Pierwsza integracja z Comarch ERP Optima

Jak w kilku krokach zintegrować e-Sklep z systemem ERP Optima?

W tym artykule dowiesz się, w jaki sposób zintegrować swój e-Sklep z systemem Comarch ERP Optima. Wystarczy, że dodasz nowy oddział e-Sklepu w systemie ERP Optima, skonfigurujesz go według własnych preferencji i wygenerujesz klucz wymiany, który powiąże oba produkty Comarch. Kilka prostych kroków, które pomogą Ci przejść przez ten proces, zostały opisane poniżej.

Mam Comarch e-Sklep i co teraz?

Gratulacje! Dziękujemy za zamówienie naszego rozwiązania. Z pewnością dotarł już do Ciebie e-mail „Aktywacja Comarch e-Sklep”.
W tej wiadomości otrzymałeś dane niezbędne do połączenia twojego e-Sklepu z bazą Comarch ERP Optima:

  • adres wymiany serwera,
  • nazwa firmy,
  • nazwa sklepu,
  • hasło.

Aby móc wysyłać towary do e-Sklepu wyżej wymienione dane należy wprowadzić w systemie ERP podczas konfiguracji połączenia z Comarch e-Sklep.

Wskazówka
Te same dane zobaczysz logując się do panelu administracyjnego Comarch e-Sklep w menu: Mój profil/ Moje sklepy kliknij na nazwę swojego sklepu. Na zakładce Ogólne w sekcji Dane do synchronizacji.

Zintegruj swój e-Sklep z systemem Comarch ERP Optima

Kolejne kroki będą wykonywane w systemie ERP. Przejdź do systemu Comarch ERP Optima.

Aby dane pomiędzy e-Sklepem, a Comarch ERP Optima były synchronizowane, należy utworzyć pomiędzy nimi połączenie. Przejdź w ERP Optima na zakładkę System/ Konfiguracja.

Otworzy się specjalne okno, w którym należy przejść do konfiguracji Comarch e-Handel. Ścieżka dostępu: System/ Konfiguracja/ Firma/ Ogólne/ e-Handel i zaznaczyć check e-Sklep/e-Sale.

Otworzy się specjalne okno, w którym należy przejść do konfiguracji Comarch e-Handel. Ścieżka dostępu: Firma/ Ogólne/ e-Handel i zaznaczyć check e-Sklep/e-Sale.

Powinieneś być teraz w pierwszej zakładce, e-Sklep/ e-Sale. Dodaj w niej nowy e-Sklep ikoną zielonego plusa . Zostanie otwarty formularz z trzema zakładkami. Konfiguracja, którą teraz zobaczysz, jest konfiguracją podstawową, uzupełnimy niezbędne minimum. Jeśli chcesz poznać pełny zakres konfiguracji, znajdziesz go w tym artykule.

Zakładka Ogólne:

  • Nazwa sklepu – Jest to nazwa którą będziesz się posługiwał w systemie ERP Optima np. podczas wskazywania sklepu na karcie towaru.
  • Domyślna waluta – Jest to waluta, w jakiej będą prezentowane ceny w e-Sklepie. Standardowo podpowiada się waluta PLN.
    Uwaga
    Jeśli twoją podstawową walutą w e-Sklepie ma być inna waluta ustaw ją przed wykonaniem pierwszej synchronizacji. Nie będziesz mógł ją później zmienić.
  • Cena domyślna – W tym miejscu wybierasz cenę, która będzie wysyłana do e-Sklepu.
  • Definicja RO – Wybierz z listy domyślną definicję. W tym polu wybierasz w jaki sposób będą się wyświetlały zamówienia przychodzące z e-Sklepu. Przykładowo: RO/1/2021.
  • Koszt przesyłki – W tym miejscu wskaż pozycję usługową z cennika, która będzie odpowiednikiem kosztu przesyłki w e-Sklepie. Nazwa i koszt usługi będą przesyłane ze sklepu wraz zamówieniem.

Zakładka Zasoby:

  • Grupa towarów – wybierz grupę towarową, która stanowi trzon drzewa towarów dla e-Sklepu. Do sklepu trafią wszystkie grupy będące podgrupami wybranej grupy wraz z kolejnymi poziomami drzewa.
  • Magazyny – dodaj w tej sekcji magazyn z którego będą pobierane stany magazynowe towaru widoczne w e-Sklepie.

Zakładka Dodatkowe:

W tej zakładce wprowadź dane, które otrzymałeś w mailu „Aktywacja Comarch e-Sklep”, znajdziesz je również w panelu administracyjnym (Mój profil/ Moje sklepy/ wybierz sklep).

  • Adres serwera plików wymiany – Jest to adres serwera wymiany danych między e-Sklepem a systemem ERP. Adres podpowie się automatycznie, natomiast gdyby tak się nie stało, przekopiuj cały adres z wiadomości e-mail lub panelu administracyjnego.
    Następnie kliknij w przycisk Generuj klucz wymiany. Zostanie otwarty formularz w którym należy wprowadzić nazwę firmy, nazwę sklepu oraz hasło, które otrzymałeś w mailu „Aktywacja Comarch e-Sklep”. Wprowadzone dane potwierdź ikoną pioruna. Powinieneś otrzymać komunikat o poprawnym wprowadzeniu danych.

  • Formy płatności – w tym miejscu możesz przypisać formy płatności z e-Sklepu do form płatności z Optimy:
    • Gotówka – wybierz formę płatności, która będzie odpowiednikiem Gotówki w e‑Sklepie,
    • On-line – wybierz formę płatności, która będzie odpowiednikiem płatności On-line w e-Sklepie,
    • Przelew – wybierz formę płatności, która będzie odpowiednikiem Przelewu w e‑Sklepie,
    • Raty – wybierz formę płatności, która będzie odpowiednikiem płatności Raty w e‑Sklepie,
    • Dodatkowa 1,2 – wybierz formę płatności, która będzie odpowiednikiem płatności Dodatkowa 1,2 w e-Sklepie.

Mamy już zakończoną podstawową konfigurację połączenia.  W przyszłości możesz wrócić i edytować te ustawienia (za wyjątkiem waluty domyślnej). Pełen opis znajdziesz na stronie formularz Comarch e-Sklep. Zapisz wprowadzone zmiany.

Gratulacje! Połączyłeś e-Sklep z Optimą.

Co dalej?

Połączyliśmy już system ERP Optima z e-Sklepem. Czas abyś dodał pierwsze towary i przesłał je do panelu administracyjnego e-Sklepu.

Masz pytania? Napisz do nas lub skontaktuj się z nami. Dane znajdziesz w mailu aktywacyjnym.
Powodzenia!

Czy ten artykuł był pomocny?