Przypomnienie o wystawieniu opinii za zakupiony towar

Wstęp

Coraz większe grono klientów dokonując zakupów w sklepie internetowym interesuje się opiniami o oferowanych towarach. Ocena innych użytkowników jest świetnym sposobem na zachęcenie pozostałych nabywców na to, aby sięgnęli po dany towar.

Comarch e-Sklep umożliwia wysyłanie wiadomości e-mail do klientów z prośbą o wystawienie opinii za zakupiony towar. Funkcjonalność ta pozwoli na budowanie opinii o produkcie oraz zaufania wśród klientów w Państwa e-Sklepie. Opinie wyświetlane są na szczegółach towaru w standardowych szablonach Comarch (z wyjątkiem szablonu Szafir), jako dodatkowa treść, która jest również pożądana przez wyszukiwarki internetowe. Dzięki temu strona może zyskać lepsze pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Działanie funkcjonalności

Jeżeli chcesz skorzystać z funkcjonalności przypomnienia o wystawieniu opinii za zakupiony towar należy:

  • skonfigurować konto e-mail w e-Sklepie,
  • posiadać standardowy szablon Comarch (z wyjątkiem szablonu Szafir) w wersji min. 2019.5,
  • w panelu administracyjnym posiadać zamówienie ze statusem zrealizowane pochodzące z e-Sklepu (wiadomości nie są wysyłane dla zamówień złożonych poza e-Sklepem, np. Allegro, Ebay, Ceneo),
  • skonfigurować funkcjonalność zgodnie z poniższą instrukcją.

Wówczas klient otrzyma na swoją skrzynkę mailową wiadomość z prośbą o wystawienie opinii za zakupiony towar. Wiadomość zostanie wysłana do klienta po określonej przez administratora ilości dni od zrealizowania zamówienia.

Konfiguracja

Aby włączyć przypomnienie o wystawieniu opinii za zakupiony towar należy:

  • włączyć w panelu administracyjnym funkcję oceniania i komentowania towarów,
  • określić ilość dni, po których przypomnienie zostanie wysłane do klienta (domyślnie jest to 14 dni),
  • ewentualnie zmodyfikować treść wiadomości wysyłanej do klienta.

Ocenianie i komentowanie towarów

Aby wiadomości z przypomnieniem o wystawieniu opinii były wysyłane do klientów należy w panelu administracyjnym: Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Towary w sekcji Opinie o towarze włączyć parametr Aktywne dodawanie ocen i opinii.

Konfiguracja czasu wysyłki wiadomości

Ilość dni po których przypomnienie o wystawieniu opinii będzie wysyłane do klienta możesz skonfigurować w panelu administracyjnym: Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Zamówienia w sekcji Składanie zamówienia. Domyślnie ustawiona jest liczba 14 dni po zrealizowaniu zamówienia.

Po wybraniu parametru Edytuj wyświetli się formularz ze szczegółami konfiguracji. Na formularzu można ustawić liczbę dni, po których zostanie wysłane do klienta przypomnienie o wystawienie opinii. Należy zatwierdzić wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz.

Wskazówka
Jeżeli w panelu nastąpi zmiana liczby dni, po których wysyłana jest wiadomość do klienta, to zmiana nie będzie dotyczyła zamówień, które mają już status zrealizowane.
Wskazówka
Jeżeli kontrahent, który zrealizował zakup w e-Sklepie zostanie zanonimizowany wówczas wszystkie maile z prośbą o wystawienie opinii dotyczące zakupionych przez niego towarów nie zostaną wysłane.

Konfiguracja treści wiadomości

Treść wiadomości z przypomnieniem o wystawieniu opinii jest możliwa do skonfigurowania w panelu administracyjnym: Ustawienia/ Treści formalne na zakładce Wysyłka e-mail i SMS w sekcji Zamówienia. Informacje na temat edycji wiadomości zostały przedstawione w artykule o E-mail i SMS.

Dodatkowe informacje

W standardowych szablonach Comarch (z wyjątkiem szablonu Szafir), opinie dodane poprzez formularz z linku otrzymanego w wiadomości e-mail zostaną oznaczone jako – Opinia potwierdzona zakupem. 

Opinie z takim oznaczeniem zostaną również wystawione dla towarów dostępnych w Profilu klienta na zakładce Opinie.

Dodatkowo w wynikach wyszukiwarek internetowych dla stron z towarami wyświetlana będzie informacja o ogólnej ocenie towaru w formie gwiazdek.

Wskazówka
Opinie mogą podlegać moderacji administratora. Więcej informacji na ten temat zostało zawarte w artykule Opinie.
Przyklad
Chcę, aby przypomnienie o wystawieniu opinii za zakup towaru zostało wysłane do klienta 7 dni po zrealizowaniu zamówienia.

  1. W tym celu:
    • w panelu administracyjnym włączam funkcję oceniania i komentowania towarów,
    • w panelu administracyjnym w parametrze Przypomnienie o wystawienie opinii za zakupiony towar określam ilość dni = 7 i zapisuję wprowadzone zmiany.
  2. Klient składa zamówienie w e-Sklepie.
  3. Zamówienie zostaje zrealizowane w dniu 20.07 – w panelu administracyjnym zamówienie ma status zrealizowane.
  4. Klient w dniu 27.07 otrzymuje na skrzynkę mailową wiadomość z prośbą o wystawienie opinii za zakupiony towar.
  5. Klient klika w link znajdujący się w wiadomości, który kieruje go do formularza wystawienia opinii o towarze.
  6. Po dodaniu opinii przez użytkownika (oraz ewentualnej moderacji administratora) opinia będzie widoczna na szczegółach towaru w sekcji Opinie.

Czy ten artykuł był pomocny?