1 Nowości
1.1 Wykluczenia sposobów dostaw
Od wersji 2020 w Comarch e-Sklep zostały dodane nowe możliwość wykluczania towarów na sposobach dostaw. Pozwala to na dokładniejsze zarządzanie dostawami w sklepie. Obecnie towar można:
- wykluczyć ze względu na wymiar towaru w koszyku oraz maksymalny wymiar paczki dla danego sposobu dostawy,
- wskazać konkretny towar do wykluczenia,
- wykluczyć na podstawie kategorii, do której należy.
Wykluczając towary na sposobach dostawy, należy pamiętać, że podczas finalizacji zakupu w koszyku, Comarch e-Sklep udostępni klientowi, tylko te dostawy, dla których zostały spełnione warunki ich aktywacji. W przypadku, gdy do koszyka został dodany towar, który nie spełnia odpowiednich kryteriów, sposób dostawy nie zostanie wyświetlony.
1.2 Maksymalny wymiar paczki
Od wersji 2020.0 w Comarch e-Sklep wprowadzona została funkcjonalność wykluczenia sposobów dostawy na podstawie wymiarów.
Na sposobach dostawy w panelu administracyjnym sklepu w menu Ustawienia/Płatności i dostawy/Dostawy można podać maksymalny rozmiar paczki, jaka może zostać dostarczona do Klienta danym sposobem dostawy. W sekcji Maksymalny wymiar paczki dostępne są pola do wpisania długości, szerokości oraz wysokości paczki mierzonej w centymetrach (maksymalna wartość w każdym polu to 32 000 cm).
Po dodaniu towaru do koszyka dopuszczalny jest obrót wymiarów towaru względem osi pionowej, mianowicie przemienne są długość oraz szerokość towaru. Jeżeli którykolwiek z towarów dodanych przez Klienta do koszyka nie mieści się w określonych wymiarach paczki ustalonych na sposobie dostawy, wówczas taka forma dostawy nie jest dostępna podczas składania zamówienia.
Wymiary towaru można uzupełnić w nowo utworzonym menu Towary/Lista towarów dostępnym w panelu administracyjnym sklepu. Na liście widoczne są wszystkie towary utworzone w systemie ERP i udostępnione w Comarch e-Sklep. Po przejściu do szczegółów wybranego towaru możliwa jest jedynie modyfikacja wymiarów, takich jak długość, szerokość oraz wysokość danego towaru.
1.3 Nowy typ dostawy: koszt negocjowany
W wersji Comarch e-Sklep 2020 została udostępniona możliwość określenia nowego typu dostawy związanego z kosztem negocjowanym. Po wybraniu takiego sposobu dostawy, koszty dostawy nie zostaną naliczone na zamówieniu (niezależnie od towarów, które są w koszyku).
Koszty dostawy będą ustalane przez obsługę sklepu w panelu administracyjnym i następnie akceptowane przez Klienta. Funkcja działa na tej samej zasadzie, co zakup towaru z negocjowanym kosztem dostawy.
1.4 Darmowa dostawa dla Klienta i grupy Klientów
W wersji 2020 został rozszerzony moduł darmowej dostawy dla wybranego kraju. Od teraz darmową dostawę można przypisać dla wybranych klientów lub dla wybranych grup klientów.
Aby skonfigurować darmową dostawę należy w panelu administracyjnym: Ustawienia/ Płatności i dostawy wybrać kraj, dla którego darmowa dostawa ma obowiązywać, a następnie przejść na zakładkę Darmowa dostawa. Potem należy kliknąć przycisk Dodaj, który przekieruje do konfiguracji darmowej dostawy.
W przypadku darmowej dostawy dla wybranych klientów pojawi się dodatkowa opcja wyboru klientów. Należy zaznaczyć klientów, dla których darmowa dostawa będzie obowiązywać.
W przypadku grup klientów pojawi się dodatkowa opcja wyboru grup klientów. Należy wskazać grupy klientów, dla których darmowa dostawa będzie obowiązywać. Darmową dostawę dla klientów oraz grup klientów można zawęzić do wybranej kategorii w e-Sklepie.
