. Formularz zamówienia znajdziesz na stronie: zamówienie Comarch e-Sklep.
Wskazówka
Przy składaniu zamówienia na kolejny e-Sklep Enterprise, jego koszt wynosi 50% ceny podanej w cenniku. W podsumowaniu zamówienia wyświetli się pełna kwota, która po złożeniu zamówienia zostanie zweryfikowana. Faktura, która przyjdzie do zapłaty (za dwa sklepy), będzie zawierać opłatę za drugi e-Sklep pomniejszoną o 50%.
Logowanie do nowo zamówionego e-Sklepu odbywa się poprzez zalogowanie administratora do panelu administracyjnego swojego pierwszego e-Sklepu. Administrator po zalogowaniu się ma możliwość wyboru, którym sklepem chce w danym momencie zarządzać. Taka opcja znajduje się w nagłówku panelu.
Wskazówka
Administrator ma możliwość dodania nowych osób zarządzających e-Sklepem. Aby nadać prawo dostępu do panelu administracyjnego nowemu pracownikowi, przejdź w panelu administracyjnym e-Sklepu do obszaru Mój profil/ Administratorzy, następnie wybierz opcję "Dodaj Administratora".

Czym się różni Comarch e-Sklep od Comarch e-Sale?

Wstęp

W tym artykule dowiesz się więcej na temat produktów Comarch e-Sklep oraz Comarch e-Sale. Poznasz najważniejsze różnice między nimi oraz dedykowane dla nich modele biznesowe.

Czym jest Comarch e-Sklep?

Comarch e-Sklep to platforma, na którą składają się dwa nierozłączne elementy:

  • System Comarch ERP,
  • Aplikacja Comarch e-Sklep.

Integracja e-Sklepu z dostępnymi systemami: Comarch ERP XT, Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, Comarch ERP Altum, zapewnia pełną funkcjonalność oraz szereg możliwości do prowadzenia wysokiej jakości sprzedaży online.

Najważniejsze procesy biznesowe zarządzane są z poziomu systemu Comarch ERP, który zintegrowany jest z Comarch e-Sklep przy wykorzystaniu interfejsu wymiany danych.

Aplikacja Comarch e-Sklep to miejsce, w którym dochodzi do interakcji z klientem i składa się z dwóch obszarów:

  • panelu administracyjnego, dostępnego dla sprzedawcy, w którym konfigurowane są wszelkie ustawienia sklepu oraz prowadzona jest komunikacja z klientem.
  • strony WWW, która jest dostępna dla klientów i stanowi ofertę sprzedażową przedsiębiorcy.

Sklep internetowy konfigurowany jest w sposób indywidualny, a prezentowanymi w nim towarami, stanami magazynowymi oraz innymi udostępnionymi treściami zarządza obsługa sklepu. Wszystkie zamówienia złożone w sklepie przechowywane są w panelu administracyjnym, a następnie w procesie synchronizacji przenoszone do systemu ERP, w którym dochodzi do ich realizacji.

Liczba zintegrowanych sklepów w ramach jednego systemu ERP oraz platformy Comarch e-Sklep jest dowolna.

Wskazówka
Uwaga! Wyjątek stanowi system Comarch ERP XT, dla którego istnieje możliwość integracji z jednym kontem aplikacji Comarch e-Sklep lub Comarch e-Sale.

Każdy ze sklepów może posiadać odrębną bazę towarową, a także odrębny wygląd oraz rodzaj wyświetlanych treści. Dodatkowo sprzedaż może zostać poszerzona o serwisy aukcyjne, takie jak Allegro, eBay, a wkrótce także Amazon. Comarch e-Sklep umożliwia prowadzenie sprzedaży w modelu wielokanałowym, przy wykorzystaniu jednego centralnego systemu zarządzania.

Różnice pomiędzy poszczególnymi wersjami sklepu znajdują się w artykule Różnice w wersjach e-Sklepu.

Czym jest Comarch e-Sale?

