Zarządzanie profilem administratora

Wiadomości

Obszar Wiadomości znajduje się w Panelu administracyjnym w zakładce Mój profil/ Wiadomości. W tej zakładce wyświetlane są komunikaty przesłane dla użytkownika Comarch e-Sklep, m.in. informacje o aktualizacjach, zmianach adresu panelu administracyjnego oraz różnego rodzaju przypomnienia. Kliknięcie w dowolny komunikat powoduje wyświetlenie jego szczegółowej treści.  

Faktury elektroniczne

Faktura elektroniczna (e-faktura) jest elektronicznym odpowiednikiem faktury papierowej. Uruchomienie e-faktury pozwala na szybsze oraz bezpieczniejsze dostarczenie faktury za usługę Comarch e-Sklep i jest rozwiązaniem przyjaznym dla środowiska naturalnego. W panelu administracyjnym masz dostęp do faktur archiwalnych i ewentualną informację o przekroczonym terminie płatności.

Jak włączyć fakturę elektroniczną?

Aby skorzystać z możliwości pobierania faktur elektronicznych z poziomu panelu administracyjnego sklepu należy w obszarze Mój profil/ Faktury elektroniczne/ zakładka Konfiguracja zweryfikować swoje dane, a następnie wskazać adres e-mail, na który będą przychodzić powiadomienia o nowych fakturach. Konfigurację należy zatwierdzić przyciskiem Włącz e-faktury teraz.

Gdzie sprawdzić e-fakturę?

Po zaakceptowaniu otrzymywania faktur elektronicznych lista faktur za Comarch e-Sklep znajduje się  w:
  • Panelu administracyjnym/ Mój profil/ Faktury elektroniczne, oraz na
  • Indywidualnych Stronach Klientów/ Partnerów w sekcji Moje dane/ Faktury elektroniczne.
Faktury przeterminowane posiadają stosowny komunikat w kolumnie Termin płatności informujący o liczbie dni po upływie terminu płatności.
Uwaga
W przypadku zablokowania usług klient może pobrać e-fakturę wyłącznie na Indywidualnych Stronach Klientów/ Partnerów. Usługa nie będzie odblokowywana celem pobrania faktur.
Informacja o zablokowaniu usług pojawia się na oknie logowania do nowego panelu administracyjnego.  

Powiadomienie o wystawionej fakturze

Powiadomienie o wystawionej fakturze wysyłane jest na adres e-mail zdefiniowany w trakcie akceptacji otrzymywania faktur elektronicznych (czytaj punkt 1 powyższego artykułu). Istnieje możliwość zmiany adresu e-mail, na który będą wysyłane powiadomienia o wystawieniu nowej faktury. W sekcji Mój profil/ Faktury elektroniczne nad listą faktur znajduje się przycisk do zmiany zdefiniowanego adresu e-mail.

Comarch IBARD

Comarch IBARD to profesjonalna usługa do wykonywania backupu online oraz do bezpiecznego przechowywania i udostępniania różnego rodzaju danych. Poza wykonywaniem kopii zapasowych baz danych MS SQL i PostgreSQL, aplikacja umożliwia backup plików i folderów znajdujących się zarówno na komputerze lokalnym, jak i w lokalizacji sieciowej dostępnej za pomocą protokołów FTP i SMB. Prosty i elastyczny kreator zadań backupu pozwala na dostosowanie cyklu w jakim kopia zapasowa będzie przesyłana do certyfikowanej Chmury Comarch. System pozwala na udostępnianie plików oraz zabezpieczanie ich hasłem lub generowanym kluczem szyfrującym. Dostęp do danych jest możliwy przez przeglądarkę internetową, aplikację desktopową oraz aplikacje mobilne (Android, iOS). Tutaj dowiesz się jak wykonać kopię bazy danych w Comarch e-Sklep.
Wskazówka
Dla Klientów Comarch e-Sklep przygotowaliśmy ofertę specjalną! Darmowy dostęp do usługi Comarch IBARD ważny 12 miesięcy. Sprawdź szczegóły oferty.
Więcej o funkcjonalnościach usługi Comarch IBARD przeczytasz na stronie produktowej https://www.ibard.com/pl/.

Jak wykonać kopię bazy danych w Comarch e-Sklep?

Jak wykonać kopię bazy danych w Comarch e-Sklep?

