Grupy klientów – Wysyłanie newsletterów

Segmentacja klientów

Segmentacja klientów to inaczej ich podział na mniejsze grupy według przyjętych kryteriów, w celu jak najtrafniejszego dostosowania oferty sprzedaży do ich potrzeb i oczekiwań.
Odpowiednia segmentacja klientów może stanowić ważny element strategii marketingowej, a w konsekwencji pomóc w  zwiększeniu efektywności sprzedaży, poprzez docieranie z odpowiednim komunikatem do wybranych odbiorców (np. dostosowany newsletter, czy oferty rabatowe).

W panelu administracyjnym Comarch e-Sklep w menu Klienci/ Grupy klientów, możemy dokonać segmentacji klientów.
Zakładka Grupy klientów daje możliwość ręcznego przypisywania Kontrahentów oraz Subskrybentów do grup klientów, w celu wysyłki informacji handlowych i marketingowych (tj. newslettera).
W e-Sklep wyróżniono możliwość wysyłki newsletterów zarówno poprzez e-mail jak i SMS.

 

Grupy klientów

Listę segmentów w e-Sklepie można edytować w panelu administracyjnym, wchodząc w menu w zakładkę Klienci/ Grupy klientów.

Lista zawiera informacje o wszystkich utworzonych przez Ciebie grupach klientów. Będzie je można wykorzystać podczas wysyłania newsletterów.

Po przejściu do listy możesz dodać nową grupę lub usunąć już istniejącą. Przed dodaniem nowej grupy należy podać jej nazwę. Nazwy poszczególnych grup powinny być unikalne, w przeciwnym wypadku wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat, świadczący o istnieniu już takiej grupy i nie zostanie ona utworzona. Wówczas należy wpisać inną nazwę. Grupy wyświetlane są na liście w kolejności alfabetycznej, według kolumny Nazwa.

Po dwukrotnym kliknięciu w wybraną grupę przechodzimy do listy szczegółów, widoczne na niej są m.in. adres e-mail oraz NIP. Na szczegółach utworzonej grupy możesz dodać lub usunąć Kontrahentów oraz Subskrybentów.

Wskazówka
Obszar w panelu sklepu Klienci/ Grupy klientów został dodany do uprawnień, jakie może posiadać administrator sklepu. Uprawnienia dla administratora można dodawać i modyfikować w menu Mój Profil/ Administratorzy, przycisk Dodaj administratora, sekcja Uprawnienia.

 

Wysyłka newslettera przez e-mail / SMS

Jeśli chcesz wysłać Newsletter do kontrahentów/ subskrybentów z utworzonego wcześniej segmentu musisz udać się do zakładki Marketing/ Newsletter. Następnie należy dodać newsletter lub przejść do edycji wybranego z listy, a na szczegółach newslettera wskazać docelową grupę odbiorców. 

Po dodaniu nowego Newslettera należy zaznaczyć go na liście i wybrać przycisk Wyślij. Wówczas newsletter zostanie wysłany do wszystkich wybranych wcześniej subskrybentów. W tym miejscu można również wybrać opcję Wyślij próbnie, wtedy Newsletter zostanie wysłany na adres e-mail/ numer telefonu podany w konfiguracji sklepu.


Wyrażanie zgody na subskrypcję

Domyślnie podczas wyrażania zgody na informacje handlowe w Comarch e-Sklep aktywny jest tylko kanał e-mail, możesz również dodać kanał SMS oraz Telefon w panelu administracyjnym w menu Ustawienia/ Treści/ Zgody /Zgoda na informacje handlowe na zakładce Wersje. Pamiętaj, że każda zmiana kanałów tworzy nową wersję zgody. Po aktywacji dodatkowych kanałów w każdym z naszych standardowych szablonów graficznych Klient może wyrazić zgodę na formę kontaktu poprzez SMS, telefon:

  • podczas rejestracji w sklepie,
  • podczas składania zamówienia (będąc zalogowanym w sklepie),
  • po zalogowaniu się do profilu Klienta.
Podczas składania zamówienia jako Kontrahent niezalogowany (jednorazowy) dostępny jest tylko kanał e-mail.

Uwaga
W przypadku kontrahenta, newsletter wysyłany jest do wszystkich pracowników kontrahenta, którzy wyrazili zgodę na informacje marketingowe.

Więcej informacji znajdziesz w artykułach:

Czy ten artykuł był pomocny?