Zapis do newslettera

Subskrypcja newslettera

Klient ma możliwość otrzymywania newslettera, czyli wiadomości mailowych (bądź SMS)  informujących o nowościach i promocjach dostępnych w sklepie. Treść takiego newslettera definiuje administrator Comarch e-Sklep.

Wskazówka
Do subskrypcji newslettera e-mail nie jest wymagane założenie konta w Comarch e-Sklep . Natomiast Newsletter  SMSowy wysyłany jest tylko do Kontrahentów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowych kanałem SMS oraz podali numer telefonu.

Domyślnie podczas wyrażania zgody na informacje handlowe w Comarch e-Sklep aktywny jest tylko kanał e-mail. W Comarch e-Sklep można również dodać kanał SMS oraz Telefon w panelu administracyjnym w menu Ustawienia / Treści formalne / Zgody / Zgoda na informacje handlowe na zakładce Wersje. Każda zmiana kanałów tworzy nową wersję zgody.

Po aktywacji dodatkowych kanałów, w każdym z naszych standardowych szablonów graficznych, Klient może wyrazić zgodę na formę kontaktu również poprzez SMS i telefon:
• podczas rejestracji w sklepie,
• podczas składania zamówienia (będąc zalogowanym w sklepie),
• po zalogowaniu się do profilu Klienta.

Uwaga
Podczas składania zamówienia jako Kontrahent niezalogowany (jednorazowy) dostępny jest tylko kanał e-mail.

W celu otrzymywania newsletterów wysyłanych z Comarch e-Sklep, klient powinien :

1. W zależności od szablonu w sekcji newsletter wprowadzić swój adres e-mail, zaakceptować regulamin sklepu oraz nacisnąć przycisk: +.

2. Na podany adres zostanie wysłana wiadomość e-mail z linkiem aktywacyjnym. Po kliknięciu w link adres e-mail zostanie zweryfikowany, co spowoduje jego dołączenie do listy adresów, do których kierowane będą newslettery.

Wskazówka
Klient może również zapisać się do listy otrzymywania newslettera w trakcie rejestracji w sklepie lub podczas składania zamówienia.

Jeśli klient posiada konto w e-Sklepie, ale nie jest zapisany do listy subskrybentów, to ma możliwość zapisania się do subskrypcji newslettera w Strefie Klienta, poprzez wyrażenie odpowiedniej zgody.
Wycofanie przez klienta zgody spowoduje, że przestaje on być subskrybentem newslettera.

Przygotowanie newslettera

Administrator sklepu przygotowuje treść nowego newslettera z poziomu Panelu Administracyjnego. Odbywa się to w zakładce  Marketing/ Newsletter. Wystarczy z opcji listy wybrać dodaj, a następnie na formularzu który się pojawi można wpisać treść wiadomości.

Wskazówka
Więcej informacji o newsletterach znajduje się w artykule newsletter.

Wysyłka newslettera

Wysyłka gotowych newsletterów odbywa się z listy w zakładce Marketing/ Newsletter. Po zaznaczeniu gotowego newslettera w opcjach listy należy wybrać przycisk Wyślij newsletter.

Wówczas otworzy się nowe okno z wcześniej utworzonymi segmentami, gdzie możesz zaznaczyć do jakiej grupy odbiorców (segmentu) ma zostać wysłany Newsletter. Jeśli żadne segmenty nie zostaną wybrane newsletter zostanie wysłany do wszystkich subskrybentów.
W tym miejscu można również wybrać opcję Wyślij próbnie, wtedy Newsletter zostanie wysłany na adres e-mail / numer telefonu podany w konfiguracji sklepu.

Wskazówka
W Comarch e-Sklep w szablonie Szafir została dodana możliwość dezaktywacji newslettera w sklepie. Więcej informacji na ten temat zostało przedstawione w artykule.

Więcej informacji znajdziesz w artykułach:
Newsletter – ustawienia 
Newslettery 
Segmenty – Wysyłanie newsletterów
Subskrybenci

Czy ten artykuł był pomocny?