Wstęp
Coraz większe grono klientów dokonując zakupów w sklepie internetowym interesuje się opiniami o oferowanych towarach. Ocena innych użytkowników jest świetnym sposobem na zachęcenie pozostałych nabywców na to, aby sięgnęli po dany towar.
Comarch e-Sklep umożliwia wysyłanie wiadomości e-mail do klientów z prośbą o wystawienie opinii za zakupiony towar. Funkcjonalność ta pozwoli na budowanie opinii o produkcie oraz zaufania wśród klientów w Państwa e-Sklepie. Opinie wyświetlane są na szczegółach towaru w standardowych szablonach Comarch (z wyjątkiem szablonu Szafir), jako dodatkowa treść, która jest również pożądana przez wyszukiwarki internetowe. Dzięki temu strona może zyskać lepsze pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.
Działanie funkcjonalności
Jeżeli chcesz skorzystać z funkcjonalności przypomnienia o wystawieniu opinii za zakupiony towar należy:
- skonfigurować konto e-mail w e-Sklepie,
- posiadać standardowy szablon Comarch (z wyjątkiem szablonu Szafir) w wersji min. 2019.5,
- w panelu administracyjnym posiadać zamówienie ze statusem zrealizowane pochodzące z e-Sklepu (wiadomości nie są wysyłane dla zamówień złożonych poza e-Sklepem, np. Allegro, Ebay, Ceneo),
- skonfigurować funkcjonalność zgodnie z poniższą instrukcją.
Wówczas klient otrzyma na swoją skrzynkę mailową wiadomość z prośbą o wystawienie opinii za zakupiony towar. Wiadomość zostanie wysłana do klienta po określonej przez administratora ilości dni od zrealizowania zamówienia.
Konfiguracja
Aby włączyć przypomnienie o wystawieniu opinii za zakupiony towar należy:
- włączyć w panelu administracyjnym funkcję oceniania i komentowania towarów,
- określić ilość dni, po których przypomnienie zostanie wysłane do klienta (domyślnie jest to 14 dni),
- ewentualnie zmodyfikować treść wiadomości wysyłanej do klienta.
Ocenianie i komentowanie towarów
Aby wiadomości z przypomnieniem o wystawieniu opinii były wysyłane do klientów należy w panelu administracyjnym: Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Towary w sekcji Ocenianie towarów włączyć parametr Ocenianie i komentowanie towarów.
Konfiguracja czasu wysyłki wiadomości
Ilość dni po których przypomnienie o wystawieniu opinii będzie wysyłane do klienta możesz skonfigurować w panelu administracyjnym: Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Zamówienia w sekcji Proces zamówienia. Domyślnie ustawiona jest liczba 14 dni po zrealizowaniu zamówienia.
Po wybraniu parametru Przypomnienie o wystawienie opinii za zakupiony towar wyświetli się formularz ze szczegółami konfiguracji. Na formularzu można ustawić liczbę dni, po których zostanie wysłane do klienta przypomnienie o wystawienie opinii. Maksymalna liczba dni jaką można wpisać to 36500. Należy zatwierdzić wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz.
Konfiguracja treści wiadomości
Treść wiadomości z przypomnieniem o wystawieniu opinii jest możliwa do skonfigurowania w panelu administracyjnym: Ustawienia/ Treści na zakładce E-mail i SMS w sekcji Zamówienia. Informacje na temat edycji wiadomości zostały przedstawione w artykule o E-mail i SMS.
Dodatkowe informacje
W standardowych szablonach Comarch (z wyjątkiem szablonu Szafir), opinie dodane poprzez formularz z linku otrzymanego w wiadomości e-mail zostaną oznaczone jako – Opinia potwierdzona zakupem.
Opinie z takim oznaczeniem zostaną również wystawione dla towarów dostępnych w Profilu klienta na zakładce Opinie.
Dodatkowo w wynikach wyszukiwarek internetowych dla stron z towarami wyświetlana będzie informacja o ogólnej ocenie towaru w formie gwiazdek.
- W tym celu:
- w panelu administracyjnym włączam funkcję oceniania i komentowania towarów,
- w panelu administracyjnym w parametrze Przypomnienie o wystawienie opinii za zakupiony towar określam ilość dni = 7 i zapisuję wprowadzone zmiany.
- Klient składa zamówienie w e-Sklepie.
- Zamówienie zostaje zrealizowane w dniu 20.07 – w panelu administracyjnym zamówienie ma status zrealizowane.
- Klient w dniu 27.07 otrzymuje na skrzynkę mailową wiadomość z prośbą o wystawienie opinii za zakupiony towar.
- Klient klika w link znajdujący się w wiadomości, który kieruje go do formularza wystawienia opinii o towarze.
- Po dodaniu opinii przez użytkownika (oraz ewentualnej moderacji administratora) opinia będzie widoczna na szczegółach towaru w sekcji Opinie.