Dbanie o bezpieczeństwo swoich danych jest bardzo ważne. Warto regularnie wykonywać kopię swojej bazy danych, aby w bezpiecznym miejscu mieć zachowane dane. Aby wykonać kopię bazy danych w Comarch e-Sklep należy przejść w panelu administracyjnym do sekcji Mój profil/ Sklepy, a następnie przejść do szczegółów swojego sklepu.
Uwaga
Jeżeli posiadasz więcej niż jeden e-Sklep wykonaj odrębną kopię dla każdego z nich.
Po przejściu do szczegółów wybranego Comarch e-Sklep użyj przycisku Kopiuj bazę danych, gdzie możesz ustalić hasło dla wykonywanej kopii - jest obowiązkowe. Gdy będziesz gotowy wykonaj kopię swojej bazy danych. Kopia ta pojawi się usłudze IBARD, do której w każdej chwili będzie można wrócić.
Wskazówka
W sekcji historia za każdym razem pojawi się odpowiedni wpis o wykonywaniu kopii bazy danych.
Opcję "Wykonaj kopię bazy danych" można użyć tylko jeden raz na dzień, a maksymalnie można wykonać 4 kopie bezpieczeństwa w miesiącu.

Moje konto

Moje konto

Obszar Moje konto znajduje się w panelu administracyjnym w prawym górnym rogu pod ikoną W tej sekcji można ustawić i zmienić imię i nazwisko (nazwę) użytkownika, adres e-mail oraz hasło. Można również sprawdzić historię zdarzeń w Comarch e-Sklep.
Wskazówka
Wygląd panelu administracyjnego jest zależny od nadanych przez administratora uprawnień. Na przykład użytkownik z uprawnieniami tylko do sprzedaży będzie miał dostęp do sekcji panelu administracyjnego odpowiedzialnych wyłącznie za sprzedaż. Dodania nowych administratorów oraz edycji ich uprawnień można dokonać w sekcji Administratorzy dostępnej w prawym górnym pod ikoną   .
Po wejściu w obszar Moje konto pojawiają się dwie zakładki:
  • Dane Konta,
  • Historia logowania.

Dane konta

W sekcji Dane konta, pokazana jest data i godzina rejestracji konta, nazwa użytkownika konta, adres e-mail, hasło (ukryte pod gwiazdkami). W tym obszarze można również zmienić nazwę konta, adres e-mail (będący loginem do konta) oraz hasło.
Uwaga
Panel administracyjny Comarch e-Sklep cyklicznie, co 30 dni, wymusza, ze względów bezpieczeństwa, zmianę używanego hasła.

Historia logowania

W zakładce Historia logowania, zapisuje się historia konta użytkownika, czyli informacja o czynnościach, które użytkownik wykonuje np. informacje o poprawnym i niepoprawnym zalogowaniu się do panelu administracyjnego, resecie hasła itp. Poza typem zdarzenia tabela zawiera: numer porządkowy zdarzenia, datę wraz z godziną, adres URL sklepu, którego dotyczy zdarzenie oraz adres IP z którego nastąpiło logowanie. Informacje dotyczące przyłączenia i logowania się do nowego panelu administracyjnego znajdują się w artykule Logowanie do panelu administracyjnego.

Wyświetlanie kopii elektronicznych faktur w Comarch e-sklep

Wstęp

Kopie elektroniczne faktur w dobie powszechnej digitalizacji stanowią jeden z kluczowych elementów prowadzonej działalności nowoczesnej firmy. Dzięki nim, klienci oraz prowadzący firmę mają dostęp do dokumentów potwierdzających zawarcie transakcji.

Po wykonaniu synchronizacji faktury będą dostępne do pobrania w Panelu Administracyjnym oraz w Profilu Klienta (w każdym szablonie Comarch) na szczegółach zamówienia. Dodatkowo elektroniczna kopia faktury w formacie PDF będzie możliwa do pobrania bezpośrednio z wiadomości e-mail informującej o realizacji zamówienia.

Gdzie znajdziesz kopię faktury PDF w e-Sklepie ?

Przyklad

Panel Administracyjny:

Po przejściu do sekcji Sprzedaż/ Zamówienia wybierz zamówienie, a następnie przejdź do jego szczegółów. W prawym, górnym rogu dostępny będzie przycisk, dzięki któremu pobierzesz fakturę.

