Lista subskrybentów
Szczegółowe informacje dotyczące zapisu do newslettera znajdziesz w artykule Zapis do newslettera.
Listę subskrybentów możesz edytować w panelu administracyjnym, w zakładce Klienci / Subskrybenci.
Lista subskrybentów zawiera informacje o wszystkich zarejestrowanych w sklepie subskrybentach czyli osobach, które w e-Sklepie wyraziły zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych. Znajdują się na niej m.in. dane kontaktowe subskrybentów oraz status subskrybenta.
Subskrybentów można podzielić na tych, którzy założyli konto w e-Sklepie (wówczas będą widoczni również na liście kontrahentów) tych, którzy zapisali się do newslettera e-Sklepu oraz tych pozyskanych z Edrone i SalesManago. Typ subskrybenta jest widoczny na liście subskrybentów. Jeżeli subskrybent posiada konto w sklepie (typ Konto użytkownika) wówczas po przejściu w szczegóły takiego subskrybenta pojawią się dane tylko do odczytu. Edycji danych dotyczących subskrypcji dokonuje użytkownik w swoim profilu klienta.
Lista subskrybentów zawiera adresy e-mail kontrahentów, którzy wyrazili zgodę handlową dla kanału e-mail oraz adresy e-mail, które zapisały się do newslettera w sklepie.
Domyślnie podczas wyrażania zgody na informacje handlowe w Comarch e-Sklep aktywny jest tylko kanał e-mail. Możesz również dodać kanał SMS oraz Telefon w panelu administracyjnym w menu Ustawienia/ Treści /Zgody /Zgoda na informacje handlowe na zakładce Wersje. Każda zmiana kanałów tworzy nową wersję zgody. Po aktywacji dodatkowych kanałów w każdym z naszych standardowych szablonów graficznych Klient może wyrazić zgodę na formę kontaktu poprzez SMS, telefon:
- podczas rejestracji w sklepie,
- podczas składania zamówienia (będąc zalogowanym w sklepie),
- po zalogowaniu się do profilu Klienta.
- Podczas składania zamówienia jako Kontrahent niezalogowany (jednorazowy) dostępny jest tylko kanał e-mail.
Szczegóły subskrybentów
Po kliknięciu w zakładkę wybranego subskrybenta, na liście subskrybentów wyświetlają się szczegóły subskrybenta.
Przy nazwie kontrahenta wyświetla się jego status (aktywny/zablokowany). Poniżej dane kontaktowe (adres E-mail). Następną pozycją jest wybór czy subskrybent ma być aktywny czy nie oraz jaki ma być język subskrypcji.
W zakładkach znajdujących się poniżej opisane są:
- Zgody i treści formalne – prezentuje informację, czy subskrybent wyraził zgodę, która została zapisana w e-Sklepie, a także historię zmian wyrażonych zgód.
- Kupony – dostępne dla subskrybenta kupony rabatowe.
Dodawanie nowego subskrybenta
Aby dodać nowego kontrahenta wejdź w panel administracyjny, a następnie w zakładkę Klienci/ Subskrybenci.
Po wybraniu zakładki subskrybenci, pierwszym etapem jest wprowadzenie adresu E-mail i dodanie subskrybenta za pomocą przycisku Dodaj subskrybenta.
Po wykonaniu tego kroku, pojawi się on na liście subskrybentów. Podczas wyszukiwania subskrybenta kolumną Nazwa Subskrybenta po wprowadzeniu dowolnego tekstu pojawi się lista z podpowiedziami dostępnych subskrybentów.
Operacje seryjne
Operacje seryjne, to takie operacje, które można wykonać zbiorczo dla kilku subskrybentów, po zaznaczeniu ich na liście subskrybentów .
Do takich operacji należą:
- Aktywuj/Zablokuj
- Eksportuj do pliku
Zakładka Aktywuj/Zablokuj pozwala na zbiorcze aktywowanie lub blokowanie kilku subskrybentów.
Funkcja usuwania subskrybenta kasuje dane kontrahenta.
Eksport subskrybentów do pliku
Listę subskrybentów można wyeksportować do pliku w formacie XML lub CSV. Więcej o eksporcie do pliku w Eksport do pliku.
Import kontaktów z pliku
Listę subskrybentów można importować z pliku w formacie XML. Więcej o imporcie z pliku w Import z pliku.