Comarch e-Sale to prosta w obsłudze aplikacja, za pośrednictwem której można wystawiać swoje produkty na popularnych serwisach aukcyjnych z asortymentu dostępnego w systemie Comarch ERP. Jest to proste  rozwiązanie odpowiadające potrzebom zarówno firm, stawiających pierwsze kroki w handlu internetowym, jak i doświadczonych sprzedawców branży e-Commerce.

Podobnie jak Comarch e-Sklep, Comarch e-Sale zintegrowany jest z systemami Comarch ERP, które służą do zarządzania procesami w firmie. Comarch e-Sale to platforma, która umożliwia sprzedaż wyłącznie w serwisach takich jak, Allegro oraz eBay, a już wkrótce Amazon.

Integracja z Allegro

Comarch e-Sale to wygodne narzędzie do handlu w serwisie Allegro, dzięki któremu uzyskasz możliwość wystawienia nieograniczonej ilości ofert oraz automatycznego generowania zamówień. Jeżeli chcesz skorzystać z tej integracji musisz posiadać konto na platformie Allegro.pl.

Integracja z eBay

eBay to serwis występujący lokalnie w 14 państwach na całym świecie, a także posiadający swoją międzynarodową platformę eBay.com. Dzięki integracji Comarch e-Sale z eBay możesz sprzedawać w zagranicznych serwisach tej platformy i poszerzyć swoją sprzedaż poza granice naszego kraju.

Integracja z Amazon

Integracja z serwisem Amazon pozwala na swobodną sprzedaż posiadanych produktów w ogólnodostępnej platformie. Obecnie integracja jest stale w trakcie rozwoju. Więcej informacji na temat współpracy Comarch e-Sklep z serwisem przeczytasz w artykule Amazon.

Porównanie Comarch e-Sklep z Comarch e-Sale

  Comarch e-Sklep Comarch e-Sale
Sposób działania Wymiana danych na podstawie synchronizacji pomiędzy bazą e-Sklep/e-Sale, a bazą systemu ERP.
Współpraca z ERP Współpraca z systemami ERP: Optima, XL, Altum, XT.
Środowisko pracy W chmurze Comarch
Funkcjonalność marketingowa Między innymi: newsletter, blog, opinie. Brak.
Własne modyfikacje Możliwość dowolnej modyfikacji wyglądu strony. Korzystanie z interfejsu serwisów aukcyjnych.
Integracje zewnętrzne Miedzy innymi: serwisy aukcyjne, systemy płatności, porównywarki cen. Serwisy aukcyjne
Kanały sprzedaży Sklep internetowy + serwisy aukcyjne (m.in. Allegro, eBay) + Ceneo Kup teraz Serwisy aukcyjne (m.in. Allegro, eBay, Amazon)

Wybór pomiędzy programem Comarch e-Sklep a Comarch e-Sale zależy od prowadzonego modelu biznesowego oraz oczekiwań firmy.

Jaka jest główna różnica?

Comarch e-Sale pozwala na sprzedaż jedynie w zewnętrznych serwisach aukcyjnych (m.in. Allegro, eBay), zaś Comarch e-Sklep stanowi odrębną platformę, która oprócz sprzedaży standardowej w sklepie on-online może poszerzyć swoją działalność o sprzedaż w serwisach aukcyjnych (takich samych jak w Comarch e-Sale).

Jak zamówić sklep Partnerski?

Firma Comarch udostępnia swoim Partnerom prezentacyjne wersje testowe Comarch e-Sklep. Wersja taka służy jedynie w celach prezentacyjnych, nie do prowadzenia stałej sprzedaży. Sklep prezentacyjny udostępniany jest na 6 miesięcy. Ważność sklepu prezentacyjnego jest automatycznie przedłużana po zalogowaniu do panelu administracyjnego lub wykonaniu synchronizacji.
Wskazówka
Nieużywane sklepy prezentacyjne są usuwane. Pamiętaj o regularnej synchronizacji danych.
  W sklepach w wersji prezentacyjnej nie działają automaty w integracji z Allegro. Aby zamówić sklep Partnerski bardzo proszę skorzystaj z dedykowanego Formularza.