1.5 Darmowa dostawa dla towarów ze stałym kosztem
W wersji 2020 e-Sklepu został dodany dodatkowy parametr Darmowa dostawa dla towarów ze stałym kosztem. Parametr ten znajduje się w panelu administracyjnym w sekcji Ustawienia/ Płatności i dostawy po wybraniu kraju dostawy na wybranym sposobie dostawy. Domyślnie parametr jest włączony co oznacza, że w przypadku skonfigurowania darmowej dostawy dla danego sposobu dostawy również zamówienie towarów ze stałym kosztem jest darmowe. W panelu administracyjnym e-Sklepu dodano uproszczoną listę towarów. Jest ona widoczna po wejściu na zakładkę Towary dostępną w głównym menu panelu. Na liście towarów widoczne są towary udostępnione w systemie Comarch ERP do e-Sklepu. Dostępne kolumny to: Po wejściu w dany towar widoczne są następujące informacje (w trybie do odczytu) o danym towarze: Dodatkowo widoczna jest sekcja Jednostki miary, w której można dodać wymiary towaru (długość, szerokość, wysokość) dla każdej jednostki miary udostępnionej do e-Sklepu. Po kliknięciu w przycisk Zmień możliwe jest wpisanie dla danej jednostki miary wymiarów towarów mierzonych w centymetrach (maksymalna wartość w każdym polu to 32 000 cm). Nowy obszar w panelu sklepu Towary/Lista towarów został dodany do uprawnień, jakie może posiadać administrator sklepu. Uprawnienia dla administratora można dodawać i modyfikować w menu Mój Profil/Administratorzy/przycisk Dodaj/ sekcja Uprawnienia. Od wersji 2020.0 w sklepie B2B oraz Enterprise została dodana funkcja dzielenia zamówień. Wprowadzono możliwość ręcznego i automatycznego dzielenia zamówień. Aby dzielenie zamówień było możliwe muszą zostać spełnione następujące warunki: Dodatkowo należy w panelu administracyjnym e-Sklepu Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Zamówienia w sekcji Dzielenie zamówień włączyć parametr Dzielenie zamówień. Parametr Dzielenie zamówień uaktywnia możliwość ręcznego dzielenia zamówień. W panelu administracyjnym na szczegółach zamówienia w menu Więcej jest widoczna nowa pozycja Podziel zamówienie. Dodano również możliwość automatycznego dzielenia zamówień, które może odbywać się w oparciu o: Automatyczne dzielenie zamówień można uaktywnić włączając parametr Automatyczne dzielenie zamówień w panelu administracyjnym e-sklepu Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Zamówienia w sekcji Dzielenie zamówień. W związku z nową funkcją, wprowadzono nowy status realizacji zamówienia „w trakcie dzielenia”. Pojawia się on dla zamówień, które są w momencie wykonywania operacji ręcznego lub automatycznego dzielenia. Utworzono też nową wiadomość e-mail Podział zamówienia. Wysyłana jest ona do klienta, po podzieleniu jego zamówienia, złożonego w e-sklepie. Od wersji Comarch e-Sklep 2020 został wprowadzony nowy sposób obsługi rabatów. W związku z tym pojawiła się możliwość korzystania z nowych typów rabatów Comarch ERP XL. Możliwe rabaty do wykorzystania to: Ze względu na wprowadzenie nowego sposobu liczenia rabatów, stary typ rabatów z poprzednich wersji Comarch ERP XL (wcześniejszych niż 2019.3.3) standardowo nie jest obsługiwany w Comarch e-Sklep w wersji 2020. Nowy typ rabatów jest przesyłany z Comarch ERP XL 2020.x oraz 2019.3.3, dlatego w przypadku starszych wersji prosimy o aktualizację systemu ERP. E-Sklepy klientów, którzy posiadają Comarch ERP XL w wersjach wcześniejszych niż 2020 (lub 2019.3.4) nie zostaną automatycznie zaktualizowane do najnowszej wersji i