Przypomnienie o wystawieniu opinii za zakupiony towar

Wstęp

Coraz większe grono klientów dokonując zakupów w sklepie internetowym interesuje się opiniami o oferowanych towarach. Ocena innych użytkowników jest świetnym sposobem na zachęcenie pozostałych nabywców na to, aby sięgnęli po dany towar.

Od wersji 2019.5 Comarch e-Sklep umożliwia wysyłanie wiadomości e-mail do klientów z prośbą o wystawienie opinii za zakupiony towar. Funkcjonalność ta pozwoli na budowanie opinii o produkcie oraz zaufania wśród klientów w Państwa e-Sklepie. Opinie wyświetlane są na szczegółach towaru w standardowych szablonach Comarch (z wyjątkiem szablonu Szafir), jako dodatkowa treść, która jest również pożądana przez wyszukiwarki internetowe. Dzięki temu strona może zyskać lepsze pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Działanie funkcjonalności

Jeżeli chcą Państwo korzystać z funkcjonalności przypomnienia o wystawieniu opinii za zakupiony towar należy:

  • skonfigurować konto e-mail w e-Sklepie,
  • posiadać standardowy szablon Comarch (z wyjątkiem szablonu Szafir) w wersji 2019.5 lub wyższej,
  • w panelu administracyjnym posiadać zamówienie ze statusem zrealizowane pochodzące z e-Sklepu (wiadomości nie są wysyłane dla zamówień złożonych poza e-Sklepem, np. Allegro, Ebay, Ceneo),
  • skonfigurować funkcjonalność zgodnie z poniższą instrukcją.

Wówczas klient otrzyma na swoją skrzynkę mailową wiadomość z prośbą o wystawienie opinii za zakupiony towar. Wiadomość zostanie wysłana do klienta po określonej przez administratora ilości dni od zrealizowania zamówienia.

Konfiguracja

Aby włączyć przypomnienie o wystawieniu opinii za zakupiony towar należy:

  • włączyć w panelu administracyjnym funkcję oceniania i komentowania towarów,
  • określić ilość dni, po których przypomnienie zostanie wysłane do klienta (domyślnie jest to 14 dni),
  • ewentualnie zmodyfikować treść wiadomości wysyłanej do klienta.

Ocenianie i komentowanie towarów

Aby wiadomości z przypomnieniem o wystawieniu opinii były wysyłane do klientów należy w panelu administracyjnym: Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Towary w sekcji Ocenianie towarów włączyć parametr Ocenianie i komentowanie towarów.

Konfiguracja czasu wysyłki wiadomości

Ilość dni po których przypomnienie o wystawieniu opinii będzie wysyłane do klienta można skonfigurować w panelu administracyjnym: Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Zamówienia w sekcji Proces zamówienia. Domyślnie ustawiona jest liczba 14 dni po zrealizowaniu zamówienia.

Po wybraniu parametru Przypomnienie o wystawienie opinii za zakupiony towar wyświetli się formularz ze szczegółami konfiguracji. Na formularzu można ustawić liczbę dni, po których zostanie wysłane do klienta przypomnienie o wystawienie opinii. Maksymalna liczba dni jaką można wpisać to 36500. Należy zatwierdzić wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz.

Wskazówka
Jeżeli w panelu nastąpi zmiana liczby dni, po których wysyłana jest wiadomość do klienta, to zmiana nie będzie dotyczyła zamówień, które mają już status zrealizowane.
Wskazówka
Jeżeli kontrahent, który zrealizował zakup w e-Sklepie zostanie zanonimizowany wówczas wszystkie maile z prośbą o wystawienie opinii dotyczące zakupionych przez niego towarów nie zostaną wysłane.

Konfiguracja treści wiadomości

Treść wiadomości z przypomnieniem o wystawieniu opinii jest możliwa do skonfigurowania w panelu administracyjnym: Ustawienia/ Treści na zakładce E-mail i SMS w sekcji Zamówienia. Informacje na temat edycji wiadomości zostały przedstawione w artykule o E-mail i SMS.

Dodatkowe informacje

W standardowych szablonach Comarch (z wyjątkiem szablonu Szafir), opinie dodane poprzez formularz z linku otrzymanego w wiadomości e-mail zostaną oznaczone jako – Opinia potwierdzona zakupem. 

Opinie z takim oznaczeniem zostaną również wystawione dla towarów dostępnych w Profilu klienta na zakładce Opinie.

Dodatkowo w wynikach wyszukiwarek internetowych dla stron z towarami wyświetlana będzie informacja o ogólnej ocenie towaru w formie gwiazdek.

Wskazówka
Opinie mogą podlegać moderacji administratora. Więcej informacji na ten temat zostało zawarte w artykule Opinie.
Przyklad
Chcę, aby przypomnienie o wystawieniu opinii za zakup towaru zostało wysłane do klienta 7 dni po zrealizowaniu zamówienia.

  1. W tym celu:
    • w panelu administracyjnym włączam funkcję oceniania i komentowania towarów,
    • w panelu administracyjnym w parametrze Przypomnienie o wystawienie opinii za zakupiony towar określam ilość dni = 7 i zapisuję wprowadzone zmiany.
  2. Klient składa zamówienie w e-Sklepie.
  3. Zamówienie zostaje zrealizowane w dniu 20.07 – w panelu administracyjnym zamówienie ma status zrealizowane.
  4. Klient w dniu 27.07 otrzymuje na skrzynkę mailową wiadomość z prośbą o wystawienie opinii za zakupiony towar.
  5. Klient klika w link znajdujący się w wiadomości, który kieruje go do formularza wystawienia opinii o towarze.
  6. Po dodaniu opinii przez użytkownika (oraz ewentualnej moderacji administratora) opinia będzie widoczna na szczegółach towaru w sekcji Opinie.

Czy ten artykuł był pomocny?