Czy do założenia sklepu potrzebuję system Comarch ERP?

Czy do założenia sklepu potrzebuję system Comarch ERP?

System ERP firmy Comarch jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania Comarch e-Sklep. System ERP stanowi źródło informacji na temat całej oferty widocznej w e-Sklepie, kontrahentów oraz transakcji.

Jakie są funkcje systemu ERP w ramach integracji z Comarch e-Sklep?

Integracja z systemem Comarch ERP jest wymagana do otrzymania pełnej funkcjonalności Comarch e-Sklep.

Zapoznaj się z ich funkcjami i dowiedz się, dlaczego stanowią element obowiązkowy:
  • zasila e-Sklep w towary – z systemu ERP do e-Sklepu przesyłane są karty produktów, wraz ze zdjęciami, opisami i atrybutami,
  • realizuje proces zamówienia,
  • dostarcza waluty wraz z kursami (tylko wersja Enterprise/ B2B),
  • zasila sklep w rabaty,
  • zasila sklep w kontrahentów (tylko w przypadku wersji Enterprise/ B2B, do sklepu można wysłać kontrahentów utworzonych w systemie ERP).

Comarch e-Sklep współpracuje z następującymi systemami ERP:

 

Jak zamówić wersję demonstracyjną Comarch e-Sklep?

Zastanawiasz się nad zakupem Comarch e-Sklep? Skorzystaj z darmowej wersji demonstracyjnej i zamów nasz e-Sklep korzystając z dedykowanego formularza. Wersja demonstracyjna Comarch e-Sklep:
  • Ważna jest przez 30 dni,
  • Posiada pełną funkcjonalność sklepu płatnego,
  • Pozwala na integrację z zewnętrznymi platformami, takimi jak: Allegro, czy Amazon,
  • domyślnie tworzona jest w wersji Standard, ale możesz przetestować każdą wersję. W panelu administracyjnym w menu Więcej funkcji/ Wersje sklepu w okresie demo możesz dowolnie zmieniać wersje sklepu*.
Wskazówka
* Zmiana wersji sklepu w okresie demo niedostępna dla integracji z Comarch ERP XT.
Wskazówka
*Na koncie testowym nie działają SMS oraz nie ma możliwości zamówienia certyfikatu SSL.

Wiadomość aktywacyjna

Po złożeniu zamówienia w wiadomości powitalnej znajdziesz m.in. link do Twojego sklepu, dostęp do panelu administracyjnego oraz szczegóły dotyczące dostępnych opcji systemu ERP, które możesz wypróbować, jeśli jeszcze ich nie używasz. Jeśli jeszcze nie posiadasz konta Comarch Cloud, kliknij przycisk Aktywuj. Zostaniesz przekierowany do strony, która umożliwi Ci ustawienie hasła do Twojego konta. Po ustawieniu hasła możesz się zalogować do Panelu Administracyjnego. Po zakończonym procesie logowania otrzymasz e-mail potwierdzający aktywację Twojego konta w Comarch Cloud. Jeśli już posiadasz konto Comarch Cloud, sklep zostanie podpięty do Twojego adresu e-mail i będzie widoczny w Panelu administracyjnym. Więcej informacji znajdziesz w artykule Zamawianie sklepu oraz Logowanie do panelu administracyjnego.

Czy wersja demo Comarch e-Sklep posiada pełną funkcjonalność sklepu płatnego?

