W sprzedaży czy to przez internet czy stacjonarnie (poprzez normalne, fizyczne sklepy) ważną rolę odgrywa zachęcenie klientów do kolejnych zakupów, czyli aby klienci po prostu wrócili ponownie do naszego sklepu.
Dlatego coraz więcej wagi przywiązuje się nie tylko do atrakcyjnej oferty asortymentowej sklepu, ale również do dobrej obsługi klientów. Jest większe prawdopodobieństwo, że klient, który zostanie dobrze obsłużony wróci do nas ponownie.
W sprzedaży internetowej, gdzie nie ma bezpośredniego kontaktu z klientem (jak to ma miejsce w sprzedaży bezpośredniej), obsługa klienta jest znacznie utrudniona i polega zupełnie na czym innym.
Dobrze obsłużony klient w sklepie internetowym to przede wszystkim klient, który:
- w prosty sposób może znaleźć towar i dokonać zakupu (intuicyjny szablon graficzny sklepu – zobacz szablony e-Sklepu >)
- czuje się bezpiecznie w sklepie internetowych (jego dane osobowe są odpowiednio zabezpieczone – np. na stronie sklepu jest zainstalowany certyfikat SSL – dowiedz się więcej o certyfikacie SSL > )
- jest na bieżąco informowany o stanie realizacji swoich zamówień (przeczytaj, jak wygląda proces zamówienia >)
- ma możliwość szybkiego podglądu swoich zamówień, zgłoszenia reklamacji, zmienienia swoich danych, przechowywania ulubionych towarów (dostęp do tzw. Profilu klienta – zobacz jak wygląda Profil klienta >)
- w prosty i szybki sposób może skontaktować się z obsługą sklepu (dostępny prosty formularz kontaktowy, widoczne dane kontaktowe sklepu: adres, telefon, e-mail – sprawdź, gdzie uzupełnić dane firmy >)