Nowości i zmiany z dnia 04.11.2024

Pragniemy poinformować, że już wkrótce klasyczny interfejs panelu administracyjnego przestanie być dostępny. W związku z tym po zalogowaniu się do panelu administracyjnego od razu nastąpi przekierowanie do odświeżonego interfejsu.
Zachęcamy do zapoznania się z nowościami i korzystania z Comarch e-Sklep w nowej odsłonie!

1. PIM (Product Information Management)

PIM, czyli Product Information Management, to narzędzie służące do zarządzania informacjami o towarach. Dzięki PIM-owi możesz łatwo tworzyć, edytować i aktualizować dane dotyczące Twoich towarów oraz kategorii. W najnowszej aktualizacji wprowadziliśmy edycję danych SEO, ale to dopiero pierwszy krok. W kolejnych wersjach czekają na Ciebie jeszcze bardziej zaawansowane narzędzia do zarządzania towarami.

1.1. Edycja SEO towarów i kategorii w panelu administracyjnym

Już teraz masz możliwość edycji meta danych towarów oraz kategorii bezpośrednio z panelu administracyjnego Comarch e-Sklep bez konieczności uzupełniania ich w systemie ERP.

Przykładowe ustawienia SEO towaru Ławka do ćwiczeń
Przykładowe ustawienia SEO kategorii Akcesoria do włosów

W jaki sposób możesz uzupełnić meta dane towarów oraz kategorii? Udostępniamy kilka możliwości:

  • Jeżeli doskonale wiesz, co chcesz wpisać: możesz samodzielnie dodawać meta dane, takie jak meta tytuły, meta opisy oraz linki.
  • Jeżeli chcesz uzupełnić dane SEO, ale nie wiesz co wpisać: możesz skorzystać z przycisku „Autouzupełnianie”, a my zrobimy to za Ciebie.
  • Jeżeli chcesz zlecić wprowadzenie meta danych firmie zewnętrznej: możesz wyeksportować dane SEO (w formacie CSV lub XML), wysłać je do firmy zewnętrznej, a następnie zaimportować otrzymany od nich plik.

Meta dane możesz też wprowadzić w tłumaczeniach dla języków, które ustawiłeś jako aktywne w swoim sklepie. Dzięki tym nowościom optymalizacja towarów oraz kategorii pod kątem wyszukiwarek internetowych stała się jeszcze łatwiejsza w Comarch e-Sklep.

Więcej informacji o nowych ustawieniach SEO znajdziesz w artykule: Jak skonfigurować SEO towarów i kategorii w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep?

2. Analiza sprzedaży z wykorzystaniem Sztucznej Inteligencji (AI)

Udostępniliśmy nowe funkcje dla Sprzedawców korzystających z dodatku Sztuczna inteligencja (AI). W ramach najnowszej aktualizacji Sprzedawcy otrzymują:

  • Rozbudowany raport sprzedaży, w którym pokazujemy ilość zamówień złożonych dzięki dodatkowi AI;
  • Na liście zamówień oznaczenie zakupów z rekomendacji AI (zakupowych i produktowych);
  • Informację o produktach zakupionych dzięki dodatkowi AI w szczegółach zamówienia.
Raport dot. zamówień z wyróżnieniem sprzedaży dzięki dodatkowi Sztucznej inteligencji (AI)

Więcej na temat nowości przeczytasz w artykule: Czym jest Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep? a także: Raporty i statystyki – zamówienia.

3. Nowości w szablonach Comarch

3.1. Obrazki w bannerach dla wersji mobilnej (B2C)

W konfiguracji bannerów z poziomu panelu administracyjnego dodaliśmy możliwość ustawienia osobno zdjęć dla ekranów desktopowych, tabletowych oraz dla telefonów. Funkcja usprawnia wydajne działanie obrazków na urządzeniach mobilnych oraz pomoże dostosować ich optymalne rozmiary podczas przeglądania Twojego sklepu w różnych rozdzielczościach. Z nowości możesz korzystać w sześciu standardowych bannerach dostępnych w szablonach: Topaz, One Page Shop oraz Dla gastronomii.

Ustawienia obrazków w bannerach

Więcej informacji na temat zdjęć dla wersji mobilnej przeczytasz w artykule: Bannery.

3.2. Top banner z możliwością linkowania wielu stron (B2C)

W szablonach Topaz oraz Dla gastronomii wprowadziliśmy funkcję dodawania kilku linków w bannerze top. Dzięki temu w łatwy sposób możesz zwrócić uwagę Klientów na wybrane obszary Twojego sklepu. Wyeksponujesz wiele odnośników w różnej konfiguracji, przez co masz jeszcze większy wpływ na personalizację wyglądu swojego sklepu.

Banner top z wieloma linkami

Informacje odnośnie opcji wielu linków znajdziesz w Centrum Pomocy: Jak dodać wiele linków do banneru top?

