Jak podłączyć konto Allegro w Comarch e-Sklep?

Comarch e-Sklep to nie tylko sklep internetowy. To również narzędzie pozwalające na integrację z Allegro – największą platformą sprzedażową w Polsce. Dzięki połączeniu z marketplacem wystawisz nieograniczoną ilość ofert, dając sobie szansę na zwiększenie sprzedaży. Możesz dodać jedno lub więcej kont i swobodnie się między nimi przełączać. Masz także możliwość podłączenia konta testowego. Z tego artykułu dowiesz się, jak podłączyć swoje konto Allegro w Comarch e-Sklep oraz jak skonfigurować jego podstawowe ustawienia.

Podłączenie konta Allegro w Comarch e-Sklep to tylko kilka prostych kroków:

Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Allegro, a następnie kliknij w przycisk Dodaj konto Allegro.

Ustawienia Allegro w Comarch e-Sklep

Krok 2. Kliknij w przycisk Zaloguj przez Allegro. Nastąpi automatyczne przekierowanie na stronę Allegro.pl. W otworzonej karcie zaloguj się do konta Allegro przy użyciu swoich danych. Jeżeli jeszcze nie posiadasz konta to skorzystaj z formularza rejestracji Allegro.

Dodawanie konta Allegro w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep

Wskazówka
W przypadku posiadania konta testowego w Allegro zaznacz odpowiednie pole Tryb testowy. Dzięki temu będziesz mógł testować integrację z Allegro w Comarch e-Sklep, zanim podłączysz swoje konto docelowe.


Krok 3.
Gotowe! Konto Allegro zostało dodane!

Upewnij się, że suwak dla Twojego konta obok nazwy Aktywny znajduje się w pozycji TAK. Pamiętaj, że bez tego konto będzie nieaktywne.

Dodanie kolejnego konta Allegro

Jeżeli zechcesz dodać swoje kolejne konto Allegro powtórz powyższe czynności. Po ich dodaniu będzie możliwe swobodne przełączanie się pomiędzy nimi poprzez kliknięcie w odpowiednią nazwę z perspektywy ustawień Allegro lub ofert Allegro:

Dodawanie i przełączanie się pomiędzy kontami Allegro w Comarch e-Sklep

Po nawiązaniu połączenia dane na temat Twojego konta zostaną automatycznie przeniesione z serwisu Allegro do Comarch e-Sklep. Możesz je łatwo zmienić przechodząc do szczegółów swojego konta (Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Allegro/ Konto Allegro), gdzie masz możliwość:

  • zmodyfikować nazwę dla swojego konta w Comarch e-Sklep,
  • pobrać na nowo Token REST API,
  • modyfikować automatycznie wprowadzone parametry kategorii oraz uzupełnić brakujące.

Szczegóły konfiguracji konta Allegro w Comarch e-Sklep

W sekcji Parametry domyślne uzupełnisz podstawowe informacje dotyczące wystawianych przez Ciebie ofert Allegro.

  • Uzupełnij dane adresowe wysyłki (województwo, miasto, kod pocztowy), które automatycznie pojawią się w formularzu dodawania nowej oferty. Przyspieszy to proces wystawiania aukcji.
  • Podaj kategorię domyślną, w której głownie wystawiasz swój asortyment. Będzie ona automatycznie proponowana podczas dodawania nowej oferty.
  • Wybierz indywidualny cennik dla swoich ofert wysłany z systemu Comarch ERP, jeżeli sprzedajesz towary na Allegro w innych cenach niż dostępne w Twoim sklepie.
  • Określ datę, od której zostaną pobrane zamówienia w Allegro do panelu administracyjnego Comarch e-Sklep. Opcja ta dotyczy tylko nowych loginów Allegro i jest dostępna przez 7 dni w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep, licząc od daty dodania nowego konta Allegro:

Szczegóły konfiguracji konta Allegro uwzględniające datę i godzinę pobierania zamówień

  • W razie chęci usunięcia konta Allegro kliknij w przycisk Usuń konto na jego szczegółach.

Wiesz już, jak podłączyć konto Allegro w Comarch e-Sklep. Czas rozpocząć przygotowanie oferty! Skorzystaj z naszej pomocy i przeczytaj: Jak wystawić ofertę Allegro w Comarch e-Sklep?

Czy ten artykuł był pomocny?