pozostaną w wersji 2019.6. W przypadku starszej wersji systemu ERP (przy braku możliwości jego aktualizacji w najbliższym czasie) i chęci korzystania z nowego rodzaju rabatów, uprzejmie prosimy o kontakt telefoniczny z Asystą Comarch e-Sklep lub przez stronę asysta.comarch.pl. Należy również pamiętać, że wersja 2020 jest jedyną, w pełni obsługującą Allegro REST API. W dniu 13.01.2020 zostanie wyłączona obsługa WEB API, co spowoduje brak pobierania zamówień z Allegro w Comarch e-Sklep 2019.6. W takim wypadku: Zalecamy aktualizację Comarch ERP XL oraz Comarch e-Sklep w tym samym czasie. W tym celu prosimy o kontakt z Asystą Comarch e-Sklep przez stronę asysta.comarch.pl. Nowa struktura wysyłania rabatów będzie obsługiwana w integracji Comarch ERP Altum 2019.5.1 oraz Comarch e-Sklep 2020. Comarch e-Sklepy klientów, którzy korzystają z Comarch ERP Altum 2019.5.1 zostaną automatycznie zaktualizowane do najnowszej wersji. Od wersji 2020.0 umożliwiono generowanie bardziej przyjaznych linków dla towarów, producenta, marki oraz wyników filtrowania i wyszukiwania. Aktualnie linki zawierają nazwy: wybranego producenta, marki oraz filtrów budowanych na podstawie atrybutów z systemu ERP. Od wersji 2020 z powodów bezpieczeństwa została wprowadzona zmiana odnośnie wymagań dotyczących hasła w Comarch e-Sklep. Nowe hasło powinno: Nowe hasło powinno spełniać łącznie wszystkie cztery powyższe warunki. Zmiana dotyczy wszystkich klientów: zarejestrowanych wcześniej (przed zmianą) oraz nowych, którzy będą się rejestrować po raz pierwszy. 1. Mechanizm PWA (Progressive Web App) W szablonie Szafir 2020 wprowadzono obsługę funkcji PWA, czyli Progressive Web App. W przypadku otworzenia na urządzeniu mobilnym (w trybie responsywnym) strony e-Sklep z szablonem Szafir, sklep wyświetl komunikat o możliwości pobrania skrótu na ekran główny urządzenia. W efekcie e-Sklep uruchomiony z takiego skrótu będzie wyglądał jak aplikacja natywna zainstalowana na urządzeniu mobilnym i dostosowana do wyświetlania na nim. 2. Dodawanie opinii do towarów Od wersji 2020 została dodana możliwość wystawiania opinii w e-Sklepie z szablonem Szafir. Dostępność tej funkcji zależy od ustawień w panelu administracyjnym: Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Towary/ Ocenianie towarów. Jeśli parametr Oceniania i komentowania towarów jest włączony, wówczas opinie są widoczne w e-Sklepie. Jeżeli parametr jest wyłączony – funkcja oraz wystawione już opinie nie są widoczne w e-Sklepie. Więcej na temat opinii znajduje się w artykułach o Opiniach oraz Przypomnieniu o wystawieniu opinii za zakupiony towar. 3. Obsługa zwrotów towarów w profilu Klienta W szablonie Szafir w profilu Klienta na szczegółach zamówienia ze statusem "zrealizowane" umożliwiono dokonanie zwrotu towaru. Aby funkcja działała należy: Wówczas zarejestrowany klient dla każdej pozycji na zamówieniu zrealizowanym będzie miał do dyspozycji przycisk Zwróć. Po kliknięciu w niego pojawi się formularz zwrotu, na którym będzie widoczny zwracany towar (z nazwą, kodem i zdjęciem oraz dodatkowymi cechami - jeżeli takie zostaną wybrane na towarze) oraz jego ilość i jednostka miary. Ponadto, przycisk Dodatkowe informacje umożliwia dodanie przez klienta ewentualnego opisu zwrotu. Dodatkowo, jeżeli w panelu administracyjnym w menu Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Reklamacje i zwroty zostanie włączona opcja Załączniki do reklamacji i zwrotów, klient do zgłaszanego zwrotu będzie mógł dodać max. 5 plików. Więcej informacji o tej funkcji można uzyskać w artykule Załączniki do reklamacji/ zwrotu. Po zgłoszeniu zwrotu, do klienta wysyłane jest potwierdzenie w formie wiadomości e-mail. Lista zwrotów do zamówień widoczna jest w profilu klienta w zakładce Reklamacje/ Zwroty. 