 
Przyklad

Konto klienta w e-Sklepie (szablon Topaz):

Po zalogowaniu się do e-Sklepu Twój klient będzie miał możliwość pobrania faktury. Wystarczy, że przejdzie do sekcji Zamówienia/ Zrealizowane, po czym wybierze przycisk Faktura na szczegółach wybranego zamówienia.
Przyklad
Konto klienta w e-Sklepie (szablon Szafir): Faktura będzie widoczna na szczegółach zamówienia pod przyciskiem Faktura w Strefie Klienta w sekcji Zamówienia. Dodatkowo informacja o fakturach będzie widoczna w Strefie klienta na zakładce Faktury. Prezentacja informacji na tej zakładce o fakturach wymaga uruchomienia usługi Comarch e-Sklep Sync.
Przyklad
Wiadomość e-mail Informacja o fakturze zostanie wysłana jako załącznik w wiadomości e-mail Zamówienie zrealizowane oraz Dodanie faktury.

  • Do Comarch e-Sklep można przysłać kopie elektroniczne tylko do zamówień, zrealizowanych w ciągu ostatnich 30 dni. Kopie elektroniczne do zamówień starszych niż 30 dni nie są wysyłane.
  • Korekty faktur mogą być przysłane także dla zamówień starszych niż 30 dni.
Wskazówka
Aby faktura dołączała się do wiadomości e-mail należy w panelu administracyjnym przejść do zakładki Ustawienia/ Treści formalne/ Wysyłka e-mail i SMS następnie wybrać odpowiedni rodzaj wiadomości i zaznaczyć pole Faktura w formacie pdf. Fakturę można dodać do wiadomości Zamówienie zrealizowane oraz Dodanie faktury.
Aby kopie elektronicznych faktur wyświetlały się w panelu administracyjnym w profilu klienta i jako załącznik w wiadomości e-mail należy zastosować się do poniższych instrukcji - w zależności od posiadanego systemu Comarch ERP.

Konfiguracja w systemach Comarch ERP

Dlaczego nie widzę zakładki Administratorzy w panelu administracyjnym e-Sklepu?

Dostęp do e-Sklepu zawsze posiada jego właściciel, czyli Administrator. Dostęp do Panelu Administracyjnego może być potrzebny także osobom, z którymi współpracujesz. Obszary, jakimi będą mogli zarządzać, charakteryzują się sporą różnorodnością. W tym przypadku, administrator będzie mógł swobodnie dostosowywać uprawnienia dla poszczególnych członków zespołu.

Dlaczego nie widzę zakładki Administratorzy w panelu administracyjnym?

W sytuacji, kiedy w panelu administracyjnym, zakładka Administratorzy nie jest widoczna oznacza to, że użytkownik nie jest głównym Administratorem e-Sklepu, więc nie będzie posiadał dostępu do tej zakładki. W związku z tym, aby użytkownik widział tę zakładkę, należy nadać odpowiednie uprawnienia. Więcej informacji na temat nadawania uprawnień znajduje się w artykule Administratorzy.

Moje sklepy

Sklepy użytkownika

Nowy panel administracyjny umożliwia podgląd utworzonych sklepów, ich historii, wyboru sklepu domyślnego. Prezentowane są informacje o sklepie oraz dane potrzebne do jego synchronizacji z systemem ERP. Istnieje również możliwość dodawania oraz usuwania administratorów, a także edytowania ich uprawnień.

W nowym panelu administracyjnym należy przejść do Mój profil > Sklepy.

W obszarze tym znajduje się wykaz utworzonych sklepów, ich adresy, informacja o certyfikacie SSL, rodzaj oraz numer wersji, status, uprawnienia osoby przeglądającej, stan sklepu. Z tego miejsca możesz przejść na stronę główną sklepu klikając ikonkę ze strzałką. Przycisk Przełącz pozwoli Ci na zmianę sklepu, którego chcesz administrować.

Aby wybrać i ustawić jeden ze kilku sklepów jako domyślny w obszarze podglądu stanu sklepu, naciśnij Ustaw jako domyślny. Po dokonaniu zmiany, zostanie wyświetlony komunikat ją potwierdzający.

W przypadku wersji demo i wersji partnerskiej stosowna informacja znajduje się obok nazwy sklepu.

Informacje o sklepie, dane do synchronizacji

Po kliknięciu w wybrany sklep, nastąpi przekierowanie do zakładki zawierającej szczegółowe informacje o nim, takie jak jego wersja, prawa administracyjne osoby przeglądającej, dane niezbędne do synchronizacji z systemem ERP, historia zdarzeń oraz przypisani administratorzy.

Obszar Podstawowe informacje zawiera informacje o aktualnie używanym numerze oraz wersji sklepu, a także o statusie osoby przeglądającej.

