Nowości i zmiany z dnia 31.03.2025

 

1. Nowości w integracji z EmpikPlace

1.1. Obsługa zamówień z EmpikPlace w Comarch e-Sklep

W najnowszej aktualizacji wprowadziliśmy kolejny etap integracji z EmpikPlace, umożliwiając pobieranie zamówień z marketplace oraz ich pełną obsługę w Comarch e-Sklep. Dzięki dwustronnej komunikacji, teraz możesz w łatwy sposób zarządzać sprzedażą i ofertami na platformie EmpikPlace bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego Comarch e-Sklep.

Co zyskujesz?

  • możliwość pobierania zamówień z EmpikPlace do Comarch e-Sklep oraz ich prezentacji w panelu administracyjnym, w dedykowanym obszarze (Menu > Marketplace > EmpikPlace > Zamówienia do realizacji oraz Zamówienia zrealizowane),
  • opcję akceptacji oraz odrzucania zamówień z EmpikPlace do dalszej realizacji,
  • obsługę zamówień EmpikPlace w systemach Comarch ERP zgodnie ze standardowym procesem realizacji zamówień,
  • automatyzację obsługi zamówień z EmpikPlace poprzez:
    • automatyczne tworzenie zamówień w e-Sklepie z transakcji EmpikPlace w celu ich dalszego pobrania do systemów Comarch ERP;
    • automatyczne wiązanie pozycji zamówień EmpikPlace z towarami w e-Sklepie na podstawie kodu EAN;
    • automatyczną wysyłkę listu przewozowego do zamówień w EmpikPlace;
    • automatyczną zmianę statusów zamówień w EmpikPlace.
Lista pobranych zamówień z EmpikPlace do realizacji w Comarch e-Sklep

Szczegółowe informacje na temat obsługi zamówień przeczytasz w artykule: Jak obsługiwać zamówienia z EmpikPlace w Comarch e-Sklep?

1.2. Operacje grupowe i automatyczne dla ofert EmpikPlace

W integracji z EmpikPlace udostępniliśmy nową operację grupową na liście ofert, umożliwiającą ręczną zmianę cen w ofertach EmpikPlace.

Grupowa zmiana cen w ofertach EmpikPlace

Ponadto, wprowadziliśmy operacje automatyczne, które pozwalają na:

Operacje automatyczne dla ofert EmpikPlace w Comarch e-Sklep

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zajrzyj do dedykowanych artykułów: Platforma EmpikPlace

2. Rubin – nowy szablon dla sprzedaży B2B

Z przyjemnością przedstawiamy szablon Rubin, który został stworzony zarówno z myślą o sprzedaży B2B, jak i detalicznej. Szablon łączy nowoczesny wygląd zgodny z najnowszymi trendami, intuicyjną nawigację oraz funkcje, takie jak szybkie listy zakupowe i jednokrokowy koszyk, które przyspieszają proces zakupowy i zapewniają wygodę użytkowania sklepu.

Dzięki dedykowanej obsłudze sprzedaży B2B, szablon Rubin oferuje również wyświetlanie zamówień, faktur oraz wydań zewnętrznych z systemu ERP przy użyciu Comarch e-Sklep Sync, co zapewnia pełną integrację i wygodę zarządzania sprzedażą.

Co wyróżnia szablon Rubin? 

  • Wygodna nawigacja dostępna z poziomu panelu bocznego umożliwia użytkownikowi łatwe przejście zarówno przez drzewo kategorii, jak i szybki podgląd towarów dodanych do koszyka czy zapytań o wycenę:
Panel boczny dla kategorii sklepu z możliwością wyszukiwania kategorii w ramach poziomu
Panel boczny koszyka z możliwością edycji nazwy, a także zmiany na inny koszyk
Podsumowanie towarów dodanych do zapytania o wycenę
Panel boczny profilu klienta, ułatwiający nawigację po poszczególnych zakładkach
  • Trzy widoki listy towarów z możliwością wyboru domyślnego układu w zależności od indywidualnych preferencji:
    • Widok kafli, umożliwiający szybkie dodanie pojedynczego produktu do koszyka:
Przejrzysty widok kafli, umożliwiający wizualne zapoznanie się z ofertą
    • Rozbudowany kafel, który pozwala zaprezentować opis towaru lub jego atrybuty. Z poziomu listy dostępne są także dodatkowe akcje, takie jak dodanie do zapytania o wycenę, listy zakupów czy porównania. Ponadto, dodano możliwość kopiowania kodu towaru bezpośrednio z listy:
Rozbudowany widok kafli, który umożliwia zaprezentowanie większej liczby informacji
    • Szybka lista, która pozwala na jednoczesne dodanie wielu towarów do koszyka lub listy zakupów:
Widok oferuje możliwość dodawania wielu towarów do koszyka poprzez przycisk „Dodaj do koszyka” u góry listy
  • W ramach rozbudowanej listy istnieje także możliwość prezentacji towarów w formie graficznych wariantów towaru na kaflach – po najechaniu na kafel widoczne są miniatury zdjęć wariantów.
Prezentacja wariantów w postaci miniatur zdjęć po najechaniu na rozbudowany kafel

