Szablon Topaz – informacje

Autor: Comarch                                                                            Kontakt: e-sklep@comarch.pl
Cena: bezpłatny                                                                           Kreator wyglądu: https://kreator.comarchesklep.pl/

Demo online:  https://demo-topaz2.comarchesklep.pl/             https://demo-topaz.comarchesklep.pl/ 

Kreator wyglądu Comarch e-Sklep umożliwia stworzenie oraz modyfikację nowego szablonu graficznego Topaz opartego na silniku DotLiquid.

Wygenerowany szablon jest również w technologii Responsive Web Design (RWD), dzięki czemu strona sklepu dostosowuje się automatycznie do rozdzielczości urządzenia, na którym jest wyświetlana i nie ma potrzeby tworzenia osobnych szablonów dla wersji mobilnej. Dodatkowo szablon jest dostosowany do wyświetlania w rozdzielczości 4K.

Od wersji 2019.6 szablon posiada obsługę funkcji PWA, czyli Progressive Web App. Gdy otworzysz e-Sklep z szablonem Topaz na urządzeniu mobilnym (w trybie responsywnym), sklep wyświetli komunikat o możliwości pobrania skrótu na ekran główny urządzenia. W rezultacie e-Sklep uruchomiony z takiego skrótu będzie wyświetlał się jak aplikacja natywna zainstalowana na urządzeniu mobilnym i dostosowana do wyświetlania na nim.

Szablon Topaz możesz samodzielnie zbudować w kreatorze, dzięki unikalnej kombinacji różnych elementów (dostępnych dla stron: strona główna, lista towarów oraz szczegóły towaru), a także motywów kolorystycznych, czcionki i wyglądu ikonofontów.

Wygenerowany szablon można dodatkowo poddać edycji w panelu administracyjnym. Proste ustawienia pozwalają spersonalizować wygląd sklepu poprzez zmianę następujących parametrów:

  1. Motyw kolorystyczny – możliwość skorzystania z predefiniowanych motywów i ich edycji. Możliwe jest wybieranie indywidualnych kolorów szablonu z wykazu bądź wprowadzanie kolorów przy użyciu zapisu szesnastkowego (heksadecymalnego),
  2. Ustawienia wstążek – zmiana kolorystyki flag promocyjnych na towarach,
  3. Bannery – możliwość edycji bannerów (zdjęcia, opis, linki),
  4. Logo i favicon – możliwość wgrania własnego logo i favicon (ikony widocznej na zakładce przeglądarki),
  5. Obiekty – konfigurowalne obiekty pozwalające zmienić np. ilość i sortowanie towarów wyświetlanych w kategoriach.
Wskazówka
Od wersji 2021.2 po uzupełnieniu pola Link (w widoku zaawansowanym) – cały baner staje się „klikalny”, to znaczy, że w przypadku kliknięcia na baner zostanie wykonane przekierowanie do określonego wcześniej linku (zarówno wewnętrznego – z danego e-Sklepu, jak i zewnętrznego – spoza danego e-Sklepu). W przypadku uzupełnienia obu pól: link oraz tekst – na banerze zostanie wyświetlony guzik: „Sprawdź”.
Wskazówka
Od wersji 2022 w szablonie zaimplementowano meta znaczniki Open Graph niezbędne do prawidłowej komunikacji z platformą Facebook oraz przesyłania towarów dla sklepu Facebook. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Możesz także skorzystać z Gotowych szablonów Comarch, dostępnych w panelu administracyjnym Wygląd sklepu/Gotowe szablony Comarch.Z tego poziomu możesz pobrać i zainstalować przygotowany przez nas szablon Topaz.