4. Sugerowana cena detaliczna W szablonie wprowadzono możliwość prezentowania ceny poprzedniej jako sugerowanej ceny detalicznej. Taka cena wyświetli się na liście towarów oraz na szczegółach, jeżeli w e-Sklepie zostanie: Na liście towarów oraz na szczegółach towaru sugerowana cena detaliczna prezentowana jest nad właściwą ceną, a po najechaniu na nią pojawi się dymek z opisem ceny. 5. Prezentacja ceny netto na szczegółach towaru W wersji 2020 sklepu został dodany nowy parametr, dzięki któremu można zaprezentować na szczegółach towaru tylko cenę netto. Aby zaprezentować klientom taką cenę na szczegółach towaru w e-Sklepie należy: 6. Zmiana nazwy koszyka W wersji 2020 szablonu Szafir został dodany mechanizm umożliwiający zmianę nazw koszyków. Od teraz Klient może spersonalizować swój koszyk, a nazwa ta, będzie wyświetlana do momentu realizacji koszyka. 7. Usuwanie całego koszyka jednym przyciskiem W szablonie dodano możliwość usuwania całego koszyka jednym przyciskiem. Opcja Opróżnij koszyk znajduje się pod listą towarów dodanych do zamówienia. Po kliknięciu w przycisk pojawi się komunikat z potwierdzeniem operacji (opcje do wyboru "Tak, usuń" i "Anuluj") oraz nazwą usuwanego koszyka. 8. Przelicznik ceny i ilości w stosunku do jednostki podstawowej (w koszyku) Od wersji 2020 dla towarów dodanych do koszyka w jednostkach pomocniczych wyświetlany jest przelicznik ceny oraz ilości. W przypadku, gdy towar posiada jednostkę pomocniczą i podczas składania zamówienia zostanie ona wybrana przez kontrahenta, wówczas dla takiej pozycji w koszyku będzie pod ceną netto wyświetlana dodatkowo cena dla jednostki podstawowej towaru, a pod wybraną ilością - przelicznik jednostki pomocniczej w stosunku do jednostki podstawowej. 9. Data zapowiedzi na szczegółach towaru Na szczegółach towaru umożliwiono wyświetlanie daty zapowiedzi. Jeżeli w systemie ERP towar ma oznaczony status jako Zapowiedź i dodatkowo wskazano konkretną datę, od kiedy towar będzie dostępny, to w e-Sklepie na danym towarze obok jego statusu wyświetlana jest w nawiasie wskazana data dostępności towaru. 1. Polityka bezpieczeństwa haseł zalogowanych klientów Z powodów bezpieczeństwa we wszystkich standardowych szablonach od wersji 2020 została wprowadzona zmiana odnośnie wymagań dotyczących hasła dla Klientów w Comarch e-Sklep. Nowe hasło powinno: Nowe hasło spełnić łącznie wszystkie cztery powyższe warunki. Zmiana dotyczy wszystkich klientów: zarejestrowanych wcześniej (przed zmianą) oraz nowych, którzy będą się rejestrować po raz pierwszy. 2. Punkty odbioru osobistego - godziny otwarcia W standardowych szablonach Comarch od wersji 2020 umożliwiono prezentację godzin otwarcia dla punktów odbioru osobistego. 3. Godzina kreowania szablonu Topaz Od wersji 2020 w szablonie Topaz została dodana informacja na temat godziny wygenerowania szablonu w kreatorze. Taka informacja znajduje się w panelu administracyjnym w menu: Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Więcej (trzy kropki), gdzie należy wybrać opcję Edytuj ustawienia zaawansowane, a potem ponownie Więcej/ Edytuj HTML. Następnie z listy plików należy wybrać _layout.html. Informacje na temat modyfikacji, w tym godzina ostatniej modyfikacji, znajdują się nad oknem edycji pliku. Jeżeli plik nie był modyfikowany, wówczas godzina odpowiada godzinie wygenerowania szablonu w kreatorze. 