Segmentacja klientów
Segmentacja klientów to inaczej ich podział na mniejsze grupy według przyjętych kryteriów, w celu jak najtrafniejszego dostosowania oferty sprzedaży do ich potrzeb i oczekiwań.
Odpowiednia segmentacja klientów może stanowić ważny element strategii marketingowej, a w konsekwencji pomóc w zwiększeniu efektywności sprzedaży, poprzez docieranie z odpowiednim komunikatem do wybranych odbiorców (np. dostosowany newsletter, czy oferty rabatowe).
W panelu administracyjnym Comarch e-Sklep w menu Klienci/ Grupy klientów, możemy dokonać segmentacji klientów.
Zakładka Grupy klientów daje możliwość ręcznego przypisywania Kontrahentów oraz Subskrybentów do grup klientów, w celu wysyłki informacji handlowych i marketingowych (tj. newslettera).
W e-Sklep wyróżniono możliwość wysyłki newsletterów zarówno poprzez e-mail jak i SMS.
Grupy klientów
Listę segmentów w e-Sklepie można edytować w panelu administracyjnym, wchodząc w menu w zakładkę Klienci/ Grupy klientów.
Lista zawiera informacje o wszystkich utworzonych przez Ciebie grupach klientów. Będzie je można wykorzystać podczas wysyłania newsletterów.
Po przejściu do listy możesz dodać nową grupę lub usunąć już istniejącą. Przed dodaniem nowej grupy należy podać jej nazwę. Nazwy poszczególnych grup powinny być unikalne, w przeciwnym wypadku wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat, świadczący o istnieniu już takiej grupy i nie zostanie ona utworzona. Wówczas należy wpisać inną nazwę. Grupy wyświetlane są na liście w kolejności alfabetycznej, według kolumny Nazwa.
Po dwukrotnym kliknięciu w wybraną grupę przechodzimy do listy szczegółów, widoczne na niej są m.in. adres e-mail oraz NIP. Na szczegółach utworzonej grupy możesz dodać lub usunąć Kontrahentów oraz Subskrybentów.
Jeśli chcesz wysłać Newsletter do kontrahentów/ subskrybentów z utworzonego wcześniej segmentu musisz udać się do zakładki Marketing/ Newsletter. Następnie należy dodać newsletter lub przejść do edycji wybranego z listy, a na szczegółach newslettera wskazać docelową grupę odbiorców. Domyślnie podczas wyrażania zgody na informacje handlowe w Comarch e-Sklep aktywny jest tylko kanał e-mail, możesz również dodać kanał SMS oraz Telefon w panelu administracyjnym w menu Ustawienia/ Treści/ Zgody /Zgoda na informacje handlowe na zakładce Wersje. Pamiętaj, że każda zmiana kanałów tworzy nową wersję zgody. Po aktywacji dodatkowych kanałów w każdym z naszych standardowych szablonów graficznych Klient może wyrazić zgodę na formę kontaktu poprzez SMS, telefon: Więcej informacji znajdziesz w artykułach:Wysyłka newslettera przez e-mail / SMS
Po dodaniu nowego Newslettera należy zaznaczyć go na liście i wybrać przycisk Wyślij. Wówczas newsletter zostanie wysłany do wszystkich wybranych wcześniej subskrybentów. W tym miejscu można również wybrać opcję Wyślij próbnie, wtedy Newsletter zostanie wysłany na adres e-mail/ numer telefonu podany w konfiguracji sklepu.
Wyrażanie zgody na subskrypcję