Zalecane rozmiary zdjęć/banerów:

  • Podczas modyfikacji wyglądu szablonu Topaz w kreatorze istnieją trzy rodzaje nagłówków. Dla trzeciego rodzaju nagłówka (Header-3) wymiary dostępnego tam banneru wynoszą: 1118×534 px.
Wskazówka
W wersji 2021.2. w szablonie Topaz umożliwiono dodanie więcej niż jednego zdjęcia do banneru w nagłówku nr 3. Po dodaniu minimum dwóch obrazków na bannerze pojawi się slajder pozwalający na ich przewijanie (za pomocą strzałek).
  • Podczas modyfikacji wyglądu szablonu Topaz w kreatorze, mamy możliwość wyboru sześciu prezentacji banerów. Wymiary podane w jednostce px.

Banner-1:

Banner-2:

Banner-3:

Banner-4:

Banner-5:

Banner-6:

Wskazówka
Możliwość edytowania wyżej opisanego banneru z poziomu panelu administracyjnego Comarch e-Sklepu: Wygląd Sklepu/Ustawienia/Bannery/kafelki homepage. Nazwa znajdująca się pod zalecanym rozmiarem grafiki wskazuje poprzez który kafelek ma zostać dodany obraz. O kolejności dodanych w obrębie jednego kafelka obrazków możesz zdecydować indywidualnie, przeciągając i upuszczając grafikę.

  • Rozmiar dla baneru, który pokazuje się po rozwinięciu kategorii wynosi 220px x 295px:

Wskazówka
Możliwość edytowania wyżej opisanego banneru z poziomu panelu administracyjnego Comarch e-Sklepu: Wygląd Sklepu/Ustawienia/Bannery/menuBanner
  • Rozmiar dla zdjęcia na stronie Kontakt wynosi 610px x 605px:

Wskazówka
Możliwość edytowania wyżej opisanego banneru z poziomu panelu administracyjnego Comarch e-Sklepu: Wygląd Sklepu/Ustawienia/Bannery/contactBanner
  • Rozmiary dla zdjęć na stronie Lookbook wynosi: 560px x 630px, 700px x 850px, 1260px x 540px, 630px x 950px, 560px x 630 px.

Wskazówka
Możliwość edytowania wyżej opisanego banneru z poziomu panelu administracyjnego Comarch e-Sklepu: Wygląd Sklepu/Ustawienia/Bannery/lookbook

 

  • Rozmiar dla baneru, który pokazuje się na zakładce Promocje, po otworzeniu sekcji Profil klienta wynosi 1920px x 680px.

Wskazówka
Możliwość edytowania wyżej opisanego banneru z poziomu panelu administracyjnego Comarch e-Sklepu: Wygląd Sklepu/Ustawienia/Bannery/CustomerProfileBanner

 

  • Rozmiary dla zdjęć kategorii na liście wynoszą 885×400 dla dużego obrazka i 430×400 dla małego obrazka.
    Zdjęcia w wersji mobilnej przycinane są centralnie do rozmiarów 380×360. Widok listy kategorii zależy od wybranej listy towarów.

    Lista kategorii w szablonie dla widoku 1 i 2 listy towarów (obiekty o nazwach: products-1 i products-2)
Lista kategorii w szablonie dla widoku 3 i 4 listy towarów (obiekty o nazwach: products-3 i products-4)
  • Rozmiar dla obrazu produktu wynosi 660px x 630px.

Dla bardziej zaawansowanych użytkowników znających technologie takie jak HTML, CSS, JS, DotLiquid udostępniony jest obszar z plikami szablonu, gdzie można dokonywać zmian na poziomie kodu szablonu, co daje dalsze, praktycznie nieograniczone możliwości edycji i personalizacji wyglądu sklepu.

Od wersji 2019.6 została dodana możliwość kopiowania wcześniej złożonego zamówienia do koszyka, a także możliwość sprawdzenia historii konta przez zalogowanych użytkowników. Niezarejestrowani użytkownicy mogą sprawdzić szczegóły złożonego zamówienia w Comarch e-Sklep. W tym celu kontrahent powinien przejść do szczegółów zamówienia za pomocą linku, który otrzymuje w wiadomości e-mail. Dodatkowo wprowadzona została możliwość włączenia w Szablonie Topaz sprzedaży w jednostkach niecałkowitych, a także sprawdzania poprawności wprowadzanego numeru NIP dla Polski. Więcej na ten temat opisane zostało w ulotce do wersji 2019.6.

