Profil klienta w sklepie Standard

Każdy sklep internetowy posiada możliwość założenia przez klienta, konta w e-Sklepie. Klient, który rejestruje się w sklepie z założenia planuje związać się ze sklepem na dłużej, planuje kolejne zakupy, chce szybko składać zamówienia bez konieczności podawania swoich danych za każdym razem.

Sprzedawcy wręcz zachęcają swoich potencjalnych klientów do zakładania takiego konta w sklepie, oferując im dodatkowe korzyści wynikające z zarejestrowania się w sklepie:

  • atrakcyjne rabaty
  • dostęp do dodatkowych funkcji w sklepie (np. program lojalnościowy, przechowalnia towarów)
  • dostęp do swojego Profilu klienta, gdzie można sprawdzić i prześledzić historię swoich zamówień

Sklep Comarch e-Sklep posiada rozbudowany Profil klienta, którego układ i wygląd zależy do wybranego szablonu graficznego sklepu. Funkcjonalność Profilu Klienta pozostaje jednak taka sama – zarejestrowany klient w Comarch e-Sklep ma dostęp do następujących obszarów:

(obszary zostały opisane na przykładzie Profilu klienta w szablonie Bursztyn)

Twoje dane

W zakładce Twoje dane znajdują się informacje dotyczące danych klienta, które są automatycznie zaczytywane przy składaniu zamówień.

Klient w zakładce Twoje dane ma możliwość:

  • zmiany swoich danych kontaktowych, danych do faktury/paragonu
  • dodania nowych adresów wysyłki

Profil klienta - Twoje daneZamówienia

W zakładce Zamówienia znajduje się lista wszystkich złożonych przez klienta zamówień w podziale na zamówienia zrealizowane oraz te w trakcie realizacji.

Klient po wejściu na szczegóły danego zamówienia ma możliwość:

  • sprawdzenia aktualnego statusu zamówienia
  • wydrukowania zamówienia
  • anulowania zamówienia (dla zamówień o statusach wcześniejszych niż Potwierdzone przez sklep)
  • złożenia reklamacji/zwrotu towaru (dla zamówień zrealizowanych)

Profil klienta - Zamówienia

Program lojalnościowy

W zakładce Program lojalnościowy klient może sprawdzić stan swoich punktów, które może wykorzystać przy składaniu kolejnych zamówień.
Każdy sklep może mieć swój własny program lojalnościowy wraz z innym przelicznikiem punktów, wszystko zależy od skonfigurowania programu lojalnościowego w panelu administracyjnym sklepu.

Reklamacje i zwroty

W zakładce Reklamacje i zwroty znajduje się lista wszystkich złożonych przez klienta reklamacji i zwrotów.
Klient ma możliwość:
  • dodania nowej reklamacji/zwrotu
  • sprawdzenia statusu reklamacji/zwrotu

Profil klienta - Reklamacje-zwroty-lista
Po przejściu na szczegóły reklamacji/zwrotu klient ma możliwość:

  • sprawdzenia aktualnego statusu reklamacji/zwrotu
  • wydrukowania reklamacji/zwrotu
  • anulowania reklamacji/zwrotu (dla reklamacji/zwrotu o statusie Do rozpatrzenia)

Profil klienta - Reklamacje-zwroty-szczegoły

Przechowalnia

Przechowalnia umożliwia klientowi szybkie przejście do szczegółów towarów, które dodał do Przechowalni podczas poprzednich zakupów w sklepie.
Funkcja dodawania do przechowalni jest dostępna z poziomu szczegółów towaru tylko dla zarejestrowanych klientów.
Profil klienta - Przechowalnia

Opinie

W zakładce Opinie wyświetlają się wszystkie towary, które klient zakupił w podziale na skomentowane przez niego i które może skomentować. Dodać komentarz i ocenić towar klient może również z poziomu szczegółów towaru.
To czy klient może komentować wszystkie towary, czy tylko te które zakupił zależy od ustawień parametrów Ocen i komentowania w Panelu administracyjnym sklepu.
Profil klienta - Opinie

Moje konto

W zakładce Moje konto wyświetlają się informacje na temat konta klienta w sklepie. Klient może dokonać zmian następujących ustawień:

  • zmienić adres e-mail, którym się loguje do sklepu
  • zmieć hasło dostępowe
  • zmienić swój nick, który pojawia się przy dodanych przez niego komentarzach
  • sprawdzić historie logowań i zmian dotyczących swojego konta w sklepie

Profil klienta - Moje konto

Czy ten artykuł był pomocny?