Jak skonfigurować kopie elektronicznych faktur w Comarch ERP XL

Kopie elektroniczne faktur w dobie powszechnej digitalizacji stanowią jeden z kluczowych elementów prowadzonej działalności nowoczesnej firmy. Dzięki nim, klienci oraz prowadzący firmę mają dostęp do dokumentów potwierdzających zawarcie transakcji.

Aby kopie elektronicznych faktur wyświetlały się w panelu administracyjnym oraz w profilu klienta należy zastosować się do następującej instrukcji:

Krok 1. Uruchom Comarch ERP XL i przejdź do zamówienia z Comarch e-Sklep w obszarze Sprzedaż/Ogólne/Zamówienia. Zamówienie z Comarch e-Sklep należy potwierdzić, a następnie utworzyć fakturę sprzedaży.

Krok 2. Utworzoną fakturę zapisz w formacie PDF.

Krok 3. Następnie przejdź do zamówienia i na zakładce załączniki dodaj nowy załącznik o typie PDF z dostępnością dla e-Sklep (należy zaimportować z pliku).

Uwaga
Aby móc wygenerować kopię elektroniczną faktury należy w programie Comarch ERP XL na definicji typu załącznika Archiwum danych oznaczyć parametr Kompresja danych na: Nie. Wspomniana funkcja znajduje się w module Administrator pod ścieżką Listy/ Słowniki kategorii/ Typy załączników. Comarch e-Sklep nie obsługuje skompresowanych plików, dlatego umożliwiono zmianę wartości parametru Kompresja danych.

Faktury w Profilu Klienta wyświetlają się w przypadku standardowych szablonów: Bursztyn, Agat, Opal, Szafir oraz Topaz.

Faktura będzie widoczna w panelu administracyjny na zrealizowanych zamówieniach.

Uwaga
  • Do Comarch e-Sklep można przysłać kopie elektroniczne tylko do zamówień, zrealizowanych w ciągu ostatnich 30 dni. Kopie elektroniczne do zamówień starszych niż 30 dni nie są wysyłane.
  • Korekty faktur mogą być przysłane także dla zamówień starszych niż 30 dni.
Wskazówka

Czy ten artykuł był pomocny?