Odbiór osobisty - punkty odbioru osobistego

Odbiór osobisty

W panelu administracyjnym w menu Ustawienia > Płatności i dostawy > Punkty odbioru. W prawym górnym rogu można dodać punkt odbioru osobistego. Z tego poziomu mamy dostęp do włączenia punktów odbioru:
  • Odbiór osobisty w punkcie,
Należy uzupełnić wszystkie pola obowiązkowe, umożliwiamy również wpisanie dodatkowych informacji, aby Twoi klienci nie mieli problemów ze zlokalizowaniem punktu odbioru osobistego.
Wskazówka
Pamiętaj, aby podczas konfiguracji punktu odbioru zaznaczyć parametr W tym punkcie można odbierać towary zamówione w sklepie. W przypadku braku oznaczenia punkt odbioru nie pokażę się w sklepie.
Gdy już posiadasz dodany przynajmniej jeden punkt odbioru, możesz dodać sposób dostawy „Odbiór osobisty” do swojego cennika dostaw.

Lista punktów odbioru osobistego

Lista punktów odbioru osobistego wyświetla dodane punkty odbioru osobistego. Z jej poziomu można dodać oraz edytować punkty odbioru osobistego.   Po przejściu do listy punktów widoczny jest panel, na którym wyświetlona zostanie lista punktów odbioru osobistego wraz z następującymi kolumnami:
  • Kod,
  • Nazwa,
  • Miasto,
  • Ulica,
  • Kontakt przed odbiorem,
  • wysłano do Allegro,
  • Status,
  • Formy płatności,
  • Do odbioru w ciągu.
Uwaga
Domyślnym sposobem wyświetlania punktów odbioru osobistego w standardowych szablonach Comarch jest mapa. Aby punkty prawidłowo wyświetlały się na mapie wymagane jest uzupełnienie klucza Google Maps API w ustawieniach szablonu oraz wskazanie współrzędnych geograficznych na szczegółach danego punktu.
W standardowych szablonach Comarch umożliwiono prezentację godzin otwarcia dla punktów odbioru osobistego. Aby zaprezentować klientom godziny otwarcia należy je wpisać podczas dodania lub edycji punktu odbioru osobistego w sekcji Godziny otwarcia. Godziny otwarcia punktu odbioru osobistego są widoczne na podsumowaniu zamówienia oraz w profilu klienta na szczegółach zamówienia. Jeżeli chcemy edytować dany punkt odbioru, wystarczy na niego kliknąć z poziomu listy. Po zakończeniu edycji zmiany należy zapisać przyciskiem w prawym górnym rogu:

Eksport do pliku

Listę punktów odbioru osobistego można wyeksportować do pliku w formacie XML lub CSV. Więcej o eksporcie do pliku w Eksport do pliku. Listę można również zaimportować z pliku XML o odpowiedniej strukturze.

 

Dodawanie sposobu dostawy do macierzy dostaw

W celu wyświetlenia w sklepie utworzonego punktu odbioru osobistego należy dodać go do macierzy dostaw. Aby było to możliwe punkt odbioru musi być aktywny w panelu administracyjnym Ustawienia > Płatności i dostawy > Punkty odbioru. Kolejnym krokiem jest dodanie w cenniku dostaw (Ustawienia > Płatności i dostawy > Cennik dostaw > wybrany kraj) formy dostawy: Odbiór osobisty.

Planowane dostawy towarów w e-Sklepie

Wstęp

Comarch e-Sklep umożliwia klientowi sprawdzenie dostępności towaru w sklepie. Dzięki funkcji Sprawdź dostępność towaru w sklepie, osoby odwiedzające Twój e-Sklep będą mogły sprawdzić z poziomu strony internetowej, czy dany towar został już zamówiony u dostawcy.

Zastosowanie

Funkcja służy do sprawdzania nie tylko, czy towar został zamówiony u dostawcy, ale również udostępnia informacje o zamówionej ilości oraz planowanej dostawie. Po wejściu na kartę produktu klient ma możliwość kliknięcia w napis Sprawdź dostawy. W tym momencie sklep uruchomi Comarch e-Sklep Sync, aby ten pobrał informacje z dokumentu Zamówienia Zakup (ZZ) o planowanych dostawach z systemu ERP XL. Opcja jest dostępna na stronie szczegółów towaru na wszystkich towarach w sklepie - zarówno na tych, które można kupić jak i na takich, gdzie nie ma opcji dodawania do koszyka (np. zapytaj o cenę, czy powiadom o dostępności).

