Każdy sklep internetowy posiada możliwość założenia przez klienta, konta w e-Sklepie. Klient, który rejestruje się w sklepie z założenia planuje związać się ze sklepem na dłużej, planuje kolejne zakupy, chce szybko składać zamówienia bez konieczności podawania swoich danych za każdym razem.
Sprzedawcy wręcz zachęcają swoich potencjalnych klientów do zakładania takiego konta w sklepie, oferując im dodatkowe korzyści wynikające z zarejestrowania się w sklepie:
- atrakcyjne rabaty
- dostęp do dodatkowych funkcji w sklepie (np. program lojalnościowy, przechowalnia towarów)
- dostęp do swojego Profilu klienta, gdzie można sprawdzić i prześledzić historię swoich zamówień
Sklep Comarch e-Sklep posiada rozbudowany Profil klienta, którego układ i wygląd zależy do wybranego szablonu graficznego sklepu. Funkcjonalność Profilu Klienta pozostaje jednak taka sama – zarejestrowany klient w Comarch e-Sklep ma dostęp do następujących obszarów:
(obszary zostały opisane na przykładzie Profilu klienta w szablonie Bursztyn)
Twoje dane
W zakładce Twoje dane znajdują się informacje dotyczące danych klienta, które są automatycznie zaczytywane przy składaniu zamówień.
Klient w zakładce Twoje dane ma możliwość:
- zmiany swoich danych kontaktowych, danych do faktury/paragonu
- dodania nowych adresów wysyłki
Zamówienia
W zakładce Zamówienia znajduje się lista wszystkich złożonych przez klienta zamówień w podziale na zamówienia zrealizowane oraz te w trakcie realizacji.
Klient po wejściu na szczegóły danego zamówienia ma możliwość:
- sprawdzenia aktualnego statusu zamówienia
- wydrukowania zamówienia
- anulowania zamówienia (dla zamówień o statusach wcześniejszych niż Potwierdzone przez sklep)
- złożenia reklamacji/zwrotu towaru (dla zamówień zrealizowanych)
Program lojalnościowy
Każdy sklep może mieć swój własny program lojalnościowy wraz z innym przelicznikiem punktów, wszystko zależy od skonfigurowania programu lojalnościowego w panelu administracyjnym sklepu.
Reklamacje i zwroty
Klient ma możliwość:
- dodania nowej reklamacji/zwrotu
- sprawdzenia statusu reklamacji/zwrotu
Po przejściu na szczegóły reklamacji/zwrotu klient ma możliwość:
- sprawdzenia aktualnego statusu reklamacji/zwrotu
- wydrukowania reklamacji/zwrotu
- anulowania reklamacji/zwrotu (dla reklamacji/zwrotu o statusie Do rozpatrzenia)
Przechowalnia
Funkcja dodawania do przechowalni jest dostępna z poziomu szczegółów towaru tylko dla zarejestrowanych klientów.
Opinie
To czy klient może komentować wszystkie towary, czy tylko te które zakupił zależy od ustawień parametrów Ocen i komentowania w Panelu administracyjnym sklepu.
Moje konto
W zakładce Moje konto wyświetlają się informacje na temat konta klienta w sklepie. Klient może dokonać zmian następujących ustawień:
- zmienić adres e-mail, którym się loguje do sklepu
- zmieć hasło dostępowe
- zmienić swój nick, który pojawia się przy dodanych przez niego komentarzach
- sprawdzić historie logowań i zmian dotyczących swojego konta w sklepie