Warianty graficzne są pokazane także na widoku mniejszych kafli:

Widok kafla z wariantami w postaci zdjęć
  • Szczegóły towaru zawierają najważniejsze informacje, umożliwiające szybkie zapoznanie się z produktem:
Widok szczegółów wraz ze zdjęciem, atrybutami, ceną i możliwymi do wykonania akcjami

W szablonie Rubin klient może zapoznać się ze szczegółami oferty bez konieczności opuszczania ścieżki zakupowej. Dzięki przyklejonemu paskowi nawigacyjnemu, który pozostaje widoczny podczas przewijania strony, użytkownik ma natychmiastowy dostęp do kluczowych sekcji, w tym opcji dodania towaru do koszyka:

Pasek nawigacji wraz ze sliderem w przypadku większej liczby informacji oraz przyciskiem „Dodaj do koszyka”

Na stronie szczegółów towaru znajdziesz także polecane produkty oraz zestawy, które mogą zachęcić do zakupu:

Prezentacja zestawu na szczegółach towaru

Opinie klientów stanowią ważny element procesu decyzyjnego, umożliwiając zapoznanie się z oceną produktu przez innych użytkowników. W szablonie Rubin sekcja została wzbogacona o paski informujące o ilości poszczególnych ocen

Widok opinii wraz z paskami informującymi o licznie poszczególnych ocen
  • Koszyk ma prosty, funkcjonalny design, z podsumowaniem zamówienia i możliwością prezentacji polecanych produktów. Finalizacja zakupu odbywa się na jednej stronie, co znacząco przyspiesza cały proces.
Prosty widok koszyka w szablonie Rubin
  • Profil klienta zyskał nowy, przejrzysty wygląd. Kolory ułatwiają identyfikację statusów zamówień:
Lista zamówień w profilu klienta opatrzona odpowiednimi statusami wyróżnionymi kolorystycznie

Profil klienta wspiera model sprzedaży B2B, w tym umożliwia pobieranie dokumentów poprzez Comarch e-Sklep Sync. Z tego poziomu klient ma również możliwość dodawania pracowników.

W szablonie Rubin klienci mają możliwość dodawania list zakupowych oraz tworzenia zapytań o wycenę. W ramach szablonu można zachęcać do zakupu poprzez artykuły publikowane na blogu, który dodatkowo został wzbogacony o przewidywany czas czytania wpisów. Możesz również prezentować swoją ofertę za pomocą towarów dodanych do lookbooka. Więcej informacji na temat poszczególnych stron i konfiguracji szablonu Rubin znajdziesz w artykule: Szablon Rubin – podstawowe informacje.

Prezentację szablonu możesz zobaczyć bezpośrednio w sklepie demonstracyjnym, gdzie można zapoznać się z jego wyglądem i dostępnymi funkcjami.

3. Comarch ChatERP w Comarch e-Sklep

W najnowszej wersji Comarch e-Sklep użytkownicy zyskali dostęp do aplikacji ChatERP w panelu administracyjnym. Dzięki integracji z Comarch ChatERP, użytkownicy mogą zadawać pytania, a aplikacja dostarczy odpowiedzi na podstawie danych zawartych w dokumentacji systemowej. Dzięki temu każdy użytkownik Comarch e-Sklep otrzymuje łatwiejszy dostęp do niezbędnych informacji.