Kto może używać tej opcji?

Aby skorzystać ze wspomnianej funkcjonalności należy posiadać:
  • e-Sklep w wersji B2B,
  • Działającą usługę Comarch e-Sklep Sync,
  • System ERP XL,
  • Zainstalowany szablon Szafir.

Konfiguracja

  1. W panelu administracyjnym Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu/ Ogólne należy znaleźć Dostawy towarów i wybrać opcję Tak.
  2. Po zapisaniu i opublikowaniu zmian klienci po przejściu do szczegółów towaru będą mieli możliwość sprawdzenia planowanych dostaw.

Skąd pobierane są informacje o planowanych dostawach?

Informację wyświetlane na szczegółach towaru są pobierane z listy zamówień zakupu z systemu Comarch ERP XL. W zależności od statusu dokumentu ZZ klient widzi inny status na oknie z informacjami. Status dokumentu ZZ:
  • Potwierdzone – Dostawa potwierdzona,
  • Niepotwierdzone – Dostawa niepotwierdzona,
  • Anulowane potwierdzenie – Brak informacji,
  • Zamknięte potwierdzone – Brak informacji.
Czas planowanej daty dostawy brany jest z dokumentu ZZ z pola Data realizacji. Datę na dokumencie można modyfikować po potwierdzeniu dostawy. Zmiany dokonują się w e-Sklepie w momencie ich zapisania.

Towary wielowartościowe

Dla towarów wielowartościowych (fantomów i towarów z cechami) sprawdzanie dostępności (oraz wyświetlanie planowanych dostaw) pokazuje się według wybranej cechy.
Wskazówka
W szablonie Szafir wybraną cechą jest ta, która w momencie wywołania funkcji sprawdzenia dostępności w salonie jest oznaczona widoczną granatową ramką.

Dodatkowe informacje

Szczegółowe informacje dotyczące działania Comarch e-Sklep Sync znajdziesz w artykule: Comarch e-Sklep Sync.

Jak zintegrować e-Sklep z kurierem DPD?

1. Czym jest DPD ?

Firma DPD to lider polskiego rynku kurierskiego - obecnie DPD posiada ponad 50 oddziałów w całej Polsce. Główną działalnością firmy są kompleksowe usługi w zakresie dostaw miejskich, krajowych i międzynarodowych oraz usługi logistyczne, spedycyjne i celne. Firma DPD dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu oferuje profesjonalną wysyłkę i dostarczenie paczek w najlepszych obowiązujących standardach. Adres serwisu: https://www.dpd.com/pl

2. Jak dodać dostawę DPD?

Nowy sposób dostawy można skonfigurować w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep, w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Dostawy. Na formularzu dodawanej dostawy należy uzupełnić wymagane dane: nazwę dostawy, stawkę VAT, typ dostawy oraz sposób liczenia kosztu dostawy. Opcjonalnie można jeszcze ustawić inne parametry m.in. maksymalne wymiary paczki, czy przedziały wagowe dla zamówienia. Najważniejsze jest natomiast włączenie parametru aktywności dostawy na 'tak'. Po aktywowaniu i zapisaniu sposobu dostawy DPD, należy ustawić koszty wysyłki i podpiąć płatności dla danego kraju (np. PL) w zakładce Koszty dostaw i płatności. Od teraz klienci sklepu będą mogli wybrać formę dostawy DPD podczas składania zamówienia.
Wskazówka
Wszystkie kroki, które należy wykonać, aby prawidłowo dodać nowy sposób dostawy zostały opisane w artykule Dodatkowe sposoby dostawy.

3. Jak nadać paczki w systemie ERP?

Możliwość nadawania paczki kurierem DPD, jest dostępna wyłącznie poprzez systemy Comarch ERP:

3.1. Jak nadać paczki dla e-Sklepów połączonych z Comarch ERP Optima?

Z poziomu programu Optima możliwe jest nadawanie przesyłek kurierskich za pośrednictwem kuriera DPD. System ERP obsługuje:
  • definiowanie domyślnych parametrów dla nadawanych paczek (w tym wagę/ wymiary przesyłki)
  • generowanie przesyłek (pojedynczo i seryjnie)
  • pobranie i wydrukowanie listów przewozowych do przygotowanych paczek
  • drukowanie potwierdzenia odbioru
  • obsługiwanie stałych zleceń obioru
W programie Comarch ERP Optima możliwa jest obsługa wyłącznie przesyłek krajowych.
Wskazówka
Do poprawnej konfiguracji konta DPD w programie Comarch ERP Optima konieczne jest: – wcześniejsze podpisanie umowy z DPD, – uzyskanie dostępu do DPD Services u opiekuna klienta DPD. Szczegóły konfiguracji dostawy DPD opisano w Bazie Wiedzy Optima.

