Jak zainstalować certyfikat SSL?
Informacje o certyfikacie SSL
Jest to dodatek do Comarch e-Sklep, którego przedmiotem jest weryfikacja, dostarczenie i integracja Certyfikatu SSL z usługą Comarch e-Sklep. Certyfikat zapewnia nie tylko poprawność działania płatności online, ale również zapewnia ochronę witryn internetowych przy wykorzystaniu połączenia szyfrowanego. Jest to niezwykle istotne w przypadku stron, na których podawane są dane poufne takie jak dane personalne klientów (adresy, NIP, telefon, numer konta, hasła dostępowe do profilu itp.)
Świadomi klienci, dbający o bezpieczeństwo swoich danych zwracają uwagę na to, czy sklep w którym kupują szyfruje przesyłane informacje.
Połączenie ze sklepem, który posiada aktywny SSL oznaczane jest przez przeglądarkę jako bezpieczne. |
Połączenie ze sklepem bez certyfikatu SSL – przeglądarka oznacza jako niebezpieczne. |
W panelu administracyjnym w górnej części okna, przy linku do strony sklepu, została dodana nowa ikona kłódki. Kolor grafiki informuje administratora, czy dany e-Sklep posiada ważny certyfikat SSL.
– oznacza, że certyfikat podpięty do strony Twojego sklepu jest aktualny,
– oznacza, że strona Twojego sklepu nie posiada certyfikatu lub wygasła jego ważność.
W razie upływu ważności certyfikatu SSL, możesz każdorazowo samodzielnie przedłużyć jego okres obowiązywania w Panelu administracyjnym Comarch e-Sklep, poprzez złożenia zamówienia na dodatek.
Jak uzyskać Certyfikat SSL?
Lista czynności do wykonania przed złożeniem zamówienia
Certyfikat SSL jako dodatek do Comarch e-Sklep jest z nim w pełni kompatybilny. Zanim rozpoczniesz proces składania zamówienia na certyfikat SSL upewnij się, czy spełniasz warunki zewnętrznego dostawcy certyfikatu. Aby domena mogła zostać automatycznie zabezpieczona należy:
Krok 1. Przekierować domeny na adres IP naszego serwera
Przekieruj domeny sklepu internetowego zarówno z dopiskiem www jak i bez u swojego dostawcy na adres IP naszego serwera w rekordzie A. Adres do przekierowania znajduje się w sekcji Domeny, na szczegółach sklepu w części Sklepy pod ikoną w prawym górnym rogu panelu administracyjnego sklepu.
Krok 2. Uzupełnić adresy sklepu w panelu administracyjnym
Dodaj w panelu administracyjnym w sekcji Sklepy, na szczegółach swojego sklepu odpowiednie domeny na karcie Domeny – z dopiskiem www, jak i bez, dla których wykonano przekierowanie w kroku 1.
Krok 3. Sprawdzić rekordy CAA dla swoich domen
Rekordy CAA możesz w szybki i łatwy sposób zweryfikować pod adresem: https://www.whatsmydns.net/
Przykład prawidłowo uzupełnionych rekordów CAA:
W przypadku, gdy domena posiada rekordy CAA różne od tych przedstawionych powyżej to należy je uzupełnić u dostawcy domeny o następujące wpisy:
- yourdomain.com CAA 0 issue „digicert.com”
- yourdomain.com CAA 0 issuewild „digicert.com”
Jeżeli Twoje domeny nie posiadają rekordów CAA, wówczas nie musisz ich dodatkowo uzupełniać. Domena może zostać automatycznie zautoryzowana. Więcej w artykule.
Powyższe kroki są niezbędne celem prawidłowej realizacji zamówienia na certyfikat SSL. Warunki te są wymagane oraz weryfikowane przez zewnętrznego wystawcę certyfikatu. Jeżeli nie będziesz ich spełniał, wówczas zamówienie nie zostanie zrealizowane.
Po wykonaniu powyższych czynności złóż zamówienie na certyfikat SSL.
Proces zamówienia certyfikatu
Krok 1. Złożenie zamówienia w panelu administracyjnym – uzupełnienie formularza
Certyfikat SSL możesz zamówić z korzystając z dwóch ścieżek dostępowych:
- w obszarze Moje konto na zakładce Certyfikat SSL. Korzystając z przycisku Zamów certyfikat SSL otworzy się dedykowany formularz dla zamówienia.
- W panelu administracyjnym, w obszarze Moje konto > Sklepy na szczegółach wybranego sklepu w sekcji Domeny, w której możesz przejść do formularza zamówienia korzystając z przycisku Zamów certyfikat SSL.
W tym miejscu zobaczysz także, czy certyfikat jest aktywny oraz jaka jest jego data ważności.
W wyświetlonym formularzu domyślnie jest uzupełniony adres sklepu, dla którego będzie składane zamówienie. Za pomocą strzałki możesz wskazać inny sklep.
