Ustawienia dotyczące kontrahentów można edytować w panelu administracyjnym, w menu Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Klienci.
Zakładka Klienci, została podzielona na kilka sekcji takich jak:
- Rejestracja,
- Dostęp do sklepu,
- Formularz rejestracji,
- Domyślne formy płatności,
- Kraje rejestracji i dostaw,
- Limit kredytu / płatności.
- Administrator musi zaakceptować konto,
- Kontroluj unikalność PESEL/NIP,
- Kontroluj poprawność PESEL/NIP,
- Wysyłaj link aktywacyjny na e-mail klienta,
- Tylko administrator może zakładać konto,
-
Ustawiaj automatycznie cenę netto dla firm – po włączeniu cena netto będzie automatycznie zapisywana na nowo zarejestrowanych w e-Sklepie kontach kontrahentów o typie firma. Funkcja dostępna dla sklepów w wersji Enterprise i B2B.
W sekcji Dostęp do sklepu możliwe jest, włączenie funkcji dostępu do sklepu tylko dla klientów zalogowanych – aby włączyć tą opcję suwak musi być ustawiony w pozycji Tak.
Funkcja Dostęp tylko dla klientów zalogowanych umożliwia blokadę dostępu do wybranych stron w e-Sklepie dla klientów niezalogowanych. Po kliknięciu w Tylko dla klientów zalogowanych pojawi się lista stron, z których można wybrać te strony, które mogą być widoczne dla wszystkich.
- rejestracja klienta,
- logowanie,
- przypomnienie hasła,
- kontakt,
- regulamin sklepu,
- polityka prywatności,
- informacja o sklepie.
W polu Po zalogowaniu przekieruj na można wskazać stronę którą pojawia się klientowi po zalogowaniu do sklepu.
W sekcji Formularz rejestracji możliwe jest ustawienie pól wymaganych przy rejestracji kontrahenta detalicznego oraz firmy.
Po kliknięciu zakładki Standardowy klient pojawi się okno, w którym należy wybrać pola, które mają być wymagane podczas rejestracji dla tego rodzaju klientów.
Dokonane zmiany należy zapisać przyciskiem Zapisz.
Po kliknięciu zakładki Firma pojawi się okno, w którym należy wybrać pola, które mają być wymagane podczas rejestracji.
Dokonane zmiany należy zapisać przyciskiem Zapisz.
Po kliknięciu w Klient nowo zarejestrowany pojawi się okno z aktywnymi formami płatności, należy wybrać sposób płatności, który nowo zarejestrowany kontrahent będzie miał do wyboru podczas składania pierwszego zamówienia.
Dokonane zmiany należy zapisać przyciskiem Zapisz.
Po kliknięciu w Klient jednorazowy pojawi się okno z listą aktywnych form płatności dla Klientów jednorazowych (niezalogowanych).
Dokonane zmiany należy zapisać przyciskiem Zapisz.
Więcej informacji o konfiguracji sposobów płatności dla pozostałych kontrahentów znajdziesz w artykule Wykluczenie form płatności dla wybranych Klientów w e-Sklepie.
W sekcji Kraje rejestracji i dostaw administrator sklepu widzi jaki kraj jest ustawiony domyślnie. Po przejściu do menu Płatności i dostawy, zakładki Kraje działalności, możesz aktywować/ edytować kolejne kraje działalności.
Więcej informacji na temat edycji krajów działalności znajdziesz w artykule Kraje działalności i strefy.
W sekcji Limit kredytu / płatności można włączyć kontrolę limitu kredytu i płatności dla kontrahentów. Ta funkcja dostępna jest w wersji B2B i wymaga działającej usługi Comarch e-Sklep Sync.
Więcej informacji na temat Kontrahentów dostępne jest w artykule Kontrahenci.