Pragniemy poinformować, że już wkrótce klasyczny interfejs panelu administracyjnego przestanie być dostępny. W związku z tym po zalogowaniu się do panelu administracyjnego od razu nastąpi przekierowanie do odświeżonego interfejsu.
Zachęcamy do zapoznania się z nowościami i korzystania z Comarch e-Sklep w nowej odsłonie!
1. Wiele list zakupowych w e-Sklepie – szablon Szafir (B2B)
W najnowszej aktualizacji szablonu Szafir możliwe jest zaplanowanie zakupów z wyprzedzeniem w uporządkowany sposób za pomocą nowej funkcji wielu list zakupowych. Dzięki temu Twój Klient będzie mógł tworzyć listy na różne okazje, ustawiać datę przypomnienia i cieszyć się spokojnymi zakupami.
Zalogowany Klient będzie mógł:
- Nadawać własne nazwy list zakupowych,
- Ustawiać datę wysyłki przypomnienia e-mailowego zakupu towarów z listy zakupowej,
- Dodać wszystkie towary z listy zakupowej do zapytania o wycenę lub do koszyka,
- Usuwać całą listą zakupową,
- Usuwać pojedyncze towary z listy zakupowej.
Sprawdź, jak prezentuje się wiele list zakupowych w naszym sklepie demonstracyjnym B2B.
Więcej na temat nowej funkcji przeczytasz w artykule: Wiele list zakupów w szablonie Szafir.
2. Nowe bannery w szablonach Comarch
2.1. Indywidualny banner dla kategorii produktowej
W aktualizacji Comarch e-Sklep funkcja konfiguracji bannerów została rozszerzona o możliwość ustawienia obrazków dla wybranej kategorii. Dzięki temu wygląd list towarowych stanie się jeszcze bardziej unikalny i różnorodny. Dostosowanie wyglądu bannerów w odniesieniu do grup towarowych sprawi, że za pomocą obrazków będziesz mógł precyzyjniej informować swoich Klientów chociażby o aktualnych promocjach dla wybranych kategorii.
Zobacz jak prezentuje się banner dla kategorii w naszym sklepie demonstracyjnym.
Więcej o konfiguracji bannerów dla kategorii przeczytasz w artykule: Indywidualny banner dla kategorii towarowej w szablonie Topaz.
2.2. Banner promocyjny
Udostępniliśmy nowy rodzaj banneru dedykowanego do prezentacji promocji w sklepie. Wskazany banner powoli Ci urozmaicić wygląd Twojego sklepu. Dzięki niemu możesz zaprezentować obrazek wraz z kilkoma towarami. To sprawi, że będziesz mógł wyróżnić wybrane przez siebie produkty i tym samym zachęcić swoich Klientów do zakupu.
Zobacz jak prezentuje się nowy rodzaj banneru w naszym sklepie demonstracyjnym.
Więcej o konfiguracji bannerów przeczytasz w artykule Banner promocyjny w szablonie Topaz i One Page Shop.
3. Rozwój integracji z Allegro
3.1. Allegro Business (B2B) – wystawianie ofert tylko dla firm
Udostępniaj oferty sprzedaży tylko dla firm w ramach Allegro Business (B2B). W zaktualizowanym formularzu wystawiania ofert w nowym panelu administracyjnym dodaliśmy możliwość oznaczania ich jako dostępnych wyłącznie dla sprzedawców biznesowych lub dla wszystkich klientów. Opcja ta jest dostępna zarówno podczas wystawiania nowych ofert, jak i z poziomu szablonów.
Więcej na ten temat przeczytasz w artykule: Jak udostępnić ofertę tylko dla klientów biznesowych?
3.2. Osoba odpowiedzialna za zgodność produktu (Dyrektywa GPSR)
W najnowszej wersji Comarch e-Sklep rozbudowaliśmy formularz wystawiania ofert Allegro o nowe pole, umożliwiające wskazanie osoby odpowiedzialnej za zgodność produktu, zgodnie z obowiązującymi przepisami Dyrektywy GPSR. Dodaliśmy również możliwość seryjnego dodawania tej osoby do wielu ofert jednocześnie oraz definiowania osoby odpowiedzialnej z poziomu szablonów ofert Allegro. Dane osoby odpowiedzialnej za zgodność produktu możesz dodać lub edytować bezpośrednio w serwisie Allegro.
4. Mapa witryny dla sklepów wielojęzycznych
Zaktualizowaliśmy funkcję generowania mapy strony XML dla Twojego wielojęzycznego sklepu. Teraz mapa witryny zawiera również informacje o różnych wersjach strony dla aktywnych języków. Google będzie mogło precyzyjniej kierować użytkowników na odpowiednią wersję językową strony, w zależności od ich preferencji językowych i lokalizacji. Poprawi to widoczność Twojej witryny na różnych rynkach i zwiększy ruch międzynarodowych odbiorców.
