Kontrahenci – ustawienia

W zakładce Kontrahenci, administrator może ustawiać parametry dotyczące rejestracji klienta, a także jego dostępu do sklepu.

Ustawienia dotyczące kontrahentów można edytować w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Kontrahenci.

W zakładce Kontrahenci zawiera informacje o trzech głównych kategoriach, takich jak:

  • Rejestracja,
  • Dostęp do sklepu,
  • Pola na rejestracji,
  • Kraje rejestracji i dostaw,
  • Limit kredytu / płatności.
W zakładce Rejestracja możliwe jest, włączenie funkcji:
  • Administrator musi zaakceptować konto,
  • Kontroluj unikalność PESEL/NIP,
  • Sprawdzaj poprawność PESEL/NIP,
  • Rejestracja wymaga potwierdzenia (link aktywacyjny wysyłany podczas rejestracji),
  • Konto w sklepie może zakładać tylko Administrator,
  • Cena netto dla firm – po włączeniu cena netto będzie automatycznie zapisywana na nowo zarejestrowanych w e-Sklepie kontach kontrahentów o typie firma. Funkcja dostępna od wersji 2021 dla sklepów w wersji Enterprise i B2B.
Aby parametr zadziałał suwak musi być ustawiony w pozycji Wł.

W zakładce Dostęp do sklepu możliwe jest, włączenie funkcji dostępu do sklepu tylko dla klientów zalogowanych – aby włączyć tą opcję suwak musi być ustawiony w pozycji TAK.

Funkcja Dostęp do sklepu tylko dla klientów zalogowanych powoduje blokadę dostępu do wybranych stron w e-Sklepie dla klientów nie mających założonego konta. Od wersji 2021 w panelu administracyjnym dodano możliwość wyboru stron, do których będzie miał dostęp klient niezalogowany, przy włączonym parametrze Tylko dla klientów zalogowanych. Po wejściu na szczegóły parametru dostępna jest lista stron, które można wyłączyć dla niezalogowanych. Na jego szczegółach znajduje się wybór stron (wyjątkiem jest strona logowania – ona jako jedna zawsze musi być dostępna dla niezalogowanych kontrahentów). Dostępny jest również przycisk do przywracania ustawień domyślnych.

W polu Po zalogowaniu przekieruj na stronę wskazuje się stronę którą pojawia się klientowi po zalogowaniu do sklepu.

Uwaga
Standardowo, przy włączonym parametrze Tylko dla klientów zalogowanych jest dostęp do następujących stron:

  • rejestracja klienta,
  • logowanie,
  • przypomnienie hasła,
  • kontakt,
  • regulamin sklepu,
  • polityka prywatności,
  • informacja o sklepie.
 

W zakładce Pola na rejestracji możliwe jest ustawienie pól wymaganych przy rejestracji kontrahenta detalicznego oraz firmy.

ds

Po kliknięciu przycisku Kontrahent detaliczny pojawi się okno, w którym należy wybrać pola, które mają być wymagane podczas rejestracji dla tego rodzaju klientów.
Dokonane zmiany należy zapisać przyciskiem ZAPISZ.

u

Po kliknięciu przycisku Firma pojawi się okno, w którym należy wybrać pola, które mają być wymagane podczas rejestracji.
Dokonane zmiany należy zapisać przyciskiem ZAPISZ.

dg

W obszarze Kraje rejestracji i dostaw administrator sklepu widzi jaki kraj jest ustawiony domyślnie. Po kliknięciu w aktywny obszar następuje przejście do sekcji Płatności i dostawy, zakładki Kraje działalności, gdzie możesz aktywować/ edytować kolejne kraje działalności.

Więcej informacji na temat edycji krajów działalności znajdziesz w artykule Kraje działalności i strefy.

Wskazówka
Więcej informacji w artykule Kontrahenci

W sekcji Limit kredytu / płatności można włączyć kontrolę limitu kredytu i płatności dla kontrahentów. Ta funkcja wymaga działającej usługi Comarch e-Sklep Sync.

Czy ten artykuł był pomocny?