3.2 Jak nadać paczki dla e-Sklepów połączonych z Comarch ERP XT lub XL (poprzez Comarch Shipping)?

Comarch Shipping to aplikacja, która jest dostępna wyłącznie w wersji webowej, pracuje na serwerach Comarch Data Center i nie posiada dodatkowych wymagań technicznych. Do korzystania z Usługi Comarch Shipping konieczne jest posiadanie przez Abonenta i Użytkowników komputera wyposażonego w aktualną wersję jednej z następujących przeglądarek internetowych: Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox, Microsoft Edge lub Safari. Comarch Shipping obsługuje 11 sposobów dostaw, w tym usługi kurierskie DPD. Współpraca między systemami Comarch ERP i Comarch Shipping opiera się na wymianie danych pomiędzy tymi aplikacjami. Z systemu ERP wysyłane są informacje z dokumentów, dla których w Comarch Shipping tworzone są zlecenia przesyłek do firm kurierskich. Dalsza obsługa przesyłki odbywa się już z poziomu aplikacji Comarch Shipping. Za pomocą Comarch Shipping możliwe jest:
  • Tworzenie listów przewozowych według wymagań obsługiwanych kurierów;
  • Automatyzowanie procesu generowania listów przewozowych poprzez wykorzystanie szablonów zleceń;
  • Pobranie i wydrukowanie listów przewozowych do przygotowanych paczek;
  • Zamówienie kuriera na zdefiniowane adresy firmy oraz obsługę stałych zleceń obioru;
  • Weryfikowanie historii wysyłek oraz śledzenie ich statusów.
W celu aktywacji kuriera DPD w Comarch Shipping konieczne jest uzupełnienie jego danych dostępowych do środowiska testowego lub produkcyjnego, które można uzyskać na stronie kuriera - DPD Web Service API.
Wskazówka
Więcej informacji o dostawie DPD w Comarch Shipping znajdziesz w  Bazie wiedzy Comarch Shipping oraz w dedykowanych artykułach:

Przesyłka kurierska

W panelu administracyjnym można ustawić różne parametry dotyczące przesyłek kurierskich, takich zmian można dokonać w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Dostawy. Następnie należy kliknąć kafelek Przesyłka kurierska. Pojawi się wtedy okno, w którym można zmienić:
  • Nazwę formy dostawy,
  • Opis,
  • Typ dostawy,
  • Stawkę VAT,
  • Wymagalność numeru telefonu klienta na zamówieniu,
  • Sposób liczenia kosztu dostawy,
  • Maksymalny wymiar paczki,
  • Wagę zamówienia,
  • Grafikę prezentującą formę dostawy,
Sposób dostawy może posiadać koszt negocjowalny. W takim wypadku klient podczas składania zamówienia zostanie poinformowany, że koszt dostawy zostanie ustalony przez właściciela Comarch e-Sklep. Więcej informacji znajduję się w artykule o niestandardowych kosztach wysyłki. Na zakładkach Kategorie wykluczone i Towary wykluczone można wskazać, które dokładnie towary oraz kategorie towarów nie podlegają wysyłce tym sposobem dostawy. Uwaga! Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać przyciskiem w prawym górnym rogu.
Wskazówka
Dodaną przesyłkę pocztową można dezaktywować po wejściu na nią i odznaczeniu pola Dostawa aktywna a następnie zapisaniu zmian.