Od wersji 2020 na liście towarów został rozszerzony obszar klikalny dla wybranego towaru poprzez który można przejść do jego szczegółów. Klient może przejść do szczegółów towaru klikając nie tylko w zdjęcie towaru, ale również w jego nazwę oraz cenę lub odpowiedni napis, na przykład Zapytaj o cenę. Również w tej wersji została dodana możliwość wprowadzenia przez Klientów podczas składania zamówienia daty dostawy zakupionego towaru. Dodatkowo od tej wersji w momencie, gdy zalogowany klient będzie chciał przejść do strony logowania lub rejestracji (na przykład klikając w odpowiednią sekcję stopki) zostanie on przeniesiony na stronę profilu klienta. Więcej na temat zmian opisano w ulotce do wersji 2020.

Od wersji 2020.3 w szablonie Topaz została wprowadzona możliwość dodania do szablonu slajdera marek oraz producentów. Na sliderach wyświetlane są loga marek lub producentów, które zostały zaimportowane z systemu ERP. Również w tej wersji została dodana możliwość szesnastkowego zapisu kolorów wyświetlanych w e-Sklepie. Zapis heksadecymalny dla poszczególnych sekcji w szablonie dostępny jest w panelu administracyjnym na ustawieniach wyglądu sklepu. Więcej na ten temat zostało opisane w ulotce do wersji 2020.3.

Również w wersji 2020.3 została udostępniona strona wyszukiwarki zaawansowanej. Umożliwia ona bardziej precyzyjne określenie poszukiwanych w sklepie towarów, poprzez:

  • określenie kategorii produktowej,
  • wybranie sposobu wyszukiwania (z wyrażeniem, z
  • określenie pól, które mają być sprawdzone podczas wyszukiwania (opis towaru, cechy towaru, symbol, kod towaru, kod EAN, kod producenta),
  • zawężenie cech wyszukiwanego towaru (ceny, produktów ze zdjęciem, czy flag dodanych do towaru, jak nowość czy wyprzedaż),
  • wybranie producentów,
  • określenie marek.

 

Od wersji 2020.4 dodano możliwość prezentacji drugiego zdjęcia na liście towarów dla szablonu Topaz. Po najechaniu kursorem na zdjęcie główne pojawi się drugie zdjęcie. Opcję można włączyć w Ustawieniach szablonu w panelu administracyjnym e-Sklepu Wygląd sklepu/ Ustawienia w sekcji Prezentowanie drugiego zdjęcia towaru na liście.

W wersji 2020.4 poprawiono również skalowanie bannerów na ekranach o niestandardowych rozdzielczościach dla szablonu Topaz.

Co więcej, w wersji 2020.4 szablonu Topaz zmieniono sposób wyświetlania sekcji Blog na stronie głównej. Jeżeli w e-Sklepie nie opublikowano żadnych wpisów do bloga, to pomimo dodania tej sekcji w Kreatorze Wyglądu, nie będzie ona widoczna na stronie głównej. Publikacja minimum jednego wpisu spowoduje pojawienie się bloga w e-Sklepie.

Od wersji 2020.4 dla szablonu Topaz dodano w Profilu Klienta na liście zamówień informacje o statusach dostawy i płatności poszczególnych dokumentów.

