Odbiór osobisty
W panelu administracyjnym w menu Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Odbiór osobisty widoczna jest zakładka z trzema kolumnami:
- Typ odbioru,
- Czy aktywny,
- Punkty.
- Odbiór osobisty w punkcie,
- Paczkomaty InPost,
- Odbiór w punkcie Poczta Polska,
- Odbiór w punkcie DHL Parcel,
- Odbiór w punkcie UPS Access Point.
Dla pierwszego typu odbioru Odbiór osobisty w punkcie można przejść do listy punktów odbioru osobistego w celu dodania nowego punktu odbioru lub edycji istniejących.
Wszystkie pozostałe typy odbioru widoczne w kolumnie to zintegrowane z Comarch e-Sklep punkty odbioru osobistego.
Lista punktów odbioru osobistego
Lista punktów odbioru osobistego wyświetla dodane punkty odbioru osobistego. Z jej poziomu można dodać oraz edytować punkty odbioru osobistego.
Aby przejść na listę należy kliknąć w przycisk Przejdź do listy punktów>>
Po przejściu do listy punktów pojawi się panel, na którym wyświetlona zostanie lista punktów odbioru osobistego wraz z następującymi kolumnami:
- Kod,
- Nazwa,
- Status,
- Miasto,
- Ulica,
- Kraj,
- Typ punktu.
Następnie pojawi się panel, w którym należy uzupełnić potrzebne dane.
Punkty odbioru osobistego wyświetlają się w standardowych szablonach Comarch zgodnie z ustawieniami szablonu (menu Wygląd sklepu/ Ustawienia) – w formie mapy (wymagane dodanie klucza Google Maps API) lub jako lista punktów:
W standardowych szablonach Comarch umożliwiono prezentację godzin otwarcia dla punktów odbioru osobistego.
Aby zaprezentować klientom godziny otwarcia należy je wpisać podczas dodania lub edycji punktu odbioru osobistego w sekcji Godziny otwarcia. Godziny otwarcia punktu odbioru osobistego są widoczne na podsumowaniu zamówienia oraz w profilu klienta na szczegółach zamówienia.
Po zakończeniu edycji, należy zapisać zmiany za pomocą przycisku .
Jeżeli chcemy edytować dany punkt odbioru, wystarczy na niego kliknąć z poziomu listy. Po zakończeniu edycji zmiany należy zatwierdzić dyskietką:
Eksport i import do pliku
Listę punktów odbioru osobistego można wyeksportować do pliku w formacie XML lub CSV. Więcej o eksporcie do pliku w Eksport do pliku. Listę można również zaimportować z pliku XML o odpowiedniej strukturze.
Jeśli import listy punktów odbioru z XML zakończy się niepowodzeniem wtedy zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat błędu:
Zintegrowane punkty odbioru osobistego
W panelu administracyjnym w Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Odbiór osobisty można aktywować punkty odbioru osobistego zintegrowane z Comarch e-Sklep:
- Paczkomaty InPost,
- Odbiór w punkcie Poczta Polska,
- Odbiór w punkcie DHL Parcel,
- Obiór w punkcie UPS Access Point.
Aktywacja Paczkomatów InPost wymaga konfiguracji, która została opisana w artykule Paczkomaty InPost – konfiguracja.
Integracja z Paczkomatami InPost umożliwia obsługę przesyłek i generowanie etykiet kurierskich prosto z panelu administracyjnego e-sklepu. Więcej informacji znajduję się w artykule Paczkomaty InPost – obsługa przesyłek.
Odbiór w punkcie: Poczta Polska, DHL Parcel, UPS Access Point
Pozostałe integracje punktów odbioru osobistego pozwalają na wyświetlanie mapy (zawsze) z możliwymi do wybrania przez klienta sklepu puntami odbioru. Punkty pobierane są z serwisu zewnętrznego danego przewoźnika. Integracja nie obejmuje obsługi przesyłek i generowania etykiet w panelu administracyjnym e-Sklepu. Czynności te należy wykonać w serwisie zewnętrznym.
W punktach odbioru osobistego Poczta Polska, DHL oraz UPS wybierając sposób płatności Pobranie na mapce dostępne są tylko punkty obsługujące tą formę płatności. W przypadku wskazania przez Klienta innej formy zapłaty, pokazywane będą również odpowiednie punkty, w których dostępna jest dana forma płatności.
W Comarch e-Sklep dodano parametryzację wyświetlania na mapie punktów odbioru osobistego Poczty Polskiej.
Aby obsłużyć tą funkcję należy ustawić jako domyślny standardowy szablon Comarch.
Następnie w panelu administracyjnym e-Sklepu w menu Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Odbiór osobisty dla aktywnej opcji: Odbiór w punkcie Poczta Polska po kliknięciu w przycisk: Wybierz rodzaje punktów odbioru zaznaczyć na liście konkretne punkty, jakie mają się wyświetlać na mapie Poczty Polskiej:
- AUTOMAT_POCZTOWY – automaty pocztowe Poczty Polskiej,
- AUTOMAT_BIEDRONKA – automaty Biedronka (Smartbox),
- AUTOMAT_CARREFOUR – automaty Carrefour (Smartbox).
- AUTOMAT_PLACOWKA – automaty pocztowe Poczty Polskiej (Smartbox),
- AUTOMAT_LEWIATAN – automaty Lewiatan (Smartbox),
- AUTOMAT_SPOLEM – automat Społem (Smartbox).
- ZABKA – sklep Żabka,
- FRESHMARKET – sklep Freshmarket.
Należy pamiętać, że wybrane punkty odbioru osobistego wyświetlane są również w zależności od wskazanego przez Klienta sposobu płatności na zamówieniu. W punktach odbioru osobistego Poczty Polskiej, wybierając sposób płatności Pobranie, na mapce dostępne są tylko punkty obsługujące tą formę płatności. W przypadku wskazania przez Klienta innej formy zapłaty, pokazywane będą również odpowiednie punkty (wybrane w ustawieniach), w których dostępna jest dana forma płatności.
Punkty odbioru użytkownika
W panelu administracyjnym w Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Odbiór osobisty można aktywować punkty odbioru osobistego użytkownika. Sposób dodawania własnych punktów o tym typie odbioru osobistego jest taki samo jak w przypadku konfigurowania standardowych punktów odbioru osobistego. Wyjątek dotyczy ich wyświetlania w szablonach. Niezależnie od ustawień szablonu (w tym dodania klucza Google Maps API) punkty odbioru użytkownika zawsze wyświetlają się w koszyku w formie listy.
Dodawanie sposobu dostawy do macierzy dostaw
W celu wyświetlenia w sklepie zintegrowanego punktu odbioru osobistego lub samodzielnie utworzonego punktu odbioru osobistego należy dodać go do macierzy dostaw.
Aby było to możliwe punkt odbioru musi być aktywny w panelu administracyjnym Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Odbiór osobisty.
Kolejnym krokiem jest dodanie go w Ustawienia/ Płatności i dostawy zakładka Dostawy.
Następnie należy dodać utworzony sposób dostawy do macierzy dostaw wraz z formą płatności. Szczegółowy opis znajduje się w artykule Konfiguracja płatności i dostaw.