Comarch Chat ERP w Comarch e-Sklep

Szczegółowe informacje na temat Comarch ChatERP w Comarch e-Sklep znajdziesz w artykule: W jaki sposób rozpocząć korzystanie Comarch ChatERP w Comarch e-Sklep?

4. Towary – nowy obszar w menu panelu administracyjnego

Nowy rozdział w zarządzaniu towarami w Comarch e-Sklep! Przedstawiamy dedykowany obszar dla towarów w panelu administracyjnym, który stanowi pierwszy krok do stworzenia kompleksowego centrum zarządzania towarami i kategoriami w jednym miejscu.

Od teraz wszystkie towary znajdziesz, przechodząc do panelu administracyjnego: Towary > Wszystkie towary:

Nowy obszar do zarządzania towarami w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep

Nowa lista towarów oferuje szereg udoskonaleń:

  • optymalizacja wydajności – zwiększona szybkość wyświetlania i obsługi dużych zbiorów danych,
  • brak ograniczeń liczby kolumn – dostosuj widok do swoich indywidualnych potrzeb,
  • poziomy pasek przewijania – pozostaje widoczny podczas przewijania listy, zapewniając wygodną nawigację.

Szczegółowe informacje o towarach w Comarch e-Sklep znajdziesz w artykule: Towary w panelu administracyjnym.

5. Raport sprzedaży – wartość sprzedaży dzięki Sztucznej Inteligencji (AI)

W ramach najnowszej wersji Comarch e-Sklep rozbudowaliśmy Raport sprzedaży o dodatkowe informacje dotyczące wartości sprzedaży wygenerowanej dzięki wykorzystaniu Sztucznej Inteligencji (AI). Teraz w raporcie znajdziesz zarówno liczbę zamówień, w których dokonano zakupu towarów rekomendowanych przez AI, jak i wartość tych zakupionych produktów. Dzięki tym danym łatwo ocenisz wpływ AI na sprzedaż w Twoim e-Sklepie.

Raport sprzedaży w Comarch e-Sklep

Więcej na temat raportu sprzedaży przeczytasz w artykule: Raporty i statystyki – zamówienia.

6. Raport kondycji e-Sklepu – SEO towarów i kategorii

W najnowszej wersji Comarch e-Sklep udostępniliśmy kolejny etap Raportu kondycji e-Sklepu, w którym oceniane są dane SEO towarów i kategorii w Twoim e-Sklepie. Dzięki generowanym raportom zobaczysz, które elementy Twojej oferty wymagają uwagi oraz mogą poprawić swoją widoczność w sieci. W raporcie sprawdzamy uzupełnienie meta danych potrzebnych do pozycjonowania, m.in.: meta tytuł, meta opis, czy tagi ALT dla obrazków.

Dodatkowo, aby usprawnić Ci pracę nad swoją ofertą udostępniliśmy dla Ciebie nowy filtr na liście towarów – Parametry SEO, dzięki któremu w łatwy sposób wyfiltrujesz towary, które wymagają uzupełnienia odpowiednich parametrów do pozycjonowania.

Nowy filtr Parametr SEO na liście towarów w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zajrzyj do artykułu: Raporty i statystyki – Kondycja sklepu.

7. Nowe integracje w Comarch e-Sklep

7.1. Integracja z TikTok Pixel

Jeśli prowadzisz kampanie marketingowe na platformie TikTok, to od dziś możesz zintegrować swój e-Sklep z narzędziem analitycznym TikTok Pixel, które umożliwi Ci śledzenie aktywności użytkowników w e-Sklepie. Dzięki tej integracji będziesz mógł analizować dane o swoich klientach i precyzyjnie dopasować kampanie reklamowe do ich działań i potrzeb.

TikTok Pixel

Szczegółowe informacje na temat nowej integracji oraz obsługiwanych zdarzeń znajdziesz w artykule: Jak zintegrować TikTok Pixel w Comarch e-Sklep?

7.2. Integracja z Snap Pixel

Kolejną integracją, którą udostępniliśmy w najnowszej wersji Comarch e-Sklep, jest Snap Pixel od serwisu Snapchat. To kolejne narzędzie do analizy aktywności użytkowników, które wspiera optymalizację działań reklamowych.

