1. Nowości w integracji z EmpikPlace
1.1. Obsługa zamówień z EmpikPlace w Comarch e-Sklep
W najnowszej aktualizacji wprowadziliśmy kolejny etap integracji z EmpikPlace, umożliwiając pobieranie zamówień z marketplace oraz ich pełną obsługę w Comarch e-Sklep. Dzięki dwustronnej komunikacji, teraz możesz w łatwy sposób zarządzać sprzedażą i ofertami na platformie EmpikPlace bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego Comarch e-Sklep.
Co zyskujesz?
- możliwość pobierania zamówień z EmpikPlace do Comarch e-Sklep oraz ich prezentacji w panelu administracyjnym, w dedykowanym obszarze (Menu > Marketplace > EmpikPlace > Zamówienia do realizacji oraz Zamówienia zrealizowane),
- opcję akceptacji oraz odrzucania zamówień z EmpikPlace do dalszej realizacji,
- obsługę zamówień EmpikPlace w systemach Comarch ERP zgodnie ze standardowym procesem realizacji zamówień,
- automatyzację obsługi zamówień z EmpikPlace poprzez:
- automatyczne tworzenie zamówień w e-Sklepie z transakcji EmpikPlace w celu ich dalszego pobrania do systemów Comarch ERP;
- automatyczne wiązanie pozycji zamówień EmpikPlace z towarami w e-Sklepie na podstawie kodu EAN;
- automatyczną wysyłkę listu przewozowego do zamówień w EmpikPlace;
- automatyczną zmianę statusów zamówień w EmpikPlace.

Szczegółowe informacje na temat obsługi zamówień przeczytasz w artykule: Jak obsługiwać zamówienia z EmpikPlace w Comarch e-Sklep?
1.2. Operacje grupowe i automatyczne dla ofert EmpikPlace
W integracji z EmpikPlace udostępniliśmy nową operację grupową na liście ofert, umożliwiającą ręczną zmianę cen w ofertach EmpikPlace.

Ponadto, wprowadziliśmy operacje automatyczne, które pozwalają na:
- aktualizację cen w ofertach EmpikPlace na podstawie zmian w domyślnym cenniku e-Sklepu,
- aktualizację ilości dostępnych towarów w ofertach EmpikPlace w zależności od zmiany stanu magazynowego w e-Sklepie.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zajrzyj do dedykowanych artykułów: Platforma EmpikPlace
2. Rubin – nowy szablon dla sprzedaży B2B
Z przyjemnością przedstawiamy szablon Rubin, który został stworzony zarówno z myślą o sprzedaży B2B, jak i detalicznej. Szablon łączy nowoczesny wygląd zgodny z najnowszymi trendami, intuicyjną nawigację oraz funkcje, takie jak szybkie listy zakupowe i jednokrokowy koszyk, które przyspieszają proces zakupowy i zapewniają wygodę użytkowania sklepu.
Dzięki dedykowanej obsłudze sprzedaży B2B, szablon Rubin oferuje również wyświetlanie zamówień, faktur oraz wydań zewnętrznych z systemu ERP przy użyciu Comarch e-Sklep Sync, co zapewnia pełną integrację i wygodę zarządzania sprzedażą.
Co wyróżnia szablon Rubin?
- Wygodna nawigacja dostępna z poziomu panelu bocznego umożliwia użytkownikowi łatwe przejście zarówno przez drzewo kategorii, jak i szybki podgląd towarów dodanych do koszyka czy zapytań o wycenę:




- Trzy widoki listy towarów z możliwością wyboru domyślnego układu w zależności od indywidualnych preferencji:
-
- Widok kafli, umożliwiający szybkie dodanie pojedynczego produktu do koszyka:

-
- Rozbudowany kafel, który pozwala zaprezentować opis towaru lub jego atrybuty. Z poziomu listy dostępne są także dodatkowe akcje, takie jak dodanie do zapytania o wycenę, listy zakupów czy porównania. Ponadto, dodano możliwość kopiowania kodu towaru bezpośrednio z listy:

-
- Szybka lista, która pozwala na jednoczesne dodanie wielu towarów do koszyka lub listy zakupów:

- W ramach rozbudowanej listy istnieje także możliwość prezentacji towarów w formie graficznych wariantów towaru na kaflach – po najechaniu na kafel widoczne są miniatury zdjęć wariantów.

Warianty graficzne są pokazane także na widoku mniejszych kafli:

- Szczegóły towaru zawierają najważniejsze informacje, umożliwiające szybkie zapoznanie się z produktem:

W szablonie Rubin klient może zapoznać się ze szczegółami oferty bez konieczności opuszczania ścieżki zakupowej. Dzięki przyklejonemu paskowi nawigacyjnemu, który pozostaje widoczny podczas przewijania strony, użytkownik ma natychmiastowy dostęp do kluczowych sekcji, w tym opcji dodania towaru do koszyka:
Pasek nawigacji wraz ze sliderem w przypadku większej liczby informacji oraz przyciskiem „Dodaj do koszyka”
Na stronie szczegółów towaru znajdziesz także polecane produkty oraz zestawy, które mogą zachęcić do zakupu:

Opinie klientów stanowią ważny element procesu decyzyjnego, umożliwiając zapoznanie się z oceną produktu przez innych użytkowników. W szablonie Rubin sekcja została wzbogacona o paski informujące o ilości poszczególnych ocen

- Koszyk ma prosty, funkcjonalny design, z podsumowaniem zamówienia i możliwością prezentacji polecanych produktów. Finalizacja zakupu odbywa się na jednej stronie, co znacząco przyspiesza cały proces.