Wersja demo Comarch e-Sklep oferuje użytkownikom pełną funkcjonalność płatnej wersji sklepu. Jednak obszary do integracji zewnętrznych np. eBay, Ceneo można dokonać jedynie z kont testowych (konta produkcyjne nie działają). Możliwe jest natomiast korzystanie z konta produkcyjnego w serwisie Allegro.
Wskazówka
W wersji demo Comarch e-Sklep nie działają powiadomienia SMS oraz nie ma możliwości zamówienia certyfikatu SSL.
Wersję demonstracyjną możesz zamówić bezpośrednio na stronie: zamówienie demo Comarch e-Sklep, co pozwala na wypróbowanie sklepu przed podjęciem decyzji o zakupie pełnej wersji Comarch e-Sklep. Jest to szczególnie przydatne dla przedsiębiorców, którzy chcą zapoznać się z funkcjonalnością sklepu bez ponoszenia początkowych kosztów. Wersja demo jest ważna przez 30 dni i pozwala na integrację z zewnętrznymi platformami sprzedażowymi, takimi jak Allegro czy Amazon. Możesz również testować różne wersje sklepu (Light, Standard, Enterprise, B2B) w panelu administracyjnym, co daje elastyczność w ocenie, która konfiguracja najlepiej odpowiada Twoim potrzebom biznesowym. Więcej informacji uzyskasz w artykule Zamawianie sklepu

Różnice w wariantach e-Sklepu

Czym jest Comarch e-Sklep?

Comarch e-Sklep to produkt, dzięki któremu w szybki i łatwy sposób rozpoczniesz sprzedaż w Internecie. Wybierz odpowiednią dla swojego biznesu wersję i zaprezentuj swoją ofertę w sieci. Dzięki Comarch e-Sklep możesz skorzystać z gotowych szablonów Comarch lub zaprojektować swój własny wygląd. Dodatkowo możesz z jednego panelu administracyjnego zintegrować swoją sprzedaż z serwisami aukcyjnymi: Allegro, eBay lub Amazon. Witryna Comarch e-Sklep: https://www.comarchesklep.pl/

Różnice w wariantach Comarch e-Sklep

Comarch e-Sklep oferowany jest w 4 wariantach:

  1. Light
  2. Standard
  3. Enterprise
  4. B2B
Poniżej znajdują się różnice w funkcjach dostępnych w poszczególnych wariantach.
FUNKCJONALNOŚĆ STANDARD/ LIGHT* ENTERPRISE/ B2B
Języki w sklepie
Panel Administracyjny, Interfejs Sklepu
Obsługa czterech*** podstawowych języków (polski, angielski, niemiecki, francuski)
Możliwość dodania i obsługi dowolnej ilości języków używanych w sklepie
Edycja języków
Panel Administracyjny, Interfejs Sklepu
Możliwość edycji treści w czterech podstawowych językach Możliwość edycji wszystkich wyświetlanych treści w sklepie
Waluty w sklepie
Interfejs sklepu
Obsługa jednej waluty systemowej
Możliwość obsługi wielu walut skonfigurowanych i przesłanych z systemu ERP
Rachunki Bankowe dla walut 
Panel Administracyjny
Obsługa jednego konta bankowego dla waluty systemowej
Możliwość powiązania wielu kont bankowych ze wszystkimi aktywnymi walutami przesłanymi z systemu ERP
Powiązanie walut z językami
Panel Administracyjny, Interfejs Sklepu
Brak
Możliwość powiązania walut z językami interfejsu sklepu
Konta Administratorów Panel Administracyjny   Obsługa czterech podstawowych kont administratorów (administrator, sprzedawca, webmaster) Możliwość dowolnego definiowania dodatkowych kont administratorów oraz modyfikowania ich uprawnień