Obszar Dane do synchronizacji zawiera informacje niezbędne do konfiguracji systemu ERP, w celu współpracy z Comarch e-Sklep: adres serwera wymiany, nazwę firmy, nazwę sklepu, hasło. Po wprowadzeniu danych w systemie ERP i pomyślnym przeprowadzeniu synchronizacji, możliwym będzie przesyłanie danych z Comarch e-Sklep do bazy danych systemu ERP oraz vice versa.

Wskazówka
Aktualny adres wymiany serwera to: https://synchro.comarchesklep.pl/

Jeżeli w e-Sklepie jest zaimportowana baza z przykładowymi towarami, to nie masz możliwości synchronizacji z systemem ERP, aż do jej usunięcia:

Aby to zrobić kliknij w odnośnik i wybierz opcję Usuń

nastąpi wyczyszczenie bazy e-Sklepu z przykładowych towarów, a tym samym zostanie odblokowana opcja wymiany danych z systemem ERP.

Zarządzanie domenami

W Comarch e-Sklep możliwe jest zarządzanie domenami. W tym celu należy w panelu administracyjny przejść do zakładki Sklepy  pod ikoną znajdującą się w prawym górnym rogu strony a następnie Wybrany sklep > Domeny.

 

Z tego obszaru jesteśmy w stanie sprawdzić:

    • Adres IP do przekierowania,
    • Adresy www,
    • Historię zmian adresów w sklepie.

Dodanie domeny

Aby dodać domenę wybierz opcję Dodaj domenę znajdującą się pod nazwą Domeny www. Pojawi się okno z możliwością wpisania domeny:Następnie musisz taką domenę przekierować na adres IP, który znajduje się w sekcji wyżej. Przekierowanie należy zrobić u dostawcy domeny zgodnie z instrukcją z artykułu o Konfiguracji Domeny.

Inne dostępne funkcje

Dodatkowo istnieje możliwość usunięcia oraz ustawienie domeny jako domyślnej. Co więcej jako administrator jesteś w stanie sprawdzić operacje oczekujące oraz historyczne zmiany domen (np. usunięcie lub dodanie domeny). Możesz również podejrzeć jaka osoba zleciła wykonanie takiej akcji.

Dodawanie administratorów, uprawnień i ograniczeń

Obszar Administratorzy umożliwia dodanie nowej osoby zarządzającej Comarch e-Sklep, jej usunięcie, edytowanie uprawnień oraz ustawienie ograniczeń.

Obszar Ograniczenia umożliwia wytyczenie granic pracy danego administratora. Należy podać jego adres IP, następnie poprzez wciśnięcie Dodaj ograniczenie, ustala się obszar czasowy, w którym będzie mogła pracować konkretna osoba.

Aby dodać nowego administratora, skorzystaj z przycisku Dodaj administratora, następnie wpisz adres e-mail danej osoby, a następnie kliknij Dalej.

W obszarze Nadaj uprawnienia do obszarów panelu ustawia się dostęp do obszarów, którymi będzie mógł zarządzać dany administrator. Opcjonalnie, istnieje możliwość skorzystania z przycisku Przydzielaj według roli użytkownika i wskazać predefiniowane obszary dla sprzedawcy, administratora lub webmastera. Mogą być one modyfikowane według indywidualnych potrzeb. Pracę na nich kończy naciśnięcie Dodaj administratora.

Administrator może zostać ustawiony jako archiwalny. Spowoduje to jego nieodwracalne wyłączenie i uniemożliwi dalszą pracę w Comarch e-Sklep.  Aby tego dokonać, należy po wejściu w panel ustawień danego administratora kliknąć Ustaw jako archiwalny > Ustaw.

Kopie bazy danych

W przypadku, kiedy obawiamy się utraty danych albo dokonujemy modyfikacji w Comarch e-Sklep ważne jest posiadanie aktualnej kopii bazy danych e-Sklepu. W tym celu należy przejść do zakładki Sklepy pod ikonąznajdującą się w prawym górnym rogu strony Wybrany sklep > Kopiuj bazę danych.

Aby utworzyć kopię bazy danych należy posiadać konto e-mail w usłudze IBARD. Po uzupełnieniu tej sekcji ustal hasło i wykonaj kopię.

Wskazówka
Opcja wykonania kopii bezpieczeństwa bazy e-Sklepu dostępna jest po zalogowaniu na głównego administratora e-Sklepu.