Od wersji 2021.2. dla szablonu Topaz wprowadzono nowy sposób filtrowania towarów. Usprawniono sposób wyświetlania ilości wyników w danym filtrze. Jeżeli wyszukiwanie odbywa się na podstawie jednego filtra, wówczas liczba towarów w danym filtrze wyświetla łączną ilość dla poszczególnych pozycji, zaś dla pozostałych filtrów określa, ile z nich spełnia dane kryteria. Gdy filtrowanie odbywa się w kilku sekcjach, wówczas będą wyświetlane odpowiednie ilości towarów spełniające wskazane kryteria. Jeżeli ilość towarów w danej sekcji wyniesie 0 to zostanie ona wyłączona, bez możliwości zaznaczenia.

W szablonie Topaz, na stronie szczegółów towaru dodano w wersji 2021.2. mechanizm pozwalający na powiększenie zdjęcia towaru. Po kliknięciu w miniaturkę zdjęcia pokazuje się jego powiększenie.

Od wersji 2021.2 w szablonie Topaz w nagłówku 1 i 2 z poziomym menu, wprowadzono rozszerzanie menu, kiedy do e-Sklepu udostępnionych jest bardzo dużo kategorii oraz podkategorii.

W ustawieniach szablonu Topaz (które dostępne są w panelu administracyjnym w menu Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu) dodano parametry umożliwiające zarządzanie edycją terminu dostawy podczas składania zamówienia. W wersji 2021.2. można pozwolić klientom na planowanie terminu dostawy poprzez określenie jej oczekiwanej daty lub daty dostawy oraz jej godziny. Dla włączonego parametru domyślnie ustawiono edycję daty dostawy.

Od wersji 2021.2. w ustawieniach szablonu Topaz dodano także parametr, który pozwala określenie, w jakiej kolejności mają zostać wyświetlone kategorie w e-Sklepie. Parametr znajduje się w panelu administracyjnym w sekcji Wygląd Sklepu/Ustawienia. Istnieją dwie możliwości: kolejność zgodna z ustawieniami w systemie ERP lub domyślna – zgodna z zaleceniami optymalizacyjnymi szablonu. Uwaga, aby wyświetlać kategorie zgodnie z ustawieniami w systemie ERP, należy odpowiednio w posiadanym systemie ERP ustalić kolejność kategorii, a następnie wykonać synchronizację danych.

Podczas ustawienia minimalnej wartości zamówienia dla darmowej dostawy od wersji szablonu Topaz  2022, klient po wyborze dostawy, widzi komunikat określający, jaka jest minimalna wartość zamówienia by, dostawa była darmowa. Komunikat zostanie wyświetlony, gdy dla wybranej dostawy określono próg wartości zamówienia (większy od 0zł), po przekroczeniu, którego koszt dostawy będzie darmowy, a wartość samego koszyka nie spełnia jeszcze określonych warunków.

Przykładowa konfiguracja darmowej dostawy o minimalnej wartości zamówienia.

Od wersji 2022 dla nowo przygotowanych widoków listy towarów w szablonie Topaz zostały dodane i obsłużone następujące ustawienia w panelu administracyjnym w zakładce Wygląd sklepu/ Ustawienia:

Dla powyższych punktów domyślnymi ustawieniami są opcje zaznaczone powyżej. Ustawienia te można zmienić według własnego uznania, a następnie należy użyć opcji Zapisz i Publikuj.

Od wersji 2022.2 został dodany nowy widok szczegółów towaru. Obiekt o nazwie product-details-3 dostępny jest do wyboru podczas tworzenia nowego szablonu w Kreatorze Wyglądu Comarch.
W nowym widoku została dodana nowoczesna galeria zdjęć, w której oprócz zdjęć można zaprezentować także film dodany dla towaru w systemie ERP. Widok charakteryzuje się przejrzystym układem, zawiera dodatkowe sekcje z towarami polecanymi, ostatnio oglądanymi, a także zestawami towarów dostępnych do kupienia.

