Integracja
Proces konfiguracji Comarch e-Sklep z porównywarką Ceneo.pl trwa zaledwie kilka minut. Poniżej przedstawiamy wszystkie czynności, jakie należy wykonać, aby skonfigurować konto oraz przesłać produkty do serwisu Ceneo.pl.
Jak zarejestrować się na Ceneo.pl?
Po zgłoszeniu sklepu poprzez formularz – https://formularz.ceneo.pl, dział handlowy Ceneo w wiadomości mailowej informuje o tym, co należy zrobić w celu nawiązania współpracy. W mailu znajduje się m.in. informacja o konieczności przesłania do Ceneo ścieżki generowanego pliku XML.
Następnie administrator otrzymuje login i hasło do panelu administracyjnego serwisu Ceneo umożliwiającego administrowanie ofertą handlową oraz aktualizowanie danych teleadresowych.
Jak skonfigurować Comarch e-Sklep z serwisem Ceneo?
Po zarejestrowaniu się w serwisie Ceneo.pl możesz w szybki sposób skonfigurować Comarch e-Sklep z porównywarką.
Krok 1. Przejdź do obszaru Integracje > Porównywarki cen > Ceneo i aktywuj porównywarkę.
Krok 2. W sekcji Podstawowe informacje wybierz rodzaj sklepu oraz język, cenę, walutę oraz opcjonalnie dodaj ustawienia własne.
Krok 3. W sekcji Oznaczenia dostępności ustaw nazwy i wartości dla statusów porównywarki Ceneo. Aby przesłać statusy dostępności, przypisz odpowiednie statusy dostępności ze sklepu do odpowiadających im statusów Ceneo.
Dodatkowo możesz ograniczyć wysyłanie towarów do Ceneo według statusu ich dostępności, marki, producenta, stanu magazynowego oraz możesz zmodyfikować szablon pliku xml i nadać uprawnienia. Po skonfigurowaniu kliknij Dalej.
Nazwa statusu wyświetlanego przy ofertach widocznych w serwisie Ceneo uległa zmianie z „dostępny powyżej tygodnia” na „dostępny do 14 dni”.
Krok 4. W zakładce Udostępnianie oferty kliknij przycisk Wybierz towar. Po pojawieniu się listy towarów ze sklepu wybierz te produkty, które chcesz udostępnić. Możesz także skorzystać z opcji Wybierz kategorię i wskazać grupy towarowe, z których zostaną udostępnione wszystkie produkty do porównywarki (będą w pliku XML). Dzięki temu możliwe jest przyspieszenie dodawania towarów do porównywarki podczas jej konfiguracji.
Krok 5. W zakładce Powiązywanie kategorii do kategorii z sklepu przypisz kategorie z Ceneo.
Po zmapowaniu (przypisaniu) odpowiednich kategorii pojawią się powiązania pomiędzy kategoriami Comarch e-Sklep a kategoriami Ceneo.
Krok 6. Po wykonaniu powyższych czynności zapisz zmiany przyciskiem Dodaj integrację.
Krok 7. Gotowe! Integracja została dodana.
Jak przygotować asortyment?
W zależności od wybranego rodzaju sklepu towar wysyłany do serwisu Ceneo musi mieć zdefiniowane odpowiednie atrybuty. Poniższa tabelka zawiera rodzaj sklepu wraz z wymaganymi dla niego atrybutami.
Rodzaj sklepu | Wymagane atrybuty | |
Wartości pobierane z: | Karta towaru | Dodatkowe atrybuty towaru w systemie ERP |
Ogólny | Producent, Kod producenta, EAN | |
Książki | Producent, Kod producenta, EAN | ISBN |
Apteka | Producent, Kod producenta, EAN | Kod BLOZ 12 lub Kod BLOZ 7 |
Atrybuty takie jak np. producent, czy EAN pobierane są z odpowiednich pól, uzupełnianych na karcie towaru w systemie ERP. Dla niestandardowych, takich jak np. ISBN w systemie ERP utwórz dodatkowy atrybut.
Poza atrybutami wymaganymi możesz wysłać do Ceneo atrybuty dodatkowe dla towaru. Dodając te atrybuty należy mieć na uwadze ograniczenie pliku xml dla Ceneo do maksymalnie 10 atrybutów dla jednego produktu, wliczając w to atrybuty wymagane.
Dodatkowo jest możliwość wysłania wag towarów. Aby waga została przesłana do Ceneo, musi być zdefiniowana w kg oraz być większa od 0 kg. Wagi towarów pobierane są z systemu ERP.
Przykład
Wybrany rodzaj sklepu – Książki, wymagany atrybut to „ISBN”.
Należy zdefiniować atrybut w formacie „tekst” o nazwie „ISBN”. Przy dodawaniu atrybutu do danego towaru należy wpisać odpowiednią wartość.
Ceneo Kup teraz
Comarch e-Sklep pozwala na korzystanie z opcji Ceneo Kup teraz.
Dla towarów, które mają być dostępne w opcji Kup na Ceneo ustaw w systemie ERP atrybut tekstowy o nazwie c:basket z wartością 1.
Domyślnie e-Sklep wysyła do Ceneo atrybut c:basket z wartością 0, co jest jednoznaczne z brakiem opcji Ceneo Kup teraz.
Jak wysłać towary?
Wysłanie towarów do serwisu Ceneo odbywa się za pomocą pliku XML
Plik XML generuje się automatycznie po dodaniu produktów udostępnianych.
Plik XML można pobrać na dysk lokalny. Przeglądanie pliku XML możliwe jest przy pomocy programu do obsługi plików XML.
Jest możliwy podgląd pliku XML, w tym celu należy kliknąć na link, w nowym oknie przeglądarki pojawi się wygenerowany plik XML.
Kategorie i towary udostępniane
W tej zakładce można wskazać grupy towarowe i kategorie, z których zostaną udostępnione wszystkie produkty do porównywarki (które zostaną wygenerowane w pliku XML).
Dzięki temu możliwe jest przyspieszenie dodawania towarów do porównywarki podczas jej konfiguracji. Podobnie jak w przypadku udostępniania towaru w porównywarce, w przypadku, gdy udostępniana kategoria nie jest powiązana z kategorią w serwisie wówczas będzie wyświetlała się na liście kategorii na szarym tle.
Przydatne strony WWW
Ceneo.pl
Formularz zgłoszeniowy do Ceneo.pl
Panel administracyjny Ceneo.pl
Program Zaufane Opinie
Program Ochrony Kupujących
Program CPA (System Transakcyjny)
Regulamin Ceneo