Zapis do newslettera

Subskrypcja newslettera

Klient ma możliwość otrzymywania newslettera, czyli wiadomości mailowych (bądź SMS) informujących o nowościach i promocjach dostępnych w sklepie. Treść takiego newslettera definiuje administrator Comarch e-Sklep.

Wskazówka
Do subskrypcji newslettera e-mail nie jest wymagane założenie konta w Comarch e-Sklep. Natomiast Newsletter SMSowy wysyłany jest tylko do Kontrahentów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowych kanałem SMS oraz podali numer telefonu.

Domyślnie podczas wyrażania zgody na informacje handlowe w Comarch e-Sklep aktywny jest tylko kanał e-mail. W Comarch e-Sklep można również dodać kanał SMS oraz Telefon – ustawień dokonuje się w panelu administracyjnym w menu Ustawienia > Treści formalne > Zgody > Zgoda na otrzymywanie newslettera.
W sekcji Forma kontaktu można określić, jakie formy komunikacji (e-mail, SMS, telefon) mają być dostępne dla klienta do zatwierdzenia podczas zapisu do newslettera.

Po aktywacji dodatkowych kanałów, w każdym z naszych standardowych szablonów graficznych, klient może wyrazić zgodę na formę kontaktu również poprzez SMS i telefon:
• podczas rejestracji w sklepie,
• podczas składania zamówienia (będąc zalogowanym w sklepie),
• po zalogowaniu się do profilu Klienta.

Wskazówka
Podczas składania zamówienia jako Kontrahent niezalogowany (jednorazowy) dostępny jest tylko kanał e-mail.

W celu otrzymywania newsletterów wysyłanych z Comarch e-Sklep, klient powinien :

1. W zależności od szablonu w sekcji newsletter wprowadzić swój adres e-mail, zaakceptować regulamin sklepu oraz nacisnąć przycisk: +.

2. Na podany adres zostanie wysłana wiadomość e-mail z linkiem aktywacyjnym. Po kliknięciu w link adres e-mail zostanie zweryfikowany, co spowoduje jego dołączenie do listy adresów, do których kierowane będą newslettery.

Jeśli klient posiada konto w e-Sklepie, ale nie jest zapisany do listy subskrybentów, to ma możliwość zapisania się do subskrypcji newslettera w Strefie Klienta, poprzez wyrażenie odpowiedniej zgody.
Wycofanie przez klienta zgody spowoduje, że przestaje on być subskrybentem newslettera.

Przygotowanie newslettera

Administrator sklepu przygotowuje treść nowego newslettera z poziomu Panelu Administracyjnego. Odbywa się to w zakładce  Marketing > Newsletter. Wystarczy z opcji listy wybrać dodaj, a następnie na formularzu który się pojawi można wpisać treść wiadomości.

Wskazówka
Więcej informacji o newsletterach znajduje się w artykule newsletter.

Wysyłka newslettera

Wysyłka gotowych newsletterów odbywa się z listy w zakładce Marketing > Newsletter. Po zaznaczeniu gotowego newslettera w opcjach listy należy wybrać przycisk Wyślij newsletter.

Wówczas otworzy się nowe okno z wcześniej utworzonymi segmentami, gdzie możesz zaznaczyć do jakiej grupy odbiorców (segmentu) ma zostać wysłany Newsletter. Jeśli żadne segmenty nie zostaną wybrane newsletter zostanie wysłany do wszystkich subskrybentów.
W tym miejscu można również wybrać opcję Wyślij próbnie, wtedy Newsletter zostanie wysłany na adres e-mail / numer telefonu podany w konfiguracji sklepu.

Wskazówka
W Comarch e-Sklep w szablonie Szafir została dodana możliwość dezaktywacji newslettera w sklepie. Więcej informacji na ten temat zostało przedstawione w artykule.

Więcej informacji znajdziesz w artykułach:
Newsletter – ustawienia 
Newslettery 
Segmenty – Wysyłanie newsletterów
Subskrybenci

Czy ten artykuł był pomocny?