Niestandardowe koszty wysyłki

Zdarza się, że właściwości sprzedawanego towaru sprawiają, że koszt jego dostawy znacząco odbiega od wcześniej zdefiniowanej macierzy dostaw. W takim wypadku pomocne bywają niestandardowe sposoby ustalania kosztu dostawy.

Uwaga
Sposób liczenia kosztu dostawy administrator sklepu definiuje na karcie towaru w systemie ERP.

Stały koszt wysyłki

Stały koszt wysyłki, jest ustalany na poziomie systemu Comarch ERP.
Jest to koszt wysyłki, który nie zależy od wielkości zamówienia, ani jego ceny. Koszt ten jest ustawiany dla jednej sztuki produktu, oznacza to, że za każdą następną zamawianą sztukę doliczana jest wielokrotność tego kosztu.

W Comarch e-Sklep można dodatkowo ustalić czy dla towarów ze stałym kosztem ma obowiązywać darmowa dostawa. Informacje na ten temat zostały opisane w ulotce do wersji 2020.

Negocjowalny koszt wysyłki

Koszt dostawy i płatności ustalany jest indywidualnie dla każdego zamówienia.
Klient składa zamówienie na którym otrzymuje informację, że koszt dostawy zostanie dopiero ustalony.

Następnie pracownik e-Sklepu z poziomu szczegółów zamówienia w panelu administracyjnym, ustala koszty wysyłki i płatności.
Po zdefiniowaniu kosztów, klient otrzymuje wiadomość z prośbą o akceptację takiego kosztu z poziomu profilu klienta. Po zaakceptowaniu, zamówienie jest realizowane jak standardowe zamówienie w sklepie.

Koszt wysyłki naliczany przez Comarch e-Sklep Sync

Kolejną propozycją jest koszt dostawy wyliczany przez Comarch e-Sklep Sync. Wówczas mają Państwo możliwość napisać własną macierz dostaw i własny sposób wyliczania kosztów dostawy. Jedynym wymogiem jest posiadanie sklepu w wersji B2B i Comarch e-Sklep Sync. Więcej informacji w artykule: Koszt dostawy wyliczany przez Comarch e-Sklep Sync.

Przyklad
Przyklad

Czy ten artykuł był pomocny?