Snap Pixel

Dowiedz się więcej na temat nowej integracji oraz obsługiwanych zdarzeń w artykule: Jak zintegrować Snap Pixel w Comarch e-Sklep?

Nowe integracje z TikTok Pixel oraz Snap Pixel są obsługiwane w najnowszej wersji szablonów:

  • Topaz,
  • One Page Shop,
  • Szafir (B2B),
  • oraz Rubin (B2B).

8. Nowości w integracji z Allegro

8.1. Zwrot wpłat dla zamówień z Allegro

W integracji z serwisem Allegro wprowadziliśmy nową funkcję – Zwrot wpłat, która umożliwia szybkie i wygodne zwracanie środków kupującym. Aby skorzystać z tej opcji, wystarczy mieć aktywowaną usługę Allegro Finanse oraz dostępne środki na koncie.

Zwrot środków wykonasz w zaledwie kilka kliknięć, bez konieczności przeprowadzania przelewów. Allegro automatycznie zrealizuje zwrot z Twojego konta, co pozwala zaoszczędzić czas i zredukować formalności. Dzięki tej funkcji zyskujesz pełną kontrolę nad transakcjami, a proces obsługi zwrotów staje się jeszcze prostszy!

Więcej na temat zwrotów wpłat przeczytasz w Jak zlecić zwrot wpłaty Klientowi za zamówienie w Allegro?

8.2. Allegro.cz Business – transakcje wewnątrzwspólnotowe (WDT) z Czech

W najnowszej wersji Comarch e-Sklep w ustawieniach integracji Allegro wprowadziliśmy nowy parametr, który umożliwia sprzedaż z preferencyjną stawką VAT 0% dla czeskich klientów firmowych na Allegro.cz Business. Stawka VAT 0% zostanie zastosowana wyłącznie po aktywacji parametru oraz pomyślnej walidacji zamówienia w serwisie Allegro.

Dodatkowo, na podstawie danych przekazanych przez Allegro, w zamówieniach z Allegro.cz Business wyświetlimy status płatnika VAT kupującego. System poinformuje, czy klient jest czynnym podatnikiem VAT oraz czy jego transakcja została prawidłowo zweryfikowana pod kątem zastosowania stawki 0%. Dzięki temu sprzedawcy będą mieli pewność, że rozliczenie podatku odbywa się zgodnie z przepisami.

Przejdź do artykułu, aby przeczytać więcej o obsłudze transakcji wewnątrzwspólnotowych w integracji Allegro.

8.3. Oznaczenie towaru wprowadzonego do sprzedaży przed wejściem rozporządzenia GPSR

W związku z rozporządzeniem GPSR wprowadziliśmy nowy parametr w integracji Allegro – dostępny w formularzu wystawiania i edycji ofert oraz w operacjach seryjnych na liście ofert.

Dzięki niemu, w kategoriach objętych rozporządzeniem, możesz określić, czy produkt został wprowadzony do obrotu na terenie Unii Europejskiej przed 13 grudnia 2024 roku i spełniał obowiązujące wówczas wymogi bezpieczeństwa.

Jeśli nie zaznaczysz tego parametru, konieczne będzie uzupełnienie dodatkowych informacji wymaganych przez GPSR (osoba odpowiedzialna, producent, informacje o bezpieczeństwie), ale tylko w kategoriach objętych regulacją.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zajrzyj do artykułu: Jak dostosować oferty Allegro do wymogów Rozporządzenia GPSR?

8.4. Nowe operacje grupowe – wznawianie ofert zamkniętych

Wprowadziliśmy nową funkcję Wznów w operacjach grupowych na liście ofert Allegro, dzięki której możesz seryjnie wznowić wiele aukcji jednym kliknięciem.

Aby oferty mogły zostać prawidłowo wznowione, muszą spełniać dwa warunki:

  • mieć status Zakończona,
  • być powiązane z towarem w e-Sklepie.

Pamiętaj, że aukcje są wznawiane z aktualnym stanem magazynowym, dlatego warto upewnić się, że produkty są dostępne przed ponowną publikacją. Każda oferta przechodzi także ponowną weryfikację Allegro – jeśli spełnia wymagania, wraca do sprzedaży. W przypadku błędów pozostaje w statusie Zakończona do momentu ich poprawienia.

