Certyfikat bezpieczeństwa SSL

Informacje o certyfikacie SSL

Certyfikat SSL jest obowiązkowy i wymagany dla udostępnionych w e-Sklepie płatności online. Bez aktywnego Certyfikatu SSL płatności online nie będą działać prawidłowo.

Certyfikat SSL jest narzędziem zapewniającym ochronę witryn internetowych, potrzebnym w celu korzystania z połączenia szyfrowanego. Jest to niezwykle istotne w przypadku stron, na których podawane są dane poufne takie jak dane personalne klientów (adresy, NIP, telefon, numer konta, hasła dostępowe do profilu itp.)

Świadomi klienci, dbający o bezpieczeństwo swoich danych zwracają uwagę na to, czy sklep w którym kupują szyfruje przesyłane informacje.

Przyklad
Sklep zabezpieczony SSL

Połączenie ze sklepem, który posiada aktywny SSL oznaczane jest przez przeglądarkę jako bezpieczne.

Sklep bez SSL

Połączenie ze sklepem bez certyfikatu SSL – przeglądarka oznacza jako niebezpieczne.

  – oznacza, że certyfikat podpięty do strony Twojego sklepu jest aktualny,

 – oznacza, że strona Twojego sklepu nie posiada certyfikatu lub wygasła jego ważność.

W panelu administracyjnym w górnej części okna, przy linku do strony sklepu, została dodana nowa ikona kłódki. Kolor grafiki informuje administratora, czy dany e-Sklep posiada ważny certyfikat SSL.

Jak uzyskać Certyfikat SSL

Podczas składania zamówienia na certyfikat zwróć uwagę na domenę, na którą certyfikat ma być wystawiony. Adres rozpoczynający się od www i taki bez www to dwa różne adresy.

Na jaką domenę zamówić SSL?

Jeżeli adres Twojego sklepu jest jednoczłonowy np. sklep.pl lub jednoczłonowy z przedrostkiem www, czyli www.sklep.pl, to składając zamówienie, wybierz www.sklep.pl. Tak zamówiony certyfikat będzie posiadał alternatywną nazwę domeny bez www.

Wskazówka
W przypadku domeny jednoczłonowej należy pamiętać, aby w panelu administracyjnym były dodane obie domeny – zarówno z dopiskiem www, jak i bez. Oba adresy powinny zostać odpowiednio przekierowane na nasz adres IP w rekordzie A u dostawcy domen. W innym wypadku zamówienie nie będzie mogło zostać w pełni zrealizowane.

Jeżeli adres Twojego sklepu jest wieloczłonowy np. sklep.mojafirma.pl, to zamówiony certyfikat będzie obowiązywał tylko na adres sklep.mojafirma.pl. W przypadku, gdybyś chciał skorzystać z adresu www.sklep.mojafirma.pl, należy złożyć zamówienie na taki adres. Tak zamówiony certyfikat będzie działał tylko dla adresu www.sklep.mojafirma.pl.

Proces zamówienia certyfikatu

  1. Złożenie zamówienia w panelu administracyjnym.

    Certyfikat SSL możesz zamówić z poziomu panelu administracyjnego w obszarze Mój profil/ Zamów dodatek SMS/SSL/Mobile na zakładce Certyfikat SSL korzystając z przycisku Zamów dodatek SSL. Zostanie wyświetlony formularz zamówienia na którym od razu dodany jest domyślny adres sklepu. W celu edycji adresu należy skorzystać z przycisku Zamów certyfikat SSL dla innego adresu.

    Uwaga
    Składając zamówienie na certyfikat SSL powinieneś posiadać odpowiedni adres e-mail w domenie, na którą składa zamówienie. Dopuszczalne adresy to:
    • administrator@domena_główna
    • admin@domena_główna
    • webmaster@domena_główna

    Możesz przejść  do formularza z zamówieniem certyfikatu SSL, przez dwie dostępne ścieżki. Zaloguj się do panelu administracyjnego i kliknij w czerwoną kłódkę lub wejdź w zakładkę Mój profil/ Moje sklepy i kliknij w opcję Zamów w nowej kolumnie Certyfikat SSL. W kolumnie Certyfikat SSL jest również wyświetlana informacja, czy certyfikat jest nieważny bądź ważny, wraz z datą ważności.

    Na zamówieniu certyfikatu SSL dodano zamkniętą listę dopuszczalnych adresów e-mail administratora domeny. Należy zaznaczyć ten, który został utworzony u dostawcy usług pocztowych.

  2. Opłacenie zamówienia na wskazane konto lub przez szybkie płatności online Dotpay (możesz również w Systemie Obsługi Zgłoszeń wysłać prośbę o wystawienie faktury proformy).
  3. Domena e-Sklepu, na którą jest składane zamówienie na certyfikat SSL zostanie poświadczona automatycznie. Aby to było możliwe powinieneś:

        • prawidłowo przekierować domenę w rekordzie A na adres IP naszego serwera,
        • w przypadku, gdy domena posiada rekordy CAA, uzupełnić je w następujący sposób:

Wskazówka
W przypadku gdy certyfikat SSL został zamówiony na domenę bez przedrostka www np. sklep.pl, należy w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep na zakładce Mój profil/ Moje sklepy po wyborze sklepu dodać domenę z przedrostkiem www, oraz przekierować adres u dostawcy domeny w rekordzie A. Prawidłowy adres IP znajduje się na zakładce Mój profil/Moje sklepy  
  • Uwaga
    Rekordy CAA powinny być ustawiane u dostawcy domeny w przypadku jeżeli wcześniej w rekordach był ustawiony inny adres. Jeżeli rekordy były puste, domena może zostać automatycznie zautoryzowana. Więcej w artykule.
    • 4. Po prawidłowej aktywacji certyfikatu SSL, w panelu administracyjnym w obszarze Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ogólne w sekcji Adresy URL sklepu parametr Certyfikat SSL zostanie automatycznie włączony.

  • Uwaga
    Nie należy samodzielnie wykonywać aktywacji certyfikatu SSL, bez podpiętego certyfikatu.

    W Comarch e-Sklep została dodana funkcja blokady włączenia certyfikatu SSL. Jeżeli do domeny nie został podłączony certyfikat SSL to w panelu administracyjnym nie będzie można go aktywować.

    Jak sprawdzić rekordy CAA domeny

    Jeżeli nie jesteś pewien czy masz poprawnie ustawione rekordy CAA domeny, możesz je sprawdzić na stronie z DNS CAA Tester.

      • Brak Rekordów CAA – zamówienie certyfikatu SSL może zostać zrealizowane
      • Rekordy CAA są prawidłowo uzupełnione
    1.                                              
      • Rekordy CAA powinny zosatć uzupełnione o:
        • issuewild „digicert.com”
        • issue „digicert.com”
  •                                                          
  • Ile kosztuje certyfikat SSL w e-Sklepie

     Płatny certyfikat

    Koszt zamówienia rocznego certyfikatu SSL dla jednego sklepu jest zgodny z cennikiem Comarch e-Sklep.

     Darmowy certyfikat

    Od wersji 2019.3 dla każdego sklepu zamówionego w subdomenie *.comarch-esklep.pl automatycznie, przy tworzeniu sklepu, zostanie podpięty certyfikat SSL. W przypadku starszych sklepów, które działają w tej subdomenie (dawniej *.isklep24.pl) certyfikat SSL jest darmowy i włączany na życzenie (po zgłoszeniu przez System Obsługi Zgłoszeń).

    Certyfikat zakupiony poza Comarch

    Istnieje możliwość instalacji zewnętrznego certyfikatu zakupionego poza Comarch. Usługa taka to koszt zgodny z cennikiem Comarch e-Sklep.

    W przypadku obcego certyfikatu należy dostarczyć przez System Obsługi Zgłoszeń certyfikat w formacie PFX.  Certyfikat należy udostępnić na iBard użytkownikowi Comarch e-Sklep. Zasób ma być ważny 1 dzień. Hasło do certyfikatu należy przesłać osobno na adres e-mail, który otrzymają Państwo w mailu zwrotnym do zgłoszenia. Po wyrażeniu chęci instalacji takiego certyfikatu dział handlowy wystawia fakturę za usługę.

    Uwaga
    Comarch nie bierze odpowiedzialności za prawidłowe działanie zewnętrznego certyfikatu. Za prawidłowość działania i kompletność certyfikatu odpowiada dostarczający certyfikat.

    Czy ten artykuł był pomocny?