Przesyłka pocztowa

W panelu administracyjnym można ustawić różne parametry dotyczące przesyłek pocztowych. Zmian można dokonać w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Dostawy. Aby dodać przesyłkę pocztową jako dostawę należy kliknąć na kafelku Poczta Polska opcje Dodaj integrację. Pojawi się wtedy okno, w którym aby kontynuować należy kliknąć przycisk Konfiguruj. W następnym oknie wybrać należy rodzaje obsługiwanych punktów odbioru Poczty Polskiej. Po wyborze punktów zatwierdzamy wprowadzone zmiany przyciskiem u dołu strony Dodaj integrację.
Wskazówka
Po kliknięciu Przejdź do cennika zostaniesz przekierowany na zakładkę Koszty dostaw i płatności, na której można od razu skonfigurować między innymi: koszty, czas dostawy i sposoby płatności dla dodanej formy dostawy. Aby przejść do konfiguracji należy kliknąć przy wybranej formie dostawy Edytuj.
Teraz po ponownym przejściu na zakładkę Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Dostawy zauważyć można, że status dostawy Poczta Polska jest aktywny. Po kliknięciu w kafelek Poczta Polska pojawi się okno, w którym można zmienić:
  • Nazwę formy dostawy,
  • Opis,
  • Typ dostawy,
  • Stawkę VAT,
  • Wymagalność numeru telefonu klienta na zamówieniu,
  • Sposób liczenia kosztu dostawy,
  • Maksymalny wymiar paczki,
  • Wagę zamówienia,
  • Grafikę prezentującą formę dostawy.
Sposób dostawy może posiadać koszt negocjowalny. W takim wypadku klient podczas składania zamówienia zostanie poinformowany, że koszt dostawy zostanie ustalony przez właściciela Comarch e-Sklep. Więcej informacji o niestandardowych kosztach wysyłki. Na zakładkach Kategorie wykluczone i Towary wykluczone można wskazać, które dokładnie towary oraz kategorie towarów nie podlegają wysyłce tym sposobem dostawy. Uwaga! Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać przyciskiem znajdującym się w prawym górnym rogu .
Wskazówka
Dodaną przesyłkę pocztową można dezaktywować po wejściu na nią i odznaczeniu pola Dostawa aktywna a następnie zapisaniu zmian.

Jak wykluczyć towar ze sposobu dostawy?

Wstęp

W Comarch e-Sklep wprowadzona została możliwości wykluczania towarów z poszczególnych sposobów dostaw. Pozwala to na dokładniejsze zarządzanie dostawami w sklepie. Obecnie można wykluczać:
  • ze względu na wymiar towaru oraz maksymalny wymiar paczki dla danego sposobu dostawy,
  • dowolnie wybrany towar,
  • na podstawie kategorii, do której towar należy,
  • ze względu na wagę towaru.
Wykluczając towary na sposobach dostawy, należy pamiętać, że podczas finalizacji zakupu Klienci będą mieli dostępne tylko te sposoby dostawy, dla których zostały spełnione warunki ich aktywacji. W przypadku, gdy do koszyka został dodany towar, który nie spełnia odpowiednich kryteriów, sposób dostawy nie zostanie wyświetlony. Jeżeli żadna z form dostawy nie spełni warunków zamówienia, wówczas w koszyku nie będzie można złożyć zamówienia, a Klient otrzyma informację z prośbą o kontakt z administratorem sklepu.

Wykluczenia ze względu na wymiar towaru i paczki

Na podstawie wymiarów paczki oraz wymiarów towarów wprowadzono funkcjonalność wykluczenia sposobów dostawy, które nie spełniają podanych przez obsługę sklepu założeń. Na sposobach dostawy w panelu administracyjnym sklepu w menu Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Dostawy można podać maksymalny rozmiar paczki, jaka może zostać dostarczona do Klienta danym sposobem dostawy. W sekcji Waga i wymiary/ Maksymalny wymiar paczki dostępne są pola do wpisania długości, szerokości i wysokości paczki mierzonej w centymetrach, przy czym największa wartość jaka może zostać podana w każdym polu to 32 000 cm. Pola przyjmują tylko liczby, bez części dziesiętnych.
Wskazówka
Należy pamiętać, aby uzupełniając wymiary towaru podawać wymiary towaru wraz z jego opakowaniem. Należy tutaj pamiętać, że towar bez oryginalnego opakowania mieści się w wymiarach paczki ustawionych na danym sposobie dostawy, natomiast w opakowaniu już nie.
Po dodaniu towaru do koszyka dopuszczalny jest obrót wymiarów towaru względem:
  • osi pionowej – podczas pakowania w paczki umożliwia obrót wymiarów towaru względem osi pionowej, czyli przemienne są długość oraz szerokość towaru.
  • osi pionowej i poziomie – podczas pakowania w paczki umożliwia taki obrót towaru, że długość to zawsze najdłuższy wymiar podany na towarze, a wysokość – najkrótszy podany wymiar.
  • nie obracaj towaru – po wybraniu tej opcji podczas pakowania w paczki towary nie będą obracane.
Jeżeli którykolwiek z towarów dodanych przez Klienta do koszyka nie mieści się w określonych wymiarach paczki ustalonych na sposobie dostawy, wówczas taka forma dostawy nie jest dostępna podczas składania zamówienia. Wymiary towaru można uzupełnić w menu Sprzedaż/ Towary dostępnym w panelu administracyjnym sklepu. Na liście towarów widoczne są wszystkie towary utworzone w systemie ERP i udostępnione w Comarch e-Sklep. Po przejściu do formularza edycji towaru możliwa jest modyfikacja jedynie jednostki miary danego towaru. Uzupełniać można zarówno wymiary towaru sprzedawanego w jednostce podstawowej, jak i w jednostce pomocniczej, dodanej na karcie towaru w systemie ERP. Więcej informacji o wymiarach na szczegółach towaru, dowiesz się z tego artykułu. Dopóki systemy ERP nie będą wysyłały wymiarów towaru, wymiary podane w menu Sprzedaż/ Towary nie będą aktualizowane podczas synchronizacji z systemem ERP. W przeciwnym wypadku zostaną zastąpione wymiarami podanymi w systemie ERP.
Wskazówka
W przypadku braku wymiaru towaru (wymiar równy 0x0x0) sposób dostawy z ustawionymi wymiarami paczki będzie pozwalał zamówić dowolną ilość towaru w paczce.