4. Planowany termin dostawy (Topaz) W wersji 2020 w szablonie Topaz dodano możliwość wprowadzenia przez Klientów podczas składania zamówienia daty dostawy zakupionego towaru. Funkcjonalność jest dostępna, jeśli nie został wyłączony parametr – Pozwalaj na edycję terminu dostawy, w zakładce Wygląd sklepu/ Ustawienia. Sprzedawca może sprawdzić planowany termin dostawy określony przez Klienta w panelu administracyjnym na szczegółach zamówienia, pod informacją o wybranym sposobie dostawy oraz na zakładce Dostawa i płatność. W Comarch e-Sklep 2020 została wprowadzona opcja płatności podzielonej. Jest to sposób zapłaty za towary, przeznaczony wyłącznie dla przedsiębiorców i ma na celu zapewnienie większej stabilności wpływów z tytułu VAT do budżetu państwa. Transakcja podlega podzielonej płatności w przypadku kiedy: Jeżeli zostaną spełnione powyższe warunki, wówczas w koszyku będzie możliwość zapłaty jedynie przelewem. Kwotę należności należy wtedy przelać, zgodnie z instrukcją otrzymaną od sprzedającego. W wersji Comarch e-Sklep 2020 została udostępniona możliwość określenia kolejnego sposobu wyliczania kosztów dostawy na podstawie danych przesłanych przez Comarch e-Sklep Sync. Nowy typ dostępny jest w panelu administracyjnym wówczas, gdy: Po spełnieniu powyższych warunków w menu Ustawienia/ Płatności i dostawy na zakładce Dostawy, po dodaniu nowego sposobu dostawy lub podczas edycji już używanych dostaw, w sekcji Sposób liczenia kosztu dostawy pojawi się piąta opcja: Koszt wyliczany przez eShop.Sync. Nowy sposób liczenia kosztów przez usługę Sync wymaga zbudowania (we własnym zakresie) odpowiedniej biblioteki oraz dopisania w niej nowej procedury. W dalszej kolejności przygotowany plik DLL należy dodać do zainstalowanej usługi. Dalsza konfiguracja nowego sposobu wyliczania kosztów dostawy w panelu e-Sklepu pozostaje jak w przypadku pozostałych typów kosztów i została opisana w tym artykule. Comarch e-Sklep 2020 będzie wyświetlał tylko zdjęcia niespakowane. Niepoprawne zdjęcia będą widoczne w raporcie w dzienniku zdarzeń – optymalizacje. Od wersji 2020.1 zostaną usunięte wszystkie spakowane zdjęcia z bazy sklepu. Wówczas te zdjęcia nie będą dostępne w raporcie w dzienniku zdarzeń - optymalizacje. W starszych wersjach Comarch e-Sklep na strukturze dostaw można było wybrać pozycję „pozostałe”. Ze względu na wprowadzone zmiany w sposobach dostawy, obecnie należy usunąć wskazany element (można korzystać z grupowania krajów w rejon). Nie usunięcie tego typu kraju będzie miało wpływ na zablokowanie aktualizacji Comarch e-Sklep do najnowszej wersji. Została wprowadzona zmiana odnosząca się do tytułów stron. Od wersji Comarch e-Sklep 2020, korzystając z aktualnych makr, w tytule strony pojawi się słowo „strona”. Przykładowo „Buty sportowe – produkty, strona 2”. Dodane słowo można edytować w tłumaczeniach pod kluczem Com_Page. Ze względu na uchylenie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych w Comarch e-Sklep została zniesiona zmiana hasła co 30 dni. Administrator może samodzielnie zmienić hasło wtedy, kiedy uzna za stosowne. W wersji 2020 e-Sklepu został dodany dodatkowy parametr dla kuponu rabatowego na darmową