Subskrypcja newslettera
Klient ma możliwość otrzymywania newslettera, czyli wiadomości mailowych (bądź SMS) informujących o nowościach i promocjach dostępnych w sklepie. Treść takiego newslettera definiuje administrator Comarch e-Sklep.
Domyślnie podczas wyrażania zgody na informacje handlowe w Comarch e-Sklep aktywny jest tylko kanał e-mail. W Comarch e-Sklep można również dodać kanał SMS oraz Telefon w panelu administracyjnym w menu Ustawienia / Treści formalne / Zgody / Zgoda na informacje handlowe na zakładce Wersje. Każda zmiana kanałów tworzy nową wersję zgody.
Po aktywacji dodatkowych kanałów, w każdym z naszych standardowych szablonów graficznych, Klient może wyrazić zgodę na formę kontaktu również poprzez SMS i telefon:
• podczas rejestracji w sklepie,
• podczas składania zamówienia (będąc zalogowanym w sklepie),
• po zalogowaniu się do profilu Klienta.
W celu otrzymywania newsletterów wysyłanych z Comarch e-Sklep, klient powinien :
1. W zależności od szablonu w sekcji newsletter wprowadzić swój adres e-mail, zaakceptować regulamin sklepu oraz nacisnąć przycisk: .
2. Na podany adres zostanie wysłana wiadomość e-mail z linkiem aktywacyjnym. Po kliknięciu w link adres e-mail zostanie zweryfikowany, co spowoduje jego dołączenie do listy adresów, do których kierowane będą newslettery.
Jeśli klient posiada konto w e-Sklepie, ale nie jest zapisany do listy subskrybentów, to ma możliwość zapisania się do subskrypcji newslettera w Strefie Klienta, poprzez wyrażenie odpowiedniej zgody.
Wycofanie przez klienta zgody spowoduje, że przestaje on być subskrybentem newslettera.
Przygotowanie newslettera
Administrator sklepu przygotowuje treść nowego newslettera z poziomu Panelu Administracyjnego. Odbywa się to w zakładce Marketing/ Newsletter. Wystarczy z opcji listy wybrać dodaj, a następnie na formularzu który się pojawi można wpisać treść wiadomości.
Wysyłka newslettera
Wysyłka gotowych newsletterów odbywa się z listy w zakładce Marketing/ Newsletter. Po zaznaczeniu gotowego newslettera w opcjach listy należy wybrać przycisk Wyślij newsletter.
Wówczas otworzy się nowe okno z wcześniej utworzonymi segmentami, gdzie możesz zaznaczyć do jakiej grupy odbiorców (segmentu) ma zostać wysłany Newsletter. Jeśli żadne segmenty nie zostaną wybrane newsletter zostanie wysłany do wszystkich subskrybentów.
W tym miejscu można również wybrać opcję Wyślij próbnie, wtedy Newsletter zostanie wysłany na adres e-mail / numer telefonu podany w konfiguracji sklepu.
Więcej informacji znajdziesz w artykułach:
• Newsletter – ustawienia
• Newslettery
• Segmenty – Wysyłanie newsletterów
• Subskrybenci