Wykluczenia wybranych towarów ze sposobu dostawy

Na szczegółach wszystkich sposobów dostawy w panelu administracyjnym sklepu w menu Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Dostawy można wskazać towary, które mają być wykluczone z możliwości dostarczenia daną formą dostawy. Po przejściu na szczegóły sposobu dostawy dostępna jest zakładka Towary wykluczone, w której po kliknięciu w przycisk Dodaj towary pojawi się lista wszystkich towarów udostępnionych w Comarch e-Sklep z której można wybrać towary, których nie będzie można dostarczyć danym sposobem dostawy. Dodając towary, które mają zostać wykluczone z danej formy dostawy można je wyszukać po kodzie, nazwie towaru, kategorii w sklepie, w jakiej są dodane. Na liście towarów oraz podczas dodawania towarów, które nie mogą być wysyłane wybranym sposobem dostawy widoczne są kolumny: Nazwa towaru, kod towaru, kategoria w sklepie.

Wykluczenia wszystkich towarów z wybranej kategorii ze sposobu dostawy

Po przejściu na szczegóły wszystkich sposobów dostawy w panelu administracyjnym sklepu w menu Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Dostawy można wskazywać kategorie z której wszystkie towary mają być wykluczone z możliwości dostarczenia daną formą dostawy. Na szczegółach każdego ze sposobów dostawy dostępna jest zakładka Kategorie wykluczone, w której po kliknięciu w przycisk Dodaj towary pojawi się lista wszystkich kategorii udostępnionych w Comarch e-Sklep. Z tej listy można wybrać kategorie, z której wszystkie towary będą wyłączone z danego sposobu dostawy. Dodając kategorię z towarami, które mają zostać wykluczone z danej formy dostawy można ją wyszukać po nazwie kategorii. Konfigurację płatności i dostaw w Comarch e-Sklep znajdziesz w tym artykule.

Wykluczenia sposobu dostawy ze względu na wagę towaru

W Comarch e-Sklep wprowadzono również możliwość ukrywania formy dostawy w koszyku ze względu na wagę zamówienia. Aby funkcja działała należy:
  • w panelu administracyjnym e-Sklepu w menu Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Dostawy na szczegółach formy dostawy w sekcji Waga i wymiary w polach Waga zamówienia od i do ustawić minimalną i maksymalną wagę zamówienia, która będzie obsługiwana tą formą dostawy. Należy ją podać z dokładnością do części tysięcznych kilograma, a maksymalna wartość w polu to 9999,999.
  • na kartach towarów w systemie ERP ustawić wagę towaru dla jednostki podstawowej i jednostek pomocniczych, jeżeli są wysyłane do e-Sklepu.
Podczas składania zamówienia w e-Sklepie liczona jest waga poszczególnych towarów. W koszyku będą dostępne tylko te formy dostawy, które spełniają warunki odnośnie wagi zamówienia, a także uwzględniające inne kryteria określone w ustawieniach panelu e-Sklepu (np. odnośnie wymiarów towarów, wartości zamówienia, wykluczeń towarów i kategorii).