dostawę: Darmowa płatność. Dzięki temu parametrowi, obsługa sklepu może ustalić, czy kupon rabatowy będzie uwzględniał nie tylko darmowy koszt dostawy, ale również darmową płatność. Na liście towarów został rozszerzony obszar, poprzez który można przejść do szczegółów wybranego towaru. Obecnie klient może przejść do szczegółów towaru klikając nie tylko w zdjęcie towaru, ale również w jego nazwę oraz cenę lub odpowiedni napis, na przykład Zapytaj o cenę. W wersji 2020 została ulepszona kontrola podczas tworzenia zamówień złożonych poprzez Allegro. Obecnie w sytuacji gdy klient złoży zamówienie w Allegro w skład którego wchodzi kilka aukcji ( w tym aukcji, które nie są powiązane z e-Sklepem) wówczas obsługa sklepu zobaczy w Panelu administracyjnym transakcję, natomiast nie zostanie utworzone z niej zamówienie. Podczas próby utworzenia zamówienia zostanie wygenerowana informacja w Dzienniku zdarzeń na zakładce Aukcje informująca o niepowiązanych aukcjach oraz ich numerach. Aby utworzyć zamówienie należy powiązać wszystkie wymienione w komunikacie aukcje z e-Sklepem. Informacje na temat powiązania znajdują się w artykule o Allegro. W wersji 2020 szablonu Szafir został zmodyfikowana metoda zapisywania wiadomości dla sprzedawcy w koszyku. Podczas składania zamówienia klient wpisując wiadomość dla sprzedawcy nie musi jej już zapisywać poprzez kliknięcie w przycisk. Wprowadzona wiadomość zostanie zapisana automatycznie. Zmieniono długość pola Wiadomość do sprzedawcy. Aktualnie podczas składania zamówienia w szablonie Szafir w tym polu można wpisać tekst maksymalnie do 500 znaków. W wersji 2020 zmieniono sposób dodawania adresu sklepu podczas zamawiania certyfikatu SSL. Aktualnie od razu po wejściu do formularza zamówienia dodany jest domyślny adres sklepu. W celu edycji adresu należy skorzystać z przycisku "Zamów certyfikat SSL dla innego adresu". Zwiększono wielkość pól w przypadku konfiguracji PayU w panelu administracyjnym Comarch e-Sklepu. Aktualnie pola do wpisania id punktu płatności, klucza MD5 oraz do klucza do autoryzacji płatności zostały wydłużone tak, że w całości widać wpisane tam frazy. W panelu administracyjnym do wzorca uprawnień dla webmastera dodano uprawnienie do Kreatora wyglądu Comarch e-Sklep. W menu Mój profil/ Administratorzy na zakładce Administratorzy na szczegółach administratora można ustawić uprawnienia według wzorca. Aktualnie po wybraniu wzorca uprawnień "webmaster" automatycznie zostanie zaznaczone uprawnienie do obszaru Wygląd sklepu/ Kreator wyglądu. W panelu administracyjnym w Wygląd sklepu/Stopka można było dodać stronę o typie Towar. W wersji 2020 została usunięta taka opcja (można dodać tylko strony standardowe oraz użytkownika). W wersji 2020 zostało poprawione wyświetlanie nazw towarów w innych językach na zamówieniach wyświetlanych poprzez Comarch e-Sklep Sync. Zostało poprawione przekierowanie zalogowanego klienta po przejściu na stronę logowania lub rejestracji. Teraz w momencie, gdy zalogowany klient będzie chciał przejść do strony logowania lub rejestracji (na przykład klikając w odpowiednią sekcję stopki) zostanie on przeniesiony na stronę profilu klienta. Zostało poprawione wyświetlanie stanów magazynowych towarów zgrupowanych (fantomów) w szablonie Topaz. Obecnie stan magazynowy towaru wyświetla się na podstawie wybranego towaru, a nie na podstawie towaru nadrzędnego. Został poprawiony sposób wyświetlania wariantów towaru na