Dodatkowo w historii wykonywanych kopii możliwe jest sprawdzenie:

    • Data wykonania kopii
    • Stan realizacji
    • Osobę wykonującą kopię
    • Konto e-mail w usłudze IBARD. Historii wykonanych kopii oraz osób

Jak zarządzać obszarem Mój profil?

Mój profil

W panelu administracyjnym Comarch e-Sklep, w zakładce Mój profil można dokonać modyfikacji ustawień w zakresie konta użytkownika, utworzonych sklepów, faktur elektronicznych. Z tego poziomu można również zamówić dodatek SMS/SSL, a także wylogować się z panelu administracyjnego.

Moje konto

W sekcji Moje konto, w obszarze Dane konta, można ustawić i zmienić imię i nazwisko (nazwę) użytkownika, adres e-mail oraz hasło. Aby dokonać modyfikacji z zakresie danych konta, należy wcisnąć Zmień, wprowadzić dane i zatwierdzić je przyciskiem Zmień > Zapisz. Przy edycji hasła, należy pamiętać o przestrzeganiu wymogów bezpieczeństwa wypunktowanych przez Comarch e-Sklep. Obszar Historia logowania przedstawia zdarzenia w Comarch e-Sklep datę wystąpienia, rodzaj zdarzenia, a także IP użytkownika odpowiedzialnego za zdarzenie. Dane te można wyeksportować do pliku w formacie CSV lub XML, a także wybrać zakres: bieżący widok lub cała lista. Aby to zrobić należy kliknąć Eksport do pliku, wskazać odpowiedni zakres i zatwierdzić naciskając Eksportuj. Sekcja Moje konto umożliwia przywrócenie wszystkich list do domyślnych ustawień poprzez wybranie Więcej > Przywróć domyślne ustawienia dla wszystkich list.

Moje sklepy

Sekcja Moje sklepy pozwala na podgląd listy utworzonych sklepów oraz wybór sklepu domyślnego. Po wejściu w szczegóły, jednego z nich, możesz dodać administratora, zamówić certyfikat SSL, czy przeglądnąć jego historię. W szczegółach sklepu prezentowane są również informacje o sklepie oraz dane potrzebne do jego synchronizacji z systemem ERP. Szczegółowe informacje na temat tej sekcji oraz operacji tam dokonywanych można przeczytać w artykule Moje sklepy. Z poziomu sekcji Moje sklepy można wykonać kopię bazy danych e-Sklepu za pomocą przycisku Kopiuj bazę danych. Szczegółowe informacje na ten temat zostały opisane w artykule Moje sklepy.

Administratorzy

Obszar Administratorzy umożliwia dodanie nowej osoby zarządzającej Comarch e-Sklep poprzez kliknięcie przycisku Dodaj administratora. Wchodząc w szczegóły danego administratora można ustawić go jako archiwalnego oraz  edytować jego uprawnienia do e-Sklepu, ponadto można również ustawić dla niego ograniczenia. Poniżej listy administratorów znajduje się również Historia logowania, która umożliwia monitorowanie daty określonych zdarzeń, typu zdarzenia, e-maila, na który logował się administrator oraz jego adres IP.

Faktury elektroniczne

Sekcja Faktury elektroniczne daje możliwość szybszego oraz bezpieczniejszego dostarczenia faktur za usługę Comarch e-Sklep i jest rozwiązaniem przyjaznym dla środowiska naturalnego. Obszar daje dostęp do faktur archiwalnych i ewentualną informację o przekroczonym terminie płatności. Więcej na temat faktur elektronicznych można przeczytać w artykule Faktury elektroniczne.

Certyfikaty SSL

W tej zakładce jest możliwość zamówienia Certyfikatu SSL. Jest on narzędziem zapewniającym ochronę witryn internetowych, potrzebnym w celu korzystania z połączenia szyfrowanego. Jest to niezwykle istotne w przypadku stron, na których podawane są dane poufne takie jak dane personalne klientów (adresy, NIP, telefon, numer konta, hasła dostępowe do profilu itp.) Więcej na temat certyfikatu SSL można przeczytać w artykule Certyfikat bezpieczeństwa SSL.

Dodatek SMS

Zakładka Dodatek SMS pozwala wykupić pakiet SMS'ów, które będą służyć jako dodatkowa forma komunikacji na linii Comarch e-Sklep - Klient.  Więcej o procesie postępowania przy zamawianiu pakietu SMS można przeczytać w artykule Powiadomienia SMS.

Wyloguj się

Opcja Wyloguj się stanowi jednocześnie przycisk kończący pracę administratora w panelu administracyjnym.

