Konfiguracja domeny

Informacje o domenach

Czym jest domena, dlaczego jej przekierowanie jest istotne ?

Domena jest ciągiem znaków określającym adres strony internetowej (np. www.przykład.pl). Domena prowadzi do pożądanego miejsca w sieci, jeśli jest przekierowana na odpowiedni adres IP serwera.

Skąd wziąć domenę ?

Korzystanie z e-Sklepu wymaga posiadania domeny. Jedną z możliwości w procesie składania zamówienia jest podanie domeny zakupionej od zewnętrznych dostawców, z których najpopularniejsi to www.home.pl, www.az.pl lub www.nazwa.pl.

W przypadku braku domeny podczas składania zamówienia można wybrać bezpłatny adres w naszej subdomenie comarch-esklep.pl

Domeny z „www.” i bez – różnice

Warto zwrócić uwagę na fakt że www.przykład.pl i przykład.pl  to dwie różne domeny. Obie domeny należy przekierować w serwerze DNS u dostawcy domeny, aby sklep był dostępny pod adresem z subdomeną www i bez niej.

Sposoby przekierowania domeny

Podstawowy

Podczas składania zamówienia na Comarch e-Sklep należy zgłosić jedna główną domenę. Następnie przekierować ją u dostawcy domeny w rekordzie A na adres IP podany w Panelu Administracyjnym. Przekierowanie pozostałych domen kierujących do sklepu należy wykonać na serwerach DNS u dostawcy domeny, przekierowując cały ruch z domen dodatkowych na domenę główną.

Zobacz jak wykonać przekierowanie na stronie:

Wskazówka
  • Adres IP można sprawdzić w zakładce Moje konto > Sklepy > Moje sklepy po wskazaniu sklepu i jego wybraniu należy przejść do zakładki Domeny .
  • Do Comarch e-Sklep możemy dodać więcej niż jedną domenę. W tym celu należy w panelu administracyjnym przejść do Moje konto > Sklepy > Moje sklepy, a następnie w wybranym Comarch e-Sklep dodać w zakładce Domeny nową domenę. Następnie należy dokonać przekierowania u dostawcy domeny.
Wskazówka
W partnerskiej wersji e-Sklepu nie ma możliwości dodawania i zmiany domen w panelu administracyjnym.

Sposób lokalny

Klient, który nie posiada domeny lub jest na etapie kupna domeny może wykonać przekierowanie w pliku hosts.

Wskazówka
Po wykonaniu przekierowania sklep będzie funkcjonował lokalnie, tylko na komputerze, na którym dodano wpis do pliku (C:\Windows\system32\drivers\etc\hosts).

W pliku hosts należy dopisać w jednej linii adres IP serwera i nazwę domeny sklepu, oddzielone od siebie spacją (dane z wiadomości otrzymanej po złożeniu zamówienia). Sklep będzie widoczny po wpisaniu w przeglądarce internetowej domeny sklepu.

Zobacz jak wykonać przekierowanie lokalne:

Ustawienia po stronie Comarch e-Sklep

Konfiguracja odbywa się w obszarze Moje konto > Sklepy > Moje sklepy. Więcej informacji znajduje się w artykule opisującym konfigurację domeny sklepu.

Czy ten artykuł był pomocny?