Certyfikat Rapid SSL

Panel Administracyjny, Interfejs Sklepu

 Płatny certyfikat Rapid SSL zwiększający bezpieczeństwo przepływu danych klienta w sklepie. Koszt rocznego certyfikatu Rapid SSL zgodny z cennikiem. Płatny certyfikat Rapid SSL zwiększający bezpieczeństwo przepływu danych klienta w sklepie. Koszt rocznego certyfikatu Rapid SSL zgodny z cennikiem.
Ceny w netto - zamówienie Panel Administracyjny, Interfejs Sklepu Brak Możliwość wyświetlania asortymentu oraz obsługi zamówień w cenach netto
Ceny w netto – klient niezalogowany
Interfejs Sklepu
Brak
Możliwość wyświetlenia asortymentu w cenach netto dla klientów niezalogowanych
Ceny po rabacie
Panel Administracyjny, Interfejs Sklepu
Brak Możliwość wyświetlania cen po uwzględnieniu rabatów z systemu Comarch ERP
Indywidualne cenniki
Interfejs Sklepu
Brak
Możliwość przypisania kontrahentom indywidualnych cenników skonfigurowanych i przesłanych z systemu Comarch ERP
Sprzedaż zagraniczna
Panel administracyjny, Interfejs Sklepu
Brak
Obsługa sprzedaży wewnątrz- i pozaunijnej
Wiele koszyków Panel Administracyjny
Brak
Możliwość tworzenia wielu koszyków i przełączania się między nimi
Wiele loginów per firma
Panel Administracyjny
Brak Możliwość tworzenia wielu kont dostępowych (dla pracowników) w ramach jednego kontrahenta (firmy)
 Stany magazynowe - partie dostawy Interfejs Sklepu                              Brak
Wyświetlanie stanów magazynowych z podziałem na cechy towarów (wybrane na dokumencie przychodu w systemie ERP) np. piłka czerwona - 5 szt.
Comarch e-Sklep Sync**  Brak Brak / Mechanizm dostępny w Comarch e-Sklep B2B
Import kontrahentów z systemu ERP
Panel Administracyjny, Interfejs Sklepu
Brak
 Możliwość zaimportowania kontrahentów łącznie z grupami kontrahentów z systemu ERP
Dedykowany szablon sprzedaży w modelu B2B Interfejs sklepu  Brak Dostępny do instalacji szablon Szafir dedykowany dla sprzedaży B2B
Indywidualne formy płatności dla Kontrahentów
Panel Administracyjny, Interfejs Sklepu
Brak
 Możliwość określenia indywidualnych form płatności dla Kontrahentów w Comarch e-Sklep
Wskazówka
* Wariant Light posiada taką samą funkcjonalność jak wersja Standard, różnica polega na ograniczeniu oferty do 50 produktów. W wariancie Standard liczba produktów jest nieograniczona.
Wskazówka
**Wariant B2B różni się od wariantu Enterprise mechanizmem Comarch e-Sklep Sync. Mechanizm umożliwia pobranie m.in. dowolnych dokumentów z systemów Comarch ERP Optima, XL, Altum. Więcej informacji o mechanizmie w artykule Comarch e-Sklep Sync
Wskazówka
***Comarch e-Sklep w wariancie Standard obsługuje 6 języków, jednak Comarch udostępnia tłumaczenia jedynie dla czterech języków: EN, DE, FR i PL. Dla pozostałych języków należy samodzielnie wprowadzić tłumaczenia.
Poznaj Wymagania techniczne i zamów swój pierwszy Comarch e-Sklep.  

Jak przenieść bazy danych kontrahentów i towarów do Comarch e-Sklepu?

Wstęp

Dla nowych użytkowników posiadających już bazę danych kontrahentów oraz towarów została stworzona pomocnicza funkcja, która pozwala na szybsze utworzenie rekordów w e-Sklepie. Artykuł ten powstał z myślą o nowych klientach przenoszących się z innych zewnętrznych programów np. Shopper na system firmy Comarch. Aktualnie e-Sklep nie jest samodzielnym programem i do swojego działania wymaga integracji z systemem Comarch ERP. Aby zamieścić kontrahentów lub towary w e-Sklepie należy wcześniej wczytać dane do systemu ERP poprzez import dokumentu MS Excel.

Poniższy opis w kilku krokach przedstawi drogę od poprawnego sformatowania arkusza, poprzez importu dokumentu do systemu Comarch ERP Optima, aż do pojawienia się wczytanych kontrahentów i towarów w e- sklepie.

Jak utworzyć plik MS Excel (dla systemu ERP Optima)?

