Kontrahenci – ustawienia

Ustawienia dotyczące kontrahentów można edytować w panelu administracyjnym, w menu Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Klienci.

Zakładka Klienci, została podzielona na kilka sekcji takich jak:

  • Rejestracja,
  • Dostęp do sklepu,
  • Formularz rejestracji,
  • Domyślne formy płatności,
  • Kraje rejestracji i dostaw,
  • Limit kredytu / płatności.
W sekcji Rejestracja możliwe jest, włączenie funkcji:
  • Administrator musi zaakceptować konto,
  • Kontroluj unikalność PESEL/NIP,
  • Kontroluj poprawność PESEL/NIP,
  • Wysyłaj link aktywacyjny na e-mail klienta,
  • Tylko administrator może zakładać konto,
  • Ustawiaj automatycznie cenę netto dla firm – po włączeniu cena netto będzie automatycznie zapisywana na nowo zarejestrowanych w e-Sklepie kontach kontrahentów o typie firma. Funkcja dostępna dla sklepów w wersji Enterprise i B2B.

Aby parametr zadziałał suwak musi być ustawiony w pozycji Tak.

W sekcji Dostęp do sklepu możliwe jest, włączenie funkcji dostępu do sklepu tylko dla klientów zalogowanych – aby włączyć tą opcję suwak musi być ustawiony w pozycji Tak.

Funkcja Dostęp tylko dla klientów zalogowanych umożliwia blokadę dostępu do wybranych stron w e-Sklepie dla klientów niezalogowanych.  Po kliknięciu w Tylko dla klientów zalogowanych pojawi się lista stron, z których można wybrać te strony, które mogą być widoczne dla wszystkich.

Wskazówka
Domyślnie, przy włączonym parametrze Tylko dla klientów zalogowanych klient zalogowany będzie miał dostęp do następujących stron:

  • rejestracja klienta,
  • logowanie,
  • przypomnienie hasła,
  • kontakt,
  • regulamin sklepu,
  • polityka prywatności,
  • informacja o sklepie.

W polu Po zalogowaniu przekieruj na można wskazać stronę którą pojawia się klientowi po zalogowaniu do sklepu.

W sekcji Formularz rejestracji możliwe jest ustawienie pól wymaganych przy rejestracji kontrahenta detalicznego oraz firmy.

ds

Po kliknięciu zakładki Standardowy klient pojawi się okno, w którym należy wybrać pola, które mają być wymagane podczas rejestracji dla tego rodzaju klientów.
Dokonane zmiany należy zapisać przyciskiem Zapisz.

Po kliknięciu zakładki Firma pojawi się okno, w którym należy wybrać pola, które mają być wymagane podczas rejestracji.
Dokonane zmiany należy zapisać przyciskiem Zapisz.

dg

Wskazówka
Zarządzanie formami płatności dla Klientów e-Sklepu dostępne jest tylko dla wersji Enterprise lub B2B.

Po kliknięciu w Klient nowo zarejestrowany pojawi się okno z aktywnymi formami płatności, należy wybrać sposób płatności, który nowo zarejestrowany kontrahent będzie miał do wyboru podczas składania pierwszego zamówienia.
Dokonane zmiany należy zapisać przyciskiem Zapisz.

Po kliknięciu w  Klient jednorazowy pojawi się okno z listą aktywnych form płatności dla Klientów jednorazowych (niezalogowanych).
Dokonane zmiany należy zapisać przyciskiem Zapisz.

Więcej informacji o konfiguracji sposobów płatności dla pozostałych kontrahentów znajdziesz w artykule Wykluczenie form płatności dla wybranych Klientów w e-Sklepie.

W sekcji Kraje rejestracji i dostaw administrator sklepu widzi jaki kraj jest ustawiony domyślnie. Po przejściu do menu Płatności i dostawy, zakładki Kraje działalności, możesz aktywować/ edytować kolejne kraje działalności.

Więcej informacji na temat edycji krajów działalności znajdziesz w artykule Kraje działalności i strefy.

W sekcji Limit kredytu / płatności można włączyć kontrolę limitu kredytu i płatności dla kontrahentów. Ta funkcja dostępna jest w wersji B2B i wymaga działającej usługi Comarch e-Sklep Sync.

Więcej informacji na temat Kontrahentów dostępne jest w artykule Kontrahenci.

Czy ten artykuł był pomocny?