Krok 2. Opłacenie zamówienia Opłaty możesz dokonać na wskazane konto lub przy wykorzystaniu szybkich płatności online Przelewy24. Dodatkowo jeśli w formularzu nie widzisz swojego banku możesz skorzystać z przelewu bankowego. Gotowe! Po prawidłowej aktywacji certyfikatu SSL, w panelu administracyjnym w obszarze Moje konto w zakładce Certyfikaty SSL Certyfikat SSL zostanie automatycznie włączony. Ważność certyfikatu SSL sprawdzić można w zakładce Sklepy. W Comarch e-Sklep została dodana funkcja blokady włączenia certyfikatu SSL. Jeżeli do domeny nie został podłączony certyfikat SSL to w panelu administracyjnym nie będzie można go aktywować. Koszt zamówienia rocznego certyfikatu SSL dla jednego sklepu jest zgodny z cennikiem Comarch e-Sklep. Po złożeniu zamówienia na certyfikat konieczne jest uiszczenie rocznej opłaty abonamentowej, która nie podlega zwrotom, nawet w przypadku złożenia rezygnacji przed upływem roku. W sytuacji braku wniesienia opłaty abonamentowej do 30 dni od złożenia zamówienia na certyfikat, zamówienie nie zostanie zrealizowane i konieczne będzie ponowne przejście procesu zamawiania dodatku. Dla każdego sklepu zamówionego w subdomenie *.comarch-esklep.pl automatycznie, przy tworzeniu sklepu, zostanie podpięty certyfikat SSL. Dodatkowo w przypadku posiadania Comarch e-Sklep w wersji B2B również przysługuje Ci darmowy certyfikat SSL na pierwszy sklep. Aby zainstalować certyfikat dla sklepu w wersji B2B należy złożyć zamówienie zgodnie z powyższą instrukcją (pomijając opłatę), a następnie napisać wiadomość poprzez stronę asysta.comarch.pl o dalszą realizację. Istnieje możliwość instalacji zewnętrznego certyfikatu zakupionego poza Comarch. Usługa taka to koszt zgodny z cennikiem Comarch e-Sklep. W przypadku obcego certyfikatu należy dostarczyć przez stronę asysta.comarch.pl certyfikat w formacie PFX. Certyfikat należy udostępnić na iBard użytkownikowi Comarch e-Sklep. Zasób ma być ważny 1 dzień. Hasło do certyfikatu należy przesłać osobno na adres e-mail, który otrzymają Państwo w mailu zwrotnym do zgłoszenia. Po wyrażeniu chęci instalacji takiego certyfikatu dział handlowy wystawia fakturę za usługę. Według najnowszych zasad bezpieczeństwa zarówno domena z dopiskiem www jak i bez www musi zostać dodana w panelu administracyjnym. W przypadku gdy certyfikat SSL był realizowany na poprzednich zasadach, w systemie może brakować domeny z dopiskiem www lub bez dopisku www – w takiej sytuacji konieczne jest uzupełnienie brakującej domeny. Wysłany komunikat świadczy o niewykonaniu koniecznych działań opisanych w powyższej instrukcji. Należy sprawdzić czy wszystkie domeny zostały przekierowane na adres naszego IP, dodane w panelu administracyjnym a rekordy CAA są zgodne z naszą dokumentacją. Najczęstszą przyczyną niezrealizowanego zamówienia w takim przypadku jest brak przekierowania u dostawcy domeny na adres IP naszego serwera w rekordzie A. W przypadku gdy posiadasz tylko jeden sklep i jest on w wersji B2B to raz do roku przysługuje Ci certyfikat SSL w cenie abonamentu dla tego sklepu. W sytuacji posiadania kilku sklepów internetowych, certyfikat SSL w cenie abonamentu dotyczy tylko pierwszego z nich w wersji B2B. Możliwe jest założenie bezpłatnego 30-dniowego konta w usłudze Comarch IBARD w celu wysłania certyfikatu. Koszt certyfikatu SSL zgodny jest z cennikiem Comarch. W przypadku zmiany adresu sklepu należy złożyć zamówienie na nowy certyfikat SSL. Jeżeli posiadasz kilka domen sklepu konieczne jest posiadanie osobnego certyfikatu dla każdej z nich. Istnieje możliwość płatności przelewem tradycyjnym. Wystarczy, że skorzystasz z opcji przelewu bankowego dostępnej na formularzu płatności w systemie Przelewy24. Aby sprawdzić ważność certyfikatu SSL należy w przeglądarce wpisać adres swojego sklepu, następnie obok domeny kliknąć w kłódkę i wejść w szczegóły bezpiecznego połączenia. Brak certyfikatu SSL uniemożliwia poprawne działanie płatności online w sklepie. Posiadanie certyfikatu jest konieczne aby zadbać o poufność danych personalnych Klientów.
Ile kosztuje certyfikat SSL w e-Sklepie?
Płatny certyfikat
Darmowy certyfikat
Certyfikat zakupiony poza Comarch
Najczęściej zadawane pytania
1. Dlaczego przy odnawianiu certyfikatu muszę dodać w panelu administracyjnym domenę np. z dopiskiem www?
2. Otrzymuję powiadomienia o wymaganej reakcji, o konieczności sprawdzenia poprawności rekordów CAA, niezrealizowanym zamówieniu na certyfikat – co zrobić?
3. Dodałem w panelu administracyjnym adresy mojego sklepu z dopiskiem www i bez www, a certyfikat nadal nie został zrealizowany- dlaczego?
4. Nie mam pewności czy przysługuje mi certyfikat w cenie abonamentu za Comarch e-Sklep, jak mogę to sprawdzić?
5. Nie mogę wysłać certyfikatu zewnętrznego w formacie PFX, gdyż nie mam konta w usłudze Comarch IBARD. Co teraz?
6. Ile kosztuje certyfikat SSL?
7. Zmieniam adres mojego sklepu, czy mogę skorzystać z tego samego certyfikatu SSL i domena nadal będzie zabezpieczona?
8. Mój sklep posiada kilka adresów – jak zabezpieczyć każdy z nich?
9. Chcę zapłacić za certyfikat SSL przelewem tradycyjnym. Czy mam taką możliwość?
10. Jak sprawdzić do kiedy ważny jest mój certyfikat SSL?
11. Czy muszę posiadać certyfikat SSL w moim sklepie?
Czy ten artykuł był pomocny?