Sprawdź jak prezentuje się top banner w naszym sklepie demonstracyjnym.

3.3. Banner z odliczaniem do końca promocji (B2C)

Przygotowaliśmy nowy banner z odliczaniem czasu dla szablonów B2C. Od teraz w widoczny sposób będziesz mógł powiadomić swoich klientów o promocjach ograniczonych czasowo. Dzięki temu informacja na temat Twojej oferty będzie bardziej przejrzysta, a odliczanie czasu zachęci klientów do szybszego skorzystania z zakupów w Twoim sklepie, w ramach bieżących okazji.

Banner z czasem odliczania do końca promocji w szablonie Topaz (B2C)

Funkcja odliczania czasu dostępna jest:

  • Jako nowy typ banneru promocyjnego (promotionalBanner-2),
  • Jako dodatkowa funkcja w bannerze top.

Konfiguracja nowości w obu rodzajach bannerów została opisana w artykule: Jak zaprezentować banner z odliczaniem czasu w szablonach B2C?

Sprawdź jak prezentuje się banner z odliczaniem do końca promocji w naszym sklepie demonstracyjnym.

4. Uprawnienia administratorów w nowym interfejsie panelu administracyjnego

W aktualizacji wprowadziliśmy szereg istotnych zmian w uprawnieniach administratorów według struktury nowego interfejsu graficznego.

Jakie zmiany zostały wdrożone?

  • Dla już istniejących administratorów uprawnienia zostaną odpowiednio przeniesione do struktury obowiązującej w nowym panelu. Dzięki temu, po zalogowaniu, administrator będzie miał dostęp do tych samych obszarów zarówno w wersji klasycznej, jak i w nowym interfejsie panelu.
  • Dla nowo tworzonych administratorów nadawanie uprawnień w obu wersjach panelu działa niezależnie. Oznacza to, że uprawnienia dla nowych administratorów należy nadać zarówno w wersji klasycznej panelu jak i w nowym interfejsie (oddzielnie dla każdej wersji panelu).
  • Dane wyświetlane na dashboardzie zostały dostosowane do uprawnień zalogowanego użytkownika. Dzięki temu, po zalogowaniu do nowego interfejsu, administrator zobaczy tylko dane z tych obszarów, do których ma nadane uprawnienia.

Więcej na temat konfiguracji uprawnień znajdziesz w artykule: Administratorzy.

5. Rozwój integracji z Allegro

5.1. Allegro Business – rabat kwotowy dla klientów B2B

Najnowsza wersja Comarch e-Sklep została wzbogacona o funkcję rabatu kwotowego (B2B) w ramach rozwoju Allegro Business. Nowe narzędzie umożliwia tworzenie progów rabatowych, w których w zależności od wydanej przez klienta kwoty nadawana jest odpowiednia wartość rabatu. Rabaty obejmują wszystkie Twoje oferty. Mogą z nich skorzystać tylko klienci z kontem firmowym, w zależności od wielkości zamówienia.

Rabat kwotowy w Allegro Bussines

Więcej na ten temat znajdziesz w naszym Centrum Pomocy: Rabat kwotowy (B2B).

5.2. Kampanie i programy

W nowym wyglądzie panelu administracyjnego Comarch e-Sklep udostępniliśmy zakładkę Kampanie i programy, która aktualnie pozwala na zgłaszanie ofert do udziału w kampanii AlleObniżka, prowadzonej bezpośrednio w serwisie Allegro. AlleObniżka to program wspierający sprzedaż wybranych produktów z publikowanej przez Allegro listy towarów, w ramach okazjonalnych kampanii. Udział w programie umożliwia sprzedawcom oferowanie towarów w atrakcyjnych cenach, obniżonych na koszt Allegro.

W narzędziu wybierz interesującą Cię kampanię, zgłoś swoje oferty i ustal ich cenę lub wycofaj oferty z udziału w kampanii.

Zgłaszanie ofert do kampanii AlleObniżka

Więcej informacji na temat nowego narzędzia do zarządzania ofertami Allegro znajdziesz w naszym Centrum Pomocy:  Jak zgłosić oferty do wzięcia udziału w programie AlleObniżka?

5.3. Obsługa sprzedaży z Allegro.hu

Zgodnie z informacją opublikowaną w Allegro – bieżące zmiany i nowości, w ramach międzynarodowej ekspansji portalu Allegro, początkiem października ponownie rozszerzyliśmy możliwości integracji Comarch e-Sklep z serwisem. Nowym rynkiem zagranicznym są Węgry, z dedykowaną platformą Allegro.hu. Od teraz w Comarch e-Sklep możesz obsługiwać transakcje z rynku węgierskiego, a także tworzyć oraz edytować oferty publikowane na tej platformie.

Więcej na temat integracji znajdziesz w naszym Centrum Pomocy: Allegro – jak rozpocząć sprzedaż na rynkach zagranicznych?

