Raporty i statystyki – Kondycja sklepu

Na stronie głównej w panelu administracyjnym Dashboard dostępny jest obszar, gdzie za pomocą paska postępu przekazujemy informacje dotyczące kwestii bezpieczeństwa i aktualizacji Comarch e-Sklep.

Paski przedstawiają ogólny stan kondycji sklepu w zakresie bezpieczeństwa i i jego aktualizacji. W zależności od statusu raportu można przejść do szczegółów poprzez kliknięcie przycisku „Zobacz szczegóły” albo popracować nad poprawą poszczególnych elementów wybierając przycisk „Popraw wynik”.

Szczegóły zostały dodane w zakładce Raporty i statystyki >  Kondycja sklepu:

Po przejściu do szczegółów można zobaczyć pełny raport wraz z alertami informującymi, które elementy wymagają działania. Wówczas należy skorzystać z dodatkowego przycisku w miejscu, gdzie należy wykonać kolejne kroki w celu poprawy swojego wyniku. W szczegółach raportu możesz też zobaczyć te elementy, które działają właściwie i nie wymagają Twojej reakcji.

Jakie elementy są weryfikowane w raporcie kondycji sklepu?

Co sprawdzamy? Jaki ma wpływ na sklep internetowy?
Ważność certyfikatu SSL Posiadanie aktualnego certyfikatu SSL wpływa na bezpieczeństwo sklepu oraz użytkowników dokonujących transakcji za jego pośrednictwem.
Konfigurację skrzynki mailowej Poprawnie skonfigurowana skrzynka mailowa umożliwia kupującym składanie zamówień w sklepie i przesyłanie automatycznych powiadomień o statusach zamówień.
Aktualność szablonu graficznego Aktualizowanie szablonu graficznego w sklepie jest bardzo ważne, ponieważ umożliwia korzystanie ze wszystkich dodatkowych funkcji, które są udostępniane w nowych wersjach.
Aktualność sklepu Utrzymywanie sklepu w najnowszej wersji jest niezwykle istotne,  ponieważ wpływa na jego bezpieczeństwo oraz umożliwia korzystanie ze wszystkich nowości w e-Sklepie.
Aktualność systemu ERP Aktualizowanie systemu ERP nie tylko wpływa właściwą wymianę danych między sklepem internetowym a systemem ERP, ale również daje możliwość korzystania z oprogramowania dostosowanego do bieżących przepisów prawa.
Publikację regulaminu sklepu Opublikowanie regulaminu w sklepie internetowym jest istotne pod kątem bezpieczeństwa i zgodności z obowiązującymi przepisami prawa. Należy pamiętać, że każdą zmianą regulaminu w sklepie internetowym należy zakomunikować kupującemu.
Publikację polityki prywatności Udostępnienie w sklepie polityki prywatności, zgodnie z obowiązującymi przepisami w e-Commerce jest konieczne. Brak opublikowanej polityki prywatności może mieć negatywne konsekwencje prawne dla sprzedawcy.
Publikację dokumentu określającego prawa do odstąpienia od umowy Zgodnie z obowiązującymi przepisami, kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni od otrzymania towaru kupionego w sklepie internetowym. Aby sklep był zgodny z wymaganiami prawnymi, należy udostępnić informacje o prawie do odstąpienia od umowy. Jeżeli sklep prowadzi sprzedaż towarów wyłączonych z możliwości skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, taka informacja również powinna zostać opublikowana na stronie internetowej sklepu.
Udostępnienie informacji o zwrotach i reklamacjach Opublikowanie informacji o zwrotach i zasadach reklamacji w sklepie internetowym jest konieczne, by sklep był zgodny z obowiązującymi  w e-Commerce wymogami formalno-prawnymi.
Aktualność dodatku Comarch e-Sklep Sync Ten element jest liczony tylko w sklepach, które posiadają dodatek Comarch e-Sklep Sync. W innych przypadkach element nie jest brany pod uwagę do ogólnego wyniku kondycji sklepu. Posiadanie aktualnego dodatku przyczynia się do tego, że wymiana danych będzie przebiegała poprawnie.

Wszystkie elementy w raporcie aktualizują się automatycznie po odświeżeniu strony.

Czy ten artykuł był pomocny?