Odbiór osobisty

W panelu administracyjnym można ustawić różne parametry dotyczące odbioru osobistego przez klienta. Takich zmian można dokonać w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Dostawy. Następnie należy kliknąć w wiersz Odbiór Osobisty. Pojawi się wtedy okno, w którym można zmienić:
  • nazwę formy dostawy,
  • opis,
  • stawkę VAT,
  • wymagalność numeru telefonu klienta na zamówieniu,
  • typ dostawy,
  • sposób liczenia kosztu dostawy,
  • maksymalny wymiar paczki,
  • zdefiniować przedziały, aby uzależnić dostawę od wagi i wartości zamówienia
  • grafikę prezentującą formę płatności.
  W przypadku, gdy w sposobie dostawy zostanie wybrana opcja koszt negocjowalny, to klient podczas składania zamówienia zostanie poinformowany, że koszt dostawy zostanie ustalony przez właściciela Comarch e-Sklep. Więcej informacji o niestandardowych kosztach wysyłki. Na zakładkach towary wykluczone i kategorie wykluczone można wskazać, które dokładnie towary oraz kategorie towarów nie podlegają wysyłce tym sposobem dostawy. Wybór kategorii wykluczonych następuje poprzez kliknięcie w przycisk ,a wybór towarów wykluczonych poprzez klikniecie w przycisk .   Uwaga! Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać  .

Niestandardowe koszty wysyłki

Zdarza się, że właściwości sprzedawanego towaru sprawiają, że koszt jego dostawy znacząco odbiega od wcześniej zdefiniowanej macierzy dostaw. W takim wypadku pomocne bywają niestandardowe sposoby ustalania kosztu dostawy.

Uwaga
Sposób liczenia kosztu dostawy administrator sklepu definiuje na karcie towaru w systemie ERP.

Stały koszt wysyłki

Stały koszt wysyłki, jest ustalany na poziomie systemu Comarch ERP. Jest to koszt wysyłki, który nie zależy od wielkości zamówienia, ani jego ceny. Koszt ten jest ustawiany dla jednej sztuki produktu, oznacza to, że za każdą następną zamawianą sztukę doliczana jest wielokrotność tego kosztu. W Comarch e-Sklep można dodatkowo ustalić czy dla towarów ze stałym kosztem ma obowiązywać darmowa dostawa. Informacje na ten temat zostały opisane w ulotce do wersji 2020.

Negocjowalny koszt wysyłki

Koszt dostawy i płatności ustalany jest indywidualnie dla każdego zamówienia. Klient składa zamówienie na którym otrzymuje informację, że koszt dostawy zostanie dopiero ustalony. Następnie pracownik e-Sklepu z poziomu szczegółów zamówienia w panelu administracyjnym, ustala koszty wysyłki i płatności. Po zdefiniowaniu kosztów, klient otrzymuje wiadomość z prośbą o akceptację takiego kosztu z poziomu profilu klienta. Po zaakceptowaniu, zamówienie jest realizowane jak standardowe zamówienie w sklepie.

Koszt wysyłki naliczany przez Comarch e-Sklep Sync

Kolejną propozycją jest koszt dostawy wyliczany przez Comarch e-Sklep Sync. Wówczas mają Państwo możliwość napisać własną macierz dostaw i własny sposób wyliczania kosztów dostawy. Jedynym wymogiem jest posiadanie sklepu w wersji B2B i Comarch e-Sklep Sync. Więcej informacji w artykule: Koszt dostawy wyliczany przez Comarch e-Sklep Sync.
Przyklad
Przyklad

Dlaczego w koszyku widać dwa takie same sposoby dostawy?

Podczas zakupów w koszyku, przy wyborze sposobu dostawy i płatności, można zauważyć dwa identyczne sposoby dostawy. Wbrew pozorom sposób dostawy nie został zdublowany, lecz jest wynikiem specyficznej konfiguracji. Jak wygląda taka konfiguracji?
  1. W panelu administracyjnym w sekcji Ustawienia/ Ustawienia i płatności/ Cenniki dostaw/ wybrany kraj w zakładce Koszty dostaw i płatności dla dostawy Przesyłka kurierska zdefiniowano darmową dostawę dla zamówień od wartości 250,00 zł, obejmującą wszystkie formy płatności.
  2. Następnie w sekcji Ustawienia/ Ustawienia i płatności/ Cenniki dostaw/ wybrany kraj w zakładce Darmowa dostawa również dla dostawy Przesyłka kurierska oraz dla płatności Pobranie zdefiniowano darmową dostawę od kwoty zamówienia 199,99 zł.
W wyniku tej konfiguracji, dodana została darmowa dostawa dla tej samej formy dostawy, lecz różniąca się w zależności od formy płatności – dla płatności Pobranie darmowa dostawa obowiązuje od kwoty 199,99 zł, natomiast dla płatności Przedpłata oraz Tpay darmowa dostawa będzie od kwoty 250,00 zł. Więcej informacji znajdziesz w artykule: Konfiguracja płatności i dostaw.