W tym celu powinieneś utworzyć wyżej wspomniany dokument. Arkusz powinien posiadać format MS Excel 97-2003 i przynajmniej trzy obowiązkowe kolumny: Kod, Nazwa, NIP – dla kontrahentów oraz Kod, Nazwa, JM – dla towarów. Nazwa pliku może być dowolna. Jeśli w pliku jest więcej wypełnionych arkuszy program wybierze pierwszy z kolumną NIP – dla kontrahentów i J.M lub JM – dla towarów.

Wskazówka
Ten plik MS Excel wgra się poprawnie tylko dla Comarch ERP Optima.
Przykładowy plik do importu. Więcej informacji na temat tworzenia arkusza do importu oraz przykładowy plik znajdziesz również tutaj: OPT009 – Import danych.

Jak zaimportować dokument MS Excel do Comarch ERP Optima?

Stworzony plik możesz zaimportować do systemu na dwa sposoby.

  1. Przejdź do menu Comarch ERP Optima:
    1. Import kontrahentów - przejdź do Ogólne (1) > Kontrahenci(2), następnie przy pomocy ikony dyskietki(3) (w lewym dolnym rogu) wybierz plik i zaimportuj go przyciskiem czerwonej błyskawicy(4).
    2. Import towarów - wejdź w Ogólne(1) > Cennik(2), wybierz plik(3) i załącz(4) go w taki sam sposób jak kontrahentów.
  2. Druga droga prowadzi przez menu : Narzędzia > Importy > Słowników z pliku > Kontrahenci > Cennik ( w zależności od wyboru importu kontrahentów lub towarów). Wybierz plik i rozpocznij import przyciskiem czerwonej błyskawicy.

 

Wskazówka
W tym momencie powinieneś mieć już dodanych kontrahentów i towary do systemu Comarch ERP Optima. W przypadku braku danych po imporcie, spróbuj prześledzić pierwsze dwa kroki jeszcze raz.

 

Jak zintegrować system ERP i e-Sklepu?

Zanim będziesz mógł dokonać synchronizacji z systemu ERP z e-Sklep musisz jeszcze je zintegrować, czyli połączyć Twój konkretny e-Sklep z konkretną  bazą ERP. Dane do synchronizacji znajdziesz w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep pod ikoną(1) w prawym górnym rogu strony  wybierz Sklepy(2). Z listy sklepów wybierz sklep, który chcesz połączyć.

Na zakładce Ogólne znajduje sie sekcja Dane do synchronizacji 

Szczegółową procedurę znajdziesz tutaj: Pierwsza integracja z Comarch ERP Optima.

 

Jak zsynchronizować Comarch ERP Optima z Comarch e-Sklep?

W Comarch ERP Optima przejdź do zakładki Handel(1) > e-Handel(2) (Wymiana danych) i zaznacz opcje: „Wyślij kontrahentów do e-Sklepu” oraz „Wyślij tylko zasoby”, następnie uruchom synchronizację(3).

Wskazówka
Wysłanych kontrahentów znajdziesz w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep w zakładce Klienci > Twoi klienci natomiast towary w zakładce Sprzedaż > Towary .

Co to jest Comarch e-Sklep i jak go zamówić?

Czym jest Comarch e-Sklep?

Handel elektroniczny rozwija się coraz prężniej. Sklep internetowy jest nie tylko tańszy od sklepu stacjonarnego, ale także może działać całą dobę, przez co jest dostępny dla większego grona klientów. Dzięki działaniu w sieci zapewnia również nieograniczony zasięg, sprzedaż można prowadzić zarówno lokalnie, jak i globalnie. Firma Comarch oferuje klientom, prosty w obsłudze i wygodny sklep internetowy, w pełni zintegrowany z systemami klasy ERP (Comarch ERP XT, Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, Comarch ERP Altum) pozwalający na kompleksową obsługę Twojego biznesu.

Jak działa?

