Składanie zamówień
Składanie zamówienia rozpoczyna się od wybrania przedmiotu, który ma być kupiony. Takiego wyboru można dokonać wyszukując po kategoriach lub też za pomocą wyszukiwarki. Następnym krokiem jest dodatnie wybranego przedmiotu do koszyka, klikając przycisk DODAJ DO KOSZYKA.
Należy pamiętać aby przed dodaniem przedmiotu do koszyka wybrać jego atrybuty – jeśli je posiada.
Pojawi się wtedy komunikat, mówiący że produkt został dodany do koszyka, można z tego miejsca przejść do koszyka i złożyć zamówienie za pomocą przycisku PRZEJDŹ DO KOSZYKA, lub przeglądać i wybierać inne przedmioty klikając przycisk Pozostań na stronie.
Zamówienie widoczne będzie, w koszyku w prawym górnym rogu.
Po przejściu do koszyka można dokończyć realizację zamówienia.
W tym oknie można zmienić ilość sztuk wybranego przedmiotu, można usunąć dowolny przedmiot z koszyka, można podać posiadany kod rabatowy, można ustawić preferowaną datę planowanego terminu dostawy. Należy wybrać kraj do którego ma być dostarczona przesyłka oraz wybrać sposób dostawy i płatności. Po uzupełnieniu tego okna należy przejść do następnego okna przyciskiem DALEJ.
Jeśli klient jest zalogowany w Sklepie, w tym kroku pojawi się już zakładka podsumowanie, ponieważ dane są automatycznie uzupełnione danymi podanymi podczas logowania. Klikając na zakładkę Twoje dane, można je edytować. Jeśli klient nie jest zalogowany pojawi się okno, w którym można się zalogować, bądź podać dane, żeby złożyć zamówienia jako klient niezarejestrowany. W przypadku chęci otrzymania faktury, należy kliknąć w suwak przy tekście Chcę otrzymać fakturę. Pojawi się wtedy miejsce na uzupełnienie danych do faktury. Po zakończeniu uzupełniania danych, należy kliknąć w pole PODSUMOWANIE. W tym polu należy zaakceptować za pomocą suwaka regulamin oraz prawo do odstąpienia od umowy. Można również wpisać swoje uwagi w polu Uwagi dodatkowe. Ostatnim krokiem jest kliknięcie przycisku ZAMÓWIENIE Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY. Pojawi się wtedy okno podsumowujące transakcję. Gotowe zamówienie trafia do sklepu gdzie oczekuje na akceptację, która opisana jest w LINK. W momencie złożenia zamówienia, do klienta zostanie wysłana wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia. Istnieją sytuacje w których schemat zamówienia nie przebiega w ten sam sposób, do takich sytuacji należą wprowadzone przez administratora sklepu: Przy wprowadzeniu przez administratora, zapytania o cenę produktu schemat zamawiania w e-Sklepie wygląda w następujący sposób. Po wybraniu przedmiotu, należy wysłać zapytanie o cenę, w którym konieczne jest podanie adresu e-mail i ilości oraz opcjonalnie można uzupełnić pole z numerem telefonu, a także z wiadomością do sprzedającego. Po wysłaniu zapytania, klient otrzyma wiadomość e-mail potwierdzającą wysłanie zapytania. Następnym krokiem jest ustalenie w panelu ceny produktu (sposób ustalania ceny – LINK) i wysłanie odpowiedzi do kupującego. Wtedy też wiadomość e-mail zostanie wysłana do klienta, w której zostanie mu przedstawiona cena, oraz link do koszyka gdzie może kontynuować swoje zamówienie, w sposób opisany w podrozdziale 1 Składanie zamówień. Szczegółowe informacje na temat negocjowalnych kosztów wysyłki znajdują się TUTAJ. Przy wprowadzeniu przez administratora negocjowalnych kosztów dostawy schemat zamawiania w e-Sklepie wygląda w następujący sposób. Po wybraniu przedmiotu pojawi się komunikat Koszt dostawy zostanie ustalony przez obsługę sklepu. Następnie należy postępować w sposób zgodny, ze schematem opisanym w punkcie 1 Składanie zamówień. Po złożeniu zamówienia klient otrzymuje wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie zamówienia oraz informującą o późniejszym ustaleniu kosztów dostawy – w kolejnym e-mailu. Kolejnym krokiem jest ustalenie kosztów dostawy przez administratora w panelu i wysłanie wiadomości do kupującego, w celu potwierdzenia ustalonego kosztu. Klient otrzymuje wiadomość e-mail z ustalonym kosztem dostawy, który musi zaakceptować w Profilu klienta w zakładce zamówienia, na stronie sklepu, poprzez kliknięcie przycisku AKCEPTUJĘ KOSZTY. Pojawi się wtedy komunikat, mówiący że następnym krokiem jest akceptacja zamówienia przez sklep w systemie ERP. Klient w tym czasie otrzymuje również wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie zamówienia. W celu akceptacji zamówienia w systemie ERP należy zsynchronizować e-Sklep z systemem ERP, potwierdzić złożenie zamówienia oraz dokonać ponownej synchronizacji. Pojawi się wtedy komunikat zrealizowane. Klient otrzyma również wiadomość e-mail dotyczącą zmiany statusu zamówienia na zrealizowane. Przy wprowadzeniu przez administratora konieczności potwierdzania zamówienia schemat zamawiania w e-Sklepie wygląda w następujący sposób. Cały proces zamawiania jest taki sam jak proces opisany w podrozdziale 1 Składanie zamówień. Różnice pojawiają się po kliknięciu przycisku ZAMÓWIENIE Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY. Pojawia się wtedy komunikat, mówiący o statusie zamówienia – oczekujący na potwierdzenie. Klient otrzymuje wiadomość w-mail, w której po kliknięciu w link aktywacyjny akceptuje złożenie zamówienia. Potwierdza to komunikat Twoje zamówienie zostało potwierdzone.
Niestandardowy proces zamówienia
Zapytania o cenę
Koszty negocjowalne
Potwierdzenia zamówienia
Czy ten artykuł był pomocny?