Informacje o domenach
Czym jest domena, dlaczego jej przekierowanie jest istotne ?
Domena jest ciągiem znaków określającym adres strony internetowej (np. www.przykład.pl). Domena prowadzi do pożądanego miejsca w sieci, jeśli jest przekierowana na odpowiedni adres IP serwera.
Skąd wziąć domenę ?
Korzystanie z e-Sklepu wymaga posiadania domeny. Jedną z możliwości w procesie składania zamówienia jest podanie domeny zakupionej od zewnętrznych dostawców, z których najpopularniejsi to www.home.pl, www.az.pl lub www.nazwa.pl.
W przypadku braku domeny podczas składania zamówienia można wybrać bezpłatny adres w naszej subdomenie comarch-esklep.pl
Domeny z „www.” i bez – różnice
Warto zwrócić uwagę na fakt że www.przykład.pl i przykład.pl to dwie różne domeny. Obie domeny należy przekierować w serwerze DNS u dostawcy domeny, aby sklep był dostępny pod adresem z subdomeną www i bez niej.
Sposoby przekierowania domeny
Podstawowy
Podczas składania zamówienia na Comarch e-Sklep należy zgłosić jedna główną domenę. Następnie przekierować ją u dostawcy domeny w rekordzie A na adres IP podany w Panelu Administracyjnym. Przekierowanie pozostałych domen kierujących do sklepu należy wykonać na serwerach DNS u dostawcy domeny, przekierowując cały ruch z domen dodatkowych na domenę główną.
Zobacz jak wykonać przekierowanie na stronie:
- Adres IP można sprawdzić w zakładce Moje konto > Sklepy > Moje sklepy po wskazaniu sklepu i jego wybraniu należy przejść do zakładki Domeny .
- Do Comarch e-Sklep możemy dodać więcej niż jedną domenę. W tym celu należy w panelu administracyjnym przejść do Moje konto > Sklepy > Moje sklepy, a następnie w wybranym Comarch e-Sklep dodać w zakładce Domeny nową domenę. Następnie należy dokonać przekierowania u dostawcy domeny.
Sposób lokalny
Klient, który nie posiada domeny lub jest na etapie kupna domeny może wykonać przekierowanie w pliku hosts.
W pliku hosts należy dopisać w jednej linii adres IP serwera i nazwę domeny sklepu, oddzielone od siebie spacją (dane z wiadomości otrzymanej po złożeniu zamówienia). Sklep będzie widoczny po wpisaniu w przeglądarce internetowej domeny sklepu. Zobacz jak wykonać przekierowanie lokalne: Konfiguracja odbywa się w obszarze Moje konto > Sklepy > Moje sklepy. Więcej informacji znajduje się w artykule opisującym konfigurację domeny sklepu.
Ustawienia po stronie Comarch e-Sklep
Czy ten artykuł był pomocny?