Jak skonfigurować sklep pod obsługę B2B?

B2B – Ustawienia rejestracji

Comarch e-Sklep posiada odpowiednie funkcje, które umożliwiają dostosowanie sklepu do własnego modelu sprzedaży. W przypadku sprzedaży hurtowej (B2B) zazwyczaj sklepy B2B są tak skonfigurowane, aby dostęp do nich mieli tylko wybrani Partnerzy, tym samym to Administrator decyduje, który użytkownik może zarejestrować się do sklepu.

Ponadto, bardzo ważne są mechanizmy umożliwiające szybkie założenie konta w sklepie dla kontrahentów, których dane już posiadamy np. w systemie ERP czy pliku Excel.

Poniżej znajduje się wykaz funkcji dotyczących ustawień Rejestracji, które można wykorzystać w B2B:


Rejestracja nowych kontrahentów >
  • Administrator musi zaakceptować konto
  • Dostęp do sklepu tylko dla kontrahentów zalogowanych
  • Kontrola unikalności PESEL/NIP
  • Sprawdzanie poprawności PESEL/NIP
  • Ustawienia pól wymaganych przy rejestracji
Import kontrahentów z systemu ERP >
  • Dane kontrahentów przesłane z systemu ERP
  • Automatyczne zakładanie kont kontrahentów w sklepie
  • Kontrahenci otrzymują maila z informacją o danych dostępowych do sklepu
Import kontrahnetów z pliku XML >
  • Dane kontrahentów zaczytane z pliku XML
  • Automatyczne zakładanie kont kontrahentów w sklepie
  • Kontrahenci otrzymują maila z informacją o danych dostępowych do sklepu

Wiele loginów do kontrahneta >
  • Jedno konto kontrahenta posiada wiele loginów dostępowych do sklepu
  • Składanie zamówień przez różnych pracowników na jedno konto firmy

 

B2B – Ustawienia cennika

Najważniejsza w sprzedaży czy to w modelu B2C czy B2B jest cena. W sprzedaży detalicznej cena jest ogólnodostępna dla wszystkich użytkowników, niezależnie od tego czy użytkownik posiada konto w sklepie internetowym, czy nie.

W przypadku sprzedaży hurtowej jest zupełnie inaczej – kluczową rolę odgrywa prezentacja cen według indywidualnych cenników kontrahentów (różni kontrahenci widzą inne ceny tego samego asortymentu), a także funkcja ukrywania ceny dla użytkowników niezalogowanych. Często w B2B wykorzystywana jest opcja wyświetlania cen asortymentu po przyznanym kontrahentowi rabacie.

Dodatkowo, ważna jest możliwość sprzedaży asortymentu w wielu walutach.

Poniżej znajduje się wykaz funkcji dotyczących ustawień Cennika, które można wykorzystać w B2B:


Prezentacja cennika >
  • Ukrywanie cen dla klientów niezalogowanych
  • Prezentacja asortymentu w cenach netto dla klientów niezalogowanych
  • Prezentacja asortymentu w cenach po przyznanym rabacie
  • Wyliczanie rabatów według ustawień sytemu ERP
  • Sprzedaż w wielu walutach

Indywidualne cenniki >
  • Indywidualny cennik przyznany kontrahentowi w systemie ERP
Plik xml z cennikiem dla klienta
  • Wyeksportowanie do pliku XML/txt cennika dla kontrahenta

 

B2B – Ustawienia procesu zamówienia

Głównym wyróżnikiem w sprzedaży hurtowej jest możliwość składania zamówień tylko przez firmy. Dodatkowo, ważną opcją jest uniemożliwienie dokonania zakupu klientom jednorazowym, czyli takim którzy nie posiadają konta w sklepie.

W niektórych branżach często wykorzystywane jest zdefiniowanie minimalnej wartości zamówienia, od której będą realizowane zamówienia.

Poniżej znajduje się wykaz funkcji dotyczących ustawień dotyczących Zamówień, które można wykorzystać w B2B:

 

Proces zamówienia >

  • Minimalna wartość zamówienia
  • Kontrahent jednorazowy (niezalogowany) nie może dokonywać zakupów
  • Ustawienie własnej numeracji zamówień
  • Składanie zamówień tylko przez firmy (wymagana faktura)
  • Zakup asortymentu w jednostkach niecałkowitych

 

Wskazówka

Czy ten artykuł był pomocny?