- Profil klienta zyskał nowy, przejrzysty wygląd. Kolory ułatwiają identyfikację statusów zamówień:

Profil klienta wspiera model sprzedaży B2B, w tym umożliwia pobieranie dokumentów poprzez Comarch e-Sklep Sync. Z tego poziomu klient ma również możliwość dodawania pracowników.
W szablonie Rubin klienci mają możliwość dodawania list zakupowych oraz tworzenia zapytań o wycenę. W ramach szablonu można zachęcać do zakupu poprzez artykuły publikowane na blogu, który dodatkowo został wzbogacony o przewidywany czas czytania wpisów. Możesz również prezentować swoją ofertę za pomocą towarów dodanych do lookbooka. Więcej informacji na temat poszczególnych stron i konfiguracji szablonu Rubin znajdziesz w artykule: Szablon Rubin – podstawowe informacje.
Prezentację szablonu możesz zobaczyć bezpośrednio w sklepie demonstracyjnym, gdzie można zapoznać się z jego wyglądem i dostępnymi funkcjami.
3. Comarch ChatERP w Comarch e-Sklep
W najnowszej wersji Comarch e-Sklep użytkownicy zyskali dostęp do aplikacji ChatERP w panelu administracyjnym. Dzięki integracji z Comarch ChatERP, użytkownicy mogą zadawać pytania, a aplikacja dostarczy odpowiedzi na podstawie danych zawartych w dokumentacji systemowej. Dzięki temu każdy użytkownik Comarch e-Sklep otrzymuje łatwiejszy dostęp do niezbędnych informacji.

Szczegółowe informacje na temat Comarch ChatERP w Comarch e-Sklep znajdziesz w artykule: W jaki sposób rozpocząć korzystanie Comarch ChatERP w Comarch e-Sklep?
4. Towary – nowy obszar w menu panelu administracyjnego
Nowy rozdział w zarządzaniu towarami w Comarch e-Sklep! Przedstawiamy dedykowany obszar dla towarów w panelu administracyjnym, który stanowi pierwszy krok do stworzenia kompleksowego centrum zarządzania towarami i kategoriami w jednym miejscu.
Od teraz wszystkie towary znajdziesz, przechodząc do panelu administracyjnego: Towary > Wszystkie towary:

Nowa lista towarów oferuje szereg udoskonaleń:
- optymalizacja wydajności – zwiększona szybkość wyświetlania i obsługi dużych zbiorów danych,
- brak ograniczeń liczby kolumn – dostosuj widok do swoich indywidualnych potrzeb,
- poziomy pasek przewijania – pozostaje widoczny podczas przewijania listy, zapewniając wygodną nawigację.
Szczegółowe informacje o towarach w Comarch e-Sklep znajdziesz w artykule: Towary w panelu administracyjnym.
5. Raport sprzedaży – wartość sprzedaży dzięki Sztucznej Inteligencji (AI)
W ramach najnowszej wersji Comarch e-Sklep rozbudowaliśmy Raport sprzedaży o dodatkowe informacje dotyczące wartości sprzedaży wygenerowanej dzięki wykorzystaniu Sztucznej Inteligencji (AI). Teraz w raporcie znajdziesz zarówno liczbę zamówień, w których dokonano zakupu towarów rekomendowanych przez AI, jak i wartość tych zakupionych produktów. Dzięki tym danym łatwo ocenisz wpływ AI na sprzedaż w Twoim e-Sklepie.

Więcej na temat raportu sprzedaży przeczytasz w artykule: Raporty i statystyki – zamówienia.
6. Raport kondycji e-Sklepu – SEO towarów i kategorii
W najnowszej wersji Comarch e-Sklep udostępniliśmy kolejny etap Raportu kondycji e-Sklepu, w którym oceniane są dane SEO towarów i kategorii w Twoim e-Sklepie. Dzięki generowanym raportom zobaczysz, które elementy Twojej oferty wymagają uwagi oraz mogą poprawić swoją widoczność w sieci. W raporcie sprawdzamy uzupełnienie meta danych potrzebnych do pozycjonowania, m.in.: meta tytuł, meta opis, czy tagi ALT dla obrazków.
Dodatkowo, aby usprawnić Ci pracę nad swoją ofertą udostępniliśmy dla Ciebie nowy filtr na liście towarów – Parametry SEO, dzięki któremu w łatwy sposób wyfiltrujesz towary, które wymagają uzupełnienia odpowiednich parametrów do pozycjonowania.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zajrzyj do artykułu: Raporty i statystyki – Kondycja sklepu.
7. Nowe integracje w Comarch e-Sklep
7.1. Integracja z TikTok Pixel
Jeśli prowadzisz kampanie marketingowe na platformie TikTok, to od dziś możesz zintegrować swój e-Sklep z narzędziem analitycznym TikTok Pixel, które umożliwi Ci śledzenie aktywności użytkowników w e-Sklepie. Dzięki tej integracji będziesz mógł analizować dane o swoich klientach i precyzyjnie dopasować kampanie reklamowe do ich działań i potrzeb.

Szczegółowe informacje na temat nowej integracji oraz obsługiwanych zdarzeń znajdziesz w artykule: Jak zintegrować TikTok Pixel w Comarch e-Sklep?
7.2. Integracja z Snap Pixel
Kolejną integracją, którą udostępniliśmy w najnowszej wersji Comarch e-Sklep, jest Snap Pixel od serwisu Snapchat. To kolejne narzędzie do analizy aktywności użytkowników, które wspiera optymalizację działań reklamowych.

Dowiedz się więcej na temat nowej integracji oraz obsługiwanych zdarzeń w artykule: Jak zintegrować Snap Pixel w Comarch e-Sklep?
Nowe integracje z TikTok Pixel oraz Snap Pixel są obsługiwane w najnowszej wersji szablonów:
- Topaz,
- One Page Shop,
- Szafir (B2B),
- oraz Rubin (B2B).