Więcej na temat mapy witryny i jej konfiguracji znajdziesz w artykule Mapa strony XML – czym jest i jak ją skonfigurować?
5. Pozostałe nowości w szablonach Comarch
5.1. Nowy układ wpisów w blogu (szablony B2C)
W szablonach: Topaz, One Page Shop i Dla Gastronomii udostępniliśmy nowy układ prezentacji wpisów na blogu. Od teraz na stronie głównej możesz wyświetlić cztery ostatnie posty. Lista wpisów również zyskała nowy wygląd. Na stronie bloga wyświetlonych zostanie 12 ostatnich wpisów.
Sprawdź, jak prezentuje się nowy układ wpisów na blogu w naszym sklepie demonstracyjnym.
5.2. Nowy układ listy towarów – szablon Topaz (B2C)
W szablonie Topaz udostępniliśmy nowy widok listy towarów. Charakteryzuje się on dwukolumnowym ułożeniem kafli produktowych. Wybierając w swoim szablonie ten układ listy towarów, możesz:
- pozwolić na kupowanie z listy towarów oraz dodanie produktów do ulubionych,
- zaprezentować drugie zdjęcie towaru na liście,
- aktywować graficzną prezentację wariantów towaru w postaci kolorów lub miniatur,
- wyświetlić atrybuty, krótki opis towaru oraz jego oceny,
- umożliwić dodanie towaru do porównywarki.
Wybierz nowy widok w Kreatorze wyglądu i sprawdź, jak Twój asortyment prezentuje się w e-Sklepie!
Możesz też sprawdzić nowy wygląd listy towarów w naszym sklepie demonstracyjnym.
5.3. Edycja zawartości nagłówka sklepu
Rozszerzyliśmy możliwość edycji zawartości kolejnych nagłówków w szablonie Topaz, One Page Shop oraz szablonie Dla Gastronomii (B2C). Teraz z jednego miejsca w panelu administracyjnym możesz prosto i szybko:
- dodawać, edytować, wyróżniać i usuwać strony lub grupy stron,
- dodać odnośniki do mediów społecznościowych,
- zmienić logotyp i favicon.
Dzięki temu Twoi Klienci będą mieli wygodny dostęp do stron, które chcesz im udostępnić i wyeksponować. Ikony mediów społecznościowych w nagłówku pozwalają użytkownikom łatwo znaleźć i odwiedzić profile Twojej firmy na różnych platformach.
Szczegółowe informacje na temat funkcji oraz jej konfiguracji znajdziesz w artykule: Jak edytować nagłówek w szablonie B2C?
6. Nowy interfejs panelu administracyjnego
6.1. Integracja z Ceneo Kup teraz
W najnowszej aktualizacji nowego interfejsu panelu administracyjnego w zakładce Integracje udostępniliśmy kolejny obszar w Marketplace – Ceneo Kup teraz.
6.2. Nowe odkryte obszary w Dzienniku zdarzeń
- Zakładka SMS – gdzie możesz śledzić zdarzenia związane z wysyłką wiadomości SMS, po włączeniu i skonfigurowaniu usługi,
- Zakładka Ceneo Kup Teraz – zawiera zestawienie zdarzeń związanych z ofertami Ceneo.
Comarch e-Sklep – wymagania
Comarch e-Sklep 2024.5 współpracuje z systemami ERP w następujących wariantach: |
||
Light, Standard, Enterprise | B2B | |
Comarch ERP XT | aktualna wersja | niedostępny |
Comarch ERP Optima | 2024.x | 2024.x |
Comarch ERP XL | 2024.x | 2024.x |
Comarch ERP Altum | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Altum | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Altum |
Comarch ERP Enterprise | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise | niedostępny |
Wersja 2024.5 obsługuje protokół synchronizacji z ERP w wersji 17.0. |
Do konfiguracji Comarch e-Sklep 2024.5 wymagana jest jedna z przeglądarek w najnowszej wersji:
- Google Chrome,
- Mozilla Firefox,
- Opera,
- Safari dla komputerów Mac.
W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do panelu administracyjnego wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek.
Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280×800 pikseli.
Obsługa nowego panelu za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów) wymaga korzystania z poniższych systemów operacyjnych i przeglądarek:
- Android 6 oraz kolejne wersje – Google Chrome lub Firefox w najnowszej wersji,
- iOS 13 oraz kolejne wersje – Safari w najnowszej wersji.