Współpraca między systemami Comarch ERP i Comarch e-Sklep opiera się na wymianie danych pomiędzy tymi aplikacjami. Z systemu Comarch ERP wysyłane są informacje o towarach, cennikach, zestawach promocyjnych, rabatach i stanach magazynowych. Natomiast z Comarch e-Sklep importowane są m.in. złożone zamówienia, informacje o Klientach oraz dane do faktury. Na tej podstawie wystawiasz dokumenty sprzedaży, a Twoi Klienci są na bieżąco informowani o statusie realizacji zamówienia.

Dla kogo?

Comarch e-Sklep spełnia potrzeby zarówno małych firm, stawiających pierwsze kroki w handlu internetowym, jak i dużych, doświadczonych sprzedawców. Nasze oprogramowanie dostępne jest w czterech wersjach: Light (tylko w połączeniu z Comarch ERP XT), Standard, Enterprise oraz B2B. Najczęściej wybieraną wersją przez naszych Klientów jest wersja Standard, w której można sprzedawać nieograniczoną liczbę produktów. Wersja Light posiada taką samą funkcjonalność jak wersja Standard, różnica polega na ograniczeniu oferty do 50 produktów. Dla klientów, którzy potrzebują bardziej zaawansowanych narzędzi e-commerce, przygotowaliśmy Comarch e-Sklep w wersji Enterprise, umożliwiającej m.in. prowadzenie sprzedaży zagranicznej. Dla firm, które chcą sprzedawać hurtowo proponujemy Comarch e-Sklep B2B. Zobacz porównanie wersji Standard, Enterprise oraz B2B w artykule: Różnice w wersjach sklepu
Uwaga
Comarch e-Sklep nie wspiera sprzedaży usług.

Jak zamówić?

Sklep w pełnej wersji oraz wersję demonstracyjną należy zamówić poprzez odpowiedni formularz dostępny na naszych dedykowanych stronach.

Pełna wersja

Wskazówka
Wersję pełną Comarch e-sklep można zamówić, wchodząc na stronę: zamówienie Comarch e-Sklep.
Na formularzu zamówienia należy wybrać jedną z możliwych opcji:
  • Nie posiadam systemu Comarch ERP
  • Posiadam system Comarch ERP
System Comarch ERP służy do obsługi zamówień i zasilania sklepu w towary. Jeżeli nie posiadasz jeszcze systemu ERP firmy Comarch, nic nie szkodzi. Opcja Nie posiadam systemu Comarch ERP, pozwala dodatkowo na zamówienie systemu ERP. Wybierając opcję Posiadam system Comarch ERP, wybierz system z którego korzystasz i wypełnij formularz zamówienia. Po zakończeniu procesu zamówienia otrzymasz dalsze instrukcje drogą mailową. Możesz także wykupić pełną wersję programu bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego. W 30-dniowej wersji demonstracyjnej Comarch e-Sklep wyświetla się odpowiedni komunikat dostępny w pasku przypominającym, widocznym na każdej stronie w panelu: Komunikat ten informuje, ile dni pozostało do zakończenia okresu testowego oraz umożliwia wysłanie wiadomości do asysty e-Commerce (po kliknięciu w adres mailowy: e-sklep@comarch.pl). Odnośnik Przejdź na pełną wersję pozwala na przekierowanie do dedykowanego formularza zamówienia pełnej wersji programu Comarch e-Sklep (z zachowaniem wszystkich danych oraz ustawień wprowadzonych w wersji demonstracyjnej).

Wersja demonstracyjna (30 dni)

Dla klientów, którzy chcą sprawdzić nasze rozwiązanie bez ponoszenia na start jakichkolwiek kosztów, proponujemy skorzystanie z wersji demonstracyjnej sklepu. Wersja demo posiada pełną funkcjonalność z wyłączeniem obszarów zewnętrznych do integracji z Allegro, Facebook’iem, porównywarkami cen oraz powiadomieniami SMS.
Wskazówka
Wersję demonstracyjną można zamówić na stronie: zamówienie demo Comarch e-Sklep.