Administratorzy

Wstęp

E-Sklepem nie zawsze zarządza jego właściciel. Dostępu do Panelu Administracyjnego mogą potrzebować również osoby, z którymi współpracujesz. Obszary, jakimi będą mogli zarządzać, charakteryzują się sporą różnorodnością. Dzięki temu na przykład sprzedawca dostanie dostęp do konfiguracji innych opcji niż webmaster. Tego pierwszego będą interesowały obszary związane np. z realizacją zamówień, towarami czy kontrahentami, zaś drugiego – kwestie związane z pozycjonowaniem stron czy wyglądem sklepu. Modyfikacji może być wiele w zależności od ról w zespole. W e-Sklepie administrator może dowolnie zmieniać uprawnienia poszczególnych członków zespołu.

Dodawanie nowego administratora

Aby dodać nowego administratora należy zalogować się do Panelu administracyjnego, po czym przejść do Mój profil (1) > Administratorzy (2), a następnie kliknąć przycisk Dodaj administratora(3). Zostanie otwarty formularz, w którym należy uzupełnić adres e-mail nowego administratora, jego nazwę i grupę.  Na tym etapie możesz również zdecydować, czy konto ma być aktywne. Opcjonalnie, w sekcji Ograniczenia możliwe jest dodanie konkretnych adresów IP, a także określenie dostępów do przyznanych uprawnień w wybrane dni tygodnia i określone godziny. Dane te będziesz mógł później modyfikować w dowolnym momencie. Po poprawnym uzupełnieniu danych naciskamy przycisk Dalej

Nadawanie uprawnień

Po uzupełnieniu powyższych informacji przechodzimy do nadawania uprawnień, do zarządzania poszczególnymi obszarami w panelu administracyjnym. Możesz dowolnie zaznaczyć obszary, do których administrator ma mieć dostęp. W każdej chwili ten dostęp możesz wycofać lub dodać nowy. Istnieje również opcja nadania uprawnień według określonego wzorca. Aby zobaczyć listę uprawnień naciśnij odnośnik do odpowiedniej roli. Z listy możliwy jest do wyboru wzorzec Sprzedawca, Webmaster lub Administrator. Po wybraniu preferowanego modelu należy kliknąć Dodaj administratora. Dla utworzonego konta możliwa jest również edycja wszystkich danych w późniejszym etapie. Aby to zrobić, należy przejść przez sekcje Mój profil > Administratorzy, po czym wybrać z listy konto. Możesz modyfikować Podstawowe informacje, Uprawnienia i Ograniczenia. W sekcji Uprawnienia możliwa jest edycja nadanych administratorowi uprawnień. Po kliknięciu Edytuj wyświetli się ponownie formularz, w którym można zmienić obszary do zarządzania. Po wprowadzeniu wszelkich modyfikacji pamiętaj o zapisaniu zmian!
Wskazówka
Nadanie pełnych uprawnień administratora jest operacją nieodwracalną. Po wykonaniu tej operacji późniejsza zmiana uprawnień nie będzie możliwa.

Widoczność danych w panelu

Osoba, której e-mail podasz, otrzyma automatyczną wiadomość. Poprosimy w niej o potwierdzenie konta i ustawienie nowego hasła dostępowego. Administrator otrzymujący dostęp jedynie do wybranych obszarów w nowym panelu administracyjnym będzie posiadał ograniczony widok menu. W zależności od przyznanych uprawnień zobaczy tylko te zakładki i dane, do których ma odpowiednie dostępy. Przy próbie wykonania akcji, do której nie ma uprawnień, zostanie wyświetlony komunikat informujący o braku uprawnień. Na Dashboardzie również te ograniczenia będą widoczne - administrator zobaczy dane jedynie z tych obszarów, do których posiada dostęp. Przykładowy wygląd panelu administracyjnego dla konta z ograniczeniami został przedstawiony poniżej.

Archiwizacja administratora

Nieużywane konta można archiwizować. Staną się one wówczas nieaktywne. Oznacza to, że użytkownik utraci wszystkie dotychczas przyznane uprawnienia. Aby zarchiwizować konto należy wybrać Ustaw jako archiwalny, a następnie zatwierdzić przyciskiem Ustaw.

Wskazówka
Pamiętaj, że konta administratora oznaczone jako jako archiwalny jest operacją nieodwracalną. Po wykonaniu tej operacji późniejsza zmiana uprawnień nie będzie możliwa.