Planowany termin dostawy

Wstęp

W Comarch e-Sklep istnieje możliwość wprowadzenia przez Klientów daty i godziny dostawy zakupionego towaru podczas składania zamówienia. W tym artykule dowiesz się w jaki sposób umożliwić Klientom edycję terminu dostawy przesyłki, a także w których obszarach e-Sklepu informacja o planowanym terminie dostawy jest widoczna.

Konfiguracja

Funkcjonalność jest dostępna po włączeniu parametru Pozwalaj na edycję terminu dostawy w panelu administracyjnym na zakładce Wygląd sklepu > Ustawienia > Ustawienia szablonu > Ogólne w obszarze Dostawy i punkty odbioru. Parametr jest dostępny we wszystkich standardowych szablonach Comarch. Obsługa sklepu może wybrać, czy edycja terminu ma dotyczyć daty dostawy, czy daty i godziny dostawy o której Klient chciałby otrzymać przesyłkę. Domyślnie parametry są skonfigurowane w następujący sposób:
  • Pozwalaj na edycję terminu dostawy – Tak,
  • Pozwalaj na edycję – daty dostawy.
Wskazówka
Pamiętaj, wprowadzone zmiany w zakresie ustawień szablonu będą widoczne w e-Sklepie po Zapisaniu i Opublikowaniu wprowadzonych zmian.

Sposób działania

Podczas składania zamówienia Klient w koszyku może wybrać planowany termin dostawy. Jeżeli klient nie wskaże inaczej wówczas w polu Planowany termin dostawy zostanie wskazana data obliczona w oparciu o ilość dni podaną podczas konfiguracji sposobu dostawy.
Przyklad
Klient składa zamówienie w dniu 21.08. W koszyku wybiera sposób dostawy Przesyłka pocztowa (dostawa do 3 dni) i nie wskazuje planowanego terminu dostawy. W polu Planowany termin dostawy oraz w dalszych krokach zamówienia będzie zatem widniała data 24.08. Klient składa zamówienie w dniu 21.08. W koszyku wybiera sposób dostawy Przesyłka kurierska  oraz wskazuje planowany termin dostawy na 28.08. W polu Planowany termin dostawy oraz w dalszych krokach zamówienia będzie zatem widniała data 28.08.
Obsługa sklepu może sprawdzić planowany termin dostawy określony przez Klienta, w panelu administracyjnym na szczegółach zamówienia, w sekcji Szczegóły przesyłki.

Jak dodać dodatkową dostawę w e-Sklepie?

Poza sposobami dostawy domyślnie zdefiniowanymi przez twórców e-Sklepu, możliwe jest również dodawanie dodatkowych sposobów dostawy.

Dodatkowe sposoby dostawy możesz skonfigurować w panelu administracyjnym na trzy sposoby. Sposób 1. W zakładce Ustawienia > Płatności i dostawy > Dostawy.

Wystarczy, że klikniesz przycisk Dodaj dostawę. Pojawi się wtedy okno, w którym należy ustawić nazwę, język, stawkę VAT, typ dostawy oraz sposób liczenia kosztu dostawy. Sposób dostawy może posiadać koszt negocjowalny. W takim wypadku klient podczas składania zamówienia zostanie poinformowany, że koszt dostawy zostanie ustalony przez właściciela Comarch e-Sklep. Więcej informacji w artykule o niestandardowych kosztach wysyłki. Opcjonalnie uzupełnij opis sposobu dostawy, określ, czy numer telefonu klienta będzie wymagany podczas składania zamówienia oraz wstaw grafikę dla tworzonego sposobu dostawy. Dodatkowo możesz wprowadzić maksymalne wymiary paczki oraz przedziały wagi zamówienia. W panelu administracyjnym e-Sklepu wprowadzono możliwość ustalenia wagi zamówienia na poszczególnych sposobach dostawy do 9 999 999,999 kg. Po dodaniu nowego sposobu dostawy pojawią się dwie dodatkowe zakładki w szczegółach sposobu płatności. Na zakładkach Towary wykluczone i Kategorie wykluczone możesz wskazać, które dokładnie towary oraz kategorie towarów nie mogą być wysyłane tym sposobem dostawy. Uwaga! Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać. Na szczegółach towaru w panelu administracyjnym e-Sklepu (w menu Sprzedaż > Towary) w sekcji Dane z systemu ERP dla sposobu liczenia kosztu dostawy – Koszt dostawy widnieje informacja: Ustawienia e-Sklep. Sposób 2. Dostawę możesz dodać również w zakładce Integracje > Dodaj integrację > Dostawy. Wybierz jedną z gotowych integracji oraz wypełnić dane konfiguracyjne. Po aktywacji integracji zostanie ona automatycznie dodana do cennika kraju Polska. Więcej o integracjach przeczytasz w artykule Jakie integracje udostępnia Comarch e-Sklep? Sposób 3. Bezpośrednio podczas dodawania lub edycji cennika w zakładce Ustawienia > Płatności i dostawy > Cenniki dostaw. Po wejściu w cennik użyj przycisku Dodaj dostawę, a następnie wybierz Nowy sposób dostawy. Następnie w formularzu wypełnij dane konfiguracyjne sposobu dostawy. Po dodaniu dostawy, dokończ proces konfigurowania dostaw i płatności.