liście towarów w szablonie Opal. Dla towarów posiadających różne warianty (prezentowane jako atrybut towaru) warianty będą wyświetlały się w takiej kolejności w jakiej zostały dodane w systemie ERP. Na liście wariantów tego atrybutu są dodane wartości w kolejności: „S”, „M”, „L”. W e-Sklepie z szablonem Opal na liście towarów po najechaniu kursorem na koszulkę pojawią się warianty towaru w kolejności: „S”, „M”, „L”. Zostało poprawione skalowanie szablonu Szafir dla monitorów o rozdzielczości ekranu 1280x1024. Aktualnie dla tej rozdzielczości szablon będzie wyświetlał się w wersji desktop. Poprawiono wyświetlanie listy produktów w widoku trzecim. Aktualnie dla niestandardowej wielkości okna przeglądarki oraz niestandardowych przekątnych ekranu, elementy listy produktów w tym widoku wyświetlają się prawidłowo. Poprawiono wyświetlanie zdjęć na liście produktów w widoku trzecim dla towarów o długich nazwach. Poprawiono wyświetlanie danych na zakładce Promocje w menu poziomym w Strefie Klienta. Poprawiono działanie PWA w szablonie Topaz. Poprawiono wyświetlanie numerów stron na liście reklamacji w profilu Klienta w szablonach: Topaz, Opal i Bursztyn. Poprawiono odświeżanie informacji o dostępnych paczkomatach InPost w przypadku edycji danych paczki. Od wersji 2020 poprawiono mechanizm walidacji adresów domen dodawanych do e-sklepu. Poprawiono walidację dla adresów z niedozwolonymi znakami lub wskazujących na inny adres niż domena główna albo subdomena. Poprawiono przesyłanie nazwy kontrahenta do systemu ERP. W sytuacji, gdy na karcie kontrahenta w systemie ERP uzupełniono wszystkie trzy pola z nazwą, a następnie dane tego kontrahenta zostaną edytowane na koncie w e-Sklepie, to po wykonanej synchronizacji na karcie w systemie ERP nadal będą widoczne wszystkie linijki z nazwą kontrahenta. Poprawiono mechanizm dodania adresu pocztowego Comarch e-Sklepu w zakładce Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Dane sklepu/ Adres pocztowy. W podanej zakładce, podczas uzupełnienia adresu, będzie istniała możliwość wybrania dowolnego kraju z listy (nie tylko kraju aktywnego w Comarch e-Sklep). Do konfiguracji Comarch e-Sklep 2020 wymagana jest jedna z przeglądarek: ■ Google Chrome 77 lub wyższa ■ Mozilla FireFox 69 lub wyższa ■ Opera 63 lub wyższa ■ Najnowsza wersja Safari dla komputerów Mac W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do Panelu Administracyjnym wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek. Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280x800 pikseli. Od wersji 2019.5 zakończyliśmy wsparcie przeglądarki Internet Explorer w Comarch e-Sklep, panelu administracyjnym oraz wszystkich dodatkach i aplikacjach powiązanych z Comarch e-Sklep (np. LiquidSync). Obsługa nowego panelu za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów) wymaga korzystania z poniższych systemów operacyjnych i przeglądarek: ■ Android 6 oraz kolejne wersje – Google Chrome 77 lub wyższa, ■ Android 6 oraz kolejne wersje – Mozilla FireFox 69 lub wyższa, ■ iOS 10 oraz kolejne wersje – Safari. Jeżeli masz Comarch e-Sklep w wersji starszej niż 2019.0, przypominamy, co należy wykonać, aby aktualizacja była możliwa: Czynności do wykonania po aktualizacji sklepu do wersji 2019 z wersji wcześniejszych W celu wykorzystania możliwości, jakie daje nowe API REST Allegro, należy w konfiguracji konta Allegro w panelu administracyjnym dokonać zmiany na nowy rodzaj konta.