Od wersji 2022.4 dodany został nowy widok szczegółów towaru. Obiekt products-details-4 zawiera wszystkie dotychczasowe funkcje, obsługuje również wszystkie mechanizmy znane z poprzednich widoków szczegółów towaru. Najnowszy widok charakteryzuje się nowoczesną galerią zdjęć, w której dostępne są także filmy. Pod galerią w formie zakładek prezentowany jest opis towaru, cechy, opinie klientów oraz załączniki. Widoczne są również dodatkowe sekcje z zestawami towarów do kupienia, towarami polecanymi, a także ostatnio oglądanymi. Obiekt products-details-4 widoczny jest w Kreatorze Wyglądu Comarch. podczas tworzenia lub edycji szablonu.

W najnowszej wersji szablonu Topaz możliwe jest prezentowanie i odtwarzanie plików w formacie MP4. Po przesłaniu filmu z systemu Comarch ERP Optima lub Comarch ERP XL do swojego e-Sklepu, zostanie on wyświetlony w sekcji z filmami lub w galerii w zależności od wariantu widoku na stronie ze szczegółami towaru.

Również w wersji 2020.4 został udostępniony parametry do zarządzania prezentacją atrybutów, który znajduje się w Panelu Administracyjnym w sekcji: Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu/ Dodatkowe. Klient ma możliwość graficznej prezentacji atrybutów dla towarów:

  • zgrupowanych z atrybutami,
  • z cechami,
  • z atrybutami wielowartościowymi

W wersji 2022.5 dodano nowy motyw kolorystyczny dla szablonu Topaz. Dzięki motywowi ciemnemu interfejs graficzny przybiera ciemniejsze barwy, zastępując jasne tony. W kontraście do tła wszystkie ikony, przyciski oraz napisy przybierają barwę jasną. Domyślnie elementy szablonu składają się z granatowego, fioletowego oraz czerwonego koloru, jednak można je zmienić i dostosować do swoich indywidualnych potrzeb.

Motyw ciemny w szablonie Topaz można zaprojektować samodzielnie, korzystając przy tym z Kreatora Wyglądu Comarch.

Obsługa wyświetlania kolorów w filtrze na liście towarów

Od wersji szablonu 2023.1.1 dodaliśmy obsługę filtru typu kolor w formie graficznej. Funkcję można uruchomić z poziomu panelu administracyjnego e-Sklepu, w zakładce Wygląd sklepu/Ustawienia/Ustawienia szablonu/Dodatkowe. Dodatkowo, jest ona dostępna jest ona także z poziomu Kreatora Wyglądu, w sekcji Lista towarów/Ustawienia.

Po jej zaznaczeniu wyświetli się odpowiednia sekcja, pozwalająca na przypisanie odpowiednich wartości atrybutu odpowiadającego za kolor do konkretnych wartości heksadecymalnej.

Aby poprawnie skonfigurować funkcję w systemie Comarch ERP potrzebny będzie atrybut o nazwie Kolor, którego typem będzie Lista, a za wartości listy obierzemy odpowiednie dla nas nazwy kolorów.

Wskazówka
Opcja ta posiada także funkcję automatycznego mapowania kolorów po ich nazwie. Dostępna będzie ona dla atrybutów, których struktura kolorów jest standardowa np. Nazwa atrybutu to Kolor, a jego wartości to czerwony, zielony, niebieski, itd. Mapowanie to nie zadziała dla atrybutów, których wartości będą takie jak np. wielokolorowy, zgniły zielony, etc. W tym wypadku konieczne będzie korzystanie z wyżej wspomnianego, mapowania ręcznego. [/indicator.]

Poprawnie utworzone filtry graficznie, będą prezentować się na stronie następująco:

Ilość kupionych i kupujących towar

Od wersji 2023.1.1 w szablonie Topaz dodano możliwość liczenia ilości osób, która zakupiła dany towar. Funkcja ta możliwa jest do uruchomienia z poziomu Kreatora wyglądu w sekcji Szczegóły towaru/Towar/Ustawienia:

 

Możesz ją także skonfigurować z poziomu panelu administracyjnego, przechodząc do sekcji Wygląd sklepu/Ustawienia/Ustawienia szablonu/Ogólne w zakładce Informacja o ilości zakupionego towaru.