9. Nowości w szablonach Comarch

9.1. Sekcja z wyświetleniem opisu kategorii

W najnowszej wersji Comarch e-Sklep wprowadziliśmy jeszcze większą elastyczność w zarządzaniu wyglądem kategorii. Dzięki nowej sekcji Opis kategorii w Kreatorze wyglądu, możesz dodać opis jako osobny element, wybierając jedną z dwóch opcji:

  • sam opis – idealny pod kątem SEO,
  • opis ze zdjęciem – dla bardziej atrakcyjnej prezentacji.

Warto pamiętać, że od tej wersji przy aktualizacji szablonu sekcję należy dodać oddzielnie. Nowa funkcja pozwala na pełną kontrolę nad układem kategorii, umożliwiając łatwe dopasowanie opisu do struktury sklepu. To prosty i wygodny sposób na lepszą prezentację oferty!

9.2. Banner w liście towarów

Wprowadziliśmy nową funkcję dodawania bannerów do listy towarów, umożliwiając łatwe wzbogacenie tej sekcji o atrakcyjne grafiki. Bannery mogą być wyświetlane na pierwszej stronie lub na wszystkich stronach listy, a także umieszczane w wybranym wierszu, co daje pełną kontrolę nad wyglądem sklepu.

Ustawienia bannera można edytować zarówno na etapie tworzenia szablonu w kreatorze, jak i później – w panelu administracyjnym, po jego wgraniu. Dzięki temu dostosowanie wyglądu sklepu staje się szybkie i wygodne.

Banner graficzny na liście towarów w szablonie Topaz

Dowiedz się, jak skonfigurować banner w szablonie Topaz – szczegóły znajdziesz w artykule Jak zaprezentować banner w liście towarów dla szablonu Topaz?

10. Pozostałe nowości w panelu administracyjnym

10.1. Dodatkowa przestrzeń na Twoje pliki

Jeżeli potrzebujesz więcej miejsca na swoje pliki w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep, to od teraz możesz łatwo zwiększyć dostępną przestrzeń na dane – bezpośrednio w panelu, w zakładce Ustawienia > Twoje pliki.
Ustawienia > Twoje pliki w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep

Więcej na ten temat przeczytasz w artykule: Twoje pliki w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep.

10.2. Zmiany i ulepszenia w nowym interfejsie panelu administracyjnego

W najnowszej aktualizacji wprowadziliśmy:

  • zoptymalizowaną listę zamówień, w której poprawiliśmy szybkość działania listy i pracy na dużej ilości danych,
  • filtr na liście zamówień: stan realizacji,
  • filtr na liście towarów: status towaru,
  • sortowanie na liście towarów: po numerze ID towaru,
  • kolumny na liście klientów: data ostatniego logowania,
  • kolumny na liście kuponów rabatowych: limit użyć, ilość użyć,
  • nadawanie kolejności prezentacji płatności dla kupującego w cenniku dostaw,
  • usprawnioną obsługę ofert sprzedaży dla towarów z wariantami,
  • prezentację numeru telefonu klienta na ofercie,
  • możliwość uzupełnienia konfiguracji hurtowni na podstawie wzorca pliku Ceneo,
  • dodawanie jednym kliknięciem wszystkich towarów w e-Sklepie do porównywarek cen,
  • usprawniony proces ustalania kosztów dostawy dla zamówień w walucie obcej.

Comarch e-Sklep – wymagania

Comarch e-Sklep 2025.2 współpracuje z systemami ERP
w następujących wariantach:
Light, Standard, Enterprise B2B
Comarch ERP XT aktualna wersja niedostępny
Comarch ERP Optima 2025.x 2025.x
Comarch ERP XL 2024.x, 2025.x 2024.x, 2025.x
Comarch ERP Altum informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Altum informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Altum
Comarch ERP Enterprise informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise niedostępny
Wersja 2025.2 obsługuje protokół synchronizacji z ERP w wersji 17.0.
Wskazówka

Do konfiguracji Comarch e-Sklep 2025.2 wymagana jest jedna z przeglądarek w najnowszej wersji:

  • Google Chrome,
  • Mozilla Firefox,
  • Opera,
  • Safari dla komputerów Mac.

W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do panelu administracyjnego wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek.

Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280×800 pikseli.

Czy ten artykuł był pomocny?