6. Pozostałe nowości w szablonach Comarch

6.1. Prezentacja kuponów rabatowych w szablonie Topaz (B2C)

W najnowszej aktualizacji szablonu Topaz wprowadziliśmy prezentację kuponów rabatowych. Od teraz możesz wskazać klientom, z jakich kodów rabatowych mogą skorzystać. Taka informacja jest prezentowana na liście towarów, na szczegółach produktu oraz w koszyku. Łatwy dostęp do informacji o okazjach w ramach kuponów rabatowych może zachęcić większą liczbę konsumentów do zakupów w Twoim sklepie.

Kupony promocyjne na szczegółach towaru

Informacje o konfiguracji kuponów rabatowych znajdziesz w artykule: Jak zaprezentować kupony rabatowe w szablonach Topaz i Szafir?

6.2. Zarządzanie elementami na liście towarów

Odkryj nową funkcję w panelu administracyjnym dla szablonu Topaz – zarządzanie elementami na liście towarów. W najnowszej aktualizacji możliwe jest intuicyjne zarządzanie listą towarów, zapewniając kontrolę nad każdym aspektem prezentacji produktów. Z łatwością dostosujesz kolejność i układ elementów na stronie, korzystając z dedykowanej zakładki w panelu administracyjnym. Szybko zmienisz układ strony po zaimportowaniu szablonu – z jednego miejsca możesz edytować bannery czy tłumaczenia. Od teraz konfiguracja ustawień listy towarów stała się nie tylko szybka, ale i bardziej intuicyjna.

Więcej informacji znajdziesz w artykule: Jak zarządzać elementami na liście towarów z panelu administracyjnego?

7. Ankieta sprzedawcy w Comarch e-Sklep

W najnowszej aktualizacji udostępniliśmy ankietę sprzedawcy, w której każdy nowy Użytkownik produktów Comarch e-Commerce będzie mógł uzupełnić informacje na temat tego, czy:

  • prowadzi już sprzedaż w Internecie,
  • jaka jest jego branża wiodąca,
  • jakimi integracjami w e-Sklepie jest zainteresowany (na podstawie tego punktu dostosujemy wsparcie w pierwszej konfiguracji aplikacji i wyróżnimy w nim wybrane integracje).

Dane zebrane w ankiecie pozwolą lepiej poznać naszych Klientów oraz ich potrzeby. Ankieta dostępna jest dla nowo założonych sklepów. Dla obecnych użytkowników rozbudowaliśmy profil sprzedawcy o informacje na temat branży, w której prowadzi sprzedaż.

Branża wiodąca w Danych sklepu

Drogi Sprzedawco uzupełnij ankietę lub Dane sklepu i daj nam się lepiej poznać!

Więcej na temat ustawień przeczytasz w artykule: W jaki sposób uzupełnić Dane sklepu?

8. Rozwój integracji z SALESmanago

Rozszerzyliśmy integrację z platformą SALESmanago, w ramach której obsłużyliśmy:

  • śledzenie nowych aktywności wykonywanych przez Klientów Twojego sklepu,
  • tworzenie tagów dla wybranych zdarzeń w Twoim sklepie,
  • oraz udostępnianie powyższych danych do SALESmanago.

Dzięki udostępnionym nowościom możesz w prostszy sposób grupować, monitorować i analizować zachowania Klientów Twojego sklepu w narzędziu SALESmanago.

Obsługiwane tagi dla SALESmanago

Więcej szczegółów przeczytasz w dedykowanym artykule: Jak zintegrować SALESmanago z Comarch e-Sklep?

9. Aktualizacja Comarch Liquid Sync

Wraz z nową wersją Comarch e-Sklep udostępniamy aktualizację dodatku Comarch Liquid Sync. Najnowszy instalator dostępny jest do pobrania bezpośrednio w naszym Centrum Pomocy: Jak skonfigurować dodatek Comarch Liquid Sync?

Comarch e-Sklep – wymagania

Comarch e-Sklep 2024.6 współpracuje z systemami ERP
w następujących wariantach:
Light, Standard, Enterprise B2B
Comarch ERP XT aktualna wersja niedostępny
Comarch ERP Optima 2024.x, 2025.x 2024.x, 2025.x
Comarch ERP XL 2024.x 2024.x
Comarch ERP Altum informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Altum informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Altum
Comarch ERP Enterprise informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise niedostępny
Wersja 2024.6 obsługuje protokół synchronizacji z ERP w wersji 17.0.
Wskazówka

Do konfiguracji Comarch e-Sklep 2024.6 wymagana jest jedna z przeglądarek w najnowszej wersji:

  • Google Chrome,
  • Mozilla Firefox,
  • Opera,
  • Safari dla komputerów Mac.

W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do panelu administracyjnego wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek.

Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280×800 pikseli.

Czy ten artykuł był pomocny?