Podczas konfiguracji możesz zaznaczyć jedną z dostępnych opcji:

  • Tak, zawsze pokazuj wartość zakupionych sztuk i klientów – po zaznaczeniu tego parametru klient będzie miał zawsze możliwość podejrzenia ilości kupionego towaru oraz liczby osób, które dokonały zakupu,
  • Tak, powyżej ilości sprzedanych sztuk – w tym przypadku po zaznaczeniu opcji klient będzie miał możliwość podejrzenia ilości dotychczas zakupionego towaru oraz liczby osób, które dokonały zakupu. Będzie to możliwe jednak tylko wtedy, gdy towar został sprzedany w ilości większej niż X sztuk,
  • Nie – informacja na temat ilości zakupionego towaru oraz kupujących nie będzie widoczna.

Dane dotyczące ilości sprzedanych sztuk nie są przetwarzane natychmiastowo. Informacje te aktualizują się po około 24 godzinach.  Po tym czasie są widoczne w e-Sklepie.

Wspomniana funkcja prezentuje się następująco:

Przywracanie koszyka dla klientów niezalogowanych

W szablonie Topaz przywracany jest koszyk  dla niezalogowanych klientów. Po opuszczeniu strony lub wyłączeniu przeglądarki klient niezalogowany powracający do sklepu będzie widział towary dodane do koszyka wcześniej. Proces ten działa dzięki zapisywaniu informacji w ciasteczkach.

Szczegóły dotyczące generowania szablonu Topaz znajdziesz w artykule o kreatorze szablonu.

Wymagania szablonu Topaz:

  • Comarch e-Sklep w wersji minimum 2019.2,
  • e-Sklep obsługujący procesy B2C,
  • przeglądarki internetowe:

Informacja o tym, że towar znajduje się w koszyku.

W szablonie Topaz Klient zostanie poinformowany o tym, że dany produkt znajduje się już w koszyku. Po wyborze towaru i kliknięciu "Kup teraz", przy ponownej próbie dodania do koszyka, na przycisku pojawi się ikona oraz odpowiedni tooltip:

Informacja widnieje na szczegółach towaru oraz pop upie podczas kupowania z listy. W szablonie Topaz prezentacja tej informacji stanowi dodatek i domyślnie jest wyłączona.

Żeby ją uruchomić, należy przejść do panelu administracyjnego, a następnie do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ zakładka "dodatkowe". Następnie po odnalezieniu sekcji "Informuj o tym, że towar znajduje się już w koszyku" należy zmienić opcję na "TAK". Po dokonaniu modyfikacji koniecznie zapisz i opublikuj zmiany.

Wskazówka
Od nowej wersji 2024 w koszykach szablonów Topaz oraz One Page Shop jest możliwość wyświetlania ceny za sztukę. Pojawi się ona po dodaniu do koszyka kilku sztuk produktu. Przy jednej sztuce towaru wyświetlana będzie tylko cena.

Przeglądarki
  •   Mozilla Firefox – aktualna wersja przeglądarki, nie starsza niż trzy miesiące,
  •   Google Chrome – aktualna wersja przeglądarki, nie starsza niż trzy miesiące,
  •   Microsoft Edge – nie wspierana dla szablonu Topaz,
  •   Internet Explorer – nie wspierana dla szablonu Topaz.

Od wersji 2024.1.1 w szablonie Topaz dodano możliwość wyświetlania w koszyku informacji jakiej kwoty brakuje do darmowej dostawy.  Funkcja ta możliwa jest do uruchomienia z poziomu Panelu Administracyjnego w sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu/ Ogólne:
Ustawienia te można zmienić według własnego uznania, a następnie należy użyć opcji Zapisz i Publikuj.

Czy ten artykuł był pomocny?