Jak przeprowadzić integrację dostawy z DHL?

Czym jest DHL?

DHL to międzynarodowa firma zajmująca się logistyką i usługami kurierskimi. Jest częścią Deutsche Post DHL Group, jednej z największych grup logistycznych na świecie. DHL specjalizuje się w międzynarodowej dostawie, dostarczaniu przesyłek ekspresowych, frachcie lotniczym, morskim, drogowym oraz zarządzaniu łańcuchem dostaw. Adres strony internetowej firmy: https://www.dhl.com/pl-pl/home.html

Jak dodać integrację DHL do e-Sklepu?

Aby dodać integrację z DHL, należy w panelu administracyjnym przejść do zakładki Integracje, a następnie kliknąć w przycisk Dodaj integrację. Kafel z logo firmy DHL można znaleźć na liście dostępnych integracji w sekcji Dostawy lub wpisując nazwę „DHL” w polu wyszukiwania. Po zaznaczeniu kafla DHL, należy kliknąć w przycisk Dodaj, a następnie Dodaj integrację.
Wskazówka
W Comarch e-Sklep udostępniamy możliwość wyboru punktów odbioru z mapy punktów dostarczanej przez DHL. Nadawanie paczki odbywa się jednak poprzez system Comarch ERP np. Optima lub w Comarch Shipping.

Jak skonfigurować dostawę DHL?

Aby skonfigurować szczegóły dostawy, należy przejść do zakładki Ustawienia > Płatności i dostawy, do sekcji Dostawy, a następnie kliknąć w dostawę DHL na liście.   W karcie edycji dostawy można aktywować/dezaktywować dostawę, zmienić język, nazwę formy dostawy, opis i grafikę, jej typ oraz stawkę VAT, jak również maksymalną wagę i wymiary paczek. Istnieje również możliwość wyboru kategorii sklepu oraz poszczególnych towarów, które nie będą podlegać wysyłce tym sposobem dostawy. Szczegóły na temat wykluczania towarów i kategorii ze sposobów dostawy można znaleźć w artykule Jak wykluczyć towar ze sposobu dostawy? Z poziomu tej zakładki można również skonfigurować wysokość stawek VAT dla OSS (temat opisany w artykule Jak dostosować sprzedaż do przepisów VAT e-Commerce?). Po aktywowaniu i zapisaniu sposobu dostawy, w zakładce Koszty dostaw i płatności w sekcji Cenniki dostaw należy ustawić koszty wysyłki i podpiąć płatności dla wszystkich obsługiwanych krajów.   Po zapisaniu dostawa "DHL" powinna pojawić się na liście obsługiwanych dostaw dla wybranego kraju.   Od teraz klienci sklepu będą mogli wybrać formę dostawy DHL podczas składania zamówienia. Wówczas pojawia się opcja wyboru punktu odbioru osobistego z mapy dostarczanej przez DHL Parcel. Sprawdź jak działa integracja dostaw z DHL na naszym sklepie demonstracyjnym.

Jak nadawać paczki w systemie ERP?

Możliwość nadawania paczek kurierem DHL dostępna jest wyłącznie z poziomu systemu Comarch ERP w integracji z Comarch Shipping. Pełna instrukcja aktywacji usług kurierskich, ich konfiguracji, oraz zlecania nadawania przesyłek znajduje się w następującym artykule: Kurier DHL.