Wyłączenie tego parametru spowoduje naliczenie w zamówieniu stałego kosztu dostawy przypisanego do towaru.
1.6 Lista towarów
1.7 Dzielenie zamówień
1.8 Nowa struktura rabatów (dotyczy integracji z Comarch ERP XL oraz Comarch ERP Altum)
1.9 Przyjazne linki
1.10 Polityka bezpieczeństwa haseł użytkowników
1.11 Allegro REST API
1.12 Zmiany w szablonie Szafir
1.13 Zmiany w pozostałych szablonach
Aby zaprezentować klientom godziny otwarcia należy je wpisać podczas dodania lub edycji punktu odbioru osobistego w sekcji Godziny otwarcia. Godziny otwarcia punktu odbioru osobistego są widoczne na podsumowaniu zamówienia oraz w profilu klienta na szczegółach zamówienia.
Konfiguracja punktów odbioru osobistego została opisana w artykule Odbiór osobisty – punkty odbioru osobistego.1.14 Mechanizm podzielonej płatności (split payment)
1.15 Koszt dostawy wyliczany przez Comarch e-Sklep Sync
2 Zmiany
2.1 Dane binarne
2.2 Macierz dostaw - kraj "pozostałe" – konwersja
2.3 Tytuły stron (SEO)
2.4 Zmiana hasła do panelu administracyjnego
2.5 Kupon rabatowy na darmową dostawę - parametr Darmowa płatność
2.6 Lista towarów w szablonie Topaz – przejście do szczegółów towaru
2.7 Kontrola tworzenia zamówień z Allegro
2.8 Wiadomość do sprzedawcy (Szafir)
2.9 Wiadomość do sprzedawcy - długość pola (Szafir)
2.10 Zamówienie certyfikatu SSL - dodawanie adresu sklepu
2.11 Wielkość pól w konfiguracji PayU
2.12 Zmiana uprawnień do wzorca webmaster
2.13 Stopka strony - dodanie strony o typie Towar
3 Poprawiono
3.1 Tłumaczenia nazwy towarów na dokumentach wyświetlanych poprzez Comarch e-Sklep Sync
3.2 Strona logowania (Topaz)
3.3 Wyświetlanie stanów magazynowych (Topaz)
3.4 Kolejność wyświetlania wariantów towaru (Opal)
3.5 Skalowanie szablonu (Szafir)
3.6 Zakładka Promocje (Szafir)
3.7 Progressive Web App (Topaz)
3.8 Numery stron na zakładce Reklamacje (Topaz, Opal, Bursztyn)
3.9 Aktualizacja danych paczki InPost
3.10 Dodawanie domen do e-sklepu - walidacja
3.11 Edycja nazwy kontrahenta a synchronizacja z systemem ERP
3.12 Adres pocztowy Comarch e-Sklep
3.13 Poprawiono w Allegro
Comarch e-Sklep – wymagania
Comarch e-Sklep 2020 współpracuje z systemami ERP w następujących wersjach
Light. Standard, Enterprise
B2B
Comarch ERP Optima
2019.x
2019.x
Comarch ERP Altum
2019.5.1
2019.5.1
Comarch ERP XL
2020, w przypadku wersji 2019.x - przed aktualizacją wymagany kontakt z Asystą e-Commerce
2020, w przypadku wersji 2019.x - przed aktualizacją wymagany kontakt z Asystą e-Commerce
Comarch ERP XT
Aktualna wersja dostępna na www.erpxt.pl
niedostępny
Comarch ERP Enterprise
informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise
niedostępny
Wersja 2020 obsługuje protokół synchronizacji z ERP w wersji 15.0.
Aktualizacja do wersji 2020
Logowanie do konta Allegro
Czy ten artykuł był pomocny?