Certyfikat bezpieczeństwa SSL

Informacje o certyfikacie SSL

Certyfikat SSL jest narzędziem zapewniającym ochronę witryn internetowych, potrzebnym w celu korzystania z połączenia szyfrowanego. Jest to niezwykle istotne w przypadku stron, na których podawane są dane poufne takie jak dane personalne klientów (adresy, NIP, telefon, numer konta, hasła dostępowe do profilu itp.)

Świadomi klienci, dbający o bezpieczeństwo swoich danych zwracają uwagę na to, czy sklep w którym kupują szyfruje przesyłane informacje.

Sklep zabezpieczony SSL

Połączenie ze sklepem, który posiada aktywny SSL oznaczane jest przez przeglądarkę jako bezpieczne.

Sklep bez SSL

Połączenie ze sklepem bez certyfikatu SSL – przeglądarka oznacza jako niebezpieczne.

Jak uzyskać Certyfikat SSL

Uwaga
Podczas składania zamówienia na certyfikat należy zwrócić uwagę na domenę, na którą certyfikat ma być wystawiony. Adres rozpoczynający się od www i taki bez www to dwa różne adresy.

 

Na jaką domenę zamówić SSL?

Jeżeli adres Twojego sklepu jest jednoczłonowy np. sklep.pl lub jednoczłonowy z przedrostkiem www, czyli www.sklep.pl, to składając zamówienie, wybierz sklep.pl. Tak zamówiony certyfikat będzie posiadał alternatywną nazwę domeny z www.

Jeżeli adres Twojego sklepu jest wieloczłonowy np. sklep.mojafirma.pl, to zamówiony certyfikat będzie obowiązywał tylko na adres sklep.mojafirma.pl. W przypadku, gdybyś chciał skorzystać z adresu www.sklep.mojafirma.pl, należy złożyć zamówienie na taki adres. Tak zamówiony certyfikat będzie działał tylko dla adresu www.sklep.mojafirma.pl.

 

Proces zamówienia certyfikatu

  1. Złożenie zamówienia w panelu administracyjnym

Certyfikat SSL można zamówić z poziomu panelu administracyjnego w obszarze Mój profil / Zamów dodatek SMS/SSL na zakładce Certyfikat SSL korzystając z przycisku Zamów dodatek SSL. Zostanie wyświetlony formularz zamówienia na którym od wersji 2020 e-sklepu od razu dodany jest domyślny adres sklepu. W celu edycji adresu należy skorzystać z przycisku Zamów certyfikat SSL dla innego adresu.

Uwaga
Klient składający zamówienie na certyfikat SSL powinien posiadać odpowiedni adres e-mail w domenie, na którą składa zamówienie. Dopuszczalne adresy to:
  • administrator@domena_główna
  • admin@domena_główna
  • webmaster@domena_główna
(wymagania dostawcy certyfikatu SSL)

  1. Opłacenie zamówienia na wskazane konto lub przez szybkie płatności online Dotpay
  2. Kliknięcie w link otrzymany w mailu od Rapid (dostawca certyfikatu SSL)
Uwaga
Jeżeli po akceptacji certyfikatu nie zmieni się jego status, należy sprawdzić, czy u dostawcy domeny w rekordach  CAA wprowadzono domeny w następujących formatach:

yourdomain.com CAA 0 issue „digicert.com”

yourdomain.com CAA 0 issuewild „digicert.com”

  1. Po prawidłowej aktywacji certyfikatu SSL, w panelu administracyjnym w obszarze Ustawienia / Ustawienia sklepu / Ogólne w sekcji Adresy URL sklepu, pole przy pozycji Certyfikat SSL zostanie włączone. 

Aktywacja certyfikatu SSL w Panelu administracyjnym

Uwaga
Nie należy wykonywać aktywacji certyfikatu SSL bez wyraźnej informacji ze strony asysty e-Sklep
Uwaga
Od wersji 2019.2 w Comarch e-Sklep została dodana funkcja blokady włączenia certyfikatu SSL. Jeżeli do domeny nie został podłączony certyfikat SSL to w panelu administracyjnym nie będzie można go aktywować.

Ile kosztuje certyfikat SSL w e-Sklepie

 Płatny certyfikat

Koszt zamówienia rocznego certyfikatu SSL dla jednego sklepu jest zgodny z cennikiem Comarch e-Sklep

 Darmowy certyfikat

Od wersji 2019.3 dla każdego sklepu zamówionego w subdomenie *.comarch-esklep.pl automatycznie przy tworzeniu sklepu zostanie podpięty certyfikat SSL. W przypadku starszych sklepów, które działają w tej subdomenie (dawniej *.isklep24.pl) certyfikat SSL jest darmowy i włączany na życzenie (po zgłoszeniu przez System Obsługi Zgłoszeń).

Certyfikat zakupiony poza Comarch

Istnieje możliwość instalacji zewnętrznego certyfikatu zakupionego poza Comarch. Usługa taka to koszt zgodny z cennikiem Comarch e-Sklep

W przypadku obcego certyfikatu należy dostarczyć przez System Obsługi Zgłoszeń certyfikat w formacie PFX.  Certyfikat należy udostępnić na ibard użytkownikowi Comarch e-Sklep. Zasób ma być ważny 1 dzień. Hasło do certyfikatu należy przesłać osobno na adres e-mail, który otrzymają Państwo w mailu zwrotnym do zgłoszenia. Po wyrażeniu chęci instalacji takiego certyfikatu dział handlowy wystawia fakturę za usługę.

Uwaga
Comarch nie bierze odpowiedzialności za prawidłowe działanie zewnętrznego certyfikatu. Za prawidłowość działania i kompletność certyfikatu odpowiada dostarczający certyfikat.
Uwaga
Rekordy CAA powinny być ustawiane u dostawcy domeny w przypadku jeżeli wcześniej w rekordach był ustawiony inny adres. Jeżeli rekordy były puste, domena może zostać automatycznie zautoryzowana